Update voor iTV-ontvangers september 2018 [7.3.54_2]

Toon eerste bericht

70 reacties

Reputatie 7
Leuk hoor al die apps en updates, maar ik heb liever een LG app voor KPN op de TV, dan heb ik geen kastje meer nodig dat zou pas handig zijn 😀Dan moet KPN eerst haar business model aanpassen waarbij niet meer betaald wordt voor het aantal afgenomen TV ontvangers, maar voor een aantal simultaan te bekijken TV streams.
Of een CI+ module. Maar die hebben ze ook niet.
Reputatie 2
Leuk hoor al die apps en updates, maar ik heb liever een LG app voor KPN op de TV, dan heb ik geen kastje meer nodig dat zou pas handig zijn 😀Dan moet KPN eerst haar business model aanpassen waarbij niet meer betaald wordt voor het aantal afgenomen TV ontvangers, maar voor een aantal simultaan te bekijken TV streams.

Dat begrijp ik, maar ik zou het zelfs goed vinden dat ik niet de 5 eur huur terug zou krijgen en een goed werkende app met 4k kwaliteit zoals de Netflix app al heeft. (dus eigenlijk abo verhoging)
Ik vind het gewoon niet fijn zo'n kastje, van mij mag hij vandaag nog weg.
Ik zou het er in ieder geval voor over hebben.

Dan zie ik die 5 eur wel als kosten voor app onderhoud
Reputatie 7
Leuk hoor al die apps en updates, maar ik heb liever een LG app voor KPN op de TV, dan heb ik geen kastje meer nodig dat zou pas handig zijn 😀Dan moet KPN eerst haar business model aanpassen waarbij niet meer betaald wordt voor het aantal afgenomen TV ontvangers, maar voor een aantal simultaan te bekijken TV streams.Dat begrijp ik, maar ik zou het zelfs goed vinden dat ik niet de 5 eur huur terug zou krijgen en een goed werkende app met 4k kwaliteit zoals de Netflix app al heeft. (dus eigenlijk abo verhoging)
Ik vind het gewoon niet fijn zo'n kastje, van mij mag hij vandaag nog weg.
Ik zou het er in ieder geval voor over hebben.

Dan zie ik die 5 eur wel als kosten voor app onderhoud
Helemaal eens, ook ik zou de STB's liever zijn verdwijnen. €5,- per televisie of ander device (zoals Apple TV) is denk ik niet waar we naar toe zouden moeten. Ik zou dan eerder denken aan bijvoorbeeld €7,50 voor vijf simultane streams op televisie, Apple TV, tablet, telefoon en PC en €1,- extra voor elke extra simultane stream.
Reputatie 7
Ik heb mijn ZTE ZXV8001 handmatig de opdracht gegeven om de nieuwe firmware op te halen. Met onze HMB2260's wacht ik op de automatische firmware update. Ik ben benieuwd of die met een eigen router (EdgeRouter Lite 3) ook netjes uitgevoerd wordt.Daar ben ik ook benieuwd naar, wjb!Zoals ik al verwachtte en ook door @FredK2017 al werd aangegeven, worden de TV ontvangers achter een eigen router prima geüpdatet. Onze HMB2260's draaien nu ook de laatste firmware. ☺
Reputatie 7
Badge +18
Sinds de nieuwste update van september op de 4K ontvanger komt het geregeld voor als ik een opgenomen programma de reclame ga doorspoelen dat ik hem helemaal niet meer kan laten stoppen met doorspoelen. ik kan wel terugspoelen en dan weer doorspoelen, maar stoppen met spoelen gaat dus niet.
Op de uit-knop drukken is dan de enige oplossing, daarna werkt het weer goed.
't Is niet altijd zo, maar wel lastig.
Software opnieuw laden helpt in dit geval niet.
Met de functie 8 minuten intypen en dan de 8 minuten overslaan werkt het wel goed.
Iemand een brainwave?
Reputatie 7
Badge +27
Marcel2018, leuke discussie 🙂 Ik ga je punten in dezelfde volgorde bij langs.

Opnametijden:
De gidsinformatie krijgen we aangeleverd vanuit de zenders. Of eigenlijk, de zenders geven hun programma info (naam, omschrijving, seizoen, aflevering, tijdstip etc...) door aan een epg-leverancier. Die epg-leverancier zet het om naar iets dat door onze systemen bruikbaar is en levert dat bij ons aan.

Vervolgens werken onze diensten gebaseerd op die aangeleverde informatie. We moeten er van kunnen uitgaan dat de tijden die de zender aan een programma meegeeft kloppen. Maar, omdat er altijd eens iets kan gebeuren nemen we voor de zekerheid wat extra op voor (ik meen 5 minuten) en na (15 minuten) het programma. Er zijn echter zenders waarbij we vaker zien dat hun meegegeven tijden niet lijken te kloppen. Persoonlijk merk ik dat vaak met opnames van Veronica. Die plannen een aantal comedyseries achter elkaar in, waarbij het steeds iets eerder begint. Als je dan de laatste van het blok wilt opnemen kun je beter ook die ervoor opnemen, omdat je anders de helft mist. Dit is echter iets waarin de zender dan z'n aangeleverde informatie moet aanpassen.

PDC, zoals dat vroeger kon, werkt op basis van een code die met een programma werd meegestuurd in het teletekstsignaal. Dat was dan inderdaad de code die in de gids stond en die je dan in je videorecorder kon programmeren. Omdat echter steeds meer zenders geen teletekst meer hebben (los van ondertiteling) wordt PDC door hen over het algemeen niet meer gebruikt.

Seizoensoverschrijdend opnemen:
Tuurlijk is het te programmeren dat er meerder manieren zijn van opnemen. Maar we moeten daarin een afweging maken tussen de tijd die het kost om dat in te bouwen en te ondersteunen, (en dus de daaraan verbonden kostenpost), versus andere dingen die we graag willen (en moeten) doen rondom iTV. Met daarnaast ook nog de afweging tussen klanten verschillende opties bieden, en het niet te ingewikkeld maken. Voor nu, in ieder geval, is de keus dan ook om het te houden bij opnemen van 1 aflevering, of het hele seizoen waar die aflevering toe behoort. Misschien dat dit nog verandert in de toekomst, maar voor zover nu bekend staat dat niet in de planning.

Zoals Henk al aangeeft gebeurde het in het begin van iTV nog wel, dat een nieuw seizoen ook automatisch opgenomen werd. Dat is toen stopgezet. Het is mogelijk dat de zenders daar een handje in hadden. Maar wat ook sowieso meespeelt is dat mensen steeds meer opnemen, wat veel ruimte inneemt en capaciteit kost. Wat we dan ook graag zien is dat opnames dan ook dingen zijn die mensen daadwerkelijk willen terugkijken. Het bewust opnieuw kiezen voor een serieopname bij een nieuw seizoen helpt daarbij.

Wat betreft de traagheid van jouw ontvanger en het beeldprobleem dat je beschrijft. Dat is iets waar we naar moeten kijken, want dat hoort niet. Hoe kijkt je zoontje naar Netflix? Via kanaal 200 rechtstreeks, via het menu, of via MéérTV Apps op TV?

Als hij hem dan zo uitzet, en je zet hem later weer aan. Op welk kanaal staat hij dan, als je eenmaal weer beeld hebt? Op 200, of op een regulier kanaal?

Gebeurt dit ook als je zoontje na het Netflix kijken eerst teruggaat naar een regulier kanaal en dan pas de ontvanger uit doet?

Huistijger, da's super onhandig 😞 Het zou ook nog aan je afstandsbediening kunnen liggen. Wil je voor de zekerheid eens testen met nieuwe batterijen?
Reputatie 7
Badge +18

Huistijger, da's super onhandig 😞 Het zou ook nog aan je afstandsbediening kunnen liggen. Wil je voor de zekerheid eens testen met nieuwe batterijen?

Ook al geprobeerd Erik, ik heb nog een 2e ontvanger die zal ik eens aansluiten, zien of die het ook doet (of niet)
Reputatie 7
Badge +17
Toen de nieuwe software was ingeladen, gaat ie weer terug naar 720p. Dus in deze Firmware past ie de resolutie niet automatisch aan. Oftewel voor mij is dat UHD@60hz voor mijn 4K ontvangers. Ik kan me herinneren dat er toen firmware was gemaakt dat ie de hoogste resolutie automatisch pakt. Normaal staat er dan ook bij de instellingen van het beeld op 'automatisch' maar dit is niet meer het geval. Ik moet zelf het beeldresolutie weer veranderen. ? @Erik_, hoe zit dat? @huistijger, was het bij jou ook na die update van de firmware dat ie op 720p staat?
Reputatie 7
Badge +18
Ja en nee @Dennis Schreve
Met de eerste ontvanger stond inderdaad alles op 720
Toen ik mijn 2e ontvanger ging updaten bleef deze gewoon op UHD@60 staan
Overigens heb ik met de 2e ontvanger nog geen last gehad met dat doorspoelen.
En uh Erik is nu drie weken op vakantie dus die kunnen we even niet plagen met deze berichten, Dennis.
Reputatie 7
Badge +18
Nu ook de fout op de 2e ontvanger, met dit verschil dat ik nu wel een foutmelding in beeld krijg.
Even ter herinnering, dit is na de laatste update gekomen, daarvoor nooit last van gehad.

Reputatie 4
Badge +3
Toen de nieuwe software was ingeladen, gaat ie weer terug naar 720p. Dus in deze Firmware past ie de resolutie niet automatisch aan. Oftewel voor mij is dat UHD@60hz voor mijn 4K ontvangers. Ik kan me herinneren dat er toen firmware was gemaakt dat ie de hoogste resolutie automatisch pakt. Normaal staat er dan ook bij de instellingen van het beeld op 'automatisch' maar dit is niet meer het geval. Ik moet zelf het beeldresolutie weer veranderen. ? @Erik_, hoe zit dat? @huistijger, was het bij jou ook na die update van de firmware dat ie op 720p staat?
Ook hier telkens bij de firmware updates moet ik de resolutie handmatig naar UHD@60hz want deze staat na update weer op 720 😁
Reputatie 7
Badge +17
Ook hier telkens bij de firmware updates moet ik de resolutie handmatig naar UHD@60hz want deze staat na update weer op 720 😁Ben ik gelukkig niet de enigste waar het bij gebeurd. 😉 @Erik_, gaan jullie hier weer aandacht aan geven? Dit hoort de tv-ontvangers weer automatisch te doen. Zodat we dus niet de resolutie handmatig hoeven in te stellen. 😉
Reputatie 7
Badge +18
@Erik_, gaan jullie hier weer aandacht aan geven?
Erik is drie weken op vakantie, @Dennis Schreve
Maar er zal vast wel iemand anders dit overnemen zolang.
Reputatie 7
Badge +27
Yes, ik neem het over. De resolutie wordt alleen aangepast als de instelling niet op Automatisch staat. Als de automatische resolutie prima werkt adviseer ik het daar op te laten staan. Dit is wel een (bekende) bug. Hopelijk krijgt die genoeg prioriteit om in een volgende update op te lossen want dat is erg irritant.

@huistijger: Was dit eenmalig of blijf je deze fouten zien?
Reputatie 7
Badge +18
@Joran
Ik heb het niet meer ontdekt, dus ik neem aan dat het opgelost is.
(t was niet eenmaal, een paar keer gebeurd, maar het schijnt nu over te zijn)
Reputatie 7
De resolutie wordt alleen aangepast als de instelling niet op Automatisch staat. Als de automatische resolutie prima werkt adviseer ik het daar op te laten staan. Dit is wel een (bekende) bug.Ik heb de beeldscherminstelling van de 4K-Ultra-HD ontvanger sinds de afloop van de pilot al op 1080i staan en daar blijft hij bij elke update keurig op staan.
Reputatie 7
Badge +27
Dat is ook goed om te horen wjb. Voor wie hier wel last van heeft lijkt het me de moeite van het proberen waard.
Reputatie 7
Dat is ook goed om te horen wjb. Voor wie hier wel last van heeft lijkt het me de moeite van het proberen waard.Maar dat is natuurlijk geen optie voor de 4K abonnees, die zouden dan UHD@50 of UHD@60 moeten kiezen. Ik heb geen 4K abonnement, de 4K Ultra-HD ontvanger is een "erfenis" uit de pilot periode en dus kijk ik alleen maar 1080i.
Reputatie 7
Badge +27
Ik doel op wat ik in mijn eerdere bericht zei, niet op de 1080i resolutie. Bij 4k klanten die de resolutie handmatig instellen (en het elke keer aangepast zien worden) lijkt het me handig de automatische instelling te proberen, tot we deze bug hebben opgelost.

Reageer