Update voor iTV-ontvangers oktober 2017 [7.1.31.] (inclusief 4K ontvanger)

• 4 oktober 2017
  • 266 reacties
  • 11023 keer bekeken

Toon eerste bericht

266 reacties

Reputatie 7
...Zelf ben ik ook begonnen met het afraden van de 4K ontvangers aan geïnteresseerden, ...Ook ik raad het 4K abonnement absoluut nog af maar dat heb ik al vaker geroepen hier op het forum.

... deze issues zitten er al sinds de start van de pilots al in, ...De problemen met die zwarte schermen en sneeuwbuien zijn er volgens mij pas sinds de Netflix app op de 4K Ultra-HD ontvanger geïntroduceerd werd. Voor die betreffende firmware heb ik er in ieder geval nooit last van gehad.
Reputatie 7
Badge +18
Sinds ik die nieuwe firmware erop heb staan is het bij mij nog niet voorgekomen. Sneeuw en zwart beeld, en ik heb een Sony TV (typenummer staat onderaan me bericht.) 😉 En ik hoop ook dat het zo blijft. Maar voor wjb vind ik dit wel vervelend, ik zal in zo'n situatie dat ding letterlijk het raam uitgooien. (Niet figuurlijk, anders kan ik geen tv meer kijken. ?)
Reputatie 7
Zojuist voor de derde keer sinds de firmware update een stevige sneeuwbui mogen aanschouwen. 😢
Het fenomeen lijkt alleen op te treden als de TV ontvanger en de televisie langere tijd (meerdere uren) standby gestaan hebben.
Gelukkig neemt KPN de meldingen in dit topic serieus en worden er wat lijntjes rechtstreeks naar het TV-team gelegd.
Reputatie 7
Zojuist werd het scherm volledig zwart om na een seconde of 15 met horten en stoten weer beeld te gaan geven.
Nog nooit eerder gehad.
Reputatie 1
Badge
Ik maakte zojuist hetzelfde mee net als wjb. Waar ik voor en na de update vooral veel last van heb is de framesnelheid. Ik heb een 4k ontvanger ingesteld staan op 4k60hz, mijn tv staat op exact dezelfde instellingen. Het gebeurd regelmatig dat er zon 2 seconden 10 frames per seconden zijn ipv 60. Met regelmatig bedoel ik dat dit soms 5x per uur gebeurd maar ook vaak 5x per minuut.
Reputatie 1
Badge
Het blijft weer verdacht stil van KPN zijn kant.. Wordt het ooit opgelost?
Reputatie 7
Badge +10
Het blijft weer verdacht stil van KPN zijn kant.
Zojuist voor de derde keer sinds de firmware update een stevige sneeuwbui mogen aanschouwen. 😢
Het fenomeen lijkt alleen op te treden als de TV ontvanger en de televisie langere tijd (meerdere uren) standby gestaan hebben.
Gelukkig neemt KPN de meldingen in dit topic serieus en worden er wat lijntjes rechtstreeks naar de TV-team gelegd.
Reputatie 7
Badge +9
Goedeavond wat vervelend ik hoop dat het nu voor goed de kop in gedrukt wordt met de nieuwe apparatuur van kpn. ?Ik wacht geduldig af misschien dat ik in de toekomst het zal proberen maar nu zeker niet ik blijf bij onze gewone HD decoders.
Reputatie 2
Gelukkig neemt KPN de meldingen in dit topic serieus en worden er wat lijntjes rechtstreeks naar het TV-team gelegd.

Bij mij hetzelfde na een poosje standby staan. ........ Alleen de sneeuwbuien komen minder vaak voor bij mij.
Ik heb een Philips 4K TV.
Zou het waar zijn dat dit topic nu pas serieus genomen wordt door KPN.....? Zucht.....
Reputatie 7
Badge +27
Hey allen, het blijkt dat inderdaad nog niet alle issues die er speelden met de 4K ontvanger in deze update zijn verholpen. Vooral de dingen die z'n oorsprong vinden in en rondom HDMI zijn lastiger gebleken. Hier wordt dan ook nog aan gewerkt. Weet in ieder geval dat het team dit topic meeleest. Daarom, voor degenen die nu melden dat er (nog) issues zijn: vermeld daar zoveel mogelijk details bij. Denk dan aan merk en type tv, hoe het aangesloten is, wat je ervaart, wanneer, hoe vaak, etc...
Reputatie 4
Beste Erik,

of ze meelezen waag ik te betwijfelen, in ieder geval doen ze er niets (zichtbaars/merkbaars) mee. Zoals al eerder aangegeven in dit topic ondervind ik nu ook al problemen sinds "29" met een TV die voorheen geen problemen gaf. En het is niet alleen bij 4K ontvangers mis!
Als je ziet de afgelopen maanden hoeveel klachten er zijn in verschillende topics die bepaalt niet minder worden, vraag ik me af WAT ER AAN DE HAND IS BIJ KPN!!!!
Reputatie 7
Badge +13
@Erik_
wort er in de toekomst ook nog mogelijk om de Hostnaam te wijzigen van de 4k tv ontvanger
want nu is een ellendige lang horstnaam die op ieder 4k TV ontvanger het zelfde is in huis
Hostnaam: bestaat uit 34 cijfers / letters
Badge
Hey allen, het blijkt dat inderdaad nog niet alle issues die er speelden met de 4K ontvanger in deze update zijn verholpen. Vooral de dingen die z'n oorsprong vinden in en rondom HDMI zijn lastiger gebleken. Hier wordt dan ook nog aan gewerkt. Weet in ieder geval dat het team dit topic meeleest. Daarom, voor degenen die nu melden dat er (nog) issues zijn: vermeld daar zoveel mogelijk details bij. Denk dan aan merk en type tv, hoe het aangesloten is, wat je ervaart, wanneer, hoe vaak, etc... Ik heb zelf last zodra ik de beeldkwaliteit van de 4k ontvanger zet op uhd@25hz en hoger. Heb al speciaal een 4k HDMI kabel aangesloten maar blijft problemen geven waardoor het beeld wegvalt. Begint te flikkeren en een sneeuwbeeld laat zien. Bij het opnieuw inpluggen van de HDMI kabel wel tijdelijk beeld waardoor ik de instellingen terug kan zetten. Ik in het bezit van een LG UH850v.

Bij ons hadden we ook dagelijks meerdere keren zwart beeld en af en toe een sneeuwbui op de 4k ontvanger. Ik heb inmiddels bij de Media Markt een High Speed HDMI kabel gekocht.
Deze High Speed HDMI kabel is ontworpen om videoresoluties van 1080p en hoger aan te kunnen, waaronder geavanceerde weergavetechnologie, zoals 4K, 3D en Deep Color, en een extra, dedicated datakanaal. Dit kanaal wordt ook wel het HDMI Ethernet Channel genoemd en zorgt ervoor dat de apparaten met elkaar integreren in enkele kabel. Kabel kosten me helaas wel 45 euro.😡
Ik heb gebruik deze HDMI kabel nu ongeveer 3 weken en heb nu helemaal geen problemen meer. Dus geen zwart beeld of sneeuwbui meer.😁

Vraag me nu dus af of de of de HDMI kabel welke bij de KPN 4k ontvanger zit wel goed is. Waarschijnlijk is dit gewoon een goedkoper HDMI kabel.
Voor de duidelijkheid: Ik heb een Samsung UHD tv uit 2016.
Reputatie 7
Het zou mooi zijn als een andere kabel uitkomst zou bieden, echter dan zal zo'n oplossing door KPN voorzien moeten gaan worden.
Als die kabel de oorzaak zou zijn, dan is wel de vraag waarom ik dan tijdens het TV kijken nooit problemen heb. Alleen tijdens opstarten na een langere standby periode treedt het probleem op.

Bij ons hadden we ook dagelijks meerdere keren zwart beeld en af en toe een sneeuwbui op de 4k ontvanger. Ik heb inmiddels bij de Media Markt een High Speed HDMI kabel gekocht.
Deze High Speed HDMI kabel is ontworpen om videoresoluties van 1080p en hoger aan te kunnen, waaronder geavanceerde weergavetechnologie, zoals 4K, 3D en Deep Color, en een extra, dedicated datakanaal. Dit kanaal wordt ook wel het HDMI Ethernet Channel genoemd en zorgt ervoor dat de apparaten met elkaar integreren in enkele kabel. Kabel kosten me helaas wel 45 euro.😡
Ik heb gebruik deze HDMI kabel nu ongeveer 3 weken en heb nu helemaal geen problemen meer. Dus geen zwart beeld of sneeuwbui meer.😁

Vraag me nu dus af of de of de HDMI kabel welke bij de KPN 4k ontvanger zit wel goed is. Waarschijnlijk is dit gewoon een goedkoper HDMI kabel.
Voor de duidelijkheid: Ik heb een Samsung UHD tv uit 2016.

Je kunt ontzettend veel artikelen lezen over HDMI kabels. Zie link. Ik kijk 4K (via Netflix en UHD Blu-Rays) via een High Speed HDMI met Ethernet gekocht bij de Action voor € 4,95 (Philips kabel). Voldoet prima, nooit geen storingen.😀

https://www.homecinemamagazine.nl/zoeken/?cx=partner-pub-7695646015518536%3A6111886995&cof=FORID%3A10&ie=UTF-8&q=hdmi
Reputatie 7
De batterijmelding is ideaal! Daarmee komen minder storingen :)Ik heb de indruk dat ik die met zwakke batterijen toch niet te zien krijg. Want 's morgens zet ik de ontvanger aan i.c.m. de versterker. En rond 6 à 7 uur 's avonds switch ik dan naar tv; hij staat dan echter al aan . . .

of . . . ik zet 'm gelijk met de tv aan. En de tv heeft 27 seconden nodig om beeld te geven. Met een melding van 20 sec. gaat 't 'm niet worden. 😉 🙁
Reputatie 7
of . . . ik zet 'm gelijk met de tv aan. En de tv heeft 27 seconden nodig om beeld te geven. Met een melding van 20 sec. gaat 't 'm niet worden. 😉 🙁Dan zet je toch eerst de tv aan en w8 totdat de stand-by tekst van de ontvanger verschijnt en zet je daarna de ontvanger zelf aan. 😉
Reputatie 7
Persoonlijk vind ik die batterijmelding ook een fantastische functionaliteit. (Ahum.)
De klant heeft hier wellicht één of twee keer per jaar enorm profijt van. Elk uur dat aan deze feature besteed is, is dus niet besteed aan de echt gewenste features en bugfixes en dat vind ik persoonlijk heel jammer.
Wat te denken bijvoorbeeld van deze feature.
Reputatie 7
Ja, op die feature zit ik ook al heel lang te w88. En als de batterijen leeg zijn, licht het lampje van de AB toch ook niet meer op als je een knopje indrukt. Weet je ook meteen waar je aan toe bent.
Reputatie 7
Badge +10
.. Elk uur dat aan deze feature besteed is, is dus niet besteed aan de echt gewenste features en bugfixes en dat vind ik persoonlijk heel jammer..
Geef ik je helemaal gelijk in, het voor de leuk, leuk. (als er tijd over is en niks meer is te doen) .
Echter is er nog meer dan genoeg werk dus heeft deze functie niet heel veel toegevoegde waarde.

De klant heeft hier wellicht één of twee keer per jaar enorm profijt van.
Jeetje dat is wel heel vaak, bij mij komt dit eens in de 3 á 4 jaar voor. Zo nuttig is deze functie dus 😛
Reputatie 7
De klant heeft hier wellicht één of twee keer per jaar enorm profijt van.Jeetje dat is wel heel vaak, bij mij komt dit eens in de 3 á 4 jaar voor. Zo nuttig is deze functie dus 😛 Ik dacht, laat ik het positief houden. 😉
Reputatie 7
Badge +18
Persoonlijk vind ik die batterijmelding ook een fantastische functionaliteit. (Ahum.)
De klant heeft hier wellicht één of twee keer per jaar enorm profijt van. Elk uur dat aan deze feature besteed is, is dus niet besteed aan de echt gewenste features en bugfixes en dat vind ik persoonlijk heel jammer.
Wat te denken bijvoorbeeld van deze feature.
Ik heb op die topic ook maar eens gereageerd. 😉
Reputatie 7
Vanmiddag een medewerker van het ITV development team over de vloer gehad.
Helaas is het niet gelukt om een sneeuwbui te genereren 😞 maar er is wel een plausibel vermoeden over de oorzaak geformuleerd.
De komende weken zit er een kastje tussen de TV ontvanger en de televisie om te kijken of het probleem dan ook blijft bestaan. Wordt vervolgd.
Gelukkig heeft die medewerker 's ochtends wel het één en ander aan sneeuwbuien mogen aanschouwen bij een andere abonnee. Daarbij zijn er heel wat logbestandjes ter analyse veilig gesteld. ☺
Reputatie 7
Ik hoop dat @Erik_ het onderstaande aan Fred kan doorgeven.
Helaas biedt de HDMI switch tussen TV ontvanger en TV geen oplossing.
Het fenomeen is nu geen sneeuw, maar een zwart scherm met menu en geen geluid. Even schakelen naar Netflix brengt het beeld weer terug, maar niet het geluid. Om het geluid weer terug te krijgen moet ik de TV ontvanger uit en weer aan zetten.
Als dit na een volgende langere standby van TV en TV ontvanger opnieuw optreedt zie ik me genoodzaakt de HDMI switch er weer tussenuit te halen. Ik weet dat vanavond of anders morgenochtend.
Er is dus 100% zeker een probleem met de HDCP 2.2 handshake.

Reageer