Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Sticky

Update voor iTV-ontvangers oktober 2018 [7.3.54_2]

Reputatie 7
Badge +24
  • Moderator
  • 11824 reacties
Nieuwe maand, nieuwe update! Deze update staat in het teken van het Pluspakket.

Uitrol:

- Donderdag 4 oktober: Uitrol naar 10.000 klanten
- 15-18 oktober: Uitrol naar alle klanten

Nieuwe omgeving voor films

Als je het Pluspakket hebt kun je gratis een hoop films kijken. Met deze nieuwe omgeving wordt het een stuk makkelijker om een leuke film te vinden. De nieuwe layout werkt, net als "Uitgelicht", als een caroussel. Die ken je misschien al van Netflix. Hierdoor zijn er meer resultaten in één schermpje te zien en navigeer je makkelijk naar de film die jij wil kijken. Alle films staan overzichtelijk in de betreffende categorie.

Alleen de Arcadyan 2260, Arris 2952 en de 4K ontvangers worden voorzien van deze nieuwe omgeving.

Je kunt de films vinden via het On Demand menu, vervolgens Pluspakket. We reserveren alvast zender 202 zodat je hier in de toekomst nog sneller kunt komen

Verbetering in zoeken in de Gids

In september hebben we het zoeken in de gids aangepast. Deze maand zetten we nog wat puntjes op de i.
  • De selectie gaat standaard naar “Komende week” in plaats van “Vandaag”.
  • Bugfix: aantal zoekresultaten dat gepresenteerd werd klopte niet altijd, dit is nu opgelost..
  • Bugfix: Programma’s die eindigden vlak na middernacht (bv. Pauw) kwamen niet voor in zoekresultaten bij filter “Vandaag”. Dit is opgelost.

Vraag & Antwoord

Waarom ziet de omgeving van PlusPakket Series er anders uit dan PlusPakket Films?
PlusPakket Series wordt later voorzien van eenzelfde uiterlijk. We streven er naar dat dit jaar af te ronden.

Waarom krijg ik dubbele plaatjes te zien?
Dit zijn de SD en HD versies van de films, net zoals in het huidige menu. We werken aan een update om alleen de juiste kwaliteit van de film te laten zien, gebaseerd op de kwaliteitsinstelling van de TV-ontvanger.

Als ik een trailer bekijk en terugga, kom ik niet terug waar ik gebleven was
Dit wordt in een latere versie verbeterd.

Waarom is het versienummer hetzelfde als de september update?
Deze maand worden er alleen zaken in de layout aangepast. Hiervoor is geen herstart van de TV-ontvanger nodig.

Vorige updates

Update 12-10: Versienummer verandert niet deze maand, we blijven op 7.3.54_2

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +16
Joran schreef:

Dit ziet er wel mooi uit, best overzichtelijk. 😉

P.S. @Joran, even uit nieuwsgierigheid, weet je al iets meer over Youtube voor de 4K ontvangers? 😉
Reputatie 7
Joran schreef:

En nog altijd wordt elke film twee keer getoond en dat is anno 2018 natuurlijk ronduit belachelijk. Wanneer gaat KPN eindelijk eens inziens dat ook in het "on-demand" gedeelte alleen de best mogelijk kwaliteit getoond hoeft te worden.
Reputatie 4
Badge +3
Had liever gezien dat deze update m,b,t, het uiterlijk voor de films, gewoon later wordt uitgerold, lekker tegelijk samen met de series, en direct de HD versie erbij, dat dubbele gedoe kan gewoon niet meer inderdaad.
.
Reputatie 7
Badge +16
wjb schreef:

Joran schreef:

En nog altijd wordt elke film twee keer getoond en dat is anno 2018 natuurlijk ronduit belachelijk. Wanneer gaat KPN eindelijk eens inziens dat ook in het "on-demand" gedeelte alleen de best mogelijk kwaliteit getoond hoeft te worden.

Dank je wjb voor de aanvulling, ik wist niet hoe ik het moest verwoorden. Maar gelukkig heb jij het gedaan, en ik ben het helemaal met je eens! 😄
Reputatie 7
Badge +16
JeroenB22 schreef:

Had liever gezien dat deze update m,b,t, het uiterlijk voor de films, gewoon later wordt uitgerold, lekker tegelijk samen met de series, en direct de HD versie erbij, dat dubbele gedoe kan gewoon niet meer inderdaad.
.

Helemaal waar! 😉
Reputatie 2
Badge

"De nieuwe layout werkt, net als "Uitgelicht", als een caroussel."

Het ziet er inderdaad veel beter uit, maar als het net zo 'snel' (lees: traag) is als "Uitgelicht", dan word ik daar niet blij van.
Reputatie 7
Badge +24
Dennis Schreve schreef:

P.S. @Joran, even uit nieuwsgierigheid, weet je al iets meer over Youtube voor de 4K ontvangers? ;)

Ik voelde de vraag al aankomen! Ik zou je graag meer willen vertellen maar dit is nog niet bekend 😞

wjb schreef:

Eens hoor. Zie ook de veelgestelde vragen. Dit willen we anders zien en dat gaat ook gebeuren.

Erik-Jan schreef:

Het ziet er inderdaad veel beter uit, maar als het net zo 'snel' (lees: traag) is als "Uitgelicht", dan word ik daar niet blij van.

Ik kan er omheen draaien maar dit is inderdaad een bekend probleem en een doorn in het oog. De (nieuwere) TV-ontvangers kunnen dit qua processorkracht makkelijk aan maar het onderdeel van de firmware dat de layouts verzorgt moet verder geoptimaliseerd worden. Dit heeft alle aandacht en er wordt actief aan gewerkt achter de schermen. Ik verwacht dat we daar binnenkort de voordelen van gaan merken.
Reputatie 7
Ik mis eigenlijk:

- Bugfixes

of mag ik ervan uitgaan dat dat voor zichzelf spreekt? Ik doel dan vooral op het zo nu en dan (te vaak) spontaan opnieuw opstarten van de ontvangers, erg hinderlijk als je net lekker zit te kijken. En dan heb ik het niet over het uitrollen van een update, want dat gebeurt - ook bij mij - automatisch, 's nachts.
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb de nieuwe software binnen, maar helaas geen nieuwe lay-out, zoals hieronder te zien is:

@Joran, hoe kan dit? 🤔
Reputatie 6
Badge +8
Goede avond denis. On demand. En dan film festival special maar 'ers naar pluspakket.
Reputatie 1
Kan ik deze update ook handmatig binnenhalen?
Reputatie 7
Badge +16
Cordcutter schreef:

Kan ik deze update ook handmatig binnenhalen?

Software verwijderen, en de tv ontvanger zal de laatste software ophalen.
Reputatie 2
Ik begrijp niet, wie op het idee komt, zo een verschrikkelijk menu uit te rollen. Dat is rampzalig. Ik ga niet bij die hoeveelheid films (o.a. 260 films etc) met de afstandsbediening (film voor film) scrollen. Voorheen zag ik 10 films en met de P+ - toets kon ik pagina voor pagina nakijken. Dat was tenminste overzichtelijk. Wat KPN hier presenteert is naar mijn mening beneden alle peil. En de opbouw van NETFLIX is voor mij niet belangrijk. Heb ik niet. Hoef ik ook niet.
Reputatie 1
De interface werkte bij mij zeer traag ik hoop dat dit nu opgelost is omdat opstarten altijd heel traag ging bij mij
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb zojuist eerst de softwareversie gecontroleerd, deze was al mooi up to date gebracht.

Check ik On-Demand - Pluspakket- Films Zag ik helemaal niks,... Maar na een paar minuten wachten, kwam het zowel in " uitgelicht, Film Festival Special, Halloween Festival en Films" zichtbaar. Duurde enkele minuten voordat het echt veranderd was nadat ik er in keek.

Vind het zeker een pluspunt, echter moet de SD-versie er z.s.m uitgehaald worden, dit maakt het echt een enorme puinhoop!

Was nooit zo geïnteresseerd in het pluspakket. Maar met deze wijzigingen is de kans meer aanwezig dat we hier eens een filmpje of straks serie uit gaan pakken.

Ook is het nog niet zo "vloeiend" waarbij je lekker snel de films door kunt rollen, het hakkelt allemaal een beetje. Maar hopelijk komt er snel een oplossing voor.
Reputatie 5
Badge +9
Ik zou graag zien dat de update mbt het toevoegen van de Youtube app beter
nagekeken gaat worden, ik moet nu na iedere 3 bekeken filmpjes de hele ontvanger
opnieuw opstarten omdat deze totaal vast loopt.

Niet echt een mooie toevoeging als dit iedere keer gebeurd.
Reputatie 1
Is dit een grap?! Wie is er op dit idee gekomen?
TOTAAL niet functioneel voor op een televisie. Zal goed werken op een computer maar eh.... niet op een TV. HOE moet ik nu een film vinden zo? Had gewoon een mooi lijstje en nu heb je een zootje horizontale symbolen. if it aint broken dont fix it. Nu... DIT werkt niet.
Graag zou ik de optie in het menu willen hebben om de OUDE lay-out te kiezen want dit is afgrijselijk.
En eh... vervaldatum / te bekijken tot zie ik ook nergens staan.
Wie verzint er toch dit soort dingen? Systeem werkte uitstekend.... DIT is niet handig op een TV met een afstandbediening ipv muis. ik zie graag in 1 oogopslag alle films nu moet ik scrollen als een malle en dan ook nog op een symbooltje gaan staan?! Want soms is het niet duidelijk welke film er bijhoort.
En dan is er ook geen totaal lijst meer (!) Ik word dus GEDWONGEN om tussen genre te kiezen waardoor het nog meer tijd kost om door het hele aanbod heen te lopen!

In plaats van deze totaal mislukte update van de lay-out die een goed werkend systeem disfunctioneel maakt had je misschien beter voor een wishlist kunnen gaan oid zodat mensen films die ze nog willen kijken kunnen opslaan. Dat was mijn enige verbeterpuntje.... Dit gaat niet werken voor mij zo.
Ben na 5 minuten pielen gestopt en gewoon een film op film1 gekozen met een normaal menu.

GEEN GOEDE verandering. Graag mensen de keuze geven om voor de oude lay-out te gaan.

Reageer