Update voor iTV-ontvangers september 2018 [7.3.54_2]


Reputatie 7
Badge +27
Deze maand worden er weer een aantal wijzigingen doorgevoerd in de software van alle de tv-ontvangers.

Uitrol:


- Donderdag 13 sep: uitrol naar 10.000 klanten
- 24-27 september: uitrol naar alle klanten

MéérTV wordt Apps op TV



Voor alle tv-ontvangers heet MéérTV nu Apps op TV, hiermee is het duidelijker wat het precies is. De inhoud van de apps verandert door de naamswijziging niet.

Verbeterd zoeken in de gids



Het zoeken in de programmagids is verbeterd, via Menu > Zoeken > In Gids kan je het zoekscherm openen. Op de 2260 en de 2952 zal dit ook vanuit de programmagids toegankelijk worden met de gele knop op de afstandsbediening. Als je hier gaat typen begint het zoeken zodra je 3 tekens hebt ingevoerd, zodra je verder typt worden de resultaten automatisch bijgewerkt.

YouTube is nu ook Nederlands




De nieuwe YouTube app wordt nu aangeboden in de Nederlandse taal. Dit geldt alleen voor de tv-ontvangers 2260 en 2952, omdat deze YouTube app alleen daarop beschikbaar is. We streven ernaar om alle menu’s in het Nederlands te hebben, daarom is het YouTube menu ook vertaald.

Wat verwachten we volgende maand?


Zoeken in Gids: als er geen resultaten zijn, wordt bovenaan soms toch gemeld dat er x resultaten zijn. Er zijn dan geen resultaten, de teller is niet correct. Dit is een bug die waarschijnlijk in oktober wordt opgelost.

Zoeken in Gids: er lijken soms programma’s te missen als je alleen zoekt op vandaag (bijv. Pauw). Als een programma vandaag begint maar de volgende dag eindigt, komt deze niet terug in de zoekresultaten van vandaag. De tijdelijke oplossing is om te zoeken op “komende week”. Dit is een bug die waarschijnlijk in oktober wordt opgelost.

Vorige updates



70 reacties

Reputatie 7
@Erik_ Is het niet beter om bij een volgende software-update de text in het Instellingenmenu "Software verwijderen" te veranderen in ˜Software installeren"?
De text verwijderen heeft iets angstigs, zo van Oh jee gaat / is dat wel goed?
Maak er dan "Software vernieuwen" van. 😉
Reputatie 4
Badge +3
@Erik_
Misschien ook bij een latere update een makkelijkere zoekmethode(per zendgemachtigde) in "Terugkijken".
Nu alleen maar per zender en dag, soms heel moeilijk zoeken als je de dag en naam niet weet maar wel de zendgemachtigde(weet zo even niet een andere naam☺ ).
Nu spreek ik niet over de commerciële zenders.
Reputatie 1
Daar ben ik ook benieuwd naar, wjb!We gaan het snel genoeg zien, als die HMB2260's vrijdag nog niet voorzien zijn van de nieuwe firmware dan weten we dat de automatische update van de firmware niet gelukt is.
Overigens zou je verwachten van wel immers "officieel" is het de cliënt die hiertoe het initiatief zou moeten nemen indien er TR-069 gebruikt wordt.
Als het initiatief centraal genomen wordt, dan hebben we nog een leuk issue zodra de beleidsnota t.a.v. het besluit eindapparaten ofwel de "vrije routerkeuze" definitief is.


Mijn Arrissen VIP2952 V2 zijn achter mijn ER-Lite router in elk geval wel automatisch geüpdatet.
In het verleden met mijn Edgerouter met Kriegsmans script lukte de automatische updates ook.
En nu met het WJB-script (excl. Kernel static route tbv iptv) dus ook.
Reputatie 7
Ik heb mijn ZTE ZXV8001 handmatig de opdracht gegeven om de nieuwe firmware op te halen. Met onze HMB2260's wacht ik op de automatische firmware update. Ik ben benieuwd of die met een eigen router (EdgeRouter Lite 3) ook netjes uitgevoerd wordt.Daar ben ik ook benieuwd naar, wjb!Zoals ik al verwachtte en ook door @FredK2017 al werd aangegeven, worden de TV ontvangers achter een eigen router prima geüpdatet. Onze HMB2260's draaien nu ook de laatste firmware. ☺
Reputatie 7
Badge +27
Updates in z'n algemeen zijn gelijk tussen de reguliere ontvangers en de 4K. Maar bij dingen als Netflix en YouTube, zijn er voor de 4K ontvanger extra dingetjes waar ze naar moeten kijken. Daarom wordt in die gevallen het eerst klaargemaakt voor de reguliere ontvangers. Immers, het grootste deel van onze klanten heeft van zulke. En als we dan zien dat het daar goed gaat, dan kunnen ze de laatste loodjes gaan doen voor de 4K.
Reputatie 2
Dan zou dit nog wel eens een pijnlijke firmware update kunnen blijken te zijn, waarbij televisies met hdmi versie 1.3 (t/m 2010) niet meer ondersteund worden.
Ik zal mijn ouders vast gaan inlichten dat hun televisie op de overloop boven wellicht binnenkort problemen zal krijgen. 😟


Kan iemand van KPN dit bevestigen of ontkennen ?
Reputatie 7
Iedereen zou de nieuwe firmware vandaag binnen krijgen.Hoe kom je daar toch bij, de uitrol van de firmware zal tussen 24 en 27 september plaatsvinden.
Reputatie 2
Leuk hoor al die apps en updates, maar ik heb liever een LG app voor KPN op de TV, dan heb ik geen kastje meer nodig dat zou pas handig zijn 😀
Reputatie 7
Badge +18

Huistijger, da's super onhandig 😞 Het zou ook nog aan je afstandsbediening kunnen liggen. Wil je voor de zekerheid eens testen met nieuwe batterijen?

Ook al geprobeerd Erik, ik heb nog een 2e ontvanger die zal ik eens aansluiten, zien of die het ook doet (of niet)
Reputatie 7
Badge +17
Toen de nieuwe software was ingeladen, gaat ie weer terug naar 720p. Dus in deze Firmware past ie de resolutie niet automatisch aan. Oftewel voor mij is dat UHD@60hz voor mijn 4K ontvangers. Ik kan me herinneren dat er toen firmware was gemaakt dat ie de hoogste resolutie automatisch pakt. Normaal staat er dan ook bij de instellingen van het beeld op 'automatisch' maar dit is niet meer het geval. Ik moet zelf het beeldresolutie weer veranderen. ? @Erik_, hoe zit dat? @huistijger, was het bij jou ook na die update van de firmware dat ie op 720p staat?
Reputatie 4
Badge +3
Toen de nieuwe software was ingeladen, gaat ie weer terug naar 720p. Dus in deze Firmware past ie de resolutie niet automatisch aan. Oftewel voor mij is dat UHD@60hz voor mijn 4K ontvangers. Ik kan me herinneren dat er toen firmware was gemaakt dat ie de hoogste resolutie automatisch pakt. Normaal staat er dan ook bij de instellingen van het beeld op 'automatisch' maar dit is niet meer het geval. Ik moet zelf het beeldresolutie weer veranderen. ? @Erik_, hoe zit dat? @huistijger, was het bij jou ook na die update van de firmware dat ie op 720p staat?
Ook hier telkens bij de firmware updates moet ik de resolutie handmatig naar UHD@60hz want deze staat na update weer op 720 😁
Reputatie 7
Badge +17
Ook hier telkens bij de firmware updates moet ik de resolutie handmatig naar UHD@60hz want deze staat na update weer op 720 😁Ben ik gelukkig niet de enigste waar het bij gebeurd. 😉 @Erik_, gaan jullie hier weer aandacht aan geven? Dit hoort de tv-ontvangers weer automatisch te doen. Zodat we dus niet de resolutie handmatig hoeven in te stellen. 😉
Reputatie 7
Badge +18
@Erik_, gaan jullie hier weer aandacht aan geven?
Erik is drie weken op vakantie, @Dennis Schreve
Maar er zal vast wel iemand anders dit overnemen zolang.
Reputatie 7
Badge +27
Goede suggestie! Ik weet niet of we dit kunnen gaan invoeren. De zenders zijn de baas over wat we mogen aanbieden aan terug te kijken programma's en stellen eisen aan hoe we dit aanbieden. Maar ik geef het in ieder geval door 🙂
Reputatie 7
Badge +17
@Erik_, hoe lang gaat het duren totdat YouTube ook op de ZXV8001 (4K) kunnen kijken? Want paar jaar geleden duurde dit ook erg lang totdat Netflix erop stond. Ik vind dat die 4K nog steeds bij KPN een buitenbeentje is. Ik kan het wel begrijpen dat klanten niet naar een 4K abonnement willen bij jullie. Want eerst worden de HD ontvangers voorzien van die updates. De 4K ook wel, we hebben de update wel. Maar niet de YouTube op kanaal 201, of bij On Demand. We volgen altijd later pas. En dacht dat die updates gelijk werden getrokken. Maar helaas gaat dat niet op. En mogen de mensen met een 4K abonnement weer wachten.
Reputatie 2
De laatse uitrol van de software heeft schijnbaar een update van de HDCP settings.
Op onze oude TV geeft hij geen beeld en geluid meer door.
Alle menu's en de Youtube app werkt zoals het moet.
Reputatie 7
De laatse uitrol van de software heeft schijnbaar een update van de HDCP settings.
Op onze oude TV geeft hij geen beeld en geluid meer door.
Alle menu's en de Youtube app werkt zoals het moet.
Haal de TV ontvanger en de televisie een minuutje van de stroom af en start ze daarna opnieuw.
Heb je nu nog steeds zwart beeld?
Welk merk en type televisie heb je?
Reputatie 2
een oude samsung, zou moeten nakijken welk type maar zit nu op het werk.

Stroom er al een tijd vanaf gehaald. (tv en itv ontvanger)
Experiabox 9 al 2keer herstart.
2 keer de software verwijderd van de itv ontvanger.
scart aansluiting werkt wel, maar daar wil je tegenwoordig echt niet meer via kijken.
Reputatie 7
Dan zou dit nog wel eens een pijnlijke firmware update kunnen blijken te zijn, waarbij televisies met hdmi versie 1.3 (t/m 2010) niet meer ondersteund worden.
Ik zal mijn ouders vast gaan inlichten dat hun televisie op de overloop boven wellicht binnenkort problemen zal krijgen. 😟
Reputatie 2
monteur komt vandaag langs.
ik laat het weten wat zijn bevindingen zijn
Reputatie 6
En nu nog Spotify op kanaal 202 😎
Reputatie 2
nou de monteur is geweest.
heeft helaas geen verstand van zaken.
volgens hem hadden we de laatste experiabox (v9)
Als het via scart werkte kon het niet aan HDCP liggen want die was daar ook op actief.

Hebben nu boven nu dus nog steeds geen TV.
Wat ik dan wel vreemd vind is dat ik op mijn laptop via https://www.interactievetv.nl/ probleemloos beeld en geluid krijg op mijn oude TV.
En dan nog blijft hij volhouden dat het niet aan de Itv ontvanger ligt.
Reputatie 7
nou de monteur is geweest.
heeft helaas geen verstand van zaken.
volgens hem hadden we de laatste experiabox (v9)
Als het via scart werkte kon het niet aan HDCP liggen want die was daar ook op actief.
Wow, zegt een KPN monteur dat?
Het is blijkbaar diep, diep triest met het kennisniveau van sommige monteurs.

Wat is nu het merk en type van die televisie?
Reputatie 2
Ja helaas wel.
Geloofde mijn oren gewoon niet.

Hopelijk geeft KPN hier nog snel een reactie op
Reputatie 7
Maar wat is nu toch het merk en type van die televisie?

Reageer