Update voor iTV-ontvangers oktober 2017 [7.1.31.] (inclusief 4K ontvanger)

  • 4 oktober 2017
  • 266 reacties
  • 11023 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
Het is zover! Vanaf deze update wordt de 4K ontvanger meegenomen in de reguliere cyclus van updates :)

Planning

Op donderdag 5 oktober wordt deze firmware uitgerold naar alle 4K ontvangers en 20.000 reguliere ontvangers. Als dat verder goed verloopt krijgen de overige reguliere ontvangers (Arris, Arcadyan, Motorola 1853, 1903 en 1963) in de week van 16 oktober de update.

Update: De verdere uitrol is goedgekeurd. Dit zal plaatsvinden in de periode 17-19 oktober. Dit is gebeurt in eerste instantie 's nachts, automatisch. Mocht dat niet lukken kan het zijn dat je een installatiepop-up krijgt overdag.
Edit: de update van de Arris is iets vertraagd. Dit vindt nu plaats in de nacht op 26 oktober.

Nieuw

Batterijmelding. Als de ontvanger uit standby wordt gehaald en de batterijen van de afstandsbediening zijn bijna leeg wordt er een melding weergegeven op het scherm. Deze blijft 20 seconden zichtbaar. Je kunt de melding zelf eerder laten verdwijnen door op de afstandsbediening op de knop met het huisje te drukken.

Deze melding werkt niet voor de 4K afstandsbediening.


Uitgelicht kan nu tot 100 tegels weergeven in plaats van 10. Deze functionaliteit is alleen bechikbaar op de Arcadyan, Arris en 4K ontvanger.

Programma Gemist geeft aan dat programma's ook via de gids terug te kijken zijn. Gratis en in betere kwaliteit.


Opstartschermen. Dit is specifiek voor de 4K ontvanger en zorgt ervoor dat deze helemaal gelijk loopt met de andere ontvangers die deze aanpassing in de vorige update al hebben gekregen. De 4K ontvanger zal dan ook 2 keer opnieuw opstarten tijdens de update.

Verbeterd

Updateproces. Als je de pop-up krijgt dat er een update beschikbaar is, en je kiest voor 'nu installeren' zal de ontvanger ook binnen 30 seconden opnieuw opstarten om dit te gaan doen.

Zender niet beschikbaar. Deze foutmelding komt voor als er een kleine verstoring of verbreking is in de verbinding tussen ontvanger en de zender waar je naar kijkt. Na de update zal een ontvanger bij zo'n verstoring eerst al automatisch opnieuw verbinding proberen te maken met de zender. Als dit dan lukt ervaar je niets anders meer dan een beeld dat even blijft hangen. Lukt dit niet, dan zal alsnog de zender-niet-beschikbaar-melding op het scherm verschijnen met het verzoek even naar een andere zender te zappen en weer terug. Overall zal de melding nu veel minder gaan voorkomen.

Bugfixes

Naam van ontvanger. Je kan een ontvanger een naam geven bij het aanmelden. Deze naam mag nog niet eerder gebruikt zijn. De foutmelding die je krijgt als je wel een al gebruikte naam kiest is verduidelijkt.

Opstarten. Een aantal verbeteringen waardoor het blijven hangen op 85% en geen beeld/geluid na stroomuitval veel minder zal voorkomen.

Netflix heeft ook een aantal verbeteringen waardoor zwart beeld, of hangen bij opstarten veel minder zal gebeuren.

266 reacties

Zou deze kabel iets zijn?
https://www.apple.com/nl/shop/product/HLL52ZM/A/ultra-high-speed-4k-hdmi-kabel-van-belkin-2-m?afid=p231%7Ccamref%3Aii5a&cid=AOS-NL-Aff-PHG
En
http://www.belkin.com/nl/AV10175/p/P-AV10175/


Kijk eens naar onderstaande link alvorens je een (te) dure HDMI kabel koopt.

https://www.homecinemamagazine.nl/2013/09/hdmi-2-0-kabels-moet-ze-kopen-onzin/


Toch gekozen om deze kabe van Belkin voor de Apple TV 4k gekocht.

Gisteren rond 20.00 op de tv aangesloten en op standby gezet. Deze morgen om 7.00 de tv aangzet en????
Hij deed het meteen. Gewoon beeld en geluid.
Dit is bij mij sinds het begin dat ik het 4k kastje heb niet meer gebeurt, ook niet met de andere kabel die ik van KPN heb gekregen.

Ik kijk het de komende dagen nog even aan. Maar dit is echt nieuw. Na langetijd uit stand-by en dan meteen beeld.

Ik wilde dit toch even delen
Zou deze kabel iets zijn?
https://www.apple.com/nl/shop/product/HLL52ZM/A/ultra-high-speed-4k-hdmi-kabel-van-belkin-2-m?afid=p231%7Ccamref%3Aii5a&cid=AOS-NL-Aff-PHG
En
http://www.belkin.com/nl/AV10175/p/P-AV10175/


Kijk eens naar onderstaande link alvorens je een (te) dure HDMI kabel koopt.

https://www.homecinemamagazine.nl/2013/09/hdmi-2-0-kabels-moet-ze-kopen-onzin/
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb afgelopen uren de HDMI poort, waarop de STB is aangesloten, verschillende keren heen en weer geschakeld tussen “standaard” en “verbeterde indeling” en ik moet zeggen dat bij de “verbeterde indeling” het beeld meer uitgesproken diepere kleuren en iets meer scherpte lijkt te hebben.
De STB staat hier nog steeds op 1080p50!
Verdere storing van zwart beeld of sneeuw heb ik hier niet meer sinds ik een betere HDMI kabel heb van Bandridge heb aangesloten.
Reputatie 7
Jammer dat je er niet was op 24 mei.Dat er gewerkt wordt aan HDR ondersteuning is mij bekend.
Verder weet je dat ik niet meer aan dergelijke events deelneem en de reden weet je ook.
Reputatie 7
en de 4K ultra-HD ontvanger ondersteunt zelfs helemaal geen HDR. Het is mijns inziens absoluut "onzinnig" om zo'n kabel te gaan gebruiken.Jammer dat je er niet was op 24 mei.
Reputatie 7
Klopt, maar als je voor €34,95een gegarandeerde kwaliteits hdmi kabe kan kopen dan ga ik toch voor de zekerheid dat ik uit de 4k box er het maximale haal.Ik hoop niet dat jij je blind staart op de merknaam "Apple". Deze kabel is een Belkin hdmi 2.1 kabel en hdmi 2.1 is meer een marketing verhaal dan iets wat je nodig hebt.
HDR content is er nog nauwelijks en de 4K ultra-HD ontvanger ondersteunt zelfs helemaal geen HDR. Het is mijns inziens absoluut "onzinnig" om zo'n kabel te gaan gebruiken.

Bij mij is een medewerker van het ITV development team op bezoek geweest om metingen te verrichten. Van hem heb ik een tweede hdmi 2.0 kabel gekregen. Met deze hdmi kabel heb ik beduidend minder zwarte schermen.
Mijn Sony 4k hdr tv de KD-65X9005C staat op deze verbeterde instelling. En vanaf het begin tot nu toe alleen maar zwartbeeld. Ik ga wel de HDMI kabel bij apple aanschaffenIk zou daar absoluut nog mee wachten tot na de firmware update van december.
Overigens staat de "verbeterde indeling" op onze KD-43XD8305 uit en ook wij hebben met enige regelmaat zwarte schermen.


Klopt, maar als je voor €34,95 een gegarandeerde kwaliteits hdmi kabel kunt kopen, dan ga ik toch voor de zekerheid dat ik uit mijn 4k box het maximale haal.
Het zal het probleem misschien niet oplossen, maar de 2e kabel die ik van KPN kreeg wat ook weer een gewone 1.4 high speed kabel.
Reputatie 7
Mijn Sony 4k hdr tv de KD-65X9005C staat op deze verbeterde instelling. En vanaf het begin tot nu toe alleen maar zwartbeeld. Ik ga wel de HDMI kabel bij apple aanschaffenIk zou daar absoluut nog mee wachten tot na de firmware update van december.
Overigens staat de "verbeterde indeling" op onze KD-43XD8305 uit en ook wij hebben met enige regelmaat zwarte schermen.
Ik vraag het omdat ik dit tegenkwam:


Ik ben dan ook benieuwd of jij die verbeterde indeling hebt geselecteerd die blijkbaar hoge eisen stelt aan de HDMI-kabel, of heb je de “standaard” instelling staan?

Mijn Sony 4k hdr tv de KD-65X9005C staat op deze verbeterde instelling. En vanaf het begin tot nu toe alleen maar zwartbeeld. Ik ga wel de HDMI kabel bij apple aanschaffen
Reputatie 4
Badge +2
Ok duidelijk 👍
Reputatie 7
Zolang de aangesloten bronnen nog geen HDR zijn heeft die "verbeterde indeling" weinig nut en zullen er ook geen supersnelle hdmi kabels nodig zijn.
Ik gebruik ook nog altijd de standaard KPN 4K hdmi kabels.
Wel zet ik mijn vraagtekens bij de kwaliteit van die kabels. Ik heb het vermoeden dat de shield om interferentie buiten de deur te houden onvoldoende is in die kabels en dat die interferentie wel eens de oorzaak zou kunnen zijn voor het mislukken van de HDCP handshake.
Reputatie 4
Badge +2
Ik vraag het omdat ik dit tegenkwam:


Ik ben dan ook benieuwd of jij die verbeterde indeling hebt geselecteerd die blijkbaar hoge eisen stelt aan de HDMI-kabel, of heb je de “standaard” instelling staan?
Reputatie 7
@wjb en andere Sony gebruikers.
Ik zie bij de instellingen van mijn Sony 43X8307C dat de HDMI poorten kunnen worden ingesteld op “verbeterde indeling”.
Ik begrijp nog niet goed wat de consequenties zijn van deze instellingen. Maar het zou mij niet verbazen dat het op zwart slaan of sneeuw hierdoor worden beïnvloed.
Ik denk niet dat daar enige correlatie mee is.
Het zwart blijven van het scherm heeft puur te maken met het mislukken van de HDCP 2.2 handshake. Dat heeft niets te maken met "verbeterde indeling" die aangezet moet worden voor HDR bronnen.
Reputatie 4
Badge +2
@wjb en andere Sony gebruikers.
Ik zie bij de instellingen van mijn Sony 43X8307C dat de HDMI poorten kunnen worden ingesteld op “verbeterde indeling”.
Ik begrijp nog niet goed wat de consequenties zijn van deze instellingen. Maar het zou mij niet verbazen dat het op zwart slaan of sneeuw hierdoor worden beïnvloed.
Reputatie 7
Zou deze kabel iets zijn?Ik zou het voorlopig niet doen. Ik zou in ieder geval de update van december afwachten. Die update gaat waarschijnlijk fixes voor de hdmi problematiek bevatten.

Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-november-2017-7-1-33-440311/index1.html#post549929
Zou deze kabel iets zijn?
https://www.apple.com/nl/shop/product/HLL52ZM/A/ultra-high-speed-4k-hdmi-kabel-van-belkin-2-m?afid=p231%7Ccamref%3Aii5a&cid=AOS-NL-Aff-PHG
En
http://www.belkin.com/nl/AV10175/p/P-AV10175/
Reputatie 5
Ik heb een LG OLED TV (OLED55E6V) , heeft iemand een idee hoe ik mijn Magic Remote kan koppelen aan de nieuwe 4K decoder van KPN (ZTE ZXV8001)?

Gebruik Motorola optie 3 geloof ik, die werkt prima met de MR
Reputatie 7
Vanavond voor de zoveelste keer een zwart scherm met menu en zonder geluid met mijn 4K Ultra-HD ontvanger.
Ik ga nu de platte hdmi kabel tussen TV en Home Cinema Set vervangen. Deze kabel loopt parallel aan de hdmi kabel tussen TV en 4K Ultra-HD ontvanger en als interferentie een oorzaak zou kunnen zijn, dan hoop ik dat die hiermee weggenomen wordt.
Reputatie 7
De 4K Ultra-HD ontvanger heeft precies dezelfde instellingen als de andere TV ontvangers van KPN.
Dus als de ZTE ZXV8001 niet herkend wordt dan neem je gewoon de Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952 of Motorola VIP1853.
Hallo,

Ik heb een LG OLED TV (OLED55E6V) , heeft iemand een idee hoe ik mijn Magic Remote kan koppelen aan de nieuwe 4K decoder van KPN (ZTE ZXV8001)?
Hij herkent het merk niet. Wellicht iemand die een handige tip heeft om zodoende toch één afstandbeiding te hoeven gebruiken, waar ik ook mijn LG Smart TV gedeelte mee kan aansturen.

Gr.
Ik heb met verbazing dit topic gevolgd en volg het nog steeds. Een onderneming als KPN moet zich diep schamen om een product op de markt te brengen dat niet voldoet. De problemen zijn al langer bekend maar een adequate oplossing ben ik nog niet tegengekomen. Ook de communicatie is beneden alle peil. KPN kom nu eens met een statement. Nu is het teveel van "pappen en nat houden". Ik vind dat zo snel mogelijk de 4K ontvangers vervangen moeten worden voor een niet 4K ontvanger (Arris? of i.d.) totdat er een 4K ontvanger is die wel aan de eisen voldoet. Ik vraag me overigens af waarom KPN al een 4K abonnement aanbiedt terwijl er nog maar weinig content is in 4K. Ook dient volgens mij het oude abonnement in ere te worden hersteld en het teveel betaalde bedrag te worden gerestitueerd onder bijbetaling van een extra vergoeding voor het geleden kijkgenot.
Zelf heb ik een 4K smart TV met diverse Apps waaronder Netflix en Youtube die wel 4K content hebben, zij het ook mondjesmaat, maar met name Netflix komt steeds meer met 4K content. Ben blij dat ik mijn probleemloze Arris ontvanger heb en wens iedereen die problemen heeft met een 4K ontvanger veel sterke toe.
Reputatie 7
Badge +18
Ik krijg soms dat ik in 1x 0 opnames heb staan, en bij geplande opnames is de lijst wel te zien wat er opgenomen gaat worden. Even achterop de ontvanger uit en weer aanzetten, dan is het probleem opgelost. Maar lijkt dat dit steeds de bedoeling is om de ontvanger aan en uit te zetten. Meer mensen hier last van? Zo ja, dan zou dit probleem eens aangepakt moeten worden.
Reputatie 7
Badge +18
...Ik snap het niet meer. ?Het meest zorgelijke is dat KPN het ook niet lijkt te snappen.Nee inderdaad. 😝 Maar dat vind ik wel zorgelijk hoor. 🤔 ☹
Reputatie 7
...Ik snap het niet meer. ?Het meest zorgelijke is dat KPN het ook niet lijkt te snappen.
Reputatie 7
Badge +18
Ik had gisteren een zwart scherm. Toen ging ik Netflix opstarten, en had ik weer beeld. En toen had ik Netflix weer afgesloten, en had ik ook weer TV. Toen ging ik naar mijn opnames, had ik in 1x 0 opnames, en de lijst met geplande opnames was wel te zien. Helaas moest ik de 4K ontvanger alsnog opnieuw opstarten. (zonder een harde reset) Toen deed ie gewoon weer normaal. Ik snap het niet meer. ?

Reageer