Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82559 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook dit jaar zullen we weer regelmatig updates uitbrengen voor de interactieve ontvangers. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie in dit topic en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

 

Voor een overzicht van eerdere updates, zie dit KPNcylcopedie artikel.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 June 2020, 14:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 7

Ubiquiti switches allemaal met IGMP snooping aan met VLAN 4 direct geconfigureerd vanuit de NT - glas unit. 

Wat zeg je, hangen jouw TV ontvangers nog rechtstreeks aan vlan 4 van KPN?!

Vind je het gek dat het niet meer werkt.

@Erwin_ ik zou graag willen weten wat er is aangepast - een Experiabox ertussen is voor mij geen optie.

Reputatie 7

@CBrinkhoff, KPN is jaren terug al overgestapt van bridged-IPTV naar routed-IPTV.

Een paar maanden terug is aangekondigd dat de stekker er echt helemaal uit zal gaan en dat is waar jij nu dus tegenaan loopt.

Heb jij dit scherm nog nooit gezien?

Je zult toch echt een router moeten gaan gebruiken die voorzien is van een IGMP proxy server met de mogelijkheid om het subnet van het iTV platform naar vlan 4 te routeren.

Lees anders eens het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Ik heb geen kennis van de apparatuur die jij gebruikt. Dat heeft @wjb doorgaans wel.  Wellicht moet jij in thuis setup iets aanpassen. Daar kan ik geen ondersteuning bij geven. 

Ik ondersteun alleen de experiabox.  Dat neemt niet weg dat het prima hoort te werken met eigen apparatuur, mits die juist geconfigureerd is en geschikt voor onze verbindingen. 

 

Ubiquiti switches allemaal met IGMP snooping aan met VLAN 4 direct geconfigureerd vanuit de NT - glas unit. 

Wat zeg je, hangen jouw TV ontvangers nog rechtstreeks aan vlan 4 van KPN?!

Vind je het gek dat het niet meer werkt.

Wat moet ik aanpassen - ik krijg nog steeds een IP terug?

 

Graag iets meer uitleg als dat kan.

Reputatie 7

Wat moet ik aanpassen dan - ik krijg nog steeds een IP terug?

Graag iets meer uitleg als dat kan.

Zie mijn vorige bericht, daar staat alles in.

Reputatie 2

@GePe : Ik zie dat mijn collega's voor jou een verzoek hebben gedaan naar de logistieke collega's om de tuners om te ruilen. Helaas is daar momenteel ook een achterstand. Het kan daarom even duren voordat ze met het verzoek aan de slag gaan. Ik betreur uiteraard de hele gang van zaken. Mocht jij dinsdag nog geen SMS hebben gehad met logistieke info, wil je dan weer contact zoeken via het forum?

tot op heden, twee weken na het optreden van de storing, geen sms ontvangen met logistieke info.

ik heb vanmorgen wederom de decoder gereset met software wissen: na het downloaden van de oude software  werken de decoders prima totdat de upgrade verplicht geïstalleerd iwordt. dan gaat alles weer down. ik heb inmiddels 4 of meer kpn’ers danwel telefonisch danwel op het forum gesproken die me beloven er wat aan te doen d.m.v. het omwisselen van de decoders. de bug in de software oplossen mag ook. maar helemaal niks doen is natuurlijk niet acceptabel.       

Reputatie 7
Badge +20

tot op heden, twee weken na het optreden van de storing, geen sms ontvangen met logistieke info.

ik heb vanmorgen wederom de decoder gereset met software wissen: na het downloaden van de oude software  werken de decoders prima totdat de upgrade verplicht geïstalleerd iwordt. dan gaat alles weer down. ik heb inmiddels 4 of meer kpn’ers danwel telefonisch danwel op het forum gesproken die me beloven er wat aan te doen d.m.v. het omwisselen van de decoders. de bug in de software oplossen mag ook. maar helemaal niks doen is natuurlijk niet acceptabel.       

Ik zie dat er nu eindelijk een logistieke order in de systemen staat, zou je eens kunnen kijken of je dit zelf ook terugziet via de orderstatus pagina? Voor zover ik kan zien, wordt er morgen een pakketje met 2 tv-ontvangers voor je bezorgd bij een servicepunt waar je ze om kunt ruilen!

Reputatie 2

tot op heden, twee weken na het optreden van de storing, geen sms ontvangen met logistieke info.

ik heb vanmorgen wederom de decoder gereset met software wissen: na het downloaden van de oude software  werken de decoders prima totdat de upgrade verplicht geïstalleerd iwordt. dan gaat alles weer down. ik heb inmiddels 4 of meer kpn’ers danwel telefonisch danwel op het forum gesproken die me beloven er wat aan te doen d.m.v. het omwisselen van de decoders. de bug in de software oplossen mag ook. maar helemaal niks doen is natuurlijk niet acceptabel.       

Ik zie dat er nu eindelijk een logistieke order in de systemen staat, zou je eens kunnen kijken of je dit zelf ook terugziet via de orderstatus pagina? Voor zover ik kan zien, wordt er morgen een pakketje met 2 tv-ontvangers voor je bezorgd bij een servicepunt waar je ze om kunt ruilen!

Je collega Rutger heeft nu geregeld dat er eerst 1 decoder omgeruild wordt. 2 tegelijk kan niet zegt hij. Ik heb nu de sms ontvangen dat het ding morgen 8 juli omgeruild kan worden bij een servicepunt. Ik ben benieuwd. hopelijk lost een andere ontvanger het probleem op. 

Ik lees graag hoe het afloopt, @GePe 

Zonder problemen en na volle tevredenheid gebruik ik al geruime tijd een eigen router, maar na het uitvoeren van een update gaat het mis.

De software update 8.0.95-2 heeft een aantal problemen veroorzaakt die er voor de update nooit waren. Tijdens mijn contact met de telefonische helpdesk heb ik tevergeefs geprobeerd duidelijk te maken dat de fout ná de update tevoorschijn kwam maar dit resulteerde in de dooddoener: “wij ondersteunen geen andere routers”.

Graag zou ik op dit forum (voordat ik voor de laatste keer de klantenservice bel om mijn abonnement te ontbinden) willen vragen of er iemand een oplossing weet voor onderstaande problemen:

  • De Tv-gids werkt niet meer en geeft foutcode: AVS-TO-0001
  • Programma informatie is verdwenen, de informatiebalk geeft de melding :”geen informatie beschikbaar”
  • De optie "Terugkijken” werkt niet meer en geeft zwart beeld waarbij de TV ontvanger lijkt te crashen.

Heb reeds de meest voor de hand liggende dingen gedaan: software opnieuw installeren (meerdere keren), terug naar fabrieksinstellingen (meerdere keren) etc etc

 

TV ontvanger Arris2952

Reputatie 7

Wat is het merk en type van jouw router?

Is er ook iets aan de snelheid te doen van de kastjes? Man man man wat zijn de kastjes traag geworden, het nieuwe design is duidelijk te zwaar en verlangt het uiterste uit de CPU en jet geheugen van die kastjes. Ik snap dat het oude design echt niet meer kon maar ik had liever het oude design uit 1990 die snel was dan dit design waarbij zappen al een opgave lijkt voor het kastje... 

Reputatie 7
Badge +25

Is er ook iets aan de snelheid te doen van de kastjes? Man man man wat zijn de kastjes traag geworden, het nieuwe design is duidelijk te zwaar en verlangt het uiterste uit de CPU en jet geheugen van die kastjes. Ik snap dat het oude design echt niet meer kon maar ik had liever het oude design uit 1990 die snel was dan dit design waarbij zappen al een opgave lijkt voor het kastje... 

Dit wordt onderzocht, alleen weet ik niet wat de exacte oorzaak is hiervan. Ik zie verschillende signalen wat betreft de snelheid/traagheid met dezelfde tv-ontvangers. Dus of het echt de hardware is betwijfel ik. Hoe dan ook, dit is bekend bij de developers.

Zonder problemen en na volle tevredenheid gebruik ik al geruime tijd een eigen router, maar na het uitvoeren van een update gaat het mis.

De software update 8.0.95-2 heeft een aantal problemen veroorzaakt die er voor de update nooit waren. Tijdens mijn contact met de telefonische helpdesk heb ik tevergeefs geprobeerd duidelijk te maken dat de fout ná de update tevoorschijn kwam maar dit resulteerde in de dooddoener: “wij ondersteunen geen andere routers”.

Graag zou ik op dit forum (voordat ik voor de laatste keer de klantenservice bel om mijn abonnement te ontbinden) willen vragen of er iemand een oplossing weet voor onderstaande problemen:

  • De Tv-gids werkt niet meer en geeft foutcode: AVS-TO-0001
  • Programma informatie is verdwenen, de informatiebalk geeft de melding :”geen informatie beschikbaar”
  • De optie "Terugkijken” werkt niet meer en geeft zwart beeld waarbij de TV ontvanger lijkt te crashen.

Heb reeds de meest voor de hand liggende dingen gedaan: software opnieuw installeren (meerdere keren), terug naar fabrieksinstellingen (meerdere keren) etc etc

 

TV ontvanger Arris2952

Eigen modem is wel eigen verantwoordelijkheid. Misschien een dooddoener, maar is wel zo. Mocht je de hulp in willen schakelen van de andere forummers hier, dan zou mijn advies zijn om een eigen topic aan te maken.

Reputatie 6
Badge +10

Is er ook iets aan de snelheid te doen van de kastjes? Man man man wat zijn de kastjes traag geworden, het nieuwe design is duidelijk te zwaar en verlangt het uiterste uit de CPU en jet geheugen van die kastjes. Ik snap dat het oude design echt niet meer kon maar ik had liever het oude design uit 1990 die snel was dan dit design waarbij zappen al een opgave lijkt voor het kastje... 

De ARRIS 2952 en HMB 2260 stammen sowieso allemaal nog uit 2013. (!!!!)

Wat is het merk en type van jouw router?

 

Router = TP Link Archer AC2600

Reputatie 7

Wat is het merk en type van jouw router?

Router = TP Link Archer AC2600

Draait die Archer zijn oorspronkelijke firmware of OpenWrt?

Als die de oorspronkelijke firmware draait dan maakte je zeer waarschijnlijk nog gebruik van bridged-iTV en dat is jaren terug al vervangen door routed-iTV.

Heb jij dan nooit het onderstaande scherm gehad?

 

 @wjb Router heeft originele software, vwb het blauwe scherm, ik heb de verschillende schermen die ik allemaal heb gehad niet meer voor ogen maar deze komt me bekend voor.

Via een managed sw cisco sg200 heb ik 2 vlans, internet+tv en een aparte vlan die dmv experiabox vaste telefonie regelt.

 

Reputatie 7

 @wjb Router heeft originele software, vwb het blauwe scherm, ik heb de verschillende schermen die ik allemaal heb gehad niet meer voor ogen maar deze komt me bekend voor.

Via een managed sw cisco sg200 heb ik 2 vlans, internet+tv en een aparte vlan die dmv experiabox vaste telefonie regelt.

Waar staat die managed switch?

Tussen NTU en TP-Link / Experia Box?

Hoe heb je de IGMP proxy server ingericht op jouw TP-Link?

Waar zijn de TV ontvangers op aangesloten, op die switch of op de TP-Link?

Wat is het IP adres van de TV ontvanger?

Ken je het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box"?

 

Draait die Archer zijn oorspronkelijke firmware of OpenWrt?

Als die de oorspronkelijke firmware draait dan maakte je zeer waarschijnlijk nog gebruik van bridged-iTV en dat is jaren terug al vervangen door routed-iTV.

 

 

 

Heb contact gehad met de tech desk die duidelijk maakte dat bridged-itv vanaf april is gestopt en KPN enkel routed-itv aanbied. Helaas heeft mijn router de originele firmware en heeft niet de optie “Routed”,..zou Openwrt een oplossing zijn?

Reputatie 7

Met OpenWrt zou het eigenlijk moeten lukken maar het is waarschijnlijk geen eenvoudige klus.

Reputatie 2

Ik lees graag hoe het afloopt, @GePe 

er is nu eindelijk 1 ontvanger omgeruild en warempel deze ontvanger werkt naar behoren. behalve dan dat de koppeling van de meegeleverde afstandsbediening met mijn samsung QLED65Q85 niet werkte met de verkorte code 1 maar moet met de 3 cijfercode 270 procedure gedaan worden. 

uw collega rutger heeft nu de tweede ontvanger ter omruiling besteld, want 2 tegelijk kan niet in het kpn systeem, waarvan op 9 juli een sms bevestiging ontvangen werd van de bestelling, maar tot op heden 11 juli nog steeds geen melding van aflevering en of afhaalbericht op het servicepunt. a.s. dinsdag al 3 weken ellende en mijn probleem is nog steeds niet volledig opgelost ...      

@GePe Ik zie dat je hier een losse case over hebt lopen bij @Rutger_ .  Kun je daar reageren? Zodat hij actie kan ondernemen?

Is er ook iets aan de snelheid te doen van de kastjes? Man man man wat zijn de kastjes traag geworden, het nieuwe design is duidelijk te zwaar en verlangt het uiterste uit de CPU en jet geheugen van die kastjes. Ik snap dat het oude design echt niet meer kon maar ik had liever het oude design uit 1990 die snel was dan dit design waarbij zappen al een opgave lijkt voor het kastje... 

Nou inderdaad. Na de update is je verschrikkelijk traag. En ik mis ineens een paar opnames van verschillende programma’s. Maar ze staan wel in mijn appje bij de opnames.  Heel raar. Dus er zitten nog kinderziektes in! 

Reputatie 2

@GePe Ik zie dat je hier een losse case over hebt lopen bij @Rutger_ .  Kun je daar reageren? Zodat hij actie kan ondernemen?

Rutger is op de hoogte en doet vanaf de eerste melding van de problemen wat hij kan !! Probleem zit hem naar mijn idee wat dieper in de KPN organisatie die de zaak frustreert.