Beantwoord

Update Youtube app op 4K ontvanger

  • 22 June 2019
  • 22 reacties
  • 672 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Wanneer krijgt de 4k tv-ontvanger een update voor de Youtube app? De huidige app heeft geen mogelijkheid om in te loggen met je youtube-account
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 23 June 2019, 15:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als ik inlog Toch wel met casten ik kan via mijn telefoon Samsung naar YouTube app kijken.en heb een Sony bravia 4k TV maar WEL VAN drie weken oud 👍😀
Reputatie 3
Badge
Als ik inlog Toch wel met casten ik kan via mijn telefoon Samsung naar YouTube app kijken.en heb een Sony bravia 4k TV maar WEL VAN drie weken oud 👍😀

Goede om te horen dat het bij jou werkt, maar er staat toch duidelijk : "Update Youtube app op 4K ontvanger"
en niet
Update Youtube app op Sony Bravia 4k"..........
De huidige op de 4 K ontvanger is enkel een vereenvoudigde videospeler. Niet een volwaardige youtube app heel jammer vooral vanwege het 4K aanbod op youtube dat deze net niet app is voorgeinstalleerd.
Reputatie 7
Badge +9
Nee helaas niet op de ontvanger die witten. Maar wel op mijn tv via internet app YouTube smart tv 😉maar wel jammer 🤔
Dit al geprobeerd?

Reputatie 3
Badge
Dit al geprobeerd?


Dat werkt wel naar m'n apple tv maar niet naar de 4k ontvanger toe. Vanuit de netflix app werkt het wel.
Dat is omdat die youtube videoplayer dat niet kan proberen heeft geen nut gaat niet werken.
Dit heeft niets met de 4K ontvanger te maken, maar gaat van de telefoon naar de TV. Maakt dus gebruik van de you tube app op de tv.
Reputatie 3
Badge
Dit heeft niets met de 4K ontvanger te maken, maar gaat van de telefoon naar de TV. Maakt dus gebruik van de you tube app op de tv.

Ik gebruik geen TV maar een prachtige 32 inch 4K monitor. Ik wil ook liever geen 4K tv aanschaffen want ik heb die monitor al en hij is perfect voor dagelijks gebruik. Voor filmavonden en formule 1 werk ik aan een setup met een beamer* en rearprojection.

Ik wilde eigenlijk met de 4k ontvanger zowel de monitor als de beamer als mijn homecinema soundsysteem kunnen aansturen. Daar heb ik dan alleen een HDMI-splitter nodig (1 in, 2 uit) met optische audio uitgang. **
Dan kan ik alles met de afstandbediening van de 4k ontvanger doen zonder van alles om te moeten schakelen. Een mooie cleane oplossing en eenvoudig, te gebruiken door een kint

Als de Netflix app op mijn telefoon wel kan streamen naar de 4k ontvanger, waarom kan de Youtube app dat dan niet.....antwoord is waarschijnlijk dat de youtube app op mijn telefoon of de youtube app op de 4k ontvanger dat niet goed heeft geimplementeerd.

Voorlopig ga ik er vanuit dat het komt door de Youtube app op de 4k ontvanger, dat is echt een versie 0.9 product waar nog echt van alles aan ontbreekt. Ik ga er dus wel van uit dat dit ALLES met de de 4k ontvanger te maken heeft

Voorlopig ga ik er maar vanuit de KPN dit voorlopig niet gaat oplossen, ook al omdat ze afhankelijk zijn van Youtube en die is van Google en die levert ook op de Apple TV een minderwaardige app af. Waarschijnlijk willen ze dat iedereen een chromecast device koopt.
Nu is de prijs daarvan geen probleem maar ik wil niet tussen drie verschillende devices lopen te switchen.

De 4k ontvanger had de belofte in zich om alles met 1 device te regelen, TV kijken, Netflix en Youtube. Helaas is het Youtube deel tot dusver totaal mislukt, ik hoop dat het binnenkort wordt gefixed.



* Ik zit te denken aan de viewsonic X10-4K
4K UHD Short Throw Portable Smart LED Projector
https://www.viewsonic.com/eu/products/projectors/x10-4k.php


** zoiets https://www.bol.com/nl/p/4k-hdmi-splitter-1x-in-2x-uit-full-hd-support-3d-haverco/9200000075596951/?promo=ohp_818_recentbekeken-MCM-slot_D2_product_8_&bltgh=iZ9CDLrUcQEErNY-RhRLEQ.1.iI4ixHJf6nZ7ETMiUfBNew.ProductTitle
maar ik denk dat ik tijdelijk eentje moet hebben die van meerdere ingangen naar meerdere uitgangen kan schakelen. Later kan ie dan vast op een bepaalde stand staan.
Alternatief is natuurlijk een nieuwe homecinema die wel 4k formaten aankan.
Die spitters werken niet allemaal even lekker met de KPN/Telfort tv ontvangers.
Toevallig bij Telfort een paar klanten die een gameconsole, bluray speler en de TV ontvanger zo willen aansluiten waarbij de TV ontvanger verstek laat gaan. Bij mijn weten is dit nog niet opgelost.

Ik zie eigelijk geen reden dat de 4K ontvangers niet dezelfde app kunnen krijgen als de gewone ontvangers het zou voor Youtube juist meer klanten voor hun betaalde dienst kunnen opleveren.

Aanvulling een topic terug gevonden volgens het antwoordt zit je aan één merk vast Aten.
Reputatie 3
Badge
Die spitters werken niet allemaal even lekker met de KPN/Telfort tv ontvangers.
Toevallig bij Telfort een paar klanten die een gameconsole, bluray speler en de TV ontvanger zo willen aansluiten waarbij de TV ontvanger verstek laat gaan. Bij mijn weten is dit nog niet opgelost.

Ik ben nog op zoek naar een heel, heel goede, die in 1 keer met autoswitching alles oplost, liefst 4*2 zodat ik dus monitor en beamer kan aansturen. Hier wordt ik wel gelukkig van https://atlona.com/product/ome-ms42/

Voorlopig is het handmatig omschakelen naar de Apple TV geen groot probleem, maar het is wel jammer en verdient geen schoonheidsprijs.

Ik zie eigelijk geen reden dat de 4K ontvangers niet dezelfde app kunnen krijgen als de gewone ontvangers het zou voor Youtube juist meer klanten voor hun betaalde dienst kunnen opleveren.

Tsja, zorgen dat je aanwezig bent op het platform dat de klant gebruikt, inplaats van de klant dwingen om jouw platform te gebruiken....


Aanvulling een topic terug gevonden volgens het antwoordt zit je aan één merk vast Aten.

Bedoel je dat ik alleen Aten kan gebruiken i.c.m. de 4k ontvanger? Is Alten dan een goed merk?

Uiteindelijk hoop ik het allemaal niet nodig te hebben, hooguit een splitter om te kiezen tussen monitor en beamer.
Wat ik ervan begrijp door het HDCP verhaal de digitale kopie bescherming werkt afgaande op de reactie vanuit Telfort alleen het product van Aten goed.

Jij wilt het andersom begrijp ik 1 hmdi 1 naar 2 uit de gelinkte situatie werkt van 3 in naar 1 uit, voor jou situatie de splitter de andere een switch. Uiteindelijk komt het hierbij toch op dat HDCP neer hoe is de samenwerking. Staat een product op de blacklist zal deze niet tot nauwelijks goed samenwerken.
Reputatie 3
Badge
Wat ik ervan begrijp door het HDCP verhaal de digitale kopie bescherming werkt afgaande op de reactie vanuit Telfort alleen het product van Aten goed.

Jij wilt het andersom begrijp ik 1 hmdi 1 naar 2 uit de gelinkte situatie werkt van 3 in naar 1 uit, voor jou situatie de splitter de andere een switch. Uiteindelijk komt het hierbij toch op dat HDCP neer hoe is de samenwerking. Staat een product op de blacklist zal deze niet tot nauwelijks goed samenwerken.

Ik wil inderdaad dat de 4k ontvanger van kpn mijn enige hdmi bron is en die dan naar twee verschillende "displays" kunnen sturen zijnde de 4k monitor en de 4k beamer.
Daarvoor is het wel nodig dat Youtube fatsoenlijk werkt op de 4k ontvanger.
Voor de bovenstaande doelsituatie is een 1 keer 2 splitter voldoende.

Op dit moment en naar ik verwacht ook in de toekomst zal de Apple 4k tv ook wel in gebruik blijven, gewoon omdat de kpn 4K ontvanger nu eenmaal geen Apple TV is (en helaas geen HDMI input heeft....dat had mooi geweest zeg).
Dus een 2*2 switch/splitter zou nodig zijn.

Kijk ik naar Alten https://nl.hardware.info/reviews/9149/3/aten-true-4k-hdmi-splitters-en-switches-kiezen-en-delen-vs0801hb-ennvs481c-hdmi-switches
dan kan dat een dure grap worden, kan ik ook wel een nieuwe receiver kopen, kost twee keer zoveel maar dan heb je ook wat, inclusief airplay 😉 *

Tot die tijd maar even doorhinkelen met meerdere afstandbedieningen. Wellicht nog even wat meer proberen met de harmony hub.



* https://www.iear.nl/home-cinema/receiver/av-receiver/?orderby=iear-price&min_prijs=0&max_prijs=3999&pa_1728%5B%5D=pav_41735&pa_1729%5B%5D=pav_41744&pa_1730%5B%5D=pav_41752&pa_1731%5B%5D=pav_41754&pa_1726%5B%5D=pav_41745&pa_1727%5B%5D=pav_41753&pa_1406%5B%5D=pav_36648&pa_1486%5B%5D=pav_38616&pa_1733%5B%5D=pav_41887&pa_497%5B%5D=pav_6887&pa_1411%5B%5D=pav_37318&pa_1872%5B%5D=pav_55650&pa_1494%5B%5D=pav_38553&pa_728%5B%5D=pav_12431&pa_727%5B%5D=pav_12429&pa_43%5B%5D=pav_7058&pa_40%5B%5D=pav_7042&pa_526%5B%5D=pav_7029&pa_764%5B%5D=pav_13562&pa_11%5B%5D=pav_2630&pa_1303%5B%5D=pav_33299&pa_1377%5B%5D=pav_39183






https://nl.hardware.info/reviews/9149/3/aten-true-4k-hdmi-splitters-en-switches-kiezen-en-delen-vs0801hb-ennvs481c-hdmi-switches
Reputatie 7
De HDCP handshake is heel vaak de spelbreker bij het gebruik van hdmi splitters.
Het is dus absoluut niet gezegd dat zo'n hdmi splitter zal werken.
Reputatie 3
Badge
De HDCP handshake is heel vaak de spelbreker bij het gebruik van hdmi splitters.
Het is dus absoluut niet gezegd dat zo'n hdmi splitter zal werken.

Kwam al iets tegen dat daar op lijkt, met een mogelijke oplossing. *
Los daarvan, het is mooier en correcter als de 4k ontvanger gewoon een goede upgrade krijgt met een echte Youtube app, werkende airplay/chromecast en de mogelijkheid om als je de ontvanger uitzet hij ook echt niets meer op het scherm toont, ook niet dat je 'm aan moet zetten ;-)


* https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-4k-icm-marantz-sr7011-geeft-geen-beeld-wel-geluid-442148
Een Harmony van Logitech lijkt op dit moment 1 van de zo niet de beste optie voor de één afstandsbediening wens.

Voor het HDCP deel maakt de kabel weinig tot niks uit. Er mag aan kabels geen HDMI versie meer worden geplakt enkel nog of deze wel of niet voor High speed geschikt zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Hans Keesom, welkom! Heel leuk om te zien dat je al zoveel informatie en tips hebt gekregen, daar kan je volgens mij al heel wat mee.

Voor wat betreft je eigenlijke vraag: de YouTube app op de 4K-ontvanger. Ik zie dat daar vanuit de klantenservice al een voorstel voor is ingediend richting de technische collega's. Dat betekent dat ze weten dat de wens er ligt, heel fijn! Ik hoop dat we in de nabije toekomst goed nieuws hebben. Je leest dit dan sowieso op het forum! Mocht je nog vragen hebben, laat je het weten?
Reputatie 3
Badge
Ha @Hans Keesom, welkom! Heel leuk om te zien dat je al zoveel informatie en tips hebt gekregen, daar kan je volgens mij al heel wat mee.

Voor wat betreft je eigenlijke vraag: de YouTube app op de 4K-ontvanger. Ik zie dat daar vanuit de klantenservice al een voorstel voor is ingediend richting de technische collega's. Dat betekent dat ze weten dat de wens er ligt, heel fijn! Ik hoop dat we in de nabije toekomst goed nieuws hebben. Je leest dit dan sowieso op het forum! Mocht je nog vragen hebben, laat je het weten?


Dat klinkt goed.

Ik wil m'n eigen kijkgedrag/gebruik etc niet belangrijker maken dan dat van anderen, maar de huidige youtube app gekoppeld aan mijn youtube account scheelt weer een heleboel geheen en weer tussen hdmi ingangen en afstandbedieningen 😉
Reputatie 3
Badge
Een Harmony van Logitech lijkt op dit moment 1 van de zo niet de beste optie voor de één afstandsbediening wens.

Voor het HDCP deel maakt de kabel weinig tot niks uit. Er mag aan kabels geen HDMI versie meer worden geplakt enkel nog of deze wel of niet voor High speed geschikt zijn.

Nu nog even uitvinden hoe de 4k ontvanger wordt herkend in m'n netwerk door de Harmony hub/app.
Hmm dan zal het bluetooth deel tegen kunnen werken. Wat ik zo op de logitech site lees.
Reputatie 7
Dan zal de 4K ontvanger in het zicht moeten staan zodat deze via infrarood bediend kan worden.
Op de logitech kan je de 4K ontvanger ook programmeren als Arris 2952, Arcadyan HMB2260 en zelfs Motorola 1853.
Reputatie 3
Badge
Dan zal de 4K ontvanger in het zicht moeten staan zodat deze via infrarood bediend kan worden.
Op de logitech kan je de 4K ontvanger ook programmeren als Arris 2952, Arcadyan HMB2260 en zelfs Motorola 1853.

Ik gebruik de hub, niet de harmony remote, met extra IR straler, dus dat is geen probleem.

Misschien dat ik wel eens een remote moet aanschaffen want aansturen via Amazon Alexa is niet altijd een succes, aan en uit zetten wil nog wel en de geprogrammeerde procedures werken aardig, maar details lukken niet altijd goed.

Top informatie verder, ik ga er gelijk mee aan de slag in de harmony app.