Update voor iTV-ontvangers oktober 2018 [7.3.54_2]

  • 3 oktober 2018
  • 44 reacties
  • 7875 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
  • Oud Moderator
  • 15746 reacties
Nieuwe maand, nieuwe update! Deze update staat in het teken van het Pluspakket.

Uitrol:

- Donderdag 4 oktober: Uitrol naar 10.000 klanten
- 15-18 oktober: Uitrol naar alle klanten

Nieuwe omgeving voor films


Als je het Pluspakket hebt kun je gratis een hoop films kijken. Met deze nieuwe omgeving wordt het een stuk makkelijker om een leuke film te vinden. De nieuwe layout werkt, net als "Uitgelicht", als een caroussel. Die ken je misschien al van Netflix. Hierdoor zijn er meer resultaten in één schermpje te zien en navigeer je makkelijk naar de film die jij wil kijken. Alle films staan overzichtelijk in de betreffende categorie.

Alleen de Arcadyan 2260, Arris 2952 en de 4K ontvangers worden voorzien van deze nieuwe omgeving.

Je kunt de films vinden via het On Demand menu, vervolgens Pluspakket. We reserveren alvast zender 202 zodat je hier in de toekomst nog sneller kunt komen

Verbetering in zoeken in de Gids

In september hebben we het zoeken in de gids aangepast. Deze maand zetten we nog wat puntjes op de i.
  • De selectie gaat standaard naar “Komende week” in plaats van “Vandaag”.
  • Bugfix: aantal zoekresultaten dat gepresenteerd werd klopte niet altijd, dit is nu opgelost..
  • Bugfix: Programma’s die eindigden vlak na middernacht (bv. Pauw) kwamen niet voor in zoekresultaten bij filter “Vandaag”. Dit is opgelost.

Vraag & Antwoord

Waarom ziet de omgeving van PlusPakket Series er anders uit dan PlusPakket Films?
PlusPakket Series wordt later voorzien van eenzelfde uiterlijk. We streven er naar dat dit jaar af te ronden.

Waarom krijg ik dubbele plaatjes te zien?
Dit zijn de SD en HD versies van de films, net zoals in het huidige menu. We werken aan een update om alleen de juiste kwaliteit van de film te laten zien, gebaseerd op de kwaliteitsinstelling van de TV-ontvanger.

Als ik een trailer bekijk en terugga, kom ik niet terug waar ik gebleven was
Dit wordt in een latere versie verbeterd.

Waarom is het versienummer hetzelfde als de september update?
Deze maand worden er alleen zaken in de layout aangepast. Hiervoor is geen herstart van de TV-ontvanger nodig.

Vorige updates


Update 12-10: Versienummer verandert niet deze maand, we blijven op 7.3.54_2

44 reacties

Reputatie 1
1ste vraag:
Testen jullie ook wel eens update vooraf bij KPN?

2de vraag:
Zijn jullie niet bang dat mensen nu overlopen naar ziggo?
Reputatie 7
Badge +28
Slecht nieuws, dan lijkt het wel iets in deze update te zijn. Ik zal scherp zijn of we hier meerdere meldingen over krijgen maar ik heb het in ieder geval gemeld bij de developers. In de volgende update kan het niet meer meegenomen worden, de pilot is al gestart. Ik hoop dat het toevallig in de bugfixes zit en dat het met twee weken is opgelost.
Reputatie 7
Ja, @Joran, het is sinds een paar weken. Én op beide ontvangers, dus beneden waar de ontvanger staat ingesteld op Dolby 5.1 via optisch aangesloten HTS, als boven waar de ontvanger staat ingesteld op stereo via HDMI aangesloten tv. Het is ook niet altijd, maar bij zowel radio- als tv-kanalen.
Het beeld blijft wel gewoon doorgaan, alhoewel ik afgelopen weekeinde ook een paar keer het beeld kort heb zien stilstaan waarbij het geluid dan wel weer doorliep (volgens mij was dat bij BBC1HD, bij uitgesteld (een paar min) kijken).
Reputatie 7
Badge +28
Er is nieuws over de nieuwe update, waarin we een aantal zaken aanpakken die jullie hebben gemeld: Update voor iTV-ontvangers november 2018 [7.3.56_2] | KPN Community

@Henk2304 Dat is jammer om te horen! Ik zie dit niet terug in metingen maar dat zegt niet alles. Ik kan me voorstellen dat dit bij een zenderwissel gebeurt (hoewel niet de bedoeling) omdat er opnieuw een buffer opgebouwd wordt. Tijdens het kijken is een ander verhaal. In de changelog heb ik geen wijziigngen gevonden die dit verklaren. Het speelt dan ongeveer al twee weken? Kun je controleren of het ook voorkomt bij stereogeluid ipv surround? (bij de audio-instellingen)
Reputatie 7
Sinds deze update valt bij mij (VIP2952) het geluid (zowel bij radio- als tv-zenders) regelmatig even weg, vaak na een zenderwissel, maar soms ook later nog wel eens een (paar) keer. Heel vroeger (toen nog met HMB2260) heb ik dat ook wel eens gehad maar de laatste jaren niet meer, tot nu dus.
Wat een waardeloze update! Nieuwe look is zeer onoverzichtelijk en gebruikersonvriendelijk. Veel te veel (en te traag) scrollen). Voorheen kon ik met sorteren op laatst toegevoegd in één oogopslag zien of er nieuwe films bijgekomen waren. De nieuwe structuur mist deze optie. Breng die a.u.b. z.s.m. weer terug en voeg ook de optie ALLE FILMS toe. Het liefst weer downgraden naar de voorlaatste software versie!
Ook bij xs4all deze downgrade gekregen van het PlusPakket. En inderdaad, wat een ramp! Het is onoverzichtelijk, want slechts een klein deel past op het scherm, dus scrollen maar. En dat scrollen is ongelooflijk traag! Het overzicht met ALLE films is verdwenen, alleen maar rubrieken. Ik snap niet dat iemand bij zijn volle verstand zoiets kan uitrollen om zijn klanten een plezier te doen!!! Brrrrrrr.
Reputatie 6
Badge +9
Als ik aan het zappen ben, komt het geluid eerst schokkerig binnen, dit duurt een paar seconden, en daarna is het weer goed. Dit gebeurt op willekeurige momenten en is niet zender afhankelijk.

Daarvoor nooit problemen gehad.
Sinds deze update (SW 7.3.54_2, HW Arris VIP2952 V2) heb ik af en toe last van schokkerig geluid en beeld op al mijn 3 TV's met dezelfdeArris VIP2952 ontvanger setop box. Eerder geen problemen.
De helpdesk medewerker heeft alles doorgemeten en het signaal komt goed aan. Daarna heb ik op hun verzoek alle ontvangers opnieuw gereset (software download + reset fabrieksinstellingen).
Ook heb ik twee keer een vastloper gehad bij het afsluiten van externe applicaties: Netflix en Youtube. Niets reageerde en ik kon dit alleen resetten via een onderbreking van de voeding.
Vraag: is dit een bekend probleem? Kan ik de software van een eerdere versie downloaden? Tips?

UPDATE:
Meerdere KPN klanten in de omgeving hebben hetzelfde probleem van schokkerig beeld. Allemaal sinds de oktober update (15-18 oktober 2018). Deze update past de omgeving voor films aan. Helpdesk laat setop box/ontvanger opnieuw installeren: geen verbetering. De aansluitingen zijn volgens de helpdesk goed. Bekabelde aansluitingen en snel glasvezel internet. Deze update is alleen uitgerold op de Arcadyan 2260, Arris 2952 en de 4K ontvangers.
Kan KPN deze firmware update terugdraaien??

UPDATE2:
Gisteravond was het beeld weer goed. Zelf niets gedaan, dus mogelijk heeft KPN iets in het netwerk gecorrigeerd.
Maar blij dat het beeld en geluid weer prima is.
Sinds deze update (SW 7.3.54_2, HW Arris VIP2952 V2) heb ik af en toe last van schokkerig geluid en beeld op al mijn 3 TV's met dezelfdeArris VIP2952 ontvanger setop box. Eerder geen problemen.
De helpdesk medewerker heeft alles doorgemeten en het signaal komt goed aan. Daarna heb ik op hun verzoek alle ontvangers opnieuw gereset (software download + reset fabrieksinstellingen).
Ook heb ik twee keer een vastloper gehad bij het afsluiten van externe applicaties: Netflix en Youtube. Niets reageerde en ik kon dit alleen resetten via een onderbreking van de voeding.
Vraag: is dit een bekend probleem? Kan ik de software van een eerdere versie downloaden? Tips?

UPDATE:
Meerdere KPN klanten in de omgeving hebben hetzelfde probleem van schokkerig beeld. Allemaal sinds de oktober update (15-18 oktober 2018). Deze update past de omgeving voor films aan. Helpdesk laat setop box/ontvanger opnieuw installeren: geen verbetering. De aansluitingen zijn volgens de helpdesk goed. Bekabelde aansluitingen en snel glasvezel internet. Deze update is alleen uitgerold op de Arcadyan 2260, Arris 2952 en de 4K ontvangers.
Kan KPN deze firmware update terugdraaien??
Overzicht voor On Demand films is nu erg traag, om eerlijk te zijn was dit een aantal jaar terug voor mij reden genoeg om Ziggo op te zeggen en naar KPN te gaan.
Menu's waren daar traag en elke bediening was met vertaging wel te bereiken maar ook behoorlijk frustrerend.
Hou het vooralsnog a.u.b. gewoon op (bijna) textmode met een lekkere snelle en direct zichtbare reactie van de ontvanger, er wordt van de bechikbare hardware te veel verlangd en dat maakt de heerlijk snelle bediening van voorheen nu jammer genoeg een trage beleving, en buiten dat, is ook de overzichtelijkheid van het beschikbare aanbod nu een heel stuk minder.
De dubbele of vierdubble flimplaatjes maken het nog onoverzichtelijker, zeker als je wat ouder bent zoals ik kan je niet makkelijk meer op de filmplaatjes snel zien wat voor soort film het is.
Jullie hebben al toegegeven dat er aan de software / firmware gewerkt wordt, maar dat hoort toch meer thuis in fatsoenlijke beta-testing voordat je dit naar het publiek uitrolt naar mijn mening.
Ik hou mijn hart al vast voor de uitrol naar series als die dezelfde interface gaan krijgen. 🙁
Reputatie 4
Badge +4
Staat duidelijk nog in zijn kinderschoenen, of ben ik in een beta versie belandt?

. Traag
. Niet overzichtelijker

?☹️
Sinds deze update (SW 7.3.54_2, HW Arris VIP2952 V2) heb ik af en toe last van schokkerig geluid en beeld op al mijn 3 TV's met dezelfdeArris VIP2952 ontvanger setop box. Eerder geen problemen.
De helpdesk medewerker heeft alles doorgemeten en het signaal komt goed aan. Daarna heb ik op hun verzoek alle ontvangers opnieuw gereset (software download + reset fabrieksinstellingen).
Ook heb ik twee keer een vastloper gehad bij het afsluiten van externe applicaties: Netflix en Youtube. Niets reageerde en ik kon dit alleen resetten via een onderbreking van de voeding.
Vraag: is dit een bekend probleem? Kan ik de software van een eerdere versie downloaden? Tips?
Ik begrijp niet, wie op het idee komt, zo een verschrikkelijk menu uit te rollen. Dat is rampzalig. Ik ga niet bij die hoeveelheid films (o.a. 260 films etc) met de afstandsbediening (film voor film) scrollen. Voorheen zag ik 10 films en met de P+ - toets kon ik pagina voor pagina nakijken. Dat was tenminste overzichtelijk. Wat KPN hier presenteert is naar mijn mening beneden alle peil. En de opbouw van NETFLIX is voor mij niet belangrijk. Heb ik niet. Hoef ik ook niet.Is dit een grap?! Wie is er op dit idee gekomen?
TOTAAL niet functioneel voor op een televisie. Zal goed werken op een computer maar eh.... niet op een TV. HOE moet ik nu een film vinden zo? Had gewoon een mooi lijstje en nu heb je een zootje horizontale symbolen. if it aint broken dont fix it. Nu... DIT werkt niet.
Graag zou ik de optie in het menu willen hebben om de OUDE lay-out te kiezen want dit is afgrijselijk.
En eh... vervaldatum / te bekijken tot zie ik ook nergens staan.
Wie verzint er toch dit soort dingen? Systeem werkte uitstekend.... DIT is niet handig op een TV met een afstandbediening ipv muis. ik zie graag in 1 oogopslag alle films nu moet ik scrollen als een malle en dan ook nog op een symbooltje gaan staan?! Want soms is het niet duidelijk welke film er bijhoort.
En dan is er ook geen totaal lijst meer (!) Ik word dus GEDWONGEN om tussen genre te kiezen waardoor het nog meer tijd kost om door het hele aanbod heen te lopen!

In plaats van deze totaal mislukte update van de lay-out die een goed werkend systeem disfunctioneel maakt had je misschien beter voor een wishlist kunnen gaan oid zodat mensen films die ze nog willen kijken kunnen opslaan. Dat was mijn enige verbeterpuntje.... Dit gaat niet werken voor mij zo.
Ben na 5 minuten pielen gestopt en gewoon een film op film1 gekozen met een normaal menu.

GEEN GOEDE verandering. Graag mensen de keuze geven om voor de oude lay-out te gaan.
Ik ben het volledig eens met deze reacties. Het is een wanstaltige update en deze layout is verschrikkelijk. Waar het voorheen makkelijk was om door de honderden films te scrollen en duidelijk in een pagina concrete informatie over verschillende films te kijken, worden je nu onduidelijke plaatjes voorgeschoteld en is plotinformatie over de films blijkbaar naar de achtergrond verdrongen.

Eerst zag je 10 filmtitels (+afbeelding) in 1 duidelijk overzicht en kon je met 1 klik op de afstandbediening door naar de volgende 10. In de nieuwe update echter krijg je een onoverzichtelijke rij van 10 nietszeggende plaatjes waarbij je vervolgens steeds per plaatje door naar de volgende moet om plotinformatie over 1 film te bekijken. Wanneer je dus uit het aanbod van alle 500+ films wil kiezen moet je letterlijk 500+x op je afstandbediening klikken. Dat is een vertienvoudiging en hartstikke gebruiksonvriendelijk.

En het is ook nog eens traag. Het duurt steeds een paar seconden voor alle plaatjes worden geladen. Deze update eigenlijk vooral irritatie op. Zoals eerder gezegd, if it aint broke dont fix it! Graag in elk geval de mogelijkheid bieden om voor het prima functionerende oude menu te kiezen, want op deze manier word je alleen weggejaagd van KPN on demand en slaat de poging met Netflix mee te gaan de plank volledig mis.

Wel een pluspunt: gelukkig kan ik desnoods nog switchen naar het eredivisiepakket. 😉
Waardeloze update,
Ik krijg het oude en nieuwe menu door elkaar heen. Het menu is supertraag, zeer onoverzichtelijk. Voor een kinderfilmpje ben ik nu een 10min aan het scrollen. Dus ik denk dan gebruik ik de zoekfunctie maar. Ik zoek de kinderfilm Pelle, bij de resultaten moet ik eerst door 10 pornofilms scrollen voordat ik bij een kinderfilm uitkom. Schandalig. Kpn ga aub terug naar de oude layout en stop met dit soort slechte ondoordacht update's. Waarom iets aanpassen als het goed werkt. Ik overweeg om op te zeggen als u jullie zo doorgaan.
Reputatie 7
Sinds deze update valt het geluid zo nu en dan een paar seconden weg, zowel radio als tv.
Badge
Als ik de film op stop zet, kom ik meteen weer in het on demand menu van gids
Reputatie 7
Badge +28
202 is alleen een snelkoppeling naar het nieuwe On Demand menu en zal dus precies zo werken als On Demand > Pluspakket. Zodra we de zaken in mijn eerdere bericht hebben aangepakt zal die snelkeuze actief worden 🙂
Reputatie 7
Ja, nu kunnen we vier keer dezelfde film zien met elk een ander format 🙂

Fijn dat er actief aan gewerkt/geluisterd wordt!

Ook wel benieuwd hoe het zich gaat uitstralen op kanaal 202 (is daar al een voorproefje van @Joran?)
Ben meer van de knopjes, dan menu’s door te bladeren 😂
Reputatie 7
Badge +28
Dat is het inderdaad. Bij de Nederlandse versie staat (NL) achter de titel. Dus NL, NL (HD), Engels, Engels (HD). Het SD/HD gebeuren wordt binnenkort opgelost en bepaald door de kwaliteitsinstelling van de ontvanger. Is de ontvanger ingesteld op HD, dan zie je alleen de HD films. De enige dubbelen zijn dan nog de verschillende talen.
Reputatie 7
Badge +18
Ja uiteraard ik bedoel dat een film soms 2x in HD in de lijst staat met zelfde runtime en op het oog geen verschil. Blijf een lijst met namen veel handiger vinden dan symbolen (zoals gezegd niet elk symbool heeft de titel groot erin staan)Kan het eventueel zijn dat de ene Nederlands gesproken en de andere film Engelstalig gesproken is? Allebei in HD en allebei in SD. Dan kom ik inderdaad op 4 dezelfde films en/of series. ?
Reputatie 1
Ja uiteraard ik bedoel dat een film soms 2x in HD in de lijst staat met zelfde runtime en op het oog geen verschil. Blijf een lijst met namen veel handiger vinden dan symbolen (zoals gezegd niet elk symbool heeft de titel groot erin staan)
Reputatie 7
Soms zie je films dubbel (dus 2x SD en 2x HD)Je ziet die film ook al dubbel als er 1x SD en 1x HD getoond wordt.
Reputatie 1
Ja dat vraag ik me ook wel eens af. Soms zie je films dubbel (dus 2x SD en 2x HD)
Ik neem dan aan dat dat mogelijk een verschillende versie is maar dat wordt nooit aangegeven of eentje bijvoorbeeld ongecensureerd is ofzo. Misschien is het gewoon een fout dat kan natuurlijk ook...
Het verwijderen van de helft van de (SD)symbolen zou het in ieder geval al 2x zo snel maken...
Reputatie 7
Badge +28
Hele duidelijke feedback, bedankt daarvoor! Duidelijk is dat er werk aan de winkel is. Jullie noemen de snelheid die tegenvalt en de dubbele (of drie-vierdubbele) afbeeldingen. Beide zaken gaan we aanpakken in aankomende updates. Ook hebben we bevestigd gekregen dat de vervaldatum zo spoedig mogelijk weer wordt getoond. Zodra deze zaken zijn opgelost krijgt het Pluspakket On Demand een snelkeuzezender op 202. Ik kan niet aangeven of we afstappen van de tabstructuur maar misschien kunnen we een middenweg vinden om de navigatie te verbeteren. Hou de topics van de aankomende updates in de gaten 🙂

Reageer