Update voor iTV-ontvangers september 2018 [7.3.54_2]

• 10 september 2018
  • 70 reacties
  • 5366 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
Deze maand worden er weer een aantal wijzigingen doorgevoerd in de software van alle de tv-ontvangers.

Uitrol:

- Donderdag 13 sep: uitrol naar 10.000 klanten
- 24-27 september: uitrol naar alle klanten

MéérTV wordt Apps op TV

Voor alle tv-ontvangers heet MéérTV nu Apps op TV, hiermee is het duidelijker wat het precies is. De inhoud van de apps verandert door de naamswijziging niet.

Verbeterd zoeken in de gids

Het zoeken in de programmagids is verbeterd, via Menu > Zoeken > In Gids kan je het zoekscherm openen. Op de 2260 en de 2952 zal dit ook vanuit de programmagids toegankelijk worden met de gele knop op de afstandsbediening. Als je hier gaat typen begint het zoeken zodra je 3 tekens hebt ingevoerd, zodra je verder typt worden de resultaten automatisch bijgewerkt.

YouTube is nu ook Nederlands

De nieuwe YouTube app wordt nu aangeboden in de Nederlandse taal. Dit geldt alleen voor de tv-ontvangers 2260 en 2952, omdat deze YouTube app alleen daarop beschikbaar is. We streven ernaar om alle menu’s in het Nederlands te hebben, daarom is het YouTube menu ook vertaald.

Wat verwachten we volgende maand?

Zoeken in Gids: als er geen resultaten zijn, wordt bovenaan soms toch gemeld dat er x resultaten zijn. Er zijn dan geen resultaten, de teller is niet correct. Dit is een bug die waarschijnlijk in oktober wordt opgelost.

Zoeken in Gids: er lijken soms programma’s te missen als je alleen zoekt op vandaag (bijv. Pauw). Als een programma vandaag begint maar de volgende dag eindigt, komt deze niet terug in de zoekresultaten van vandaag. De tijdelijke oplossing is om te zoeken op “komende week”. Dit is een bug die waarschijnlijk in oktober wordt opgelost.

Vorige updates

70 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@Erik_
Misschien ook bij een latere update een makkelijkere zoekmethode(per zendgemachtigde) in "Terugkijken".
Nu alleen maar per zender en dag, soms heel moeilijk zoeken als je de dag en naam niet weet maar wel de zendgemachtigde(weet zo even niet een andere naam☺ ).
Nu spreek ik niet over de commerciële zenders.
Reputatie 7
Badge +27
Goede suggestie! Ik weet niet of we dit kunnen gaan invoeren. De zenders zijn de baas over wat we mogen aanbieden aan terug te kijken programma's en stellen eisen aan hoe we dit aanbieden. Maar ik geef het in ieder geval door 🙂
Reputatie 7
Badge +17
@Erik_, hoe lang gaat het duren totdat YouTube ook op de ZXV8001 (4K) kunnen kijken? Want paar jaar geleden duurde dit ook erg lang totdat Netflix erop stond. Ik vind dat die 4K nog steeds bij KPN een buitenbeentje is. Ik kan het wel begrijpen dat klanten niet naar een 4K abonnement willen bij jullie. Want eerst worden de HD ontvangers voorzien van die updates. De 4K ook wel, we hebben de update wel. Maar niet de YouTube op kanaal 201, of bij On Demand. We volgen altijd later pas. En dacht dat die updates gelijk werden getrokken. Maar helaas gaat dat niet op. En mogen de mensen met een 4K abonnement weer wachten.
Reputatie 7
Badge +27
Updates in z'n algemeen zijn gelijk tussen de reguliere ontvangers en de 4K. Maar bij dingen als Netflix en YouTube, zijn er voor de 4K ontvanger extra dingetjes waar ze naar moeten kijken. Daarom wordt in die gevallen het eerst klaargemaakt voor de reguliere ontvangers. Immers, het grootste deel van onze klanten heeft van zulke. En als we dan zien dat het daar goed gaat, dan kunnen ze de laatste loodjes gaan doen voor de 4K.
Reputatie 2
De laatse uitrol van de software heeft schijnbaar een update van de HDCP settings.
Op onze oude TV geeft hij geen beeld en geluid meer door.
Alle menu's en de Youtube app werkt zoals het moet.
Reputatie 7
De laatse uitrol van de software heeft schijnbaar een update van de HDCP settings.
Op onze oude TV geeft hij geen beeld en geluid meer door.
Alle menu's en de Youtube app werkt zoals het moet.
Haal de TV ontvanger en de televisie een minuutje van de stroom af en start ze daarna opnieuw.
Heb je nu nog steeds zwart beeld?
Welk merk en type televisie heb je?
Reputatie 2
een oude samsung, zou moeten nakijken welk type maar zit nu op het werk.

Stroom er al een tijd vanaf gehaald. (tv en itv ontvanger)
Experiabox 9 al 2keer herstart.
2 keer de software verwijderd van de itv ontvanger.
scart aansluiting werkt wel, maar daar wil je tegenwoordig echt niet meer via kijken.
Reputatie 7
Dan zou dit nog wel eens een pijnlijke firmware update kunnen blijken te zijn, waarbij televisies met hdmi versie 1.3 (t/m 2010) niet meer ondersteund worden.
Ik zal mijn ouders vast gaan inlichten dat hun televisie op de overloop boven wellicht binnenkort problemen zal krijgen. 😟
Reputatie 2
monteur komt vandaag langs.
ik laat het weten wat zijn bevindingen zijn
Reputatie 2
Dan zou dit nog wel eens een pijnlijke firmware update kunnen blijken te zijn, waarbij televisies met hdmi versie 1.3 (t/m 2010) niet meer ondersteund worden.
Ik zal mijn ouders vast gaan inlichten dat hun televisie op de overloop boven wellicht binnenkort problemen zal krijgen. 😟

Kan iemand van KPN dit bevestigen of ontkennen ?
Reputatie 6
En nu nog Spotify op kanaal 202 😎
Reputatie 2
nou de monteur is geweest.
heeft helaas geen verstand van zaken.
volgens hem hadden we de laatste experiabox (v9)
Als het via scart werkte kon het niet aan HDCP liggen want die was daar ook op actief.

Hebben nu boven nu dus nog steeds geen TV.
Wat ik dan wel vreemd vind is dat ik op mijn laptop via https://www.interactievetv.nl/ probleemloos beeld en geluid krijg op mijn oude TV.
En dan nog blijft hij volhouden dat het niet aan de Itv ontvanger ligt.
Reputatie 7
nou de monteur is geweest.
heeft helaas geen verstand van zaken.
volgens hem hadden we de laatste experiabox (v9)
Als het via scart werkte kon het niet aan HDCP liggen want die was daar ook op actief.
Wow, zegt een KPN monteur dat?
Het is blijkbaar diep, diep triest met het kennisniveau van sommige monteurs.

Wat is nu het merk en type van die televisie?
Reputatie 2
Ja helaas wel.
Geloofde mijn oren gewoon niet.

Hopelijk geeft KPN hier nog snel een reactie op
Reputatie 7
Maar wat is nu toch het merk en type van die televisie?
Reputatie 2
Gaat om een samsung le32s81b
Reputatie 7
Gaat om een samsung le32s81bDie televisie lijkt zelfs geen hdmi 1.3 maar hdmi 1.2 te hebben.
Reputatie 6
Badge +9
9 maanden verder en in de tussentijd waren er meer mensen die dit ook opvielen, maar nooit gefixed:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/feedback-radio-scherm-441462
Reputatie 2
Gaat om een samsung le32s81bDie televisie lijkt zelfs geen hdmi 1.3 maar hdmi 1.2 te hebben.

zou zo maar kunnen, is al een redelijk oud beestje.
Maar voor op de slaapkamer nog steeds goed genoeg.
Tot deze update nog nooit een probleem gehad met deze TV icm Itv ontvanger.
Reputatie 7
Tot deze update nog nooit een probleem gehad met deze TV icm Itv ontvanger.Ik hoop ook dat ik het volledig mis heb, maar ik heb zo'n "onderbuikgevoel" dat de eisen van Netflix en/of YouTube t.a.v. HDCP nog wel eens de oorzaak hiervan zou kunnen blijken te zijn.

Ik hoop de KPN hier een eenduidig antwoord op kan geven.
Reputatie 7
Badge +17
Gaat om een samsung le32s81bDie televisie lijkt zelfs geen hdmi 1.3 maar hdmi 1.2 te hebben.Dan zal ik ook maar eens kijken naar de tv van me moeder welke HDMI ze heeft. ?
Reputatie 7
Badge +17
Tot deze update nog nooit een probleem gehad met deze TV icm Itv ontvanger.Ik hoop ook dat ik het volledig mis heb, maar ik heb zo'n "onderbuikgevoel" dat de eisen van Netflix en/of YouTube t.a.v. HDCP nog wel eens de oorzaak hiervan zou kunnen blijken te zijn.

Dat denk ik eerlijk gezegd ook @wjb. ??
Reputatie 2

Ik zou dan gokken dat het netflix is, youtube is op moment het eenigste wat werkt.
Reputatie 7
Badge +27

Kan iemand van KPN dit bevestigen of ontkennen ?

Ik had dit in andere topics al benoemd, maar voor de duidelijkheid hier ook nog:
We ondersteunen minimaal HDMI versie 1.4. Versies daaronder hebben we nooit officieel ondersteund. In de praktijk was dat, blijkbaar, geen probleem. Het is ook niet iets waar we nu met deze update bewust iets aan gedaan hebben, maar het kan zijn dat een andere aanpassing is geweest die nu invloed heeft hierop.
Reputatie 2
Kan ik dit ergens in de gebruikersvoorwaarden terug vinden ?

Reageer