Update voor iTV-ontvangers oktober 2017 [7.1.31.] (inclusief 4K ontvanger)

  • 4 oktober 2017
  • 266 reacties
  • 11023 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
Het is zover! Vanaf deze update wordt de 4K ontvanger meegenomen in de reguliere cyclus van updates :)

Planning

Op donderdag 5 oktober wordt deze firmware uitgerold naar alle 4K ontvangers en 20.000 reguliere ontvangers. Als dat verder goed verloopt krijgen de overige reguliere ontvangers (Arris, Arcadyan, Motorola 1853, 1903 en 1963) in de week van 16 oktober de update.

Update: De verdere uitrol is goedgekeurd. Dit zal plaatsvinden in de periode 17-19 oktober. Dit is gebeurt in eerste instantie 's nachts, automatisch. Mocht dat niet lukken kan het zijn dat je een installatiepop-up krijgt overdag.
Edit: de update van de Arris is iets vertraagd. Dit vindt nu plaats in de nacht op 26 oktober.

Nieuw

Batterijmelding. Als de ontvanger uit standby wordt gehaald en de batterijen van de afstandsbediening zijn bijna leeg wordt er een melding weergegeven op het scherm. Deze blijft 20 seconden zichtbaar. Je kunt de melding zelf eerder laten verdwijnen door op de afstandsbediening op de knop met het huisje te drukken.

Deze melding werkt niet voor de 4K afstandsbediening.


Uitgelicht kan nu tot 100 tegels weergeven in plaats van 10. Deze functionaliteit is alleen bechikbaar op de Arcadyan, Arris en 4K ontvanger.

Programma Gemist geeft aan dat programma's ook via de gids terug te kijken zijn. Gratis en in betere kwaliteit.


Opstartschermen. Dit is specifiek voor de 4K ontvanger en zorgt ervoor dat deze helemaal gelijk loopt met de andere ontvangers die deze aanpassing in de vorige update al hebben gekregen. De 4K ontvanger zal dan ook 2 keer opnieuw opstarten tijdens de update.

Verbeterd

Updateproces. Als je de pop-up krijgt dat er een update beschikbaar is, en je kiest voor 'nu installeren' zal de ontvanger ook binnen 30 seconden opnieuw opstarten om dit te gaan doen.

Zender niet beschikbaar. Deze foutmelding komt voor als er een kleine verstoring of verbreking is in de verbinding tussen ontvanger en de zender waar je naar kijkt. Na de update zal een ontvanger bij zo'n verstoring eerst al automatisch opnieuw verbinding proberen te maken met de zender. Als dit dan lukt ervaar je niets anders meer dan een beeld dat even blijft hangen. Lukt dit niet, dan zal alsnog de zender-niet-beschikbaar-melding op het scherm verschijnen met het verzoek even naar een andere zender te zappen en weer terug. Overall zal de melding nu veel minder gaan voorkomen.

Bugfixes

Naam van ontvanger. Je kan een ontvanger een naam geven bij het aanmelden. Deze naam mag nog niet eerder gebruikt zijn. De foutmelding die je krijgt als je wel een al gebruikte naam kiest is verduidelijkt.

Opstarten. Een aantal verbeteringen waardoor het blijven hangen op 85% en geen beeld/geluid na stroomuitval veel minder zal voorkomen.

Netflix heeft ook een aantal verbeteringen waardoor zwart beeld, of hangen bij opstarten veel minder zal gebeuren.

266 reacties

Reputatie 7
Vanmiddag een medewerker van het ITV development team over de vloer gehad.
Helaas is het niet gelukt om een sneeuwbui te genereren 😞 maar er is wel een plausibel vermoeden over de oorzaak geformuleerd.
De komende weken zit er een kastje tussen de TV ontvanger en de televisie om te kijken of het probleem dan ook blijft bestaan. Wordt vervolgd.
Gelukkig heeft die medewerker 's ochtends wel het één en ander aan sneeuwbuien mogen aanschouwen bij een andere abonnee. Daarbij zijn er heel wat logbestandjes ter analyse veilig gesteld. ☺
Reputatie 7
Ik hoop dat @Erik_ het onderstaande aan Fred kan doorgeven.
Helaas biedt de HDMI switch tussen TV ontvanger en TV geen oplossing.
Het fenomeen is nu geen sneeuw, maar een zwart scherm met menu en geen geluid. Even schakelen naar Netflix brengt het beeld weer terug, maar niet het geluid. Om het geluid weer terug te krijgen moet ik de TV ontvanger uit en weer aan zetten.
Als dit na een volgende langere standby van TV en TV ontvanger opnieuw optreedt zie ik me genoodzaakt de HDMI switch er weer tussenuit te halen. Ik weet dat vanavond of anders morgenochtend.
Er is dus 100% zeker een probleem met de HDCP 2.2 handshake.
Zou deze kabel iets zijn?
https://www.apple.com/nl/shop/product/HLL52ZM/A/ultra-high-speed-4k-hdmi-kabel-van-belkin-2-m?afid=p231%7Ccamref%3Aii5a&cid=AOS-NL-Aff-PHG
En
http://www.belkin.com/nl/AV10175/p/P-AV10175/


Kijk eens naar onderstaande link alvorens je een (te) dure HDMI kabel koopt.

https://www.homecinemamagazine.nl/2013/09/hdmi-2-0-kabels-moet-ze-kopen-onzin/


Toch gekozen om deze kabe van Belkin voor de Apple TV 4k gekocht.

Gisteren rond 20.00 op de tv aangesloten en op standby gezet. Deze morgen om 7.00 de tv aangzet en????
Hij deed het meteen. Gewoon beeld en geluid.
Dit is bij mij sinds het begin dat ik het 4k kastje heb niet meer gebeurt, ook niet met de andere kabel die ik van KPN heb gekregen.

Ik kijk het de komende dagen nog even aan. Maar dit is echt nieuw. Na langetijd uit stand-by en dan meteen beeld.

Ik wilde dit toch even delen
Reputatie 7
Badge +10
Het wordt gefixt, dat heeft de afdeling Case Management mij 2 weken terug verteld. Had nog gevraagd hoe het ervoor stond destijds, omdat ik om mijn medewerking aan dit forum, wel nog wou weten hoe en wat 😉.

@wjb
Geniet nog even van je laatste avond op wintersport!


Reputatie 2
Nice, fijn dat er elke maand gewerkt wordt aan de firmware en dat men het geheel blijft verbeteren. Keep up the good work! 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Het ging er vooral om @Erik_ erop te attenderen dat de uitrol niet zo automatisch gaat als anders.
Inmiddels heb ik de update zelf opgehaald. @ronald58, bij mij werkte het ophalen met de gele knop nadat ik binnen Systeem informatie op de oude versie van de software update ging staan.
Reputatie 7
Omdat we onze 4K Ultra-HD ontvanger weer eens uit en aan moesten zetten vanwege een sneeuwbui werd de update procedure gestart waarbij UI versie 2.31.05 en software versie 7.1.31_4 geïnstalleerd werden.
Ook de bootloader is in een tweede herstart vervangen.

Als ik nu dus nog een keer een sneeuwbui krijg, dan ... 🤔
Reputatie 7
Knop achter uitgezet en weer aan krijg melding nieuwe software en kies nu installeren maar na half uur nog niks.
Gaat het nu al mis 😠
Kies bij Menu -> Systeeminstellingen -> Systeeminformatie -> Gele knop op afstandbediening voor het verwijderen van de software.
Reputatie 7
Off-topic:
Ik had mijn proefabonnement al opgezegd maar ben ff stout geweest en heb een nieuw proefabonnement met een ander email-adres aangemaakt en dat slikten ze 😎 😝Thanks dat gaat een hoop geld schelen. Mijn nieuwe email alias is wjb1710@kpnmail.nl en volgende maand wordt die wjb1711@kpnmail.nl en in augustus 2018 is die, je raadt het al, wjb1808@kpnmail.nl. Gratis Netflix ... geweldig. 😋
Reputatie 7
De klant heeft hier wellicht één of twee keer per jaar enorm profijt van.Jeetje dat is wel heel vaak, bij mij komt dit eens in de 3 á 4 jaar voor. Zo nuttig is deze functie dus 😛 Ik dacht, laat ik het positief houden. 😉
Reputatie 7
Is er vertraging in de uitrol? Ik heb de nieuwe versie nog niet gekregen.Je kunt het eventueel forceren door in het menu te kiezen voor het verwijderen van de software.
Menu -> Instellingen -> Systeem instellingen -> Systeem informatie -> gele knop op afstandsbediening.
Reputatie 4
Badge +2
Tjee, heftig. Ik dacht dat we met al die bugs in de software nu wel genoeg hadden maar nu dus ook al fly’s in de hardware 😖

Reputatie 4
Badge +2
Misschien heeft het ook wel effect om de kabel om te draaien. Dus kabel van tv-zijde verplaatsen naar STB en vice versa 🐅
Ha @kareldusselDit heb ik dus een paar weken geleden ook al voorgesteld. Misschien dat anderen het nu ook eens kunnen uitproberen.
Reputatie 7
Badge +19

Als ik nu dus nog een keer een sneeuwbui krijg, dan ... 🤔

Wat dan wjb?
Zet je dan je paraplu op? 🤓 😎

Ik heb nog de oude versie, maar ben nu geforceerd nieuwe software aan het ophalen.
ik had versie 7.0.23_3003
ff wachten tot hij klaar is.......
tsssss
denk je dat hij klaar is komt er een popup in beeld dat hij nieuwe software gaat ophalen, afijn dan wachten we nog maar even 😝
Oh dit installeren gaat een stuk sneller.
Ah, nu versie 7.1.31.4
Reputatie 7
Badge +19
KPN kom op wat is dit? Op Netflix zelfs geen HDR meer. Hier ben ik niet voor overgestapt naar jullie. Zit wel met een duur abonnement nu. Zit er sterk over te denken om weer terug te gaan naar mijn oude abonnement. 4k is nog hopeloos.😡

Ik had mijn proefabonnement al opgezegd maar ben ff stout geweest en heb een nieuw proefabonnement met een ander email-adres aangemaakt en dat slikten ze 😎 😝
Maar dit was om te testen of die HDR niet aanwezig was via de 4K ontvanger, en inderdaad je hebt gelijk.
Via de TV-app wel 4K UHD films maar niet via de 4K ontvanger.
Slechte zaak natuurlijk!
Reputatie 7
Hè, hè. De update is binnen op m'n Arris. Kwam vanmorgen uit standby en gaf héél kort 95P. Ik kijken, en: 7.1.31_4
🐱
Reputatie 4
Badge +3
Knop achter uitgezet en weer aan krijg melding nieuwe software en kies nu installeren maar na half uur nog niks.
Gaat het nu al mis 😠
Kies bij Menu -> Systeeminstellingen -> Systeeminformatie -> Gele knop op afstandbediening voor het verwijderen van de software.


Thnx m8 opgelost 🤣
Als ik de verschillende topics over de 4K STB lees, kan ik maar een conclusie trekken: alle bezitters weer naar een HD abonnement overstappen en zo KPN dwingen om (voorlopig) het hele 4K gebeuren niet meer op de markt te brengen alvorens alle problemen zijn opgelost. Dit kan anno 2017 niet na een toch lange testperiode? Ben blij dat ik nog mijn Arris heb die het perfect doet. Netflix in UHD kijk ik wel via de app van mijn TV, die ook nog eens Dolby Vision en Dolby Atmos ondersteunt. Overigens ben ik tevreden over KPN als provider, zelden dat ik een storing heb.☺
Reputatie 2
Ik krijg sinds gister de melding dat er een update is maar hij installeert niet. Router al gereset.
Wat nu te doen?
Kies bij Menu -> Systeeminstellingen -> Systeeminformatie -> Gele knop op afstandbediening voor het verwijderen van de software.


Dank!
Reputatie 7
Badge +15
De batterijmelding is ideaal! Daarmee komen minder storingen 🙂
Reputatie 1
Badge
Ik heb nu (pas) een halve dag een nieuwe hdmi kabel ertussen zitten. Vooralsnog geen enkel probleem meer, voorheen binnen 10 minuten wel haperingen te zien.

4k ontvanger: zxv8001 software versie: 7.1.31_4
Tv: Samsung 55ks7000 software versie: 1201
Reputatie 7
want zie maar eens bij het Ziggo forum, je wordt voor rotte vis uitgescholden als je zegt dat je geen problemen hebt.Dat zegt wat over het niveau van sommige deelnemers aan het Ziggo- forum; Wellicht zijn hun moderators wat minder alert op dat gebied. Ik zie hier soms ook wel eens wat voorbij komen maar moderators weten daar doorgaans snel raad mee.
Reputatie 7
Is 4k het nieuwe 3D?
Ik gebruik nu twee dagen een andere HDMI kabel en heb sindsdien geen sneeuwbuien en zwarte schermen meer gehad.
Je zou bijna gaan geloven dat de meegeleverde HDMI kabel de boosdoener blijkt te zijn geweest.
Nog een tijdje aan zien, maar ik krijg weer een sprankje hoop.

Zoals ik al had aangegeven is een andere (betere) HDMI kabel de oplossing 😁
Reputatie 6
Badge +9
Nieuwe maand, tijd voor nieuwe updates. Kom maar op met dat topic. 😝

Reageer