Vraag

Van het éne op het andere moment last van STB-NMC-400

  • 27 June 2021
  • 9 reacties
  • 182 keer bekeken

Reputatie 7

Vandaag van het éne op het andere moment om 23:15u ook slachtoffer geworden van het beruchte STB-NMC-400 fenomeen.

Niets verandert aan de instellingen maar live televisie kijken is er niet meer bij. :confounded:

Dit is overigens zowel op onze 5202 als op onze 8001 (2260 niet geprobeerd maar verwacht dezelfde uitkomst). 

Even pauzeren zodat er geen gebruik meer gemaakt wordt van IGMP multicasting en het beeld loopt weer verder maar dat is natuurlijk geen oplossing.

 

Ik vermoed (ben er van overtuigd) dat de oorzaak van dit issue hogerop in het KPN netwerk gezocht moet worden aangezien er op ons thuis netwerk niets veranderd is (kan zijn).


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Vandaag van het éne op het andere moment om 23:15u ook slachtoffer geworden van het beruchte STB-NMC-400 fenomeen.

Niets verandert aan de instellingen maar live televisie kijken is er niet meer bij. :confounded:

Dit is overigens zowel op onze 5202 als op onze 8001 (2260 niet geprobeerd maar verwacht dezelfde uitkomst). 

Even pauzeren zodat er geen gebruik meer gemaakt wordt van IGMP multicasting en het beeld loopt weer verder maar dat is natuurlijk geen oplossing.

 

Ik vermoed (ben er van overtuigd) dat de oorzaak van dit issue hogerop in het KPN netwerk gezocht moet worden aangezien er op ons thuis netwerk niets veranderd is (kan zijn).


misschien even de experiabox er achter doen i.p.v. de edge router

om uit te sluiten of het probleem bij de edge router zit

ik heb nergens last van met mijn fritzbox 7590

 

Via menu, instellingen, systeem, software updaten.

Dit heeft het probleem bij mij opgelost.

Reputatie 7

Zo spontaan als dat het probleem onstond is het ook weer verdwenen.

Vanochtend draaide alles weer als vanouds zonder dat er enige actie ondernomen is.

Blijft natuurlijk wel de vraag wat de oorzaak is geweest.

Fijn!

Het zat hem in de software.

 

Reputatie 7

Het zat hem in de software.

Hoezo zat het hem in de software? 

Alle componenten op mijn netwerk draaien vandaag precies dezelfde software als gisteren en er is geen enkel apparaat gereset, van stroom gehaald of voorzien van een software update.

Vandaag heb ik ook voor het eerst deze melding gehad. Het duurde gelukkig maar 5 minuten maar geeft geen goed gevoel vooral omdat veel andere mensen er ook last van hebben.

Hier geen wijzigingen wat betreft apparatuur, kabels etc. Ik heb al een hele tijd switch gs105e met img snooping bij kpn gekocht.
Er zijn hier de 24ste juni werkzaamheden geweest.

Overigens hier de laatste html etc.

Daarnaast nog steeds het probleem dat de 8001 vastloopt bij het wijzigen van de resolutie. Een herstart is dan de enige oplossing.

Reputatie 7

Er zijn hier de 24ste juni werkzaamheden geweest.

Hier in Houten zijn de 17e juni werkzaamheden aan het netwerk verricht.

Reputatie 7
Badge +17

@wjb Mocht het weer voorkomen, let me know! Dan informeer ik even. :thumbsup:

Reputatie 7

@wjb Mocht het weer voorkomen, let me know! Dan informeer ik even. :thumbsup:

Reken maar, ik zal het van de daken schreeuwen als het weer voor komt. :wink:

Dit fenomeen intrigreert mij wel. Er moet bij de overgang naar het nieuwe menu iets veranderd zijn t.a.v. IGMP multicasting want er zijn mijns inziens te veel correlaties tussen de uitrol van het nieuwe menu en deze (ik spreek ondertussen uit ervaring :confounded: ) zeer vervelende foutmelding.