Vanaf 15 mei KETNET op 29 bij KPN Interactieve TV

Reputatie 7
Badge +16
Vanaf 1 mei heeft België een derde publiek net. Van de grote 4 gaan UPC, Ziggo en Canal Digitaal Ketnet doorgeven. Hoe zit dat bij KPN? Of loopt KPN, zoals we gewend zijn* weer eens achter de feiten?

*Destijds jaren moeten zeuren om BBC, 13th Street en Syfy om maar wat te noemen, en tegenwoordige ontbreken nog steeds Car Channel, Film1, Eurosport HD, RTL Crime, Mezzo...

9 reacties

Ik heb net gebeld met KPN en daar wisten ze van niks. Niet dat ketnet per 1 mei naar zijn eigen plekje ging en niet waar ik hem eventueel kon vinden. Het leek die mevrouw wel logisch dat hij in het basispakket van ITV komt maar waar en wanneer wist ze niet te vertellen. Ze zegt dat haar collega er wel een interne memo van heeft gemaakt, maar het zal mij benieuwen wat en of daar iets uit komt. Ze gaf mij als advies dat als ik hem aan het eind van de week nog niet vinden kan ik nog maar eens moet bellen hoe het ermee staat. Ze lopen dus inderdaad achter de feiten aan.....

Reputatie 7
Badge +16
Er is anders wel bekend gemaakt dat Ketnet definitief NIET op Digitenne komt wegens ruimtegebrek en overdaad aan kinderzenders. Ik weet niet wat ze daar mee bedoelen... blijkbaar is dat promofilmpje van 10 minuten wat 24/7 uitgezonden wordt op het informatiekanaal belangrijker.

Reputatie 1
Badge
Ik heb dezelfde vraag al eens een paar dagen geleden gesteld.

Er was inderdaad nog niets over bekend.

Raarrr verhaal!!

was ook op zoek zit thuis met een echte ketnetkroket, we wonen namelijk aan de grens met Belgie, begin al spijt te krijgen dat ik naar kpn ben overgestapt bij delta was er toch betere service had je tenminste nog kabel om op terug te vallen. maar die had je volgens kpn dan niet meer nodig?!?

Reputatie 7
Badge +16
Ik zie voor jou het probleem dan niiet: als je op de grens woont haal je Ketnet gratis uit de lucht. Zowat elke tv heeft tegenwoordig een DVB-T tuner aan boord en een antenne hen je al voor een tientje.

Reputatie 1
Badge
Splitsing Ketnet en Canvas
Per 14 mei wordt de zender Ketnet/Canvas gesplitst en gaan Ketnet en Canvas als 2 aparte zenders verder. Door de splitsing komt er meer ruimte op Canvas voor sportverslaggeving en actualiteiten.

Canvas vind je vanaf 14 mei op kanaal 28 en Ketnet op kanaal 29.
Reputatie 7
Badge +16
Bron?

Dat is goed nieuws.

Waarom verhuist Canvas trouwens naar 28 en blijven ze niet op 22?

Straks is het dus:

21 EEN

23 BBC1

24 BBC2

25 BBC3

26 BBC4

28 CANVAS

29 KETNET

Edit: hier dus https://www.xs4all.nl/klant/televisie/service/#actueel/zenderwijzigingen

En Discovery HD komt ook in het basispakket?

Reputatie 7
Badge +16
Nog geen officiele melding gelezen van KPN, maar er is wel een persbericht uitgegaan dat er een brief onderweg is naar de klanten hierover. Ketnet komt vanaf 14 mei op 29 en Discovery HD komt op die dat in het basispakket. Eindelijk een volwaardig 24/7 HD kanaal dus in het basispakket.

Op de website van Totaal TV staat ook een melding dat EEN HD in het basispakket komt. Opmerkelijk en ik vrees een foutje. Zou wel heel gaaf zijn natuurlijk!!

Misschien dat een medewerker van KPN dit even wil uitzoeken.

Reputatie 7
Badge +16
Ik heb die brief trouwens nooit gehad.

Maar EEN is dus ook verhuist en wel naar 27 om zo dus de drie Belgen achter elkaar te krijgen.

Enig nieuws over Discovery HD in het basispakket (zoals op de site van XS4ALL nog steeds staat?

Reageer