Update voor iTV-ontvangers september 2018 [7.3.54_2]

Toon eerste bericht

70 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Erik_ schreef:

Ik had dit in andere topics al benoemd, maar voor de duidelijkheid hier ook nog:
We ondersteunen minimaal HDMI versie 1.4. Versies daaronder hebben we nooit officieel ondersteund. In de praktijk was dat, blijkbaar, geen probleem. Het is ook niet iets waar we nu met deze update bewust iets aan gedaan hebben, maar het kan zijn dat een andere aanpassing is geweest die nu invloed heeft hierop.

Kan ik de updates ook uitschakelen zodat ik mijn 'oude' werkende versie kan behouden??
Mijn Sony('s eerste 40" Full HD TV) is inmiddels 12jaar!!
Dat ding werkt nog PERFECT....
Reputatie 7
Badge +18
@Erik_ Is het niet beter om bij een volgende software-update de text in het Instellingenmenu "Software verwijderen" te veranderen in ˜Software installeren"?
De text verwijderen heeft iets angstigs, zo van Oh jee gaat / is dat wel goed?
Reputatie 7
huistijger schreef:

@Erik_ Is het niet beter om bij een volgende software-update de text in het Instellingenmenu "Software verwijderen" te veranderen in ˜Software installeren"?
De text verwijderen heeft iets angstigs, zo van Oh jee gaat / is dat wel goed?

Maak er dan "Software vernieuwen" van. 😉
Reputatie 7
Badge +18
Nog beter wjb !
Kunnen we in de toekomst de mogelijkheid verwachten om een eigen zenderindeling te maken?
De volgorde die nu standaard is vind ik persoonlijk niet best.
Reputatie 7
Deze vraag is al heel vaak gesteld en hoewel KPN niet zegt dat het nooit zal gebeuren is het antwoord tot nu toe altijd negatief geweest. Vooralsnog niet dus!
Reputatie 7
Badge +17
Iedereen zou de nieuwe firmware vandaag binnen krijgen. Maar me 4K ontvangers hebben ze nog steeds niet ontvangen. 😉 Ook niet na een reset. ?
Reputatie 7
Dennis Schreve schreef:

Iedereen zou de nieuwe firmware vandaag binnen krijgen.

Hoe kom je daar toch bij, de uitrol van de firmware zal tussen 24 en 27 september plaatsvinden.
Reputatie 7
Badge +17
wjb schreef:

Dennis Schreve schreef:

Iedereen zou de nieuwe firmware vandaag binnen krijgen.

Hoe kom je daar toch bij, de uitrol van de firmware zal tussen 24 en 27 september plaatsvinden.

Oeps! Zie het nu ook! Foutje! Dom! Ik heb hier even overheen gelezen. 😉
Reputatie 4
Badge +1
Hier is de nieuwe software binnen.
Reputatie 7
Badge +18
Ja hier nu ook
Reputatie 7
huistijger schreef:

Ja hier nu ook

Ik heb mijn ZTE ZXV8001 handmatig de opdracht gegeven om de nieuwe firmware op te halen. Met onze HMB2260's wacht ik op de automatische firmware update. Ik ben benieuwd of die met een eigen router (EdgeRouter Lite 3) ook netjes uitgevoerd wordt.
Reputatie 7
Badge +27
Daar ben ik ook benieuwd naar, wjb!

Spacestar schreef:

Kan ik de updates ook uitschakelen zodat ik mijn 'oude' werkende versie kan behouden??

Helaas niet, Spacestar.

SiessieB schreef:

Kunnen we in de toekomst de mogelijkheid verwachten om een eigen zenderindeling te maken?
De volgorde die nu standaard is vind ik persoonlijk niet best.

Zit op het moment niet in de planning, maar wellicht ooit?
Reputatie 7
Erik_ schreef:

We gaan het snel genoeg zien, als die HMB2260's vrijdag nog niet voorzien zijn van de nieuwe firmware dan weten we dat de automatische update van de firmware niet gelukt is.
Overigens zou je verwachten van wel immers "officieel" is het de cliënt die hiertoe het initiatief zou moeten nemen indien er TR-069 gebruikt wordt.
Als het initiatief centraal genomen wordt, dan hebben we nog een leuk issue zodra de beleidsnota t.a.v. het besluit eindapparaten ofwel de "vrije routerkeuze" definitief is.
Reputatie 1
wjb schreef:

Erik_ schreef:

We gaan het snel genoeg zien, als die HMB2260's vrijdag nog niet voorzien zijn van de nieuwe firmware dan weten we dat de automatische update van de firmware niet gelukt is.
Overigens zou je verwachten van wel immers "officieel" is het de cliënt die hiertoe het initiatief zou moeten nemen indien er TR-069 gebruikt wordt.
Als het initiatief centraal genomen wordt, dan hebben we nog een leuk issue zodra de beleidsnota t.a.v. het besluit eindapparaten ofwel de "vrije routerkeuze" definitief is.

Mijn Arrissen VIP2952 V2 zijn achter mijn ER-Lite router in elk geval wel automatisch geüpdatet.
In het verleden met mijn Edgerouter met Kriegsmans script lukte de automatische updates ook.
En nu met het WJB-script (excl. Kernel static route tbv iptv) dus ook.
Zouden jullie ook eens aandacht kunnen besteden aan het opnemen en terugkijken van programma's? Alle bugs zijn volgens mij bekend bij jullie, maar er gebeurd helaas niets mee. Seizoensoverschrijdend opnemen bijvoorbeeld (zie historische Windows Media Center). Bij opnemen keuze 1 aflevering, hele seizoen, alle seizoenen(!), alleen deze zender, of alle zenders en alleen rond dit tijdstip, of ook andere. Kortom, het programma centraal stellen, en niet de zender/seizoen/tijdstip. Jullie sturen nu een bericht aan het begin van het nieuwe seizoen, maar je zou het ook kunnen fixen, zoals WMC dit al in 2003 kon.

Opname starten, direct bv 5 minuten doorzappen, maar hij gaat maar 1 minuut vooruit. Na 15 minuten reclame, 7:30 minuut doorzappen gaat dan weer prima.

Opnamen nemen tijden op, zonder mogelijke uitloop vh programma. In de tijd van de videorecorder was dit al opgelost, maar helaas staat anno 2018 niet altijd het hele programma/film erop.

Als jullie hier ook eens naar willen kijken, dan word ik nog weer iets blijer. Programma's terugkijken via EPG doe ik nooit, aangezien je dan ineens niet meer mag doorspoelen en/of je dan ineens moe(s)t betalen. Dus alles wordt hier in huis opgenomen.
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je feedback, Marcel!

Wat betreft seizoensoverschrijdend opnemen: Opnemen van een serie werkt op basis van een seizoen en afleveringsnummer die door de zender meegegeven wordt aan elke aflevering. Op die manier kunnen wij ervoor zorgen dat bij het opnemen alleen afleveringen worden opgenomen die 'nieuw' zijn. Als we dat niet op die manier zouden doen, zouden alle instanties van dat programma worden opgenomen.

Voor de volledigheid, ter (verzonnen) voorbeeld: Stel dat Net 5 de serie Bones uitzendt. Op maandag zenden ze seizoen 3 uit, wat herhaald wordt op dinsdag. En op de vrijdag zenden ze seizoen 5 uit, wat herhaald wordt op zaterdag. Als je nu een serieopname inplant op maandag, dan wordt vanaf dat moment elke week op maandag de nieuwe aflevering van seizoen 3 opgenomen. De herhaling wordt overgeslagen, en ook de afleveringen van seizoen 5. Als we dat niet op die manier zouden doen, dan krijg je dat bij een serieopname alles wordt opgenomen. Dan heb je niet alleen seizoen 3 en 5 door elkaar staan, maar ook alle afleveringen dubbel omdat hij dan de herhalingen ook meeneemt.

Zelf in te plannen opnames op tijd is iets dat we al enige jaren niet meer aanbieden. Ik verwacht ook niet dat dit terugkomt. Wellicht dat we nog wel een optie zouden kunnen aanbieden voor het opnemen van 'alle seizoenen'. Dat geef ik in ieder geval als suggestie door. Wil niet zeggen dat we het dan ook gaan doen.

Bij het opnemen wordt automatisch een uitloop meegenomen aan beide kanten. Het kan incidenteel eens voorkomen dat dit niet voldoende is. Als je merkt dat bij een zender dit structureel niet voldoende is, dan doet die zender iets fout met hoe ze hun eigen gids indelen. In dat geval zou ik dit bij de zender aankaarten.

Wat Terugkijken betreft, het klopt dat je bij de commerciële zenders de reclameblokken in het programma niet kunt doorspoelen. Dat is een vereiste vanuit de zenders. Wel kun je aan het begin van het programma maximaal 7 minuten doorspoelen om dat intro reclameblok te skippen. De optie om betaald terug te kijken zonder reclame is niet meer aanwezig. Opnemen is dan ook zeker een goed alternatief.

Nog ter info over het doorspoelen aan het begin van een opname: Als jij een opname start moet deze vanuit het netwerk ingeladen worden in een buffer. Als je dan ook gelijk 5 minuten doorspoelt, dan werkt dit niet omdat die 5 minuten dan nog niet in het buffer zit. Geef een opname na het starten even de tijd om te bufferen, een seconde of 20-30 is over het algemeen voldoende. Daarna kun je de 5 minuten doorspoelen.
Hartelijk dank voor je snelle antwoord Erik!

Opnametijden:
Waarom is dit gebaseerd op de tijd met een bepaalde uitloop? En waarom kunnen wij deze uitloop niet zelf bepalen? Vroeger, in de tijd van de videorecorder, had je een apart signaal die meegestuurd werd met het programma. Dacht dat dit (Program Delivery Control) PDC was. In de papieren TV-gids stond een nummer. Die invoeren, en het programma werd altijd volledig opgenomen.

Seizoensoverschrijdend opnemen:
Ik snap de gedachtengang (ik ben zelf programmeur), maar als de wil er is, kan dit volgens mij prima opgelost/verbeterd worden. Ik bedoel, je weet toch wat nieuwe afleveringen zijn, en wat herhalingen? In Windows Media Center kon dat destijds allemaal, met een extra plugin kon zelfs de reclame automatisch worden overgeslagen tijdens het afspelen van een opname (detectie aanpassing in toonregeling/volume). Echt fantastisch. Helaas echter werden op een gegeven moment alle zender gecodeerd, en zit nu de hele wereld vast aan zo'n settopbox.

Ik zou b.v. graag willen instellen dat alle voorkomens van CSI worden opgenomen, ongeacht de zender, het tijdstip of seizoen. En dan nog een Nice to Have dat overigens ook niet in WMC zat: Alles opnemen, BEHALVE de afleveringen die al aanwezig zijn (lees: al opgenomen en nog niet verwijderd) en ook BEHALVE opgenomen en alweer verwijderd/gekeken. Ook de historie van de gebruikersopnamen bijhouden dus.. Weergave in de opnamelijst: Mapje CSI seizoen 3, met daaronder de afleveringen.
Mogelijkheid tot verwijderen opname-historie om wél weer oude afleveringen te kunnen bekijken.

GTST, alleen nieuwe/toekomstige afleveringen (geen herhalingen), alleen op RTL4 met een uitzending rond 20:00 uur. De herhalingen worden dan automatisch overgeslagen, want die zijn de volgende ochtend (en dus niet rond 20:00 uur). In een database bijhouden wat het laatste seizoen en afleveringsnummer is, en op basis daarvan, samen met de gemaakte instellingen door gebruiker het programma opnemen of niet.
Als RTL4 dan vervolgens in de zomermaanden alsnog herhalingen zou uitzenden rond 20:00 uur, dan worden die dus nog steeds netjes overgeslagen.
Reputatie 6
Badge +8
Goede middag ik heb de nieuwe update binnen gekregen op de HMB 2260 en het werkte perfect. Groetjes van cor op alle bij ??
Reputatie 7
Marcel2018 schreef:

Ik snap de gedachtengang (ik ben zelf programmeur), maar als de wil er is, kan dit volgens mij prima opgelost/verbeterd worden. Ik bedoel, je weet toch wat nieuwe afleveringen zijn, en wat herhalingen?

In de begintijd van serieopnemen werkte het ook zo. Als een seizoen afgelopen was hoefde je niets te doen en werd ook het volgende seizoen (ook al was dat een jaar later) weer netjes opgenomen. Een paar jaar geleden is dat stopgezet, naar wat ik heb begrepen omdat de (reclame?)zenders het niet leuk vonden: opnemen vinden ze sowieso niet leuk (dan kun je reclames overslaan). Daarom ook kun je reclames niet meer overslaan bij Terugkijken.
Henk2304 schreef:

Marcel2018 schreef:

Ik snap de gedachtengang (ik ben zelf programmeur), maar als de wil er is, kan dit volgens mij prima opgelost/verbeterd worden. Ik bedoel, je weet toch wat nieuwe afleveringen zijn, en wat herhalingen?

In de begintijd van serieopnemen werkte het ook zo. Als een seizoen afgelopen was hoefde je niets te doen en werd ook het volgende seizoen (ook al was dat een jaar later) weer netjes opgenomen. Een paar jaar geleden is dat stopgezet, naar wat ik heb begrepen omdat de (reclame?)zenders het niet leuk vonden: opnemen vinden ze sowieso niet leuk (dan kun je reclames overslaan). Daarom ook kun je reclames niet meer overslaan bij Terugkijken.

Helaas zal dat de echte reden wel weer zijn idd... Maar reclames kijk ik niet. Ja, bij Radar: De meest irritante reclame. Maar dan zie ik ze voor het eerst. 😀

Jammer dat het zo werkt in de wereld. Geldwolven... En zo zorgt men er zelf voor dat men weer op zoek gaat naar een alternatieve manier. Tegenhouden kunnen ze het namelijk gelukkig toch niet volledig. Dan maar downloaden of een stream, maar reclame kijken hier in huis, no way. Men dacht toch niet dat ik €6,- per Formule1 wedstrijd ga betalen, of nog erger, een abo van € 15 p.m. Daar heb je bv Hesgoal voor, of een uurtje na de wedstrijd even downloaden via een nieuwsgroep.
Leuke film live op TV? Bij eerste reclameblok ff snel downloaden of kijken of hij bij de (niet commerciële) online streaming diensten beschikbaar is, en de rest kijken via DNLA op de TV, uiteraard zonder reclame. Maargoed, voor de gemiddelde Nederlander is dat net iets teveel moeite of wellicht te ingewikkeld. Blijft over dat Netflix en Videoland waar je alleen maar oude meuk vindt, en/of waarvan de helft niet eens beschikbaar is in de Engelse taal.

De huidige update staat hier inmiddels ook op de settopbox. Een woordje veranderd, en YouTube dat allang op de TV beschikbaar is, en ik persoonlijk overigens niet gebruik; Daar heb je een PC/laptop/mobiel voor. Weinig boeiends te vinden op dat YouTube dat ik graag op de TV wil zien. Voor de rest nog even traag als daarvoor, en nog steeds een settopbox die je soms aanzet, groen lampje gaat branden, maar tijd in display blijft staan en geen beeld. Kast uit middels schakelaar, 5 minuten wachten en je kunt dan eindelijk weer TV kijken.

Dus sorry, ik kan mij nog steeds niet vinden in welke aanbieder dan ook. Ik wil gewoon terug naar mijn Media Center met 8 tuners (alleen dan nu digitale), en zelf bepalen hoe, wanneer, wat en op welke manier ik kijk. Maar die vrijheid mag ik schijnbaar niet meer hebben. Best frustrerend... 😢
Erik_ schreef:

Zelf in te plannen opnames op tijd is iets dat we al enige jaren niet meer aanbieden. Ik verwacht ook niet dat dit terugkomt.

Deze functionaliteit mag inderdaad ook wel wegblijven, want als je dat deed kreeg je een naamloze handmatige opname die je vervolgens zelf niet kan hernoemen. Het juiste programma terugvinden in de opnamelijst is dan dus onmogelijk bij meerdere opnamen.. Allemaal 1-voor-1 starten om te kijken of het dan deze misschien was.

Ik zou graag gewoon het programma willen opnemen, zonder 7 minuten ervoor en erna, maar uiteraard wel volledig. En dan in de opnamelijst gewoon 1x de titel van het programma, en niet 3, 4, 5 keer zoals nu het geval is. Programma - seizoen - aflevering, en niet "seizoen van het programma (zonder seizoensnummer in de titel) - aflevering".
Reputatie 7
Marcel2018 schreef:

Voor de rest nog even traag als daarvoor, en nog steeds een settopbox die je soms aanzet, groen lampje gaat branden, maar tijd in display blijft staan en geen beeld. Kast uit middels schakelaar, 5 minuten wachten en je kunt dan eindelijk weer TV kijken.

Dit herken ik niet, welke iTV-ontvangers heb je?
Reputatie 2
Leuk hoor al die apps en updates, maar ik heb liever een LG app voor KPN op de TV, dan heb ik geen kastje meer nodig dat zou pas handig zijn 😀
Henk2304 schreef:

Marcel2018 schreef:

Voor de rest nog even traag als daarvoor, en nog steeds een settopbox die je soms aanzet, groen lampje gaat branden, maar tijd in display blijft staan en geen beeld. Kast uit middels schakelaar, 5 minuten wachten en je kunt dan eindelijk weer TV kijken.

Dit herken ik niet, welke iTV-ontvangers heb je?

Arcadyan HMB2260 v2 van 30-03-2015.

Het valt mij wel op dat dit vaak gebeurd nadat mijn zoontje naar Netflix heeft gekeken. Dus wellicht dat daar iets misgaat. Netflix wordt niet afgesloten, maar ontvanger wordt uitgezet als we gaan eten. Een paar uur later weer aanzetten geeft bovenstaande issue. Ik let daar sinds een tijdje op, maar weet het nog niet helemaal zeker.

Reageer