Beantwoord

Updates voor iTV-ontvangers vanaf december 2018

• 28 november 2018
  • 242 reacties
  • 28332 keer bekeken

Toon eerste bericht

242 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goede middag. kan ik de oude afstand bediening strak nog gebruiken naar de update voor de HMB Arcadyan 2260.😉

Reputatie 7
Badge +10

Goede middag. kan ik de oude afstand bediening strak nog gebruiken naar de update voor de HMB Arcadyan 2260.😉

Ja, deze software update zorgt alleen dat voor de nieuwe versie de knoppen Netflix, apps etc. gaan werken. Je kunt de oude gewoon blijven gebruiken.

Reputatie 7
Badge +28

Voor de huidige tv-ontvangers (Arris VIP 2952, Arcadyan HMB2260 en de ZTE 8001 4K ontvanger) leveren we sinds vorige maand een nieuwe afstandsbediening bij serviceleveringen.

En wat als ik de stijlvolle "oude" afstandsbediening voor de ZTE ZXV8001 zou willen blijven gebruiken i.p.v. die goedkoop ogende bluetooth afstandsbediening die bij de ARRIS VIP5202 geleverd wordt. Is dat überhaupt nog mogelijk of moet ik er nu dan alvast één gaan aanvragen voor het geval dat mijn huidige het onverhoopt een keer begeeft.

Weet niet of de oude stijl nog leverbaar is, ik verwacht eigenlijk van niet.

Voor de huidige tv-ontvangers (Arris VIP 2952, Arcadyan HMB2260 en de ZTE 8001 4K ontvanger) leveren we sinds vorige maand een nieuwe afstandsbediening bij serviceleveringen.

En wat als ik de stijlvolle "oude" afstandsbediening voor de ZTE ZXV8001 zou willen blijven gebruiken i.p.v. die goedkoop ogende bluetooth afstandsbediening die bij de ARRIS VIP5202 geleverd wordt. Is dat überhaupt nog mogelijk of moet ik er nu dan alvast één gaan aanvragen voor het geval dat mijn huidige het onverhoopt een keer begeeft.

Weet niet of de oude stijl nog leverbaar is, ik verwacht eigenlijk van niet.

Als je de AB als Telfort-klant besteld krijg je alléén het vorige model zonder Telfort-logo en (nog) niet de nieuwe (helaas).

Reputatie 7
Badge +28

Nieuwe update!

Zoals jullie hebben meegekregen gaan we Amazon Prime introduceren. Dat is ook de kern van deze update. De nieuwe software heeft versienummer 7.3.84_2 en komt beschikbaar voor de Arris, de Arcadyan, de ZTE 4K ontvanger en de Motorola's.

Na deze update kun je op de Arcadyan en de Arris van de Prime app gebruik maken. De Motorola's en de 4K ontvanger krijgen de Prime app niet.

Prime is te benaderen via het Menu (On Demand - Prime Video), via kanaal 203, of via Apps op TV. Meer informatie over hoe je Prime dan gebruikt is te vinden in het Amazon Prime Topic.

Uitrol:

Van 10 t/m 13 december.

Let er op dat Prime zowel nieuwe software op de ontvanger vereist als een configuratie aanpassing aan onze kant. Dus als je nou merkt dat Prime er wel is maar het toch niet helemaal goed doet, wacht even de hele uitrolperiode af.

Klanten krijgen, ergens ná de uitrol, ook via e-mail bericht dat Prime beschikbaar is.

Ook voor deze update geldt dat de nieuwste ontvanger, de 5202, hem niet krijgt. Deze draait op dit moment nog op een andere softwareversie. Dit wordt in de nabije toekomst gelijk getrokken zodat alle ontvangers weer in dezelfde cyclus meedraaien.

Ook voor deze update geldt dat de nieuwste ontvanger, de 5202, hem niet krijgt. Deze draait op dit moment nog op een andere softwareversie. Dit wordt in de nabije toekomst gelijk getrokken zodat alle ontvangers weer in dezelfde cyclus meedraaien.

aha vandaar dat ik het gevoel heb als nieuwe kpn thuis gebruiker dat ik een stb ( vip5202) uit het koperen/isdn tijdperk heb.

beetje jammer

Reputatie 5
Badge +4

Tja, erg mooi natuurlijk die nieuwe/extra mogelijkheid maar geen 4K, da's toch raar .:nerd:
In mijn TV zit deze app overigens standaard incl. 4K, zelfs een knop hiervoor op de AB.

Reputatie 7
Badge +18

Ik vind het raar dat de ZTE ZXV8001 deze app weer niet krijgt net zo als YouTube. Waarom is dat? Deze 4K ontvangers zijn hartstikke goed. Lijkt wel of jullie de ZXV8001 in het groepje van de Motorola 1853 hebben de geduwd! Dit is gewoon niet leuk meer! 😔 Deze 4K ontvangers worden straks  ook een ondergeschoven kindje. 🤔

Nieuw updateje!

Voor de huidige tv-ontvangers (Arris VIP 2952, Arcadyan HMB2260 en de ZTE 8001 4K ontvanger) leveren we sinds vorige maand een nieuwe afstandsbediening bij serviceleveringen. Deze afstandsbediening is geheel wit en heeft knoppen voor Netflix, Apps, zoeken en opties. Deze knoppen werkten alleen nog niet. Deze update zorgt ervoor dat die knoppen wél werken. 

Het versienummer hiervan is 7.3.85_5

Edit: het blijkt dat vanaf deze versie bridgemodus ook niet meer ondersteund wordt. Als je router op die manier is ingesteld zal iTV niet meer (goed) werken. Je krijgt daarvan melding op je scherm. Als je nog een oud model Experia Box hebt, dan heb je inmiddels een nieuwere gekregen. Sluit deze aan. Maak je gebruik van een eigen router, zorg dan dat deze routed ingesteld staat.

Hoi Erik,

Wij maken gebruik van een eigen router en op de TV is de melding te zien dat wij het modem moeten vervangen. Ik verwacht dat het niet werken van bridgemodus hier aan ten grondslag ligt. Bedoel je met ‘routed’ dat het netwerk waar we de TV onvanger in aangesloten hebben gerouteerd moet worden naar internet net als het gebruikersnetwerk (bijv. 192.168.2.0/24)?

Ik hoor het graag dan kan ik dit in orde gaan maken zodat het thuisfront niet zonder TV komt te zitten.:wink:

Reputatie 7
Badge +28

Ik vind het raar dat de ZTE ZXV8001 deze app weer niet krijgt net zo als YouTube. Waarom is dat? Deze 4K ontvangers zijn hartstikke goed. Lijkt wel of jullie de ZXV8001 in het groepje van de Motorola 1853 hebben de geduwd! Dit is gewoon niet leuk meer! 😔 Deze 4K ontvangers worden straks  ook een ondergeschoven kindje. 🤔

We leveren deze ontvanger niet meer uit. Dat betekent dat in de praktijk de hoeveelheid actieve ontvangers van dit type alleen maar gaat dalen. Immers, bij vervanging krijgen klanten een andere. Hierdoor hebben de Arris en de Arcadyan voorrang. Dan komt de nieuwe ontvanger, qua prioriteit. Die heeft op dit moment nog een eigen softwareversie, dus die moet eerst over op dezelfde versie als de rest en kan dan ook meegenomen worden voor de app. De Motorola's krijgen de app niet meer omdat ze het hardwarematig niet aankunnen.

Hoi Erik,

Wij maken gebruik van een eigen router en op de TV is de melding te zien dat wij het modem moeten vervangen. Ik verwacht dat het niet werken van bridgemodus hier aan ten grondslag ligt. Bedoel je met ‘routed’ dat het netwerk waar we de TV onvanger in aangesloten hebben gerouteerd moet worden naar internet net als het gebruikersnetwerk (bijv. 192.168.2.0/24)?

Ik hoor het graag dan kan ik dit in orde gaan maken zodat het thuisfront niet zonder TV komt te zitten.:wink:

Hoe heb je die eigen router aangesloten?

Reputatie 7
Badge +10

En je mag ze niet omruilen, best wel rare zet van KPN. De ontvangers zijn nog geen 3 jaar oud en nu al end of life.  De motorola's zijn zo traag als dikke stront door een trechter met -40, dan snap ik het nog.

Reputatie 7
Badge +18

En je mag ze niet omruilen, best wel rare zet van KPN. De ontvangers zijn nog geen 3 jaar oud en nu al end of life.  De motorola's zijn zo traag als dikke stront door een trechter met -40, dan snap ik het nog.

@ChrisWissink ben het helemaal met je eens! Ik ben ook bang dat KPN de 4K ontvangers (ZTE ZXV8001) langzamerhand eruit gaan gooien! Eigenlijk absurd! Want die ze nou hebben staat nog in de kinderschoenen. Ze moeten maar eerst die andere firmware er maar opzetten. Want die firmware die er nu op draait is niks, en die bug met die deepsleep (slaapstand) moeten ze ook nog aanpassen. Want als die daarop staat krijgen sommige klanten de TV ontvanger niet eens meer aan! 

De VIP5202. Je weet wel de opvolger van de 8001 hebben ze ook in datzelfde groepje zitten. Wij zijn KPN en brengen een nieuw device in het productaanbod.. helaas is dit wel zo snel gegaan dat deze niet 100% compatible en staat omdat het het nieuwste is. Achteraan in de rij m.b.t. Het up to date brengen.. in plaats van een maand langer te wachten met de introductie zodat deze helemaal future proof is kozen ze een andere weg...

Reputatie 7
Badge +18

De VIP5202. Je weet wel de opvolger van de 8001 hebben ze ook in datzelfde groepje zitten. Wij zijn KPN en brengen een nieuw device in het productaanbod.. helaas is dit wel zo snel gegaan dat deze niet 100% compatible en staat omdat het het nieuwste is. Achteraan in de rij m.b.t. Het up to date brengen.. in plaats van een maand langer te wachten met de introductie zodat deze helemaal future proof is kozen ze een andere weg...

Dat denk ik eerlijk gezegd ook, probeer het eerst goed uit, of laat het eerst testen. Dat deed KPN ook eerst met de ZTE ZXV8001, want ik zat toen in “de pilot” van deze 4K ontvangers.

Hoi Erik,

Hoe heb je die eigen router aangesloten?

Ik heb je een logische plaat gestuurd hoe ik deze heb aangesloten. Effectief betekend dit dat ik de gebruikers in een eigen VLAN heb zitten en dit VLAN termineer op de eigen router. Vanaf de router bied ik VLAN 6 (internet kpn) getagged aan naar de NTU om al het internetverkeer af te leveren aan het netwerk van KPN. De TV ontvangers zitten nu in VLAN 4 (iptv kpn) wat helemaal los staat van mijn eigen router en ook dit VLAN bied ik getagged aan naar de NTU.

Volgens mij moet ik, i.v.m. Netflix en al die andere Apps, de TV ontvanger in het gebruikersnetwerk zetten zodat er een internetverbinding is hiervoor. Klopt dit?

Reputatie 7
Badge +10

Lees dit topic door: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609

Reputatie 7
Badge +28

Lees inderdaad dat topic dat Nick linkt even door, Vlaantjes. De tv-ontvangers zullen op VLAN 6 aangesloten moeten worden.

Reageer