Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82559 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook dit jaar zullen we weer regelmatig updates uitbrengen voor de interactieve ontvangers. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie in dit topic en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

 

Voor een overzicht van eerdere updates, zie dit KPNcylcopedie artikel.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 June 2020, 14:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 1

I.d.d heeft het opnieuw herladen van de firmware geen zin want er wordt weer dezelfde @#$%$#@ versie binnengehaald. Heb KPN gebeld en gevraagd om een ‘normale’ HD ontvanger. Deze wordt ook direct geleverd, issue is inmiddels bekend. Ik denk dat diegene die hier in het forum zitten sowieso de KPN ontvanger niet gebruiken voor iets als Netflix. Dat gaat op de TV engine vele male beter.

Dus aan een ieder op dit forum, bel KPN, vraag om omruil om zo de druk op te voeren!

 

Reputatie 1

Ik wacht het nog effe af ze kunnen zo ineens met een nieuwe update komen 

Reputatie 7

Ik wacht het nog effe af ze kunnen zo ineens met een nieuwe update komen 

Als die op korte termijn te verwachten zou zijn dan had een moderator van KPN daar vast al iets over gemeld in dit topic.

Ik denk niet dat @Erik_ dit topic gestart is met het idee dat dit topic nu vervallen is tot het verzameltopic van alle problemen met de VIP5202.

Ik hoop wel dat KPN zeer snel met een reactie zal komen. Erik heeft beloofd er in ieder geval later deze week op terug te komen. Als ik die beelden van @Patjuhh2233 echter zie (klik) dan krijg ik het gevoel dat elke dag zonder fix een dag een te compenseren dag zou moeten zijn want een (ver)storing mag je dit mijns inziens toch welnoemen.

Badge +12

Ik wacht het nog effe af ze kunnen zo ineens met een nieuwe update komen 

Als die op korte termijn te veewachten zou zijn dan had een moderator van KPN daar vast al iets over gemeld in dit topic.

En het lijkt er op dat die hebben de opdracht gekregen om niet meer te reageren...

Reputatie 7

Tsja, ik heb dan nog een oude Full HD 100Hz tv staan. Echter slaan we dit jaar maar over om een nieuwe tv aan te schaffen,…

Hoewel wij er geen last van hebben, is bv The A-Team 0f Flodder superkorrelig. Met name echt bij de Oldies dus. Alle andere reguliere en/of normale huidige programma's zien wel goed. Maar er moet gewoon een knop tussen komen waarbij we zelf dat HDR upscailing gedoe aan of uit kunnen zetten.

Zo'n ontvanger hoort dat gewoon echt niet te doen, laat dat lekker aan de tv over.

 

Komt vast goed. Al kan het even duren.

 

Reputatie 6
Badge +8

Nou… Inmiddels de VIP5202 maar even op HDMI4 aangesloten, welke geen HDR ondersteund en ik heb weer normaal beeld. De oorverdovende stilte vanuit KPN is wel tekenend trouwens.

Reputatie 7

Nou… Inmiddels de VIP5202 maar even op HDMI4 aangesloten, welke geen HDR ondersteund en ik heb weer normaal beeld. 

Goede work-around, maar uiteraard geen oplossing. :confounded:

Reputatie 7

Komt vast goed. Al kan het even duren.

Tja ... hoe lang zal dat zijn …

Ervaringen uit het verleden zijn vast een indicatie voor de toekomst. :confounded:

Badge +12

Komt vast goed. Al kan het even duren.

Tja ... hoe lang zal dat zijn …

Ervaringen uit het verleden zijn vast een indicatie voor de toekomst. :confounded:

Yep...en ze zadelen er de XS4ALL-klanten ook mee op..

Reputatie 6
Badge +8

Nou… Inmiddels de VIP5202 maar even op HDMI4 aangesloten, welke geen HDR ondersteund en ik heb weer normaal beeld. 

Goede work-around, maar uiteraard geen oplossing. :confounded:

Nee, zeker niet. 

De oplossing is zo klaar als een klontje:

 

  • Een downgrade uitvoeren naar de vorige firmware (en wel de komende dagen, niet pas over enkele weken/maanden)
  • Nieuwe firmware waar HDR alleen maar wordt geactiveerd op HDR zenders
  • en de Glaszenders op #1 zetten voor de klanten met glas
  • De persoon verantwoordelijk voor deze HDR-blunder met pek en veren door de gang heen laten rennen
  • Iemand aannemen die ook daadwerkelijk verstand heeft van dit soort zaken.

 

Misschien moet ik mijn CV maar eens doorsturen ;-)

Reputatie 7

Ik zeg het voorzichtig,

 

Maar ik verwacht dat er voor 29 februari 2024 een oplossing zal komen.

Hoi allen. Uiteraard nemen we jullie feedback ter harte en spelen we het direct door naar de mensen die de software ontwikkelen. Of er snel een aanpassing komt, kan ik niet zeggen. Verder heeft een reset momenteel geen zin.

Het bericht van TotaalTV klopt niet helemaal (meer), want er wordt wèl gereageerd door een moderator.:relaxed:

Reputatie 6
Badge +8

Hoi allen. Uiteraard nemen we jullie feedback ter harte en spelen we het direct door naar de mensen die de software ontwikkelen. Of er snel een aanpassing komt, kan ik niet zeggen. Verder heeft een reset momenteel geen zin.

En misschien gelijk even kijken naar compensatie voor de klanten met dit probleem? TV kijken werkt wel, maar wel met een dusdanig beroerde kwaliteit dat enige vorm van restitutie wel op zijn plaats zou zijn. 

@Erwin_  Graag voor het weekend oplossen!!  Dit kan gewoon niet!!  Bedrijven moeten weer naar de klant luisteren en dat trage gedoe ben ik zo zat!  Oplossen deze puinhoop!! 

Reputatie 7
Badge +22

Wat wordt er ook weer heerlijk dom gelezen, of domme nieuwsberichten in de wereld gebracht werkelijk waar :joy:

 

De ZTE staat compleet buiten de HDR discussie. Heeft alleen betrekking op de 5202. Openingsbericht wordt gewoon niet gelezen :rofl:

Misschien zijn we niet allemaal zo slim als jij! 😜🤣 Maar even zonder gekheid, ik had dit even over het hoofd gezien. 😉

Badge +12

Hoi allen. Uiteraard nemen we jullie feedback ter harte en spelen we het direct door naar de mensen die de software ontwikkelen. Of er snel een aanpassing komt, kan ik niet zeggen. Verder heeft een reset momenteel geen zin.

 

Als dit een hoge prioriteit heeft is het zeker mogelijk om héél snel met een oplossing te komen. Helaas heb ik het gevoel dat de betrokken techneuten niet gehinderd worden door enige verantwoordelijkheid en/of klantgevoel en om klokslag 17.00 de deur achter zich dicht trekken…

Nogmaals...het is een gevoel...maar wel gebaseerd op eerdere ervaringen met brakke updates. 

Ik heb zojuist nog maar eens gebeld en is nu een ticket aan gemaakt voor mijn beroerde beeld met de vip5202. Medewerker aan de telefoon zei hoe meer tickets/klachten hoe hoger de prio wordt het te fixxen, gezien tot nu toe het gevoel is dat de prio nog niet zo hoog is zou ik zeggen bel massaal allemaal 0800 0402! 

Reputatie 2

Het ziet er naar uit dat het een tijd gaat duren voordat er een oplossing komt. Ook op mijn LG oled55c7 is het beeld niet om aan te zien. Puur omdat dat de uitgezonden content geen echt HDR is. Als ik dat vergelijk met Netflix mag het niet eens HDR heten. Ben blij dat ik nog een Arris 2952 heb liggen. Deze gebruik ik maar net zo lang totd er een update komt. 

Ik heb geen 5202 dus geen HDR perikelen. Wel heeft de update voor de 8001 geen oplossing geboden voor het regelmatig even wegvallende geluid op vrijwel alle tv-zenders, via HDMI-ARC, ook bij opnames, maar niet bij radio-zenders via de optische aansluiting (TOSLink).

 

BTW, mensen met nieuwere LG of Samsung tv's kunnen de KPN ITV app installeren en zo de 5202 buiten spel zetten zolang het HDR probleem niet is opgelost. Niet ideaal, maar beter dan zulke slechte kleuren, lijkt me. 

Reputatie 7

Wel heeft de update voor de 8001 geen oplossing geboden voor het regelmatig even wegvallende geluid op vrijwel alle tv-zenders, via HDMI-ARC, ook bij opnames, maar niet bij radio-zenders via de optische aansluiting (TOSLink). 

Hoe vaak heb jij dan zo'n situatie dat het geluid even wegvalt?

Een paar keer per uur. Soms net na een zenderwissel, maar vaak ook later tijdens een programma. Meestal niet langer dan 1 s, en we zijn er al een beetje aan gewend, helaas. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb geen 5202 dus geen HDR perikelen. Wel heeft de update voor de 8001 geen oplossing geboden voor het regelmatig even wegvallende geluid op vrijwel alle tv-zenders, via HDMI-ARC, ook bij opnames, maar niet bij radio-zenders via de optische aansluiting (TOSLink).

Hoe is dit precies aangesloten? Ik lees zowel HDMI als via een optische kabel. Of switch jij tussen geluid via HDMI en optisch als je radio luistert? En gaat dit naar een receiver/versterker? 

Reputatie 7

Een paar keer per uur. Soms net na een zenderwissel, maar vaak ook later tijdens een programma. Meestal niet langer dan 1 s, en we zijn er al een beetje aan gewend, helaas. 

Hmmm, zo ervaart iedereen blijkbaar weer andere eigenaardigheden. :thinking:

Wij hebben geen problemen met geluid maar juist weer met het kijken naar Netflix op de ZTE ZXV8001 dat andere TV ontvangers stoort. Zie dit topic.

Wat mij vooral opvalt is dat na de update van de VIP5202 de output van het geluid nog lager is dan voorheen waardoor ik het volume van mijn tv op 60 tot 70% moet zetten.

Zijn er meer mensen met deze klachten?