Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Update voor iTV-ontvangers september 2017 [7.0.29]

Reputatie 6
Badge +23
  • Moderator
  • 7122 reacties
Wanneer en welke
De nieuwe firmware is op de 7e uitgerold onder een pilotgroep van 20.000 klanten. Als dit allemaal goed loopt verwachten we de volledige uitrol op 18, 19 en 21 september.

Deze update geldt voor Arris 2952, Arcadyan 2260, en Motorola 1853, 1963 en 1903.
De 4K ontvanger is ook deze maand nog geen onderdeel van de reguliere update cyclus.

Nieuw
In de instellingen is het abonnementsnummer toegevoegd aan het systeeminformatiemenu.

De optie Live Sport Kijken heeft een verbeterd overzichtsscherm waardoor duidelijker is waar je bent en wat te doen.

Aangepast
Als we een servicebericht naar de ontvanger stuurden was deze te zien onderaan het menu, en in Mijn Service. Nu is er ook een pop-up notificatie zichtbaar wanneer de klant de tv-ontvanger uit standby haalt. Deze is 20 seconden zichtbaar en verdwijnt dan. Het bericht is dan altijd nog weer terug te vinden in het menu.

Uitgelicht is qua layout nog wat meer geoptimaliseerd. De tegels hebben een nieuwe vormgeving waardoor er meer informatie zichtbaar wordt.

Bij het verwijderen van meerdere opnames is een kleine aanpassing gemaakt in telling en knoppenvolgorde in de bevestigingspop-up (Ja met daaronder annuleren in plaats van andersom)

Bugfixes
Bij Terugkijken via de gids waren er twee bugs die konden voorkomen. Bij de ene springt het scherm op zwart bij op stop drukken voor de video begint en bij de andere springt hij terug naar live tv bij een ongeldige invoer bij tijdsprong. Deze zijn hersteld.

Daarnaast sprong Live Sport kijken bij drukken op de de blauwe knop soms naar het verkeerde sportpakket of aanbieder.

Verder kleine fixes rondom zappen en houdt het geluid er niet meer mee op na gebruik van de hardware zelftest.

62 Reacties

Reputatie 5
Badge +9
😎
Reputatie 4
Badge +5
Goedemiddag Erik dankjewel 😊
Reputatie 6
Badge +9
Erik_ schreef:

Wanneer en welke
Deze update geldt voor Arris 2952, Arcadyan 2260, en Motorola 1853, 1963 en 1903.
De 4K ontvanger is ook deze maand nog geen onderdeel van de reguliere update cyclus.
.

@Erik_ Graag wil ik dan mijn abonnement weer omzetten naar HD ontvangers. Ik ga niet nog langer wachten op niks. Ben er nu wel klaar mee hoor. Graag even een bericht.
Reputatie 1
En het probleem dat bij dolby digital elke minuut het geluid 1 seconde wegvalt is ook opgelost???
Reputatie 6
Badge +15
Wie zijn dan die pilot 20.000 klanten? Ik heb op het Forum niks gezien of je je daarvoor kon aanmelden. Maar dat zal wel niet gekund hebben want ik heb alleen maar 4K ontvangers.
Reputatie 6
Badge +15
ChrisWissink schreef:

@Erik_ Graag wil ik dan mijn abonnement weer omzetten naar HD ontvangers. Ik ga niet nog langer wachten op niks. Ben er nu wel klaar mee hoor. Graag even een bericht.

@ChrisWissinkWat vervelend dat jij zoveel pech ermee hebt gehad. Ik heb tot nu toe geen verstoringen meer gehad op me Sony, hopelijk blijft het nu ook zo. 🙂
Reputatie 6
Badge +9
DennisSchreve schreef:

Wat vervelend dat jij zoveel pech ermee hebt gehad. Ik heb tot nu toe geen verstoringen meer gehad op me Sony, hopelijk blijft het nu ook zo. :)

Ja het is echt niet meer te houden, dus moet ergens mijn grens gaan trekken. Ga niet nog langer wachten, ook omdat deze ontvanger al 4 maanden langzaam aan het doodbloeden is, zie ik een grondige operatie ook niet meer gebeuren. Helaas, maar op deze manier is het geen 120 euro per jaar waard (in vergelijking met HD).

In your case, gelukkig maar, hopelijk heb je nog een ongelakte tafel waar je even op kunt afkloppen, haha.
Reputatie 6
Badge +15
Erik_ schreef:

Wat???? 😨 Geen update in september voor de 4K ontvangers? @Erik_, dit kan niet hè! Er is al door meerdere medewerkers medegedeeld aan de klanten dat er eind september een update is, of was kan ik nu beter zeggen: "was". Dit kunnen jullie niet maken met die kinderziektes die erin zitten:
  • Zwart beeld
  • Sneeuwbeeld
  • Geen signaal overdracht naar sommige merken 4K tv's
Dit moet opgelost worden! Dat 4K is echt een flop aan het worden. Sorry dat ik het zeg! Ik denk dat het uitrollen van een 4K abonnement naar klanten veel te vroeg is mee gestart. Dit had eventueel nog "een pilot" moeten zijn. Want voor de HD ontvangers hebben jullie iedere maand wel een update, maand naar maand, naar maand. Kom op zeg! Trek dit nou eens gelijk! Zo blijven we van het kastje naar de muur gestuurd worden. 😞
Reputatie 6
Badge +15
ChrisWissink schreef:

In your case, gelukkig maar, hopelijk heb je nog een ongelakte tafel waar je even op kunt afkloppen, haha.

😜 😂 🤣
Reputatie 4
Badge +5
Goedeavond chriswissink.wat vervelend. dat je met de nieuwe decoders zo veel last heb. als ik het zo ziet op het forum zal ik het nog niet doen. Ik blijf voorlopig maar op.de HMB2260 glasvezel. Dat werkt prima. en mooi HD beeld en zeker ook op glas HD. ik hoop dat het voor jullie snel opgelost wordt.
Reputatie 6
Badge +9
DennisSchreve schreef:

Erik_ schreef:

Wat???? 😨 Geen update in september voor de 4K ontvangers? @Erik_, dit kan niet hè! Er is al door meerdere medewerkers medegedeeld aan de klanten dat er eind september een update is, of was kan ik nu beter zeggen: "was". Dit kunnen jullie niet maken met die kinderziektes die erin zitten:
  • Zwart beel
  • Sneeuwbeel
  • Geen signaal overdracht naar sommige merken 4K tv's
Dit moet opgelost worden! Dat 4K is echt een flop aan het worden. Sorry dat ik het zeg! Ik denk dat het uitrollen van een 4K abonnement naar klanten veel te vroeg is mee gestart. Dit had eventueel nog "een pilot" moeten zijn. Want voor de HD ontvangers hebben jullie iedere maand wel een update, maand naar maand, naar maand. Kom op zeg! Trek dit nou eens gelijk! Zo blijven we van het kastje naar de muur gestuurd worden. 😞

Aan het lijntje houden heet zoiets, maar dat is normaal voor een telecom provider.

Zit nu alweer tijd te besteden omdat nu mijn omzetting ineens weer is geannuleerd. Waar KPN de laatste tijd mee bezig is.. Ik volg het niet meer.
Reputatie 6
Badge +9
cornelischristiaan30 schreef:

Goedeavond chriswissink.wat vervelend. dat je met de nieuwe decoders zo veel last heb. als ik het zo ziet op het forum zal ik het nog niet doen. Ik blijf voorlopig maar op.de HMB2260 glasvezel. Dat werkt prima. en mooi HD beeld en zeker ook op glas HD. ik hoop dat het voor jullie snel opgelost wordt.

@cornelischristiaan30 Houden zo 😉. Heb inmiddels wel geleerd dat iets wat werkt en zich bewezen heeft zo min mogelijk moet vervangen.
Reputatie 6
Badge +12
cornelischristiaan30 schreef:

Er zijn ook tevreden klanten hoor @cornelischristiaan30
Deze huistijger heeft geen problemen met de 4K ontvangers.
Reputatie 6
Badge +9
huistijger schreef:

Er zijn ook tevreden klanten hoor @cornelischristiaan30
Deze huistijger heeft geen problemen met de 4K ontvangers.

Opzich wel jammer, anders had je ook even uit kunnen halen 😉. Nee die is flauw.

Reputatie 6
Badge +23
@ de 4K mensen: nergens heb ik gezegd dat de 4K ontvanger geen update krijgt. De 4K ontvanger zal uiteindelijk worden meegenomen in de reguliere cyclus. Op dat moment gelden deze topics ook voor die ontvanger. Dat is deze maand echter nog niet zo.

De 4K ontvanger krijgt dan ook apart een update. De precieze planning daarvan is nog niet zeker, maar ze verwachten deze eind september uit te rollen. We melden het zodra we meer weten.

@Chris, wil je daar op wachten? Of wil je toch wijzigen?

Wie zijn dan die pilot 20.000 klanten? Ik heb op het Forum niks gezien of je je daarvoor kon aanmelden.

Dit is niet een pilot in de traditionele zin, Dennis. Er worden willekeurig klanten geselecteerd uit alle aangesloten abonnees en die krijgen de nieuwe firmware eerst. Ze hoeven ook niet actief iets te testen. We monitoren op afstand hoe het updaten gaat en of er problemen ontstaan die de ontwikkelaars niet hadden voorzien. Als dat allemaal goed gaat dan volgt op de geplande datum uitrol naar iedereen.
Reputatie 6
Badge +9
@Erik_ De lol is er eerlijk gezegd wel af. Heb in die 2 maanden zoveel haat gekregen naar dat ding, dat ik er eigenlijk niet meer op vertrouw. Ook gezien het medio September is en er nog steeds waarschijnlijk een update op de loer ligt, mocht het echt bevestigd zijn + dat alle bugs compleet zijn geplet dan wil ik het overwegen.
Maar helaas wil jullie TD helemaal niks loslaten of die update er komt en wat er gefixt zou worden, ook de duur van twee maanden die het tot nu toe duurt, geeft mij nog niet genoeg vertrouwen dat het snel allemaal goed komt.

Daarom heb ik de wijziging inmiddels weer in gang gezet, van 4K naar HD. Misschien dat ik in de toekomst nog overweeg de overstap weer te maken, maar voorlopig laat ik het even wat het was.

Opzich wel jammer maar gezien de tijd die het allemaal kost, het vele bellen, klagen koste me al met al meer tijd dan dat ik gemiddeld tv kijk. 😉
Reputatie 2
Sinds onze tv-decoders zijn geupdate naar versie 7.0.29 staan er twee port-forwardings in onze V10 die ik er niet in heb gezet.

De ene forwarding gaat naar de ene decoder (Arris) en de andere naar de andere decoder (Motorola).
Heb het al een keer verwijdert uit de V10, maar komt vanzelf terug.
Wat heeft het voor functie?
Reputatie 1
Ik heb nu bijna een jaar TV via KPN. De eerste 10 maanden ging het prima. Maar nu sinds een week of drie is het behoorlijk minder. Beeld hapert enorm. Ik heb van alles geprobeerd. Terug naar fabriekisnstellingen. Stroom eraf. Arris opnieuw software gedownload. Helaas, Beeld blijft haperen.
De maximale snelheid op mijn adres zou 48 Mbit/s. Ik heb dit nu 3 weken bijgehouden. Eén keer ben ik tot 44 Mbit/s gekomen. De rest van de dagen kom ik niet eens boven de 20Mbit/s uit. Ik meet als de tv uitstaat. Ook de Arris ontvanger staat dan uit.
Ik heb gelezen dat er een software update wordt uitgerold in de week van 18 september. Wat houdt deze update in? Zou het dan verholpen zijn. Ik hoop het. Ik begin me er nu erg aan te ergeren, terwijl het in het begin allemaal prima werkte.
Reputatie 6
DennisSchreve schreef:

Wie zijn dan die pilot 20.000 klanten?

't Zijn vast precies die 20.000 die ook al HD-vanaf-1 hebben🤣
Reputatie 6
Zonnepaneel schreef:

Sinds onze tv-decoders zijn geupdate naar versie 7.0.29 staan er twee port-forwardings in onze V10 die ik er niet in heb gezet.De ene forwarding gaat naar de ene decoder (Arris) en de andere naar de andere decoder (Motorola).
Heb het al een keer verwijdert uit de V10, maar komt vanzelf terug.
Wat heeft het voor functie?

Zie dit topic.
Reputatie 6
Badge +15
Henk2304 schreef:

DennisSchreve schreef:

Wie zijn dan die pilot 20.000 klanten?

't Zijn vast precies die 20.000 die ook al HD-vanaf-1 hebben🤣

😂 wie weet @Henk2304! 😜 🤣
Reputatie 5
Badge +9
Dat Uitgelicht gedeelte blijf ik maar traag vinden....
Reputatie 6
Tja, ik zie er het nut ook niet van in, gebruik het nooit. Er zijn wel meer opties van de ontvanger die ik niet gebruik. Maar dat heb ik ook met m'n computer, auto, wasmachine en ga zo maar door.
Reputatie 6
Badge +9
Zal het wel tof vinden als je zelf de opties aan en uit kan gaan zetten.
Denk aan dingen in mijn TV Menu die me ontzettend in de weg zitten.
- Optie om uitgelicht in/uit te schakelen
- Optie om MeerTV in/uit te schakelen, heb nooit het nut van MeerTV gezien.
- KPN Presenteert weer lekker terug verhuizen naar het ''On Demand'' gedeelte. Snap niet waarom die ooit z'n opdringerige plek in het Menu heeft gekregen.
Reputatie 6
ChrisWissink schreef:

- KPN Presenteert weer lekker terug verhuizen naar het ''On Demand'' gedeelte. Snap niet waarom die ooit z'n opdringerige plek in het Menu heeft gekregen.

Heeft vast met marketing te maken🤔

Reageer