Vaak STB-NMC-400 foutmelding

  • 23 June 2021
  • 5 reacties
  • 74 keer bekeken

<Frustratiemode>Tja hiero precies dezelfde problemen, vaak de 400 code storing, tv ontvanger zit via switch (TL-SG108E-1E) Naar de meterkast toe, tot 2 weken geleden alles dikke prima, En nog een klein ander dingetje. Ook bij mij kwam er een storingsmonteur langs, die zei doodleuk dat het probleem met het wegvallende internet aan een TP-Link switch lag, ging weg en liet vervolgens een dikke bon a 75 euro achter. Dikke vette afzetters zijn het, “Ja meneer, alles na de modem in uw eigen netwerk is niet ons probleem en dan nog het mooiste “Meneer heeft camera's hangen, mogelijk veroorzaken deze problemen op het netwerk, niet mijn camera's zijn het probleem, de brakke shit van KPN dat is het probleem! </Frustratiemode>

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Rattenplan, ik begrijp je frustratie. Die melding steeds in beeld is superirritant. Deze ontstaat doordat de ontvanger te weinig tv pakketjes ontvangt. Deze worden dus ergens verloren tussen onze server en de ontvanger. Alleen waar. Daarom is het inderdaad belangrijk om alles uit te sluiten, te beginnen bij het thuisnetwerk. Als je alles loskoppelt van het modem en de ontvanger rechtstreeks op het modem aansluit. Komt dan het probleem nog voor. Dan kun je een voor een de apparaten weer toevoegen. Is er dan ergens apparaat waarbij het probleem ineens terugkomt?

Hmm… Het probleem is net zo snel weggegaan als gekomen, nu nog erg weinig problemen met de ITV decoders, Wel is er nu een nieuw probleem ontstaan. De verbinding naar ons alarmsysteem valt na een paar minuten geheel weg en daarna is het systeem niet meer te bereiken. Pas na het opnieuw eruit halen en erin pluggen van de utp kabel werkt het weer. Ergens verder op wordt gesuggereerd dat mogelijk apparatuur van het merk “Sonos” moeilijkheden kan gegeven op het netwerk. Echter ben ik van mening dat KPN een goed werkend modem moet leveren, en niet allerlei randapparatuur zoals Switches, Sonos of anderszins de schuld moet gaan geven. Iemand anders op het forum opperde of het IGMP protocol aan stond op de beide switches, Het antwoord is “Ja” deze staan op beide switches aan… 

Reputatie 7

Ik heb gisteren om 23:15u precies hetzelfde "mogen" ervaren. Zie dit bericht. Nooit problemen en dan ineens constant STB-NMC-400 meldingen. De monitoring van het netwerk liet geen hogere belasting zien. Gisteren gewoon de televisie met de afstandsbediening uit gezet en vanochtend was het probleem gelukkig weer weg.

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de oorzaak van dit fenomeen hogerop in het KPN netwerk gezocht moet worden en niet (alleen maar) op het thuisnetwerk van de abonnee.

 

Vandaag ook voor het eerst deze melding gehad. Na 5 minuten was het gelukkig weer weg. Ook bij mij geen wijzigingen.

Er lijkt toch iets mis te zijn bij KPN. De 24ste zijn hier werkzaamheden geweest. Ik ga mee met de mening van @wjb 

Reputatie 7
Badge +20

De foutcode kan ontstaan doordat de ontvanger niet genoeg tv pakketjes binnenkrijgt, Deze kunnen ergens onderweg verloren gaan, alleen waar is de vraag. Vandaar dat we eerst de thuissituatie uit willen sluiten. Daar zit vaak het probleem wanneer deze vaker voorkomt. Bij een enkele melding kan er gewoon een kleine hickup in het netwerk hebben gezeten. 

 

Maar @Rattenplan, was dat wegvallen eenmalig of moet je nu vaker de stekker van het alarmsysteem er opnieuw inpluggen?