Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82559 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook dit jaar zullen we weer regelmatig updates uitbrengen voor de interactieve ontvangers. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie in dit topic en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

 

Voor een overzicht van eerdere updates, zie dit KPNcylcopedie artikel.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 June 2020, 14:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Update van 28-05-2020 gaf eerst foutcode 307 en tot vannacht 03:00 uur herstarten. Maar nu klaar en complimenten voor KPN 👍

 

Menu veel beter!! Top!

Sneller En het lijkt wel of het beeld scherper is geworden.

 

Bedankt!

Welke ontvanger heb je @west4u? Even benieuwd naar. 

Arris VIP5202

Reputatie 3
Badge +2

Ik zie dat de EPG verder is uitgebreid naar: (6 dagen + vandaag) 

 

Reputatie 1

Iemand ook problemen met terugkijken van programma’s in de nieuwe firmware en een edgerouter? Bij ons hapert t beeld en na 30-40 seconden stopt t beeld helemaal. Gewone zenders werken prima

Een paar dagen hebben we nu op twee VIP5202's de nieuwe firmware (met het nieuwe tv-menu), echter valt ons op dat het geluid nu een stuk zachter is.

Meer mensen last van en is KPN hiervan op de hoogte?

Reputatie 4
Badge +4

Iemand ook problemen met terugkijken van programma’s in de nieuwe firmware en een edgerouter? Bij ons hapert t beeld en na 30-40 seconden stopt t beeld helemaal. Gewone zenders werken prima

Hoi Mvug,

Deze vraag kan je beter in het topic “gebruik eigen router” stellen, dit heeft denk ik niets te maken met de decoder maar met de instellingen op je edgerouter/switches en je IGMP proxy of IGMP snooping settings. 

Als het goed is krijg ik deze week ook de nieuwe firmware en dan weten we of het aan de settings van de ER ligt of de firmware;-)

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Cafun,

Helaas is dit een bekend probleem waar aan gewerkt wordt. Het viel mij namelijk ook op hier dat de boel weer zachter klinkt. Hoop snel op verbetering. 

Reputatie 7

Op de ZTE ZXV8001 en HMB2260 speelt dat probleem in ieder geval niet.

Top, bedankt voor de terugkoppeling @ChrisWissink !
Ik kon zo snel niet vinden dat er al terugkoppeling was geweest dat het probleem ook met deze versie speelt.

Badge +12

Meerdere mensen last van haperend/stilstaand beeld bij het terugkijken van opnames? Sinds de update heb ik hier last van. Lineaire tv, Netflix, apps etc. lopen vloeiend zonder haperingen of wat dan ook. Het gaat echt alleen om opnames. Restart/reset etc. heeft niet geholpen. Alles is bekabeld aangesloten. Ik denk ook niet dat het aan de ontvanger ligt maar ergens anders (buitenshuis?). Ik heb glas en haal ook dik de snelheid van 500/500. Het probleem doet zich voor op de VIP5202. Ik ga nog testen of het ook op de VIP2952 speelt.

Reputatie 7

Meerdere mensen last van haperend/stilstaand beeld bij het terugkijken van opnames? Sinds de update heb ik hier last van. 

Ik herken dit probleem niet met de nieuwe firmware op de ZTE ZXV8001 en Arcadyan HMB2260.

Reputatie 7
Badge +16

Meerdere mensen last van haperend/stilstaand beeld bij het terugkijken van opnames? Sinds de update heb ik hier last van. Lineaire tv, Netflix, apps etc. lopen vloeiend zonder haperingen of wat dan ook. Het gaat echt alleen om opnames. Restart/reset etc. heeft niet geholpen. Alles is bekabeld aangesloten. Ik denk ook niet dat het aan de ontvanger ligt maar ergens anders (buitenshuis?). Ik heb glas en haal ook dik de snelheid van 500/500. Het probleem doet zich voor op de VIP5202. Ik ga nog testen of het ook op de VIP2952 speelt.

Ik ervaar dit op mijn 5202 niet nee. 

Badge +12

Meerdere mensen last van haperend/stilstaand beeld bij het terugkijken van opnames? 

Ik ervaar dit op mijn 5202 niet nee. 

Voor de zekerheid de VIP5202 maar een prioriteit gegeven in de 7590. Je weet maar nooit. Net getest en het lijkt opgelost. 

Reputatie 7

Voor de zekerheid de VIP5202 maar een prioriteit gegeven in de 7590. Je weet maar nooit. Net getest en het lijkt opgelost. 

Dat is wel apart want dat zou eigenlijk alleen een rol mogen spelen als je een hoge netwerkbelasting hebt en dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Daar komt bij dat er bovenop jouw 500Mbps downstream nog eens 500Mbps downstream beschikbaar is voor vlan 4 (IPTV) Dus zelfs als je de volle 500Mbps voor Internet zou gebruiken blijft er nog voldoende ruimte om naar 40 (veertig) TV ontvangers te kijken die op een HD-"Glas" kanaal staan afgestemd.

 

Ik ben dus wel heel benieuwd wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.

@Eric van Uden, heb jij hier een gedachte bij?

Reputatie 7
Badge +7

Meerdere mensen last van haperend/stilstaand beeld bij het terugkijken van opnames? Sinds de update heb ik hier last van. Lineaire tv, Netflix, apps etc. lopen vloeiend zonder haperingen of wat dan ook. Het gaat echt alleen om opnames. Restart/reset etc. heeft niet geholpen. Alles is bekabeld aangesloten. Ik denk ook niet dat het aan de ontvanger ligt maar ergens anders (buitenshuis?). Ik heb glas en haal ook dik de snelheid van 500/500. Het probleem doet zich voor op de VIP5202. Ik ga nog testen of het ook op de VIP2952 speelt.

Hier geen last van haperend/stilstaand beeld bij het kijken van opnames.

Ook dit jaar zullen we weer regelmatig updates uitbrengen voor de interactieve ontvangers. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie in dit topic en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

 

Voor een overzicht van eerdere updates, zie dit KPNcylcopedie artikel.

Met 5202 hier sinds deze laatste update voortdurend vastlopers bij terugkijken van programma's. Kan eigenlijk geen programma meer in zijn geheel terugkijken. Soms komt hij nog vrij na een paar minuten stilstand, maar gaat dan dan naar live tv. Meestal moet de spanning van het kastje af... Zeer bedroevend, eigenlijk onbruikbaar. Ik was zo blij na een jaar Ziggo weer terug naar KPN te kunnen in februarj jl., en nu dit..... Ik word hier vreselijk moedeloos van.

Badge +12

Voor de zekerheid de VIP5202 maar een prioriteit gegeven in de 7590. Je weet maar nooit. Net getest en het lijkt opgelost. 

Dat is wel apart want dat zou eigenlijk alleen een rol mogen spelen als je een hoge netwerkbelasting hebt en dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Daar komt bij dat er bovenop jouw 500Mbps downstream nog eens 500Mbps downstream beschikbaar is voor vlan 4 (IPTV) Dus zelfs als je de volle 500Mbps voor Internet zou gebruiken blijft er nog voldoende ruimte om naar 40 (veertig) TV ontvangers te kijken die op een HD-"Glas" kanaal staan afgestemd.

 

Ik ben dus wel heel benieuwd wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.

@Eric van Uden, heb jij hier een gedachte bij?

Dat was mijn gedachte ook. 500mbps trek je never nooit vol bij normaal gebruik. Het was een gok maar blijkbaar helpt het. Kan ook gewoon toeval zijn..

Reputatie 3
Badge

Ik ben ook in het bezit van de VIP5202 en heb Glasvezel 500/500 maar ik heb nog geen update ontvangen. Krijg je de update willekeurig of kun je iets doen om de update te forceren?

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @R Wa,

De update wordt nu uitgerold op willekeurige basis, ik vermoed dat je in de komende weken aan de beurt bent.
Er is niks aan te doen qua forceren, het wordt vanzelf in de nacht geïnstalleerd als je ontvanger aan de beurt is. 

Badge +12

Ik ben ook in het bezit van de VIP5202 en heb Glasvezel 500/500 maar ik heb nog geen update ontvangen. Krijg je de update willekeurig of kun je iets doen om de update te forceren?

Ga zeker niets forceren. Zeker met een VIP5202 niet. Praktijk leert dat het dan wel eens fout gaat. Gewoon afwachten. Er zijn belangrijkere dingen ;-)

Reputatie 7
Badge +16

Ga zeker niets forceren. Zeker met een VIP5202 niet. Praktijk leert dat het dan wel eens fout gaat. Gewoon afwachten. Er zijn belangrijkere dingen ;-)

Valt reuze mee. Met een experia box gaat dit sowieso altijd goed en met sommige fritzboxen ontstaan problemen, maar lang niet alle klanten met een fritzbox. 

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update Juni (en verder) 2020

 

Hallo allen! Het is weer tijd voor een update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al hebt vanuit dat. We gaan nu echter van start met de grote uitrol.

 

Welke ontvangers krijgen de update

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer 8.0.95_2. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Je kunt, met deze servicetool, je ontvanger(s) omwisselen voor nieuwere exemplaren.

 

Wanneer komt de update

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan. Op dit moment zijn we bezig met de omzetting van alle klanten die een of meerdere 5202 ontvangers hebben. Zodra dat klaar is zullen klanten met minimaal één 8001 ontvanger omgezet worden. Daarna volgen de klanten met 2952 en/of 2260 ontvangers. Deze groep is het grootst, waardoor de uitvoering daarvan ook het langste duurt. Als die fase is afgerond zullen de 1853’s worden bijgewerkt.

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. Voordat elke fase start wordt er eerst een willekeurige testgroep omgezet, om te kijken of alles goed werkt.

 

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.  Meer info over wat er allemaal verandert lees je in dit aparte topic: KPN Interactieve TV Update; het nieuwe menu. Heb je aanvullende vragen of opmerkingen over deze update dan mag je die daar ook stellen :)

Het nieuwe menu

 

 

Veel gestelde vragen

 

Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. 

Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer beschikbaar met het nieuwe menu.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.

Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de  1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.

Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?

Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode.
Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code  zowel als pin- als betaalcode 

Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.

 

@Erik_ voeg nou Plex ondersteuning toe, de Arris 4k kan het makkelijk aan :)

Reputatie 7

@Erik_ voeg nou Plex ondersteuning toe, de Arris 4k kan het makkelijk aan :)

Dan zal Plex daar ook aan mee moeten werken immers er zal wel een aparte versie van de app gemaakt moeten worden die kan draaien op de TV ontvanger.

Ook weet ik niet of partijen als Netflix en Amazon er zo blij mee zouden zijn als Plex beschikbaar zou komen op de TV ontvangers. Naast technische aspecten spelen dus ook commerciële aspecten een rol bij een dergelijke beslissing.

Reputatie 7
Badge +7

@Erik_  In de pilot zijn nog wat wensen, opmerkingen, problemen m.b.t. deze software genoemd. Mijn gevoel zegt dat die vooral daar gemaakt moeten worden. Echter, nu de grote uitrol kennelijk is begonnen, lijkt het mij ook logisch de opmerkingen hier te maken. En wel omdat gebruikers die nu de software krijgen, hier terecht komen (en uiteraard niet in het besloten pilot-deel v.h. forum). Wat te doen?