Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82559 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook dit jaar zullen we weer regelmatig updates uitbrengen voor de interactieve ontvangers. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie in dit topic en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

 

Voor een overzicht van eerdere updates, zie dit KPNcylcopedie artikel.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 June 2020, 14:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Na de update van het kastje zijn er bepaalde dingen beter en duidelijker. Maar twee dingen zijn minder geworden. Ten eerste is het ontzettend langzaam geworden als je bv wilt zappen of je drukt op gids en je wilt een programma terugkijken. Alle handelingen zijn heel langzaam. En ten tweede wekelijks loopt ie vast als ik op gids druk en dan raakt ie vast en gaat het kastje helemaal uit en dan start ie weer helemaal op. Heel vervelend. 

Reputatie 2

@GePe Ik zie dat je hier een losse case over hebt lopen bij @Rutger_ .  Kun je daar reageren? Zodat hij actie kan ondernemen?

Rutger is op de hoogte en doet vanaf de eerste melding van de problemen wat hij kan !! Probleem zit hem naar mijn idee wat dieper in de KPN organisatie die de zaak frustreert.   

Pas na 4 weken dat de grote update mijn ontvangers op storing heeft gezet is het probleem door een omruil van ontvangers verholpen … ja, u leest het goed, ondanks de prima inzet van moderator Rutger, heeft het 4 weken geduurd alvorens mijn probleem werd opgelost. Opgelucht maar … SCHANDE  KPN !!!    

Reputatie 1
Badge

Hoe vaak komen er nog updates, gebeurt nou regelmatig tussen films en series door.  Begint irritant te worden.  Zelfs overdag komt dit voor

Reputatie 7
Badge +25

Updates horen eigenlijk vooral 's nachts te gebeuren, behalve als je de tv-ontvanger(s) dan bijv. van het stroom hebt. Het kan ook zijn dat je een update triggert die al klaar staat door zelf de tv-ontvanger te herstarten, maar dat lijkt hier niet het geval.

Updates blijven natuurlijk altijd doorgaan.

Ik ben niet blin met de laatste update op mijn tv.

Programmaoverzichten minder duidelijkben kleiner een irrotant tijdslogo alz ik alleen radio luister.

Snel ter zetten aub.

Staat er een update gepland voor vannacht?

Reputatie 7
Badge +25

Staat er een update gepland voor vannacht?

Welke nacht bedoel je exact? Van zondag op maandag, of maandag op dinsdag? Hoezo? Het antwoord is hoe dan ook nee voor zover ik weet. 

Reputatie 7

Maar voor de nacht van dinsdag op woensdag wel voor de ZTE ZXV8001 en de Arcadyan HMB2260.

Reputatie 7
Badge +25

Maar voor de nacht van dinsdag op woensdag wel voor de ZTE ZXV8001 en de Arcadyan HMB2260.

Goede toevoeging inderdaad.:point_up_2_tone3:

Staat er een update gepland voor vannacht?

Welke nacht bedoel je exact? Van zondag op maandag, of maandag op dinsdag? Hoezo? Het antwoord is hoe dan ook nee voor zover ik weet. 

Ik bedoelde van zondag op maandag. Mijn tv kastje deed het niet, maar is ondertussen opgelost ;) 

Reputatie 7
Badge +25

Staat er een update gepland voor vannacht?

Welke nacht bedoel je exact? Van zondag op maandag, of maandag op dinsdag? Hoezo? Het antwoord is hoe dan ook nee voor zover ik weet. 

Ik bedoelde van zondag op maandag. Mijn tv kastje deed het niet, maar is ondertussen opgelost ;) 

Ah oké. Fijn dat het al is opgelost.

Reputatie 4
Badge +1

Maar voor de nacht van dinsdag op woensdag wel voor de ZTE ZXV8001 en de Arcadyan HMB2260.


Volgens @Erik_  gaat het om de 8001 en de 2952. Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1045205#post1045205

 

Reputatie 4
Badge +4

Vind het visueel er leuk uitzien maar sinds de update heb ik al 2 keer een reset gehad van mijn Arris Vip2952 V2. Dan start de ontvanger spontaan op met de mededeling welkom terug bij interactieve TV en start dan op 10%. Zeker als je naar een film zit te kijken is dit vervelend want het duurt wel een paar minuten voor alles weer okay is.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is zeker erg vervelend, @Koudhe! We nemen het mee, bedankt!

Reputatie 4
Badge +4

Dat is zeker erg vervelend, @Koudhe! We nemen het mee, bedankt!

Bedankt voor je reactie @Marcia_  ben eigenlijk wel nieuwsgierig of dit al  door iemand anders ook is geconstateerd.

Het lijkt er een beetje op dat de bug van ongeveer 2 jaar geleden er weer is ingeslopen.

Of heb ik gewoon pech :wink:

 

Reputatie 1
Badge

Leuke update: NOT

XS4ALL klant, jaren lang geen last gehad, kasjes werken prima TOTDAT de update kwam. Ten eerste, IGMP-snooping werkt opeens niet meer in mijn TP-Link omgeving, met als gevolg dat ik me hele infrastructuur mag vernieuwen Kennelijk houden KPN meer van Netgear dan TP-Link, want zo ben ik het bij toeval achter gekomen.

Dus ben ik de VIP5202 rijker geworden omdat we dachten dat het aan de ontvanger lag, een echte aanfluiting, de beeld is opeens een stuk roder dan voorheen, en soms stottert het beeld bij soepele camera beweging wat je zien bij bv 1tegen50 of de slimste mens. Tevens forceer dit kastje HDR op alle kanalen waar HDR niet nodig is. En doordat detecteer mijn TV steeds een “nieuwe” apparaat, en de enigste mogelijkheid om dat te omzeilen was om de Anynet+ (HDMI-CEC) functie op me Samsung TV uit te zetten.

Dit schiet dus niet op. KPN heeft ook geen app dat je op AppleTV kan zetten dat je op die manier kan TV kijken noch ondersteund het bestaande app AirPlay.

Reputatie 7
Badge +16

Tevens forceer dit kastje HDR op alle kanalen waar HDR niet nodig is. En doordat detecteer mijn TV steeds een “nieuwe” apparaat, en de enigste mogelijkheid om dat te omzeilen was om de Anynet+ (HDMI-CEC) functie op me Samsung TV uit te zetten.

Vraag me af of je de update dan wel gehad hebt @pcsurgeon. Want met het nieuwe menu is HDR optioneel en dus in te stellen op UIT, AAN en AUTO. Dan heb je dat probleem dus ook niet meer. De oudere software forceert HDR nog wel, maar met de overgang naar de nieuwe niet meer.

XS4ALL klant, jaren lang geen last gehad, kasjes werken prima TOTDAT de update kwam. Ten eerste, IGMP-snooping werkt opeens niet meer in mijn TP-Link omgeving, met als gevolg dat ik me hele infrastructuur mag vernieuwen Kennelijk houden KPN meer van Netgear dan TP-Link, want zo ben ik het bij toeval achter gekomen.

Je hebt niks meer in bridge modus hangen? Want dit wordt niet meer ondersteund. 

Reputatie 7
Badge +7

@pcsurgeon wat betreft HDR: je kunt bij de beeldscherminstellingen HDR uitzetten.

edit: (crosspost) zie de toevoeging van Chris hierboven.

Reputatie 1
Badge

Voor zover ik na kan gaan niet. Er zijn geen extra NAT apparaten, en het netwerk draait rechtstreeks op het FritzBox. DHCP en andere netwerkdiensten gaat via mijnDC.

De eerste verbinding gaat vanuit de fritzbox naar een netgear switch voor in de huiskamer aangesloten apparatuur. Daar werkte alles zonder storing; ook voor en na de update.

De 2e verbinding gaat vanaf fritzbox naar meterkast op 8 poorts TP-Link switch, daar worden de verbinding verder verdeeld naar de overige vertrekken, waarvan 1 naar de slaapkamer-switch waar de 2e ontvanger op is aangesloten. 

Ik heb de volgende geprobeerd:

  • Rechtstreekse kabel werkt. Nadeel kabel door de huis heen en verlies van Fritzbox poort. Dat is geen doen
  • NetGear switch ipv de TP-Link in het meterkast: dat werkt ook
  • Alle ander mogelijkheden waar een TP-Link tussen hangt: Geen multicast mogelijk

De storing kwamen aan de licht sinds de laatste software update. Dit houdt in dat ik 3 switches moeten vervangen zodat de zaakje weer draait zoals voor het update. Wie draait voor de kosten op?

 

 

Reputatie 7

...IGMP-snooping werkt opeens niet meer in mijn TP-Link omgeving...

Dat zou gewoon nog moeten werken.

 

...noch ondersteund het bestaande app AirPlay.

Sinds vandaag ondersteunt de iTV app van KPN wel Airplay.

Zie https://www.iculture.nl/nieuws/kpn-tv-app-airplay

Reputatie 1
Badge

@Katana321 :  De beeld stottert nog steeds. Beeldkwaliteit is er niet beter op geworden.  Als je RTL-Z kijk word je er gestoord van het haperende informatiebalk onderaan.

De VIP5202 gaat eruit en de HMB2260 zet ik gewoon weer terug. 

Reputatie 1
Badge

 

...noch ondersteund het bestaande app AirPlay.

Sinds vandaag ondersteunt de iTV app van KPN wel Airplay.

Zie https://www.iculture.nl/nieuws/kpn-tv-app-airplay

Het XS4ALL app ondersteund nog steeds geen AirPlay

Reputatie 7

Heb je al contact gehad met klantenservice van XS4ALL?

Reputatie 5
Badge +2

Word gek van de melding AVS-TO-0001. Als je daar op zoekt bij KPN is dit forum de enige plek met een hit. Daar heb je dus niks aan. Opnames kunnen niet worden geladen. Dit komt voor sinds de software update. Nu kijk ik vrijwel niets live en alles via opnames, maar nu niet meer. Af en toe werkt het weer na een restart. Ik word niet vrolijk van zo'n update die er in eerste instantie alleen maar cosmetisch uitziet. Is er een oplossing?

Reputatie 5
Badge +2

Nog een klein stukje feedback. Als je de nieuwe gids bekijkt wordt het grootste deel van het scherm ingenomen door plaatjes (voor mensen die niet kunnen lezen?) in plaats van door een gids. Je moet dus veel meer bladeren. Het laden van de gids duurt een eeuwigheid en het bladeren naar de volgende pagina eveneens.  Soms laadt de gids helemaal niet en krijg je ook geen foutmelding. Kan er geen optie komen om die plaatjes er uit te gooien en weer gewoon een gids te krijgen die snel laadt? Dit is geen vooruitgang.