Beantwoord

Updates voor iTV-ontvangers vanaf december 2018

• 28 november 2018
  • 242 reacties
  • 28303 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
  • Oud Moderator
  • 15746 reacties

Deze maand breiden we het nieuwe Pluspakket menu verder uit en maken we er één omgeving van voor alle films én series van het Pluspakket. Bekijk onze site voor meer informatie over het Pluspakket: Kijk heel veel films en series met het Pluspakket.

Uitrol:

• Donderdag 29 november: uitrol naar 10.000 klanten
  • 10-13 december: uitrol naar alle klanten.

Series in het Pluspakket On Demand

4d76d3ef-39f7-4de0-af5b-84e7aa73f670.png

Alle series van het Pluspakket vind je vanaf nu in de nieuwe Pluspakket omgeving. De series staan onder de bijbehorende categorieën, een overzicht van alle series vind je ook onder het tabje Series.

Uitgebreide serieinformatie

f14d3f4f-0d15-47be-bd53-7ef39073fb76.png

Door een serie te selecteren verschijnen alle afleveringen per seizoen in een popup. Elke aflevering bevat een korte omschrijving.

Overige wijzigingen/bugfixes

• Na het stoppen van een video vanuit de nieuwe Pluspakket omgeving kom je niet meer uit in het oude menu.
  • Wanneer een nieuwe softwareversie beschikbaar is wordt deze automatisch geinstalleerd, als er binnen 60 seconden geen keuze wordt gemaakt om de update uit te stellen. Hiermee willen we voorkomen dat er gebruikers op oude softwareversies blijven zitten. Dat ziet er zo uit.
  • Bij bepaalde foutcodes wordt het mogelijk direct de software opnieuw te installeren. Dit voorkomt de moeilijkere procedure om de ontvanger opnieuw op te starten en via de standbyknop de software te verwijderen. Een voorbeeld bij foutcode 562.

Overzicht van updates

icon

Beste antwoord door Erik_ 9 december 2019, 10:53

Nieuwe update!

Zoals jullie hebben meegekregen gaan we Amazon Prime introduceren. Dat is ook de kern van deze update. De nieuwe software heeft versienummer 7.3.84_2 en komt beschikbaar voor de Arris, de Arcadyan, de ZTE 4K ontvanger en de Motorola's.

Na deze update kun je op de Arcadyan en de Arris van de Prime app gebruik maken. De Motorola's en de 4K ontvanger krijgen de Prime app niet.

Prime is te benaderen via het Menu (On Demand - Prime Video), via kanaal 203, of via Apps op TV. Meer informatie over hoe je Prime dan gebruikt is te vinden in het Amazon Prime Topic.

Uitrol:

Van 10 t/m 13 december.

Let er op dat Prime zowel nieuwe software op de ontvanger vereist als een configuratie aanpassing aan onze kant. Dus als je nou merkt dat Prime er wel is maar het toch niet helemaal goed doet, wacht even de hele uitrolperiode af.

Klanten krijgen, ergens ná de uitrol, ook via e-mail bericht dat Prime beschikbaar is.

Ook voor deze update geldt dat de nieuwste ontvanger, de 5202, hem niet krijgt. Deze draait op dit moment nog op een andere softwareversie. Dit wordt in de nabije toekomst gelijk getrokken zodat alle ontvangers weer in dezelfde cyclus meedraaien.

Bekijk origineel

242 reacties

Reputatie 5
Badge +4
@Joran Heb de Pluspakket link even bekeken!
Vreemd dat AMC nog zo duidelijk in beeld komt terwijl deze zender met ruim een maand helemaal verdwijnt uit Nederland. Wel zo netjes om daar nu geen reclame meer mee te maken lijkt me.
Reputatie 7
Badge +18
@Joran Heb de Pluspakket link even bekeken!
Vreemd dat AMC nog zo duidelijk in beeld komt terwijl deze zender met ruim een maand helemaal verdwijnt uit Nederland. Wel zo netjes om daar nu geen reclame meer mee te maken lijkt me.

Komt er trouwens iets anders voor AMC in de plaats? 😉 Heb het gevoel dat de zenderpakketten steeds kleiner worden, maar de prijzen omhoog gaan ieder jaar. 😉
Reputatie 7
Badge +16

Komt er trouwens iets anders voor AMC in de plaats? 😉 Heb het gevoel dat de zenderpakketten steeds kleiner worden, maar de prijzen omhoog gaan ieder jaar. 😉

Dat zenders stoppen is niet voor niks, dat zal alleen maar erger worden want lineair tv kijken staat op de tocht en zal de komende jaren niet meer zo interessant zijn. Ken jij 20ers en 30ers die nog ouderwets tv kijken? Laats staan tieners, ik heb 3 kleinzonen die ik niet meer blij kan maken dat ze even tv mogen kijken. Als ze al kijken is het goedkope Amerikaanse pulp, NPO hebben ze nog nooit een seconde naar gekeken, laat staan dat ze van het bestaan af weten.
Reputatie 6
Badge +9
Als je meerdere opnames tegelijk verwijdert, dan wil het menu even glitchen. Als je één opname verwijdert heb je dit niet. Misschien kan hier ook eens naar gekeken worden? HMB 2260 sowieso.

Het is niet echt een groot dingetje meer een schoonheidsfoutje.
Badge
Welke "slimme jongen" binnen de gelederen van KPN haalt het in zijn hoofd om deze update primé time door ons keel te jagen? Ga lekker s'nachts aan de slag! 😡

2 updates in 1 week welke beiden (in ons geval) om prime time worden uitgevoerd.

En nu lijkt het systeem na de laatste update nog in een loop te verkeren ook. 3x update volledig afronden en dan weer herstarten...
Reputatie 7
Maar er worden momenteel helemaal geen updates van TV ontvangers uitgerold, dat zal pas weer van 10 tot 13 december gaan gebeuren.
Welke software versie staat er nu op jouw TV ontvanger?
Reputatie 7
Badge +28
Welke "slimme jongen" binnen de gelederen van KPN haalt het in zijn hoofd om deze update primé time door ons keel te jagen? Ga lekker s'nachts aan de slag! 😡

2 updates in 1 week welke beiden (in ons geval) om prime time worden uitgevoerd.

En nu lijkt het systeem na de laatste update nog in een loop te verkeren ook. 3x update volledig afronden en dan weer herstarten...

Dat is zeker niet de bedoeling Marco. De update wordt alleen overdag uitgevoerd als de TV-ontvanger tijdens het updatemoment niet benaderd kon worden. Bijvoorbeeld omdat deze 's nachts uitstond of als de ontvanger is vastgelopen. Dit kan betekenen dat je in de pilotgroep zat van 29 november of dat er iets anders fout gaat. Als de ontvanger de update maar blijft uitvoeren kun je het best zelf de software verwijderen middels een fabrieksreset: Resetten van de Interactieve tv-ontvanger. Ik hoor graag of dit werkt.
Badge

Dat is zeker niet de bedoeling Marco. De update wordt alleen overdag uitgevoerd als de TV-ontvanger tijdens het updatemoment niet benaderd kon worden. Bijvoorbeeld omdat deze 's nachts uitstond of als de ontvanger is vastgelopen. Dit kan betekenen dat je in de pilotgroep zat van 29 november of dat er iets anders fout gaat. Als de ontvanger de update maar blijft uitvoeren kun je het best zelf de software verwijderen middels een fabrieksreset: Resetten van de Interactieve tv-ontvanger. Ik hoor graag of dit werkt.

Hallo Joran, Ik heb deze stap:

"Het manueel verwijderen van de software via, menu/instellingen/2x geel op de afstandsbediening/verwijderen software selecteren/bewaren instellingen"

Voor aanvang van de 4de poging tot update uitgevoerd. De installatie loop is hiermee verdwenen.

Bedankt voor je bericht.
Ik kan in ieder geval melden dat de problemen die ik had na de november update aardig verholpen zijn. Alle films worden nu weergegeven. Ik vind het skippen door de films nogsteeds niet zo vloeiend, maar het werkt wel.
Volgens mij zit ik tegenwoordig, of alleen voor deze update, in de pilotgroep.
Reputatie 7
Badge +18
Ik kan in ieder geval melden dat de problemen die ik had na de november update aardig verholpen zijn. Alle films worden nu weergegeven. Ik vind het skippen door de films nogsteeds niet zo vloeiend, maar het werkt wel.

Dan zit jij bij die 10.000 klanten die het eerst testen, want vanaf 10-13 december gaan alle klanten overgezet worden naar de nieuwe firmware voor de tv ontvangers.

Dan zit jij bij die 10.000 klanten die het eerst testen, want vanaf 10-13 december gaan alle klanten overgezet worden naar de nieuwe firmware voor de tv ontvangers.

Kijk aan. Dat is dan duidelijk. Nou als ik nog dingen tegenkom dan meldt ik me wel weer. Deze week een nieuwe TV, dus ik zal nog wel het een en ander aan films voorbij zien komen...
Reputatie 7
Badge +18
Kijk aan. Dat is dan duidelijk. Nou als ik nog dingen tegenkom dan meldt ik me wel weer. Deze week een nieuwe TV, dus ik zal nog wel het een en ander aan films voorbij zien komen...
Maar vanaf vandaag worden alle klanten voorzien van de nieuwste firmware, en dit duurt dan 3 dagen. 🙂
Reputatie 7
Badge +28
De exacte uitrol is inmiddels ook bekend:
• Nacht maandag op dinsdag 11 dec: 1853, 1903, 4K
• Nacht dinsdag op woensdag 12 dec: 2952
• Nacht woensdag op donderdag 13 dec: 2260
Reputatie 7
Badge +18

Dat is mooi @Joran, hopelijk kunnen we bij de volgende maand ook zo'n exacte uitrol lijstje krijgen. 😉
Misschien een domme vraag, maar komt KPN echt iedere maand met een update voor de firmware? Of is er nu een hausse?
Reputatie 7
Badge +18
Misschien een domme vraag, maar komt KPN echt iedere maand met een update voor de firmware? Of is er nu een hausse?
Iedere maand komt er een update van de TV ontvangers, dit heeft te maken dat op het netwerk steeds dingen veranderen qua veiligheid en programma's die op de servers draaien. 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Over het algemeen doen we inderdaad elke maand een update. Op deze manier kunnen we sneller nieuwe features uitrollen, maar ook sneller problemen verhelpen als die verschijnen. We schrijven ook elke maand een topic, zoals deze, over de nieuwe update.
Reputatie 7
Vanmorgen (ca. 6.45 uur) via het HTS (optical) geen geluid op de radiozenders (2952 v2). Dan maar de tv erbij aan (HDMI), ook geen geluid. Overgeschakeld naar een tv-zender: geen beeld (behalve de minigids met de actuele programmainfo van de zender) én geen geluid. Menu > Settings: kan niet worden weergegeven.🤔
Uit- en weer inschakelen (schakelaar 8erop, en spanningsloos tussendoor) > Settings is weer zichtbaar, maar voor de rest geen verandering. Dan maar software verwijderen (2 * gele knop in Settings). Na ca 15 min hoorde ik (vanuit de keuken) plosteling weer geluid (HDMI én optical) en zag daarna dat ik ook weer beeld had.

Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, heb ook nog nooit software hoeven te verwijderen. Zijn er meer mensen bij wie de update zo problematisch is verlopen?

NB.: De tweede ontvanger boven (2952) was wel goed geüpdated.
Reputatie 4
Badge +1
Vanmorgen (ca. 6.45 uur) via het HTS (optical) geen geluid op de radiozenders (2952 v2). Dan maar de tv erbij aan (HDMI), ook geen geluid. Overgeschakeld naar een tv-zender: geen beeld (behalve de minigids met de actuele programmainfo van de zender) én geen geluid. Menu > Settings: kan niet worden weergegeven.🤔

Uit- en weer inschakelen (schakelaar 8erop, en spanningsloos tussendoor) > Settings is weer zichtbaar, maar voor de rest geen verandering. Dan maar software verwijderen (2 * gele knop in Settings). Na ca 15 min hoorde ik (vanuit de keuken) plosteling weer geluid (HDMI én optical) en zag daarna dat ik ook weer beeld had.

Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, heb ook nog nooit software hoeven te verwijderen. Zijn er meer mensen bij wie de update zo problematisch is verlopen?

NB.: De tweede ontvanger boven (2952) was wel goed geüpdated.

Van mijn vrouw hoorde ik net dat hier ook problemen waren na de update. Allemaal vreemde letters in het menu. Na een herstart was het probleem verholpen.
Sinds vanochtend de update gehad. Het menu van het pluspakket word er niet handiger op, moeten nu 3 extra handelingen doen en ook staan van de series alle seizoenen door elkaar. Ik hoop oprecht dat dit gewoon weer terug word veranderd 😤
Reputatie 2
Ook de update gehad. Kan via de gids geen programma's meer terugkijken. Krijg de volgende foutmelding:

LET OP!
Het volgende programma wordt niet opgenomen:
(Programmatitel)
Er is een fout ontstaan bij het huren van dit Begin
Ggemist item. Eventueel gemaakte kosten worden
niet in rekening gebracht. Probeer het opnieuw.

(3023)

Sluit dit bericht.

Beetje raadselachtige melding.

Wat nu???

Nico
Reputatie 1
Ja hoor heb ik ook gehad. kon vervolgens urenlang niets terug kijken. Nu werkt het weer maar omstreeks het originele tijdstip lijkt een deel van de programmas verdwenen en valt dus helemaal niet terug te kijken. Sterker nog ik val midden in een programma (?!)

Veel erger na deze update claimt mijn kastje dat AL MIJN OPNAMES om woensdag 12 december om 09.05 uur zijn gemaakt... Dat is niet direct handig voor sorteren op datum om het voorzichtig uit te drukken. Alle opnames zijn er verder nog wel maar dit is niet handig zo staan mijn meest recente opnames ook niet bovenaan. Bovendien is mijn lijst met geplande opnames leeg... Nieuw opgenomen dingen lijken WEL het juiste tijdstip weer te krijgen dus ik vraag af of het inderdaad nog terug te zetten valt??

Totaal geen fan van dit plusmenu. Heb nog niemand gehoord die er op zit te wachten. Onoverzichtelijk, meer handelingen. Kortom onbegrijpelijk. Toch typisch dat je na zo veel kritiek nog de series er achter aan gooit. Het menu was juist zo goed... Less is more.

AMC he.... Lekker... Vond het juist fijn om bepaalde series op TV te kunnen kijken zoals FearTWD en Into the Badlands. Wordt dus weer gedwongen een andere route blijkbaar...
Vroeger hadden we TCM en toen die weg ging kwam AMC als vervanger... Zelf kijk ik niet of nauwelijks naar die oude films maar hoop inderdaad op vervanging. Als die uberhaupt bestaat...
Nederland (of Europa) blijkt geen interessante markt te zijn zo is NBC een aantal jaar geleden ook vertrokken uit heel Europa met onder meer Syfy en 13th street.
Reputatie 7

@Joran,
Is de uitrol naar de 2260's uitgesteld?
Onze 2260's hebben immers nog firmware versie 56_2.
Reputatie 1
mijn geplande opnames lijst is terug maar hij claimt nog steeds hardnekkig dat al mijn opgenomen programmas op 12 december om 09.05 zijn uitgezonden...
Reputatie 2
Helaas bij mij ook het probleem sinds maandag dat ik iedere ochtend software mag verwijderen om tv te kunnrn kijken. Krijg steeds foutmelding. Vandaag wilde ik mijn opnames kijken en allemaal staan ze op de 12de om 9.05 uur en kan er geen 1 kijken want dan krijg ik foutcode 3025.

@Joran of @Erik_ wat moet ik nu doen?

Reageer