Beantwoord

Updates voor iTV-ontvangers vanaf december 2018

• 28 november 2018
  • 229 reacties
  • 27889 keer bekeken

Toon eerste bericht

229 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Misschien. zijn ze bezig om glas HDop 1te krijgen daar wachten alle glasvezel abonnementen al een heel wat maanden op dan hoeven we niet meer naar kanaal 661 tot 670 . dat zal voor velen welkom zijn. voor alle ik spreek niet voor mijn zelf hoe wel ik ook glasvezel verbinding heb .👍😉
Reputatie 7
Was dat maar waar, ik zou een gat in de lucht springen.
Niet omdat ik dan niet meer naar kanaal 661 t/m 670 hoef te schakelen maar omdat ik dan waarschijnlijk eindelijk de opnames van HD-"Glas" zenders via de iTV app kan terugkijken.
Reputatie 7
Badge +18
Ik ben nu wel benieuwd wanneer er een update komt, want we zitten nu al op 14 september, en straks 15 september. Maar mijn gevoel zegt dat er in september ook geen update komt voor de TV ontvangers.
Reputatie 7
Badge +9
Ik natuurlijk ook is al heel lang geleden voor een grote update buiten die kleine om natuurlijk. afwachten maar. Ikzelf hoop op glasvezel op 1 maar dat zal wel niet gouw kommen. 🤔
Reputatie 7
Badge +28
@RobCoenen, @ChrisWissink, @Katana321 en anderen die gereageerd hebben: sorry voor de late reactie. Ik heb jullie reacties gelezen en wilde reageren, maar klaarblijkelijk heb ik dat niet gedaan. My bad! Zoals Vikash aangaf, is inderdaad de bedoeling om in september met een nieuw update te komen. Zodra we hier meer informatie over hebben, zullen we dit zeker op het forum delen. We willen wel ook graag weer vaker updates draaien, heb ik begrepen. Hopelijk gaat dat er dus wel weer aankomen, vroeger of later.

Voor wat betreft de suggesties: het staat jullie vrij om suggesties te delen en/of hier een topic voor aan te maken. Wij zullen de suggesties bekijken en naar de betreffende collega's doorzetten. Hou er wel rekening mee dat dit niet betekent dat de suggesties ook uitgevoerd worden. De ontwikkelaars van de software voor de ontvangers evenals de itv app hebben een groot lijstje aan wensen, suggesties, features waar dagelijks aan gewerkt wordt.

Dat gezegd hebbende, @Katana321 jouw drie suggesties heb ik doorgegeven. Het zou zeker leuk zijn als je op die manier meer gebruik kunt maken van de knoppen en het menu én makkelijker kunt syncen.
Reputatie 7
Badge +28
Zoals aangegeven komt er weer een update aan. Het nieuwe versienummer wordt 7.3.79_1.

Wijzigingen:
  • 2952, 2260: Betaalde YouTube items konden niet worden afgespeeld op de TV ontvanger. Dit is opgelost in deze versie. Het is niet mogelijk de aanschaf via de TV ontvanger te doen, dat kan via een mobiel apparaat of PC.
  • De Live Sport kanalen krijgen een nieuwe achtergrondposter (kanalen 260 - 283)
  • Beveiligingsupdates
Hoewel het nog om een kleine update gaat, beginnen hiermee hopelijk weer de periodieke updates. Als er grotere updates aankomen maken we daar weer een nieuw topic voor aan.

Uitrol:
Maandag op dinsdag 24 september: Alle 1853, 1903, 1963, 8001, en een klein deel van de 2952 ontvangers
Dinsdag op woensdag 25 september: De rest van de 2952 ontvangers
Woensdag op donderdag 26 september: Alle 2260 ontvangers
Ik neem aan dat die update ook geldt voor de Telfort-decoders?
Reputatie 7
Badge +28
Klopt! Zodra ik een Telfort collega zie vraag ik of dit topic bijgewerkt kan worden 🙂 De volgende update voor je TV-ontvanger 2019 [7.3.74_1] | Telfort Forum
Reputatie 1
Badge
.... en dan een andere vraag: ik zie dat de 'oude' 4K ontvanger weer een update krijgt maar ga er tegelijk ook vanuit dat dit niet voor et Youtube gedeelte geldt?
Reputatie 7
Badge +28
Goed punt @larsvandermade. De "oude" YouTube app (YouTube videos) werkt sinds juli niet meer. Dit is de enige YouTube app op de Motorola 1903, 1963, 1853 en ZTE 8001 (4k). Dit kan helaas niet aan onze kant worden opgelost. Alleen de nieuwe zenderachtergronden en beveiligingsupdates komen naar deze ontvangers.

De volwaardige YouTube app is beschikbaar op de Arcadyan 2260 en Arris 2952. Ik heb mijn reactie aangevuld. De nieuwe Arris 5202 is ook voorzien van de YouTube app maar draait tijdelijk nog andere firmware en krijgt deze update daarom niet.
Reputatie 6
Badge +9
Topic titel mag wel een update krijgen.
Reputatie 7
De "oude" YouTube app (YouTube videos) werkt sinds juli niet meer.
Wordt deze dan ook, samen met kanaal 201, verwijderd van de ZTE ZXV8001?
Dat zou dan wel zo netjes zijn.
Reputatie 7
Badge +18

De "oude" YouTube app (YouTube videos) werkt sinds juli niet meer.Wordt deze dan ook, samen met kanaal 201, verwijderd van de ZTE ZXV8001?
Dat zzou dan wel zo netjes zijn.

YouTube heeft op kanaal 201 nooit op een 4K ontvanger gestaan. 😉
Reputatie 7
De "oude" YouTube app (YouTube videos) werkt sinds juli niet meer.Wordt deze dan ook, samen met kanaal 201, verwijderd van de ZTE ZXV8001?
Dat zou dan wel zo netjes zijn.
YouTube heeft op kanaal 201 nooit op een 4K ontvanger gestaan. 😉

Toch wel, ik heb hem nog moeten verbergen omdat mijn zoon zich er aan stoorde.
Reputatie 7
Badge +18
@wjb dat vind ik apart dat jij deze app wel had, want ik had hem niet op kanaal 201. Alleen bij de apps, vroeger heette het: “MéérTV.
Reputatie 7
@wjb dat vind ik apart dat jij deze app wel had, want ik had hem niet op kanaal 201. Alleen bij de apps, vroeger heette het: “MéérTV.
Ik denk dat kanaal 201 nog altijd beschikbaar is op de ZTE ZXV8001. Ik zal vanavond eens kijken.
Reputatie 7
Badge +18
Ik denk dat kanaal 201 nog altijd beschikbaar is op de ZTE ZXV8001. Ik zal vanavond eens kijken.

Dat is goed! 👍🏼
Reputatie 7
Dat is goed! 👍🏼

Kanaal 201 lijkt inderdaad niet (meer) beschikbaar te zijn op de ZTE ZXV8001.
Reputatie 7
Badge +28

Nieuw updateje!

Voor de huidige tv-ontvangers (Arris VIP 2952, Arcadyan HMB2260 en de ZTE 8001 4K ontvanger) leveren we sinds vorige maand een nieuwe afstandsbediening bij serviceleveringen. Deze afstandsbediening is geheel wit en heeft knoppen voor Netflix, Apps, zoeken en opties. Deze knoppen werkten alleen nog niet. Deze update zorgt ervoor dat die knoppen wél werken. 

Het versienummer hiervan is 7.3.85_5

Edit: het blijkt dat vanaf deze versie bridgemodus ook niet meer ondersteund wordt. Als je router op die manier is ingesteld zal iTV niet meer (goed) werken. Je krijgt daarvan melding op je scherm. Als je nog een oud model Experia Box hebt, dan heb je inmiddels een nieuwere gekregen. Sluit deze aan. Maak je gebruik van een eigen router, zorg dan dat deze routed ingesteld staat.

Uitrol:

Afgelopen nacht (18 op 19): de Motorola 1853 en 1903, de ZTE 8001 4K en een deel van de Arris 2952
Nacht van 20 op 21 november: de rest van de Arris 2952
Nacht van 25 op 26 november: de Arcadyan HMB 2260

De nieuwste ontvanger, de 2502, draait op dit moment nog op een andere softwareversie en zal deze update dan ook niet krijgen. Dit wordt in de nabije toekomst gelijk getrokken zodat alle ontvangers weer in dezelfde cyclus meedraaien.

Reputatie 7
Badge +18

Dus als ik het goed begrijp, heeft deze update alleen maar voor de afstandsbediening? Wanneer komt er weer een grote update voor de ontvangers zelf? En begrijp ik het nu goed dat de afstandsbediening van de ZTE ZXV8001 niet meer leverbaar is met aan de voorkant wit en aan de achterkant zwart? 🤔

Wel vreemd dat de update ook geldt voor de decoders van de Telfort-klanten, maar dat de nieuwe afstandsbediening volgens Telfort niet gebruikt kan worden door Telfort-klanten.

Reputatie 7
Badge +28

Dus als ik het goed begrijp, heeft deze update alleen maar voor de afstandsbediening? Wanneer komt er weer een grote update voor de ontvangers zelf? En begrijp ik het nu goed dat de afstandsbediening van de ZTE ZXV8001 niet meer leverbaar is met aan de voorkant wit en aan de achterkant zwart? 🤔

Goeie. Dit is wat er in de infotekst stond maar ik denk een klein foutje. Ik ga er eigenlijk vanuit dat als je zo'n ouder model 4K ontvanger hebt, en die afstandsbediening raakt defect, je dan de nieuwe bluetooth afstandsbediening krijgt die ook zwart-wit is en niet de geheel witte. Ik pas dat even aan.

Wel vreemd dat de update ook geldt voor de decoders van de Telfort-klanten, maar dat de nieuwe afstandsbediening volgens Telfort niet gebruikt kan worden door Telfort-klanten.

Het is niet dat het niet gebruikt kan worden, het is alleen zo dat deze nieuwe afstandsbediening niet uitgeleverd wordt bij Telfort. 

Reputatie 7

Voor de huidige tv-ontvangers (Arris VIP 2952, Arcadyan HMB2260 en de ZTE 8001 4K ontvanger) leveren we sinds vorige maand een nieuwe afstandsbediening bij serviceleveringen.

En wat als ik de stijlvolle "oude" afstandsbediening voor de ZTE ZXV8001 zou willen blijven gebruiken i.p.v. die goedkoop ogende bluetooth afstandsbediening die bij de ARRIS VIP5202 geleverd wordt. Is dat überhaupt nog mogelijk of moet ik er nu dan alvast één gaan aanvragen voor het geval dat mijn huidige het onverhoopt een keer begeeft.

Reputatie 7
Badge +9

Die nieuwe afstandsbediening ziet er idd wel een beetje uit alsof die uit 1985 komt...

Reputatie 7

Heren, de nieuwe afstands heeft wél een Reddot Award hé :joy:

Sowieso hoeft dat witte van mij niet meer zo,... De witte toetsen verkleuren of worden erg snel vies, en ja, er word met regelmaat een doekje over gehaald,... Iets met een clynisch schone inwoonster. 

Liever introduceren ze een logoloze zwarte.

Reageer