Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82559 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook dit jaar zullen we weer regelmatig updates uitbrengen voor de interactieve ontvangers. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie in dit topic en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

 

Voor een overzicht van eerdere updates, zie dit KPNcylcopedie artikel.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 June 2020, 14:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 7

Wat betreft dit: 

Dit is ook een vereiste vanuit onze partners zoals Netflix en YouTube. 

Ter verduidelijking: Onze content partners, zoals Netflix en YouTube, vereisen dat wij HDR ondersteunen, en kunnen wellicht ook bepaalde inhoudelijke eisen hebben over hoe we dat doen. Maar de uiteindelijke uitvoering doen wij.

Als ik je goed begrijp is het de keuze van KPN om HDR altijd aan te laten staan, ook als er geen sprake is van een HDR bronsignaal.

Reputatie 3
Badge

In tegenstelling tot wat hier nu een beetje het sentiment lijkt te zijn is het natuurlijk niet onze intentie om de ervaring te verslechteren. Verre van dat. We willen juist dat dingen beter en mooier worden. Dat is letterlijk waar onze ontwikkelaars zich dagelijks mee bezig houden. Dus het feit dat het voor een deel van de klanten niet beter is geworden, is zeker een punt van aandacht.

Het lijkt er vooral op dat de ontwikkelaars getracht hebben alles zo simpel mogelijk te maken door instellingen niet aan te laten passen door de gebruiker, met als gevolg voor veel mensen een slechtere ervaring. Ik begrijp oprecht niet hoe jullie hebben kunnen bedenken dat dit een goed idee is. Nogmaals: Zie de Apple TV, die dachten het in het begin ook op deze manier op te moeten lossen, dat was dus geen goed idee en al vrij snel kwamen ze met Content Matching op de proppen, wat een perfecte oplossing is. Best of both worlds (HDR en SDR).

Het aanpassen van de HDR instellingen in de TV is natuurlijk geen goede oplossing. Op het moment dat je dan wél HDR bronsignaal binnenkrijgt (via Netflix of Amazon Prime bijvoorbeeld), ziet dát er weer niet uit. Dan blijf je dus bezig.

Dat zal vast werken, maar dan moet ik me instellingen terug gaan zetten als ik een ander apparaat gebruik, dus geen optie dat steeds te wisselen, voor nu is hdr een goede tijdelijke oplossing. Geef kpn nu een week de tijd anders wordt het verder kijken! Ook slecht dat de moderator die einde van de week zou reageren zo stil blijft. Als KPN dit zo laat zou ik dat ook graag weten. 

Als ze iets gaan doen, dan duurt het meestal een maand voordat alles klaar is. Maar ik verwacht sowieso dat de klanten een optie krijgen in de Tuner of ze HDR aan of uit willen hebben. De moderator zal ook wel aan het wachten zijn op een antwoord van iemand. 

Ik heb nog een vermoeden waardoor het voor somigge TVs minder goed gaat met HDR aan, ik zie nu dat als HDR aanstaat, dat de TV niet toestaat om Dynamische contrast aan te zetten. Mischien heeft het hiermee te maken. 

Maar ik had de kleurverbetering altijd al op maximaal staan, al voor de HDR update, dus waarschijnlijk zag ik daardoor geen verschil. Maar kleurverbetering op maximaal geeft mij het beste beeld of HDR uit of aan staat

Maar HDR aan, in combinatie met kleurverbetering op maximaal, geeft mij in ieder geval het mooiste beeld.

Ik heb ondertussen ondekt dat de TV van de stroom afhalen het probleem in de hdr stand ook oplost.

 

Maar zodra ik een hdr serie op netflix kijk via de app op mijn philips tv (dus echte hdr) heb ik daarna weer slecht beeld via mijn kpn ontvanger 

 

Reputatie 5
Badge +3

Er is een groot verschil tussen ondersteunen en altijd aan zetten.

Dus KPN maakt zelf een fout in de uitvoering en moet dit zo snel mogelijk herstellen.

Badge +12

.

Reputatie 7

Nou zojuist toch nog even een test gemaakt met de 5202 op onze Basic 2016 Samsung Smart tv met 100Hz. naast de NLZiet App. Programma die zich mocht bewijzen, The A Team :sweat_smile:

 

Samsung tv gereset naar fabrieksinstellingen. Toen de tv ontvanger eraan, met de gepushte HDR dinges. Het beeld is serieus niet om aan te zien, enorm korrelig, en fletse beelden. Ga ik zelf spelen met de instellingen op de tv is er maar weinig verbetering tegenover de vorige softwareversie, verschrikkelijk,…

Pak ik NLZiet app, gewoon normaal beeld, niks flets en geen korrelig beeld waarneembaar. Vlekkeloos en vloeiend kan ik dat noemen.

 

Mijn Conclusie: en een keuze die ik normaliter niet snel maak, en eerst wel twintig keer overdenk voordat ik het uitvoer, is nu écht dat tv-ontvanger retour gaat. NLZiet komt er in. Gelijk, Kijk, RTLXL en NPO start erbij.

 

Dit is echt de meest enorme waardeloze update ever in de afgelopen 2,5 jaar. Laat mij maar met een clubje forumgangers het nieuwe Developement-team worden. Weet niet wat voor 70plus club daar zit zeg,...

 

Edit: Test is uitgevoerd met Bril op sterkte :nerd:

Reputatie 7

Mijn Conclusie: en een keuze die ik normaliter niet snel maak, en eerst wel twintig keer overdenk voordat ik het uitvoer, is nu écht dat tv-ontvanger retour gaat. NLZiet komt er in. Gelijk, Kijk, RTLXL en NPO start erbij.

Dergelijke feedback moet toch heel pijnlijk zijn voor KPN en ik hoop oprecht dat KPN alle zeilen zal bijzetten om dit issue zo snel mogelijk te tackelen.

Badge +12

Ik blijf bij mijn standpunt: KPN heeft schijt aan zijn klanten...en dat wordt alleen maar bevestigd door de gesouffleerde teksten die @Erik_ hier op het forum moet plaatsen van het management (no offence @Erik_ ).

Aangezien KPN te arrogant en eigenwijs is om naar de (betalende) consument te luisteren is het woord nu aan de klant…

Het aantal klanten en de (beurs-)koers is in ieder geval al flink dalende de laatste tijd.

 

Reputatie 7

Dergelijke feedback moet toch heel pijnlijk zijn voor KPN en ik hoop oprecht dat KPN alle zeilen zal bijzetten om dit issue zo snel mogelijk te tackelen.

Laten we het hopen,… Ik ga nu elders, op jaarbasis iets meer geld uitgeven, dan die €5,- om gebruik te kunnen maken van de diensten van KPN. Internet blijft wel hoor, dat is verder dik in orde.

En voor mijn part hadden we niet eens NLziet, maar ik ben niet de enige thuis die het opviel, dus dat moet je ook tevreden houden. Vandaar ook deze vrij snelle, maar wel bewuste keuze.

Enerzijds, gebruik ik nu twee dagen de NLziet app alsof het gewoon ouderwets zappen is. Gewoon je eigen tv, geen overbodige ontvangers en extra kabels. Heen en weer kijken, terugspoelen, terugkijken. Alles kan gewoon. Ook zit er een tv gids op en fijnere interface.

Anderzijds, is de hardware wel echt end of life van mijn tv, dus is die soms zo traag als maar kan zijn,… En dan vind ik nu 3 seconden een zwart scherm ook totaal geen probleem. Of dat het even iets langer duurt voor er een app is ingeladen ofzo. Dikke prima! Liever dit, dan een enorm vreemd en bijzonder beeld via de 5202.

Ondertussen contact gehad met 1 van de technische mensen van kpn, wat geprobeerd, lukt mij steeds door na een andere bron te kijken het beeld weer "slecht" te krijgen. 

 

Toen we eigenlijk alle opties wel gehad hadden kwam dan toch het bericht dat KPN gaat bekijken (later deze week) of ze misschien toch een aan/uit knop in het menu gaan zetten.. zelf zou ik het gewoon automatisch doen maar goed. Ze denken er nu over na!

Dus wordt vervolgt!

Reputatie 1

Mede lotgenoten, CAIWAY biedt een uitstekend alternatief voor een aantrekkelijke prijs. Ik ben helemaal klaar met KPN en overgestapt. Ik kan jullie alleen maar adviseren hetzelfde te doen.

Als klant de leverancier de rug toekeren zoals de leverancier dit de klant doet.

 

Reputatie 7

 

Toen we eigenlijk alle opties wel gehad hadden kwam dan toch het bericht dat KPN gaat bekijken (later deze week) of ze misschien toch een aan/uit knop in het menu gaan zetten.. zelf zou ik het gewoon automatisch doen maar goed. Ze denken er nu over na!

@Erik_ kun jij dit bevestigen, vooraleer ze aan de telefoon weer vanalles roepen? 

 

 

Toen we eigenlijk alle opties wel gehad hadden kwam dan toch het bericht dat KPN gaat bekijken (later deze week) of ze misschien toch een aan/uit knop in het menu gaan zetten.. zelf zou ik het gewoon automatisch doen maar goed. Ze denken er nu over na!

@Erik_ kun jij dit bevestigen, vooraleer ze aan de telefoon weer vanalles roepen? 

 

Ze gaan het overwegen, er is dus nog geen besluit, KPN zelf zal weinig te melden tot het definitief is. Waarschijnlijk dat de communicatie mensen er ook nog weinig van weten.

Reputatie 4
Badge +4

Ik ga er vanuit dat ze bij KPN voet bij stuk houden en het HDR gedoe zo laten staan.

Als klant moet je je maar aanpassen aan de grillen van een provider blijkt ook nu maar weer.

Ga maar uren lopen klooien met je instellingen op je tv en dan nog is het beeld en geluid niet goed te krijgen. Ik was net na 15 jaar met een andere provider eindelijk tevreden met KPN als provider maar dit is niet te doen.

Dus gaan we weer verder op zoek. Succes KPN.

Ik zou óók graag van het automatisch aanzetten van HDR af willen. Er dient hier gewoon een keuzemenu voor te komen of je dit wel of niet accepteert. Wanneer HDR constant aanstaat heeft dit nadelige gevolgen voor mijn TV (OLED C8). Door de hogere helderheid die wordt gebruikt, en dat constant, wordt de levensduur gewoonweg minder. Naast het feit dat bepaalde programma's er daadwerkelijk NIET meer uitzien. 

 

Deze setting is voor mij echt een onlogisch. Ik wil de keuze zelf maken of ik mijn TV naar de klote help of niet, die keuze hoeven jullie niet voor mij te maken. Ik hoop dus echt daadwerkelijk dat er een keuzemenu komt. Ik zit alleen bij KPN vanwege de 500/500 mbit verbinding, maar als ik ergens anders naartoe zou moeten om die automatische HDR weg te hebben dan zal ik daar zeker over nadenken, dan maar wat meer euro's kwijt ergens anders voor een 500/500 mbit verbinding, zolang ik maar zelf de keuze heb.

Hallo allemaal, ook ik ben niet blij met de verandering bij Kpn. Heb een klacht gestuurd en KPN verzocht om te gewijzigde instelling (en) weer terug te zetten. Ik betaal €10,00 "pm  extra voor de tv ontvanger en verwacht  dan ook een prima beeldkwaliteit. Ik ben helemaal geen techneut op dit gebied en verwacht dan ook van Kpn dat ik goede kwaliteit krijg op het gebied van interactieve tv kijken.  En niet steeds mijn instelling (en) van mijn tv te moeten veranderen. Ik wacht of KPN gaat reageren op mijn ingediende klacht. Ook hier zie ik weer dat er maar veranderingen worden doorgeduwd zonder eerst te luisteren.

 

Ik hoop niet dat de ZTE ZXV8001 hier ooit ook aan zal moeten geloven.

Verw8 je dat nog dan? Dat ding is uitgerangeerd, toch?! 

Hoi @Henk2304  en anderen.

Ik hoop niet dat de ZTE ZXV8001 hier ooit ook aan zal moeten geloven.

Verw8 je dat nog dan? Dat ding is uitgerangeerd, toch?! 

Nou ik kan je zeggen dat ik er twee heb staan en ben daar blij mee.
Binnenkort eens een verzoek doen of ze er niet twee kunnen sturen die als reserve kunnen dienen, voor het geval er een of twee kapot gaan.:wink:  (Moet er niet aan denken)
Zien er mooi uit, een sieraad in het huis, ondanks dat ze onzichtbaar opgeborgen zijn.
En een mooi beeld op beidde toestellen. Lang leve de ZTE ZXV8001.:sunglasses:

Hoe kan de update ongedaan worden gemaakt ?

Reputatie 4
Badge +4

Hoe kan de update ongedaan worden gemaakt ?

NIET !!!

Dan is de reactie simpel, zojuist opgezegd, op het internet is tegenwoordig genoeg beschikbaar.
 

Bedankt voor uw wijziging

Het kan enkele minuten duren totdat uw wijziging is verwerkt en in MijnKPN wordt getoond. Soms is het nodig om opnieuw in te loggen voordat de wijzigingen zichtbaar worden

Heel graag gedaan, ik twijfelde al een aantal jaar of tv nog wel van deze tijd is :P

Hoi @Henk2304  en anderen.

Ik hoop niet dat de ZTE ZXV8001 hier ooit ook aan zal moeten geloven.

Verw8 je dat nog dan? Dat ding is uitgerangeerd, toch?! 

Nou ik kan je zeggen dat ik er twee heb staan en ben daar blij mee.
Binnenkort eens een verzoek doen of ze er niet twee kunnen sturen die als reserve kunnen dienen, voor het geval er een of twee kapot gaan.:wink:  (Moet er niet aan denken)
Zien er mooi uit, een sieraad in het huis, ondanks dat ze onzichtbaar opgeborgen zijn.
En een mooi beeld op beidde toestellen. Lang leve de ZTE ZXV8001.:sunglasses:

Ja, ik heb er ook één, maar verw8 niet dat daar nog veel ontwikkeling op plaatst vindt. Zie bv de gestaakte ondersteuning voor de YouTube app en kanaal 201. Ook HDR verw8 ik niet meer, wat gelet op de commotie hier misschien maar goed is ook :innocent:

Ik denk dat KPN's focus vooral (uitsluitend?) ligt op de 5202 en dat alle andere ontvangers hooguit nog de meest noodzakelijke aanpassingen zullen krijgen, zoals menuaanpassingen voor zover nodig. Ze zullen vast niet of nauwelijks nog nieuwe mogelijkheden (bv HDR :kissing_closed_eyes: voor de 8001) krijgen.

En er zal vast ook ooit een opvolger voor de 5202 komen, maar dan met display hoop ik. 

 

 

Reputatie 7

Op de ZTE ZXV8001 is ooit een proef geweest met HDR. Ik zal binnenkort een HDR titel in Netflix via de ZTE ZXV8001 kijken om te zien of HDR daar überhaupt vanuit de bron doorgegeven wordt.

Dat de ZTE ZXV8001 zo ongeveer EoL is moge duidelijk zijn, KPN vertikt het zelfs om niet werkende apps (YouTube) te verwijderen.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi allemaal!

Klanten die op de 4k UHD tv-ontvanger type 5202 problemen ervaren met HDR in combinatie met hun televisie, en de oude software terug willen hebben kunnen dit via het KPN Forum aangeven.

We hebben de volgende gegevens nodig:

  • Naam klant:
  • E-mailadres van de klant:
  • Postcode / huisnummer:
  • Merk televisie:
  • Model televisie:
  • iTV abonneenummer (14 cijferig):
  • Exacte klacht omschrijving:

Update: inmiddels is het niet meer van toepassing. Je kunt zelf HDR uit zetten via de instellingen van de tv-ontvanger.

Wanneer kun je de oude software verwachten?

Binnen 24 (tot max. 48) uur zal het account in een speciale software-groep worden geplaatst. Na de 24 (tot max. 48) uur zal de tv-ontvanger het service-window (01:00 – 07:00) daarna dan vanzelf de oude software downloaden (of wanneer je herstart).

Reputatie 7
Badge +11

Hier gaan veel mensen blij van worden,top 👍