Update voor iTV-ontvangers september 2018 [7.3.54_2]

  • 10 september 2018
  • 70 reacties
  • 5763 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
Deze maand worden er weer een aantal wijzigingen doorgevoerd in de software van alle de tv-ontvangers.

Uitrol:


- Donderdag 13 sep: uitrol naar 10.000 klanten
- 24-27 september: uitrol naar alle klanten

MéérTV wordt Apps op TV



Voor alle tv-ontvangers heet MéérTV nu Apps op TV, hiermee is het duidelijker wat het precies is. De inhoud van de apps verandert door de naamswijziging niet.

Verbeterd zoeken in de gids



Het zoeken in de programmagids is verbeterd, via Menu > Zoeken > In Gids kan je het zoekscherm openen. Op de 2260 en de 2952 zal dit ook vanuit de programmagids toegankelijk worden met de gele knop op de afstandsbediening. Als je hier gaat typen begint het zoeken zodra je 3 tekens hebt ingevoerd, zodra je verder typt worden de resultaten automatisch bijgewerkt.

YouTube is nu ook Nederlands




De nieuwe YouTube app wordt nu aangeboden in de Nederlandse taal. Dit geldt alleen voor de tv-ontvangers 2260 en 2952, omdat deze YouTube app alleen daarop beschikbaar is. We streven ernaar om alle menu’s in het Nederlands te hebben, daarom is het YouTube menu ook vertaald.

Wat verwachten we volgende maand?


Zoeken in Gids: als er geen resultaten zijn, wordt bovenaan soms toch gemeld dat er x resultaten zijn. Er zijn dan geen resultaten, de teller is niet correct. Dit is een bug die waarschijnlijk in oktober wordt opgelost.

Zoeken in Gids: er lijken soms programma’s te missen als je alleen zoekt op vandaag (bijv. Pauw). Als een programma vandaag begint maar de volgende dag eindigt, komt deze niet terug in de zoekresultaten van vandaag. De tijdelijke oplossing is om te zoeken op “komende week”. Dit is een bug die waarschijnlijk in oktober wordt opgelost.

Vorige updates



70 reacties

Reputatie 7
@Erik_ Is het niet beter om bij een volgende software-update de text in het Instellingenmenu "Software verwijderen" te veranderen in ˜Software installeren"?
De text verwijderen heeft iets angstigs, zo van Oh jee gaat / is dat wel goed?
Maak er dan "Software vernieuwen" van. 😉
Reputatie 5
Badge +4
@Erik_
Misschien ook bij een latere update een makkelijkere zoekmethode(per zendgemachtigde) in "Terugkijken".
Nu alleen maar per zender en dag, soms heel moeilijk zoeken als je de dag en naam niet weet maar wel de zendgemachtigde(weet zo even niet een andere naam☺ ).
Nu spreek ik niet over de commerciële zenders.
Reputatie 7
Ik heb mijn ZTE ZXV8001 handmatig de opdracht gegeven om de nieuwe firmware op te halen. Met onze HMB2260's wacht ik op de automatische firmware update. Ik ben benieuwd of die met een eigen router (EdgeRouter Lite 3) ook netjes uitgevoerd wordt.Daar ben ik ook benieuwd naar, wjb!Zoals ik al verwachtte en ook door @FredK2017 al werd aangegeven, worden de TV ontvangers achter een eigen router prima geüpdatet. Onze HMB2260's draaien nu ook de laatste firmware. ☺
Reputatie 1
Daar ben ik ook benieuwd naar, wjb!We gaan het snel genoeg zien, als die HMB2260's vrijdag nog niet voorzien zijn van de nieuwe firmware dan weten we dat de automatische update van de firmware niet gelukt is.
Overigens zou je verwachten van wel immers "officieel" is het de cliënt die hiertoe het initiatief zou moeten nemen indien er TR-069 gebruikt wordt.
Als het initiatief centraal genomen wordt, dan hebben we nog een leuk issue zodra de beleidsnota t.a.v. het besluit eindapparaten ofwel de "vrije routerkeuze" definitief is.


Mijn Arrissen VIP2952 V2 zijn achter mijn ER-Lite router in elk geval wel automatisch geüpdatet.
In het verleden met mijn Edgerouter met Kriegsmans script lukte de automatische updates ook.
En nu met het WJB-script (excl. Kernel static route tbv iptv) dus ook.
Reputatie 2
Dan zou dit nog wel eens een pijnlijke firmware update kunnen blijken te zijn, waarbij televisies met hdmi versie 1.3 (t/m 2010) niet meer ondersteund worden.
Ik zal mijn ouders vast gaan inlichten dat hun televisie op de overloop boven wellicht binnenkort problemen zal krijgen. 😟


Kan iemand van KPN dit bevestigen of ontkennen ?
Reputatie 7
Iedereen zou de nieuwe firmware vandaag binnen krijgen.Hoe kom je daar toch bij, de uitrol van de firmware zal tussen 24 en 27 september plaatsvinden.
Reputatie 2
Leuk hoor al die apps en updates, maar ik heb liever een LG app voor KPN op de TV, dan heb ik geen kastje meer nodig dat zou pas handig zijn 😀
Reputatie 7
Badge +19

Huistijger, da's super onhandig 😞 Het zou ook nog aan je afstandsbediening kunnen liggen. Wil je voor de zekerheid eens testen met nieuwe batterijen?

Ook al geprobeerd Erik, ik heb nog een 2e ontvanger die zal ik eens aansluiten, zien of die het ook doet (of niet)
Reputatie 7
Badge +19
@Erik_, gaan jullie hier weer aandacht aan geven?
Erik is drie weken op vakantie, @Dennis Schreve
Maar er zal vast wel iemand anders dit overnemen zolang.
Reputatie 7
Badge +28
Updates in z'n algemeen zijn gelijk tussen de reguliere ontvangers en de 4K. Maar bij dingen als Netflix en YouTube, zijn er voor de 4K ontvanger extra dingetjes waar ze naar moeten kijken. Daarom wordt in die gevallen het eerst klaargemaakt voor de reguliere ontvangers. Immers, het grootste deel van onze klanten heeft van zulke. En als we dan zien dat het daar goed gaat, dan kunnen ze de laatste loodjes gaan doen voor de 4K.
Reputatie 4
Badge +3
Toen de nieuwe software was ingeladen, gaat ie weer terug naar 720p. Dus in deze Firmware past ie de resolutie niet automatisch aan. Oftewel voor mij is dat UHD@60hz voor mijn 4K ontvangers. Ik kan me herinneren dat er toen firmware was gemaakt dat ie de hoogste resolutie automatisch pakt. Normaal staat er dan ook bij de instellingen van het beeld op 'automatisch' maar dit is niet meer het geval. Ik moet zelf het beeldresolutie weer veranderen. ? @Erik_, hoe zit dat? @huistijger, was het bij jou ook na die update van de firmware dat ie op 720p staat?
Ook hier telkens bij de firmware updates moet ik de resolutie handmatig naar UHD@60hz want deze staat na update weer op 720 😁
Reputatie 7
Badge +18
Toen de nieuwe software was ingeladen, gaat ie weer terug naar 720p. Dus in deze Firmware past ie de resolutie niet automatisch aan. Oftewel voor mij is dat UHD@60hz voor mijn 4K ontvangers. Ik kan me herinneren dat er toen firmware was gemaakt dat ie de hoogste resolutie automatisch pakt. Normaal staat er dan ook bij de instellingen van het beeld op 'automatisch' maar dit is niet meer het geval. Ik moet zelf het beeldresolutie weer veranderen. ? @Erik_, hoe zit dat? @huistijger, was het bij jou ook na die update van de firmware dat ie op 720p staat?
Reputatie 7
Badge +18
Ook hier telkens bij de firmware updates moet ik de resolutie handmatig naar UHD@60hz want deze staat na update weer op 720 😁Ben ik gelukkig niet de enigste waar het bij gebeurd. 😉 @Erik_, gaan jullie hier weer aandacht aan geven? Dit hoort de tv-ontvangers weer automatisch te doen. Zodat we dus niet de resolutie handmatig hoeven in te stellen. 😉
Reputatie 5
Badge +4

Ik had dit in andere topics al benoemd, maar voor de duidelijkheid hier ook nog:
We ondersteunen minimaal HDMI versie 1.4. Versies daaronder hebben we nooit officieel ondersteund. In de praktijk was dat, blijkbaar, geen probleem. Het is ook niet iets waar we nu met deze update bewust iets aan gedaan hebben, maar het kan zijn dat een andere aanpassing is geweest die nu invloed heeft hierop.
Kan ik de updates ook uitschakelen zodat ik mijn 'oude' werkende versie kan behouden??
Mijn Sony('s eerste 40" Full HD TV) is inmiddels 12jaar!!
Dat ding werkt nog PERFECT....
Kunnen we in de toekomst de mogelijkheid verwachten om een eigen zenderindeling te maken?
De volgorde die nu standaard is vind ik persoonlijk niet best.
Zouden jullie ook eens aandacht kunnen besteden aan het opnemen en terugkijken van programma's? Alle bugs zijn volgens mij bekend bij jullie, maar er gebeurd helaas niets mee. Seizoensoverschrijdend opnemen bijvoorbeeld (zie historische Windows Media Center). Bij opnemen keuze 1 aflevering, hele seizoen, alle seizoenen(!), alleen deze zender, of alle zenders en alleen rond dit tijdstip, of ook andere. Kortom, het programma centraal stellen, en niet de zender/seizoen/tijdstip. Jullie sturen nu een bericht aan het begin van het nieuwe seizoen, maar je zou het ook kunnen fixen, zoals WMC dit al in 2003 kon.

Opname starten, direct bv 5 minuten doorzappen, maar hij gaat maar 1 minuut vooruit. Na 15 minuten reclame, 7:30 minuut doorzappen gaat dan weer prima.

Opnamen nemen tijden op, zonder mogelijke uitloop vh programma. In de tijd van de videorecorder was dit al opgelost, maar helaas staat anno 2018 niet altijd het hele programma/film erop.

Als jullie hier ook eens naar willen kijken, dan word ik nog weer iets blijer. Programma's terugkijken via EPG doe ik nooit, aangezien je dan ineens niet meer mag doorspoelen en/of je dan ineens moe(s)t betalen. Dus alles wordt hier in huis opgenomen.
Hartelijk dank voor je snelle antwoord Erik!

Opnametijden:
Waarom is dit gebaseerd op de tijd met een bepaalde uitloop? En waarom kunnen wij deze uitloop niet zelf bepalen? Vroeger, in de tijd van de videorecorder, had je een apart signaal die meegestuurd werd met het programma. Dacht dat dit (Program Delivery Control) PDC was. In de papieren TV-gids stond een nummer. Die invoeren, en het programma werd altijd volledig opgenomen.

Seizoensoverschrijdend opnemen:
Ik snap de gedachtengang (ik ben zelf programmeur), maar als de wil er is, kan dit volgens mij prima opgelost/verbeterd worden. Ik bedoel, je weet toch wat nieuwe afleveringen zijn, en wat herhalingen? In Windows Media Center kon dat destijds allemaal, met een extra plugin kon zelfs de reclame automatisch worden overgeslagen tijdens het afspelen van een opname (detectie aanpassing in toonregeling/volume). Echt fantastisch. Helaas echter werden op een gegeven moment alle zender gecodeerd, en zit nu de hele wereld vast aan zo'n settopbox.

Ik zou b.v. graag willen instellen dat alle voorkomens van CSI worden opgenomen, ongeacht de zender, het tijdstip of seizoen. En dan nog een Nice to Have dat overigens ook niet in WMC zat: Alles opnemen, BEHALVE de afleveringen die al aanwezig zijn (lees: al opgenomen en nog niet verwijderd) en ook BEHALVE opgenomen en alweer verwijderd/gekeken. Ook de historie van de gebruikersopnamen bijhouden dus.. Weergave in de opnamelijst: Mapje CSI seizoen 3, met daaronder de afleveringen.
Mogelijkheid tot verwijderen opname-historie om wél weer oude afleveringen te kunnen bekijken.

GTST, alleen nieuwe/toekomstige afleveringen (geen herhalingen), alleen op RTL4 met een uitzending rond 20:00 uur. De herhalingen worden dan automatisch overgeslagen, want die zijn de volgende ochtend (en dus niet rond 20:00 uur). In een database bijhouden wat het laatste seizoen en afleveringsnummer is, en op basis daarvan, samen met de gemaakte instellingen door gebruiker het programma opnemen of niet.
Als RTL4 dan vervolgens in de zomermaanden alsnog herhalingen zou uitzenden rond 20:00 uur, dan worden die dus nog steeds netjes overgeslagen.
Seizoensoverschrijdend opnemen:
Ik snap de gedachtengang (ik ben zelf programmeur), maar als de wil er is, kan dit volgens mij prima opgelost/verbeterd worden. Ik bedoel, je weet toch wat nieuwe afleveringen zijn, en wat herhalingen?
In de begintijd van serieopnemen werkte het ook zo. Als een seizoen afgelopen was hoefde je niets te doen en werd ook het volgende seizoen (ook al was dat een jaar later) weer netjes opgenomen. Een paar jaar geleden is dat stopgezet, naar wat ik heb begrepen omdat de (reclame?)zenders het niet leuk vonden: opnemen vinden ze sowieso niet leuk (dan kun je reclames overslaan). Daarom ook kun je reclames niet meer overslaan bij Terugkijken.


Helaas zal dat de echte reden wel weer zijn idd... Maar reclames kijk ik niet. Ja, bij Radar: De meest irritante reclame. Maar dan zie ik ze voor het eerst. 😀

Jammer dat het zo werkt in de wereld. Geldwolven... En zo zorgt men er zelf voor dat men weer op zoek gaat naar een alternatieve manier. Tegenhouden kunnen ze het namelijk gelukkig toch niet volledig. Dan maar downloaden of een stream, maar reclame kijken hier in huis, no way. Men dacht toch niet dat ik €6,- per Formule1 wedstrijd ga betalen, of nog erger, een abo van € 15 p.m. Daar heb je bv Hesgoal voor, of een uurtje na de wedstrijd even downloaden via een nieuwsgroep.
Leuke film live op TV? Bij eerste reclameblok ff snel downloaden of kijken of hij bij de (niet commerciële) online streaming diensten beschikbaar is, en de rest kijken via DNLA op de TV, uiteraard zonder reclame. Maargoed, voor de gemiddelde Nederlander is dat net iets teveel moeite of wellicht te ingewikkeld. Blijft over dat Netflix en Videoland waar je alleen maar oude meuk vindt, en/of waarvan de helft niet eens beschikbaar is in de Engelse taal.

De huidige update staat hier inmiddels ook op de settopbox. Een woordje veranderd, en YouTube dat allang op de TV beschikbaar is, en ik persoonlijk overigens niet gebruik; Daar heb je een PC/laptop/mobiel voor. Weinig boeiends te vinden op dat YouTube dat ik graag op de TV wil zien. Voor de rest nog even traag als daarvoor, en nog steeds een settopbox die je soms aanzet, groen lampje gaat branden, maar tijd in display blijft staan en geen beeld. Kast uit middels schakelaar, 5 minuten wachten en je kunt dan eindelijk weer TV kijken.

Dus sorry, ik kan mij nog steeds niet vinden in welke aanbieder dan ook. Ik wil gewoon terug naar mijn Media Center met 8 tuners (alleen dan nu digitale), en zelf bepalen hoe, wanneer, wat en op welke manier ik kijk. Maar die vrijheid mag ik schijnbaar niet meer hebben. Best frustrerend... 😢
Zelf in te plannen opnames op tijd is iets dat we al enige jaren niet meer aanbieden. Ik verwacht ook niet dat dit terugkomt.

Deze functionaliteit mag inderdaad ook wel wegblijven, want als je dat deed kreeg je een naamloze handmatige opname die je vervolgens zelf niet kan hernoemen. Het juiste programma terugvinden in de opnamelijst is dan dus onmogelijk bij meerdere opnamen.. Allemaal 1-voor-1 starten om te kijken of het dan deze misschien was.

Ik zou graag gewoon het programma willen opnemen, zonder 7 minuten ervoor en erna, maar uiteraard wel volledig. En dan in de opnamelijst gewoon 1x de titel van het programma, en niet 3, 4, 5 keer zoals nu het geval is. Programma - seizoen - aflevering, en niet "seizoen van het programma (zonder seizoensnummer in de titel) - aflevering".
Voor de rest nog even traag als daarvoor, en nog steeds een settopbox die je soms aanzet, groen lampje gaat branden, maar tijd in display blijft staan en geen beeld. Kast uit middels schakelaar, 5 minuten wachten en je kunt dan eindelijk weer TV kijken.Dit herken ik niet, welke iTV-ontvangers heb je?
Arcadyan HMB2260 v2 van 30-03-2015.

Het valt mij wel op dat dit vaak gebeurd nadat mijn zoontje naar Netflix heeft gekeken. Dus wellicht dat daar iets misgaat. Netflix wordt niet afgesloten, maar ontvanger wordt uitgezet als we gaan eten. Een paar uur later weer aanzetten geeft bovenstaande issue. Ik let daar sinds een tijdje op, maar weet het nog niet helemaal zeker.
Of een CI+ module. Maar die hebben ze ook niet.
Reputatie 7
Deze vraag is al heel vaak gesteld en hoewel KPN niet zegt dat het nooit zal gebeuren is het antwoord tot nu toe altijd negatief geweest. Vooralsnog niet dus!
Reputatie 7
Seizoensoverschrijdend opnemen:
Ik snap de gedachtengang (ik ben zelf programmeur), maar als de wil er is, kan dit volgens mij prima opgelost/verbeterd worden. Ik bedoel, je weet toch wat nieuwe afleveringen zijn, en wat herhalingen?
In de begintijd van serieopnemen werkte het ook zo. Als een seizoen afgelopen was hoefde je niets te doen en werd ook het volgende seizoen (ook al was dat een jaar later) weer netjes opgenomen. Een paar jaar geleden is dat stopgezet, naar wat ik heb begrepen omdat de (reclame?)zenders het niet leuk vonden: opnemen vinden ze sowieso niet leuk (dan kun je reclames overslaan). Daarom ook kun je reclames niet meer overslaan bij Terugkijken.
Reputatie 7
Voor de rest nog even traag als daarvoor, en nog steeds een settopbox die je soms aanzet, groen lampje gaat branden, maar tijd in display blijft staan en geen beeld. Kast uit middels schakelaar, 5 minuten wachten en je kunt dan eindelijk weer TV kijken.Dit herken ik niet, welke iTV-ontvangers heb je?
Reputatie 7
Badge +28
Yes, ik neem het over. De resolutie wordt alleen aangepast als de instelling niet op Automatisch staat. Als de automatische resolutie prima werkt adviseer ik het daar op te laten staan. Dit is wel een (bekende) bug. Hopelijk krijgt die genoeg prioriteit om in een volgende update op te lossen want dat is erg irritant.

@huistijger: Was dit eenmalig of blijf je deze fouten zien?

Reageer