Beantwoord

Kan ik van mijn Alles-in-1 pakket upgraden naar 4K?

  • 12 January 2020
  • 11 reacties
  • 2384 keer bekeken

Geachte….

Ik ben al vele jaren klant bij jullie en heb momenteel het ‘ Alles in 1 pakket’ met 2 ontvangers, opnemen, pluspakket, Spotify en KPN veilig...echter wil ik heel graag upgraden naar het 4K / Atmos abonnement met nieuwe ontvangers en RCU. En ik heb de Experia Box V10.

In afwachting op een positief antwoord...fijne dag...

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 January 2020, 13:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Waarom zou je willen upgraden naar het 4K abonnement?

Wat is het doel wat je daarmee wilt bereiken?

Badge +12

En dat zou ik voor die paar demo-zenders echt niet doen! En de ontvanger die daarbij hoort (VIP5202) kent nogal wat problemen (ik spreek uit ervaring helaas..)

Reputatie 7
Badge +30

Hoi CBWood, welkom op het forum! Leuk dat je het 4K pakket overweegt. Kijk even goed of de beschikbare 4K zenders je allemaal aanspreken. De nieuwe ontvanger is verder een prima apparaat. Je kunt dit in je MijnKPN zelf aanpassen mits 4K beschikbaar is op jouw adres (qua beschikbare bandbreedte). Als je wilt kan ik ook voor je kijken of het mogelijk is, en wat het voor je betekent qua prijs. Vul in dat geval je forumprofiel in en laat het even weten hier.

 

Heel jammer, Edwin, dat jij een mindere ervaring met de nieuwe ontvanger hebt. Maar bij het overgrote deel van de klanten (mijzelf inbegrepen) werkt het als een zonnetje. Als jij issues ervaart, Edwin, is het wellicht handig om daar zelf een eigen topic over te maken zodat we kunnen kijken wat er aan de hand is. Allerlei losse reacties zoals deze dragen niet bij aan een oplossing.

Dag Erik, wil jij kijken of ik 4K TV kan ontvangen?

Reputatie 7
Badge +30

Zeker, CB, en goed nieuws: 4K is mogelijk op jouw adres.

 

Je huidige abonnement is een oude stijl Alles-in-1 Standaard. Dit pakket kost €72 en heeft Internet tot 100 Mbit + TV met inbegrepen Spotify Premium, Opnemen en twee tv-ontvangers. Daarnaast heb je het Pluspakket gratis vanuit KPN Compleet.

Als je zou overgaan naar Hussel 4K, dan kom je, met Hussel 100 + TV met 2 ontvangers,  4K, Opnemen, Spotify, en Pluspakket uit op €75,98. 

 

Op jouw adres is 200 Mbit haalbaar. Je zit op dit moment op 100 Mbit VVDSL. Pairbonding is een optie, dus je kunt ook kiezen voor Hussel 200. Met verder dezelfde opties kom je dan uit op €78,48. In dat geval is er wel een (gratis) monteur nodig die bij jou thuis de aansluiting aanpast. Dus als je hiervoor kiest ben je wel 2-3 weken verder voordat de monteur geweest is en alles actief is. 

Beste Erik, goedemorgen,

Bedankt voor de positieve berichtgeving, echter heb ik nog wat vraagjes: Wat is pairbonding en wat is de reden dat er een monteur de aansluiting moet doen, wat veranderd er dan behalve de ontvangers?

En wat brengt het mij wat betreft Dolby Atmos behalve de Netflix films met Dolby Atmos?

Hoor/lees graag je reactie...

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb ook gekeken voor 4k. Met het pakket wat ik nu heb moet ik dus overgaan naar Hussel. Zelfde snelheid alleen vier zenders in 4k.

Ga ik 16 euro meer permaand betalen hahaha dan maar geen 4k 😂

Reputatie 7

En wat brengt het mij wat betreft Dolby Atmos behalve de Netflix films met Dolby Atmos?

Helemaal niets.

Reputatie 7
Badge +30

Pairbonding betekent dat we twee aderparen gebruiken om je signaal binnen te brengen. Op dit moment zit je op een enkel aderpaar waarmee je 100 Mbit haalt. Er ligt een tweede aderpaar in de grond. Dat is bij veel mensen zo. Alleen niet bij iedereen is dat aderpaar in de centrale aangesloten. Bij jou wel, dus dan kan pairbonding uitgevoerd worden. Dit houdt in dat een monteur bij je thuis komt om de beide aderparen met elkaar te verbinden zodat ze op de Experia Box passen. En vervolgens doen wij hier in het systeem aanzetten dat er ook signaal op dat tweede aderpaar komt. Waardoor je op ruwweg een verdubbeling van haalbare snelheid uitkomt. 

Dit doen we alleen als je ook daadwerkelijk kiest voor Hussel 200, want voor Hussel 100 is je huidige verbinding prima. 

 

Wat betreft Dolby Atmos, voor zover ik weet is dat inderdaad (op dit moment nog) alleen Netflix aanbod.

Reputatie 2

Veels te duur voor 4 zenders. Lijkt mij het beste om gewoon bij het oude pakket te blijven. KPN wil natuurlijk dat iedereen overstapt op Hussel maar ook al zou ik geen 4K nemen dan nog ga ik er ruim 10 euro meer betalen. Met 4K bijna 15 euro. Spotify heb ik nu nog inclusief. Dit gaat al vervallen bij dat gehussel. Hussel van KPN is zo gehussel dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Reputatie 2

Veels te duur voor 4 zenders. Lijkt mij het beste om gewoon bij het oude pakket te blijven. KPN wil natuurlijk dat iedereen overstapt op Hussel maar ook al zou ik geen 4K nemen dan nog ga ik er ruim 10 euro meer betalen. Met 4K bijna 15 euro. Spotify heb ik nu nog inclusief. Dit gaat al vervallen bij dat gehussel. Hussel van KPN is zo gehussel dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Heb het allemaal even ingevuld. 86 euro ipv 72 euro. En dan weet ik niet eens of het verschil in de 4K ontvanger enigszins zichtbaar is.