Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82559 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook dit jaar zullen we weer regelmatig updates uitbrengen voor de interactieve ontvangers. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie in dit topic en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

 

Voor een overzicht van eerdere updates, zie dit KPNcylcopedie artikel.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 June 2020, 14:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

wanneer komt nu de update heb nu kastjes 2260 en 2952 

Tussen nu en 20 januari.

Ja, dan wordt bij ons geincasseerd, daar krijgen we ook een email van, maar wanneer komt de update? 

Beetje 14 dagen een zwaard van damocles boven iedereens hoofd met de kans dat het nog meer fout gaat. 

Reputatie 7
Badge +30

Informatie over de update tegen de traagheid wordt verstrekt in dit topic:

 

Reputatie 7
Badge +20

Komt er straks een nieuwe, namelijk “updates 2021” ? 

2020 is alweer even geleden nu. 

Mijn dank is alvast groot. 

Reputatie 7
Badge +22

Komt er straks een nieuwe, namelijk “updates 2021” ? 

2020 is alweer even geleden nu. 

Mijn dank is alvast groot. 

Ik denk als het zover is dat @Erik_ wel een nieuwe topic over zal plaatsen. :wink:

En hoe lang duurt het nog voordat je een keer je zenderlijst zelf kunt indelen qua volgorde?
Het is niet het moeilijkste om te programmeren.  Dus begrijp niet waarom het al 1,5 jaar niet
wordt gefixed. Het maakt jullie kastje niet gebruiksvriendelijk iig, om het zo te laten. 

En als het er echt niet komt, geen dan eens een goede rede, waarom niet.

mvg.
Ramon
 

Reputatie 7

En hoe lang duurt het nog voordat je een keer je zenderlijst zelf kunt indelen qua volgorde?
Het is niet het moeilijkste om te programmeren.  Dus begrijp niet waarom het al 1,5 jaar niet
wordt gefixed. Het maakt jullie kastje niet gebruiksvriendelijk iig, om het zo te laten. 

En als het er echt niet komt, geen dan eens een goede rede, waarom niet.

Het zal er inderdaad niet gaan komen omdat sommige zenders in hun distributieovereenkomst met KPN een kanaalnummer overeengekomen zijn waarop hun zender beschikbaar moet zijn.

Technisch mag het dan eenvoudig zijn om dergelijke functionaliteit te bieden maar commercieel zijn er dus dingen die daar een stokje voor steken.

En hoe lang duurt het nog voordat je een keer je zenderlijst zelf kunt indelen qua volgorde?
Het is niet het moeilijkste om te programmeren.  Dus begrijp niet waarom het al 1,5 jaar niet
wordt gefixed. Het maakt jullie kastje niet gebruiksvriendelijk iig, om het zo te laten. 

En als het er echt niet komt, geen dan eens een goede rede, waarom niet.

Het zal er inderdaad niet gaan komen omdat sommige zenders in hun distributieovereenkomst met KPN een kanaalnummer overeengekomen zijn waarop hun zender beschikbaar moet zijn.

Technisch mag het dan eenvoudig zijn om dergelijke functionaliteit te bieden maar commercieel zijn er dus dingen die daar een stokje voor stek

 
ok dat is een goede rede :)
Helaas maakt het er wel een zooitje van. Dan maar extra kanalen pakket afmelden, en kanalen los uitschakelen. Het is niet anders.

 

Op mijn Arris 5202 nog altijd geen update mogen ontvangen. Die gehele vernieuwde interface is voor mij dus nog niet zichtbaar. 2 weken geleden al eens gebeld en kreeg te horen dat dit wel vanzelf komt. Iemand enig idee wanneer ik deze mag verwachten? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de mogelijkheden.

Reputatie 7

@DawilOnline, Heb jij in het verleden een Motorola 1853 gehad?

Zo ja, dan ben ik bang dat deze nog op jouw aansluiting geregistreerd staat en dan is dat de reden dat je nog geen update naar het nieuwe menu hebt ontvangen.

Bel dan klantenservice op 0800-0402 en laat die Motorola verwijderen. Jouw aansluiting zal dan op korte termijn in een zogenaamde "veegbatch" meegenomen worden om alsnog het nieuwe menu te krijgen.

@wjb , die heb ik in het verleden wel gehad ja. 2 weken geleden toen ik telefonisch contact had dan ook aangegeven. Zou dus nu verwijderd moeten zijn. Maar dus nog altijd geen update. Enig idee wat de frequentie van dergelijke veegbatches is?

Reputatie 7

Enig idee wat de frequentie van dergelijke veegbatches is?

Nee, ik weet niet wat de frequentie van dergelijk veegbatches is.

Misschien dat @Erik_ of een andere moderator daar iets over kan zeggen.

Reputatie 7
Badge +19

@wjb , die heb ik in het verleden wel gehad ja. 2 weken geleden toen ik telefonisch contact had dan ook aangegeven. Zou dus nu verwijderd moeten zijn. Maar dus nog altijd geen update. Enig idee wat de frequentie van dergelijke veegbatches is?

Hi, ik kan nog niet precies zeggen hoe het eruit gaat zien met de veegbatches. We komen er op terug zo gauw we hier nieuws over hebben!

Hoi @Maarten90, bij jou stonden nog twee oude ontvangers aangemeld, deze heb ik verwijderd. Het kan even duren maar jij zult binnenkort de updates ook moeten krijgen.
@grunt  bij jou zie ik geen reden waarom de ontvangers de update niet zouden krijgen. Behalve alles een keer herstarten en afwachten is er helaas niet veel wat we hieraan kunnen doen. 

Hoi Thomas, ik heb inmiddels nog steeds geen update ontvangen. Zou je nog eens willen kijken of alles klopt? Volgens mij heb ik de juiste ontvangers en zou alles moeten updaten. Als dat niet het geval is hoor ik het graag. 

Reputatie 7
Badge +16

Enig idee wat de frequentie van dergelijke veegbatches is?

Nee, ik weet niet wat de frequentie van dergelijk veegbatches is.

Misschien dat @Erik_ of een andere moderator daar iets over kan zeggen.


We verwachten dat er komende maand een veegbatch is; als daar nog iets concreter over te zeggen is, laten we het uiteraard weten! @Maarten90 bij jou staat alles goed, dus je wordt automatisch meegenomen in de veegbatch!

Reputatie 3
Badge

Goede avond,

Ook ik zit nog in afwachting van een update, verleden week contact gehad met KPN, waarbij ik heb aangegeven dat ik in het verleden Motorola ontvangers heb gehad, maar deze zijn inmiddels 2 maanden geleden vervangen door een Arris 2952 en 3 jaar geleden door een HMB 2260. Momenteel draait er nog steeds  de software versie 7.7.89-3 op beide ontvangers. Ik hoop dat ik binnenkort meegenomen wordt met de zg. veegbatch. Ben wel nieuwsgierig naar de vernieuwde interface.

grt. Willem

Reputatie 7

Hoi @WJ2, ik heb voor de zekerheid even bij jouw abonnement gekeken of er nog een Motorola was aangemeld, ondanks dat die al was vervangen. Dat is niet meer het geval, dus zodra de veegbatch er is wordt je daar in meegenomen :slight_smile:

Goedenavond,

Bedank voor het voor de gratis film omdat de update is gedaan voor het nieuwe menu. Dat hij nu sneller is nou ik ben nog steeds in afwachting van het nieuwe menu kast al 3 weken omgeruild klantenservice gebeld 1853 eruit laten halen maar ik wacht nog steeds op het nieuwe menu . Hoelang gaat het duren.

groetjes Assie

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Assie123! Ik lees dat de volgende veegbatch begin februari gepland staat. We proberen in ieder geval iedereen voor eind van dit kwartaal over te zetten. Nog even afwachten dus :hugging:
Wie weet ben je in februari al aan de beurt, maar dit kan ik dus niet garanderen. :confused:

Ook ik heb de motorrola laten verwijderen en heb een nieuwe ontvanger gekregen de VIP 2952 uit de 7e maand 2014. Dus niet echt nieuw. Maar ik heb ook nog geen nieuw interface. Het moet toch te vertellen zijn wanneer de volgende veegbatch is. @Erik_ 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Erikwesselo, zie mijn vorige reactie. Het is onder voorbehoud, maar dan heb je in ieder geval een indicatie!

Hoi @Assie123! Ik lees dat de volgende veegbatch begin februari gepland staat. We proberen in ieder geval iedereen voor eind van dit kwartaal over te zetten. Nog even afwachten dus :hugging:
Wie weet ben je in februari al aan de beurt, maar dit kan ik dus niet garanderen. :confused:

Nou weet ik ongeveer wanneer het gaat gebeuren hoe ik niet elke dag te kijken of het al gedaan is . Dank je voor het antwoord 👌📺

Mijn ontvangers, drie stuks, draaien allemaal nog op de oude software...reset naar default werkt ook niet! Ik zou ook graag de nieuwste software willen draaien! Kan iemand een push geven?

Reputatie 7

Mijn ontvangers, drie stuks, draaien allemaal nog op de oude software...reset naar default werkt ook niet! Ik zou ook graag de nieuwste software willen draaien! Kan iemand een push geven?

Heb jij in het verleden een TV ontvanger van Motorola gehad?

Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat deze nog op jouw aansluiting geregistreerd staat en dat daardoor de update nasr het nieuwe menu tegengehouden wordt.

Bel in dat geval klantenservice op 0800-0402 en laat die Motorola verwijderen. Jouw aansluiting zal dan ergens in februari alsnog voorzien worden van het nieuwe menu.

Mijn ontvangers, drie stuks, draaien allemaal nog op de oude software...reset naar default werkt ook niet! Ik zou ook graag de nieuwste software willen draaien! Kan iemand een push geven?

Heb jij in het verleden een TV ontvanger van Motorola gehad?

Zo ja, dan zou het kunnen zijn dat deze nog op jouw aansluiting geregistreerd staat en dat daardoor de update nasr het nieuwe menu tegengehouden wordt.

Bel in dat geval klantenservice op 0800-0402 en laat die Motorola verwijderen. Jouw aansluiting zal dan ergens in februari alsnog voorzien worden van het nieuwe menu.

Ja dat had ik idd...echter zijn deze ruim drie maanden geleden al verwijderd van mijn account...ik zal sowieso de klantenservice bellen! Bedankt voor uw reactie 

Reputatie 7

Ja dat had ik idd...echter zijn deze ruim drie maanden geleden al verwijderd van mijn account...ik zal sowieso de klantenservice bellen! Bedankt voor uw reactie 

Het gaat helaas nogal eens fout met het volledig verwijderen van een TV ontvanger uit een aansluiting. Adminstratief zie je zo'n TV ontvanger dan niet meer op jouw abonnement maar technisch ligt er dan nog wel een koppeling tussen jouw aansluting en die Motorola.