Beantwoord

Updates voor iTV-ontvangers vanaf december 2018

• 28 november 2018
  • 242 reacties
  • 28351 keer bekeken

Toon eerste bericht

242 reacties

Reputatie 7
Inderdaad,... Voor Sport zou je kunnen kiezen voor een voetbal of een honkbalknuppel. En bij de Apps op TV, iets in de trend van een App Store icoontje.
Reputatie 7
Wat een raar icoontje eigenlijk voor sport.
Die van "Apps op TV" is ook niet alles, maar deze vertelt helemaal niets meer over de optie zelf.

Wat ik begrepen heb is dat je moet "shoppen" voordat je naar Sport kunt kijken 🤔. Wat mij betreft mag die regel er helemaal uit, zoals ik al eerder heb aangegeven net als Gids overigens: daar heb je een knop voor op de AB en Terugkijken doe ik ook altijd via de Gids, dus die mag er wat mij betreft ook wel af: de menuopties Gids, Terugkijken en Sport gebruik ik nooit.
Reputatie 7
Badge +16
Bij de meeste apparaten kan je zelf bepalen wat je in je startscherm wil zien. Wellicht het overwegen waard.
Maar ik vind het prima hoor, zo'n winkelkarretje geeft toch duidelijk aan dat het sport tegen betaling is.
Reputatie 7
Wat ik begrepen heb is dat je moet "shoppen" voordat je naar Sport kunt kijken.
Ik weet het, voor sport (voetbal kuch) moet je de portemonnee trekken. Dat wil echter nog niet zeggen dat je daarom maar een winkelwagentje als icoontje moet gebruiken.

Wat mij betreft mag die regel er helemaal uit, ...
Helemaal mee eens.
Reputatie 7
Ik weet het, voor sport (voetbal kuch) moet je de portemonnee trekken. Dat wil echter nog niet zeggen dat je daarom maar een winkelwagentje als icoontje moet gebruiken.
Eens, maar 't schijnt wel de 8erliggende ged8e te zijn.
Reputatie 7
Ik weet het, voor sport (voetbal kuch) moet je de portemonnee trekken. Dat wil echter nog niet zeggen dat je daarom maar een winkelwagentje als icoontje moet gebruiken.Eens, maar 't schijnt wel de 8erliggende ged8e te zijn.
Snap ik, maar die achterliggende gedachte is dan wat ik ter discussie zou willen stellen.
Je zou het topic ook "Voetbal" kunnen noemen, of krijgen we later ook tenniswedstrijden onder "Sport" en zijn die dan ook tegen betaling of moet het icoontje dan wellicht alsnog aangepast worden?
Reputatie 7
Badge +31
Het is een shortcut naar betaalde afname van individuele sportevenementen. Een boodschappen karretje is dus best logisch. Een €uroteken kan ook nog.

Het is een shortcut naar 'Live sport on demand' wat ook te vinden is via MENU > GIDS > LIVE SPORT ON DEMAND
Reputatie 7
Wat mij betreft heeft een winkelwagentje niets te maken met "Sport", maar ik kan het mis hebben.
Ik snap de keuze voor dat icoon dan ook niet.
Het zal me overigens verder een zorg zijn, ik maak er toch geen gebruik van. Het liefst zou ik zien dat die hele menu optie weer verdwijnt.
Wat mij betreft heeft een winkelwagentje niets te maken met "Sport", maar ik kan het mis hebben.
Het zal me overigens verder een zorg zijn, ik maak er toch geen gebruik van. Het liefst zou ik zien dat die hele menu optie weer verdwijnt.

Hallo @wjb
Bij een webshop zie je ook altijd een winkelwagentje waar je je aan te schaffen spullen in kunt gooien,
bij KPN/Telfort werkt het bij de sport net zo, zo'n aflevering koop je en plaats je dus in je winkelwagentje.
Ik snap de logica wel, alleen kijk ik nooit sport, behalve F1, dus dat winkelwagentje blijft bij mij altijd leeg, alle winkelwagentjes, want ik koop nooit online alleen in een fysieke winkel, eventueel met een winkelwagentje bij de supermarkt.☺
Reputatie 7

Hoe kom je daar nu bij? Kijk eens naar wat voor exorbitante bedragen er in de "sport' omgaan. Alleen FOX al, die verdient aan ieder van ons, of we er nu naar kijken of niet. Daarom werkt het winkelwagentje op mij als een waarschuwing: Pas op! Hiervoor moet je (veel te veel) geld aan FOX (whats in a name?) betalen, wie deze menuoptie kiest is meteen de sigaar: kassa!
Reputatie 7
Daarom werkt het winkelwagentje op mij als een waarschuwing: Pas op! Hiervoor moet je (veel te veel) geld aan FOX (whats in a name?) betalen, wie deze menuoptie kiest is meteen de sigaar.
Ik ben het volledig met je eens en ik hoop dat veel anderen er net zo over denken.
Reputatie 7
Badge +16
Het feit dat FOX bestaansrecht heeft geeft al aan dat er veel belangstelling voor Eredivisie voetbal is.
Reputatie 7
Die belangstelling was er ook al voordat FOX dat kanibaliseerde.
Reputatie 7
Het feit dat FOX bestaansrecht heeft geeft al aan dat er veel belangstelling voor Eredivisie voetbal is.
Een kleine 10% van de abonnees heeft een FOX Sports abonnement, de andere 90% van de abonnees betaalt een FOX Sports TAX van €2,50 per maand. Reken voor de grap eens uit hoeveel Euro's dat op jaarbasis is. Het is niet voor niets dat FOX Sports dit business model gekozen heeft, het "bestaansrecht" levert blijkbaar niet voldoende op.
Reputatie 4
Badge +5
vannacht de update gehad , nu naar het doorspoelen van een opname blijft me beeld een paar sec hangen
hoort dit zo of ?
Reputatie 2
Accepteer nu eens dat voetbal de belangrijkste sport is en zeur niet over een paar euro. Er zijn zoveel zaken waarvoor je betaalt zoals kinderbijslag ,wegenbelasting of hypotheekaftrek ,dus laat mensen nu eens genieten van hun (voetbal) sport.
Reputatie 7
Ik misgun niemand zijn verzetje maar zie niet in waarom ik daarvoor zou moeten betalen aan de padjakkers van Fox.
Reputatie 2
Henk 2304
Ik snap niet waarom Fox padjakkers zijn .Ze leveren een prima dienst .
Reputatie 7
Ik snap niet waarom Fox padjakkers zijn .Ze leveren een prima dienst .
Voor jou en die andere 10% van de KPN abonnees misschien, maar voor 90% van de KPN abonnees is FOX Sports niets anders dan weggegooid geld. (€30,- per jaar.)
Als je je dan bedenkt dat een groot deel van dat geld rechtstreeks doorgesluisd wordt naar de Eredivisie voetbalclubs dan vind ik ook dat die lui zelf mogen opdraaien voor de kosten van publieke diensten zoals de politieinzet en dat niet van twee kanten geld van de consument afgetroggeld wordt om dergelijke publieke diensten te bekostigen.
Weet je dat in het seizoen 2017/2018 240.000 manuur aan politieinzet nodig was rond het voetbal. Dat is een kostenpost van €24 miljoen die door de belastingbetaler opgebracht moet worden. De 90% van de KPN abonnees betalen samen ook nog eens ruim €60 miljoen per jaar via de FOX Sports TAX. Mijns inziens belachelijk en iets wat absoluut een halt toegeroepen moet worden.
Reputatie 7
Badge +18

Ik snap niet waarom Fox padjakkers zijn .Ze leveren een prima dienst .Voor jou en die andere 10% van de KPN abonnees misschien, maar voor 90% van de KPN abonnees is FOX Sports niets anders dan weggegooid geld. (€30,- per jaar.)
Als je je dan bedenkt dat een groot deel van dat geld rechtstreeks doorgesluisd wordt naar de Eredivisie voetbalclubs dan vind ik ook dat die lui zelf mogen opdraaien voor de kosten van publieke diensten zoals de politieinzet en dat niet van twee kanten geld van de consument afgetroggeld wordt om dergelijke publieke diensten te bekostigen.
Weet je dat in het seizoen 2017/2018 240.000 manuur aan politieinzet nodig was rond het voetbal. Dat is een kostenpost van €24 miljoen die door de belastingbetaler opgebracht moet worden. De 90% van de KPN abonnees betalen samen ook nog eens ruim €60 miljoen per jaar via de FOX Sports TAX. Mijns inziens belachelijk en iets wat absoluut een halt toegeroepen moet worden.

Duidelijk geïnformeerd! 😉👍🏼
Reputatie 2
Ja hardstikke goed geïnformeerd. Voor mensen die geen kinderen hebben is het misschien niet leuk dat ze meebetalen voor de kinderbijslag. Voor mensen zonder auto is het niet leuk om voor al dat asfalt te betalen. Voor mensen zonder koophuis is het zuur om voor andere mensen hun hypotheek aftrek te sponsoren. Kijk voetbal haters hebben altijd kritiek , er wordt niet vermeldt, hoeveel de clubs elke week opbrengen kwa bezoekers,die miljoenen uitgeven. Misschien ook maar de subsidie voor theater,kunst en podia opheffen. Koningshuis opheffen is misschien ook een idee.
Reputatie 7
Badge +16
Eh... Bezoekers die miljoenen uitgeven aan...? Spelers die voor miljoenen worden gekocht? Inkoppertje, dat begrijp ik. Iedereen zijn plezier, ik hou ook wel van een potje voetbal hoor. Maar dan wel vanuit de luie stoel.
Reputatie 7
Kijk voetbal haters hebben altijd kritiek , er wordt niet vermeldt, hoeveel de clubs elke week opbrengen kwa bezoekers,die miljoenen uitgeven.
En toch moeten gemeenten regelmatig bijschieten om een club overeind te houden. Denk eens aan het stadion van FC Utrecht dat door de gemeente moest worden overgenomen om de club voor een faillissement te behoeden. Persoonlijk zeg ik dan dat je zo'n club beter failliet kan laten gaan dan er opnieuw publiek geld in te stoppen.

Voor mensen die geen kinderen hebben is het misschien niet leuk dat ze meebetalen voor de kinderbijslag. Voor mensen zonder auto is het niet leuk om voor al dat asfalt te betalen. Voor mensen zonder koophuis is het zuur om voor andere mensen hun hypotheek aftrek te sponsoren.
Je moet mijns inziens een heel duidelijk onderscheid maken tussen de overheid en commerciële instanties. T.a.v. de overheid hebben wij als gemeenschap democratisch bepaalde dingen zoals kinderbijslag, asfalt en hypotheekrenteaftrek met elkaar afgesproken en daar hangt voor iedereen een prijskaartje aan. Als ondernemer zie je pas echt hoe hoog dat prijskaartje is met een belastingdruk van 68%.
Voor commerciële instellingen zouden dergelijke collectieve afspraken nooit gemaakt mogen worden. T.a.v. FOX Sports is ooit ook met de nMa (de voorganger van de ACM) een afspraak gemaakt dat de kosten nooit gerelateerd mogen worden aan de grootte van het distributieplatform (totaal aantal abonnees van KPN) en dat is nu precies wat er wel gebeurd is. Er ligt dan ook al een tijd een klacht van mij bij de ACM t.a.v. deze FOX Sports TAX.
Reputatie 7
Badge +28
Heren, kan het weer on-topic? Maak vooral een nieuw topic aan als je verder wilt discussiëren 😉. Bedankt!
Reputatie 7
Ik begrijp je reactie, @Marcia_, maar dit is wel het gevolg van het prominent in beeld plaatsen van de Sport menukeuze, die voor een groot aantal abonnees verder leeg blijft. Wat mij betreft: weg ermee!

Reageer