Vastlopen bij opnames

Reputatie 1
Badge +1
Hebben meer mensen er last van dat de opname bij het kijken er van vast loopt. Gisteravond stopte hij na ongeveer 5 minuten, vanavond na ruim een half uur. Alleen de opname stoppen biedt de oplossing. Wil je verder kijken, dan begint hij weer bij waar je begonnen was en niet waar hij gestopt is.

20 reacties

Reputatie 1
Badge
hier t zelfde probleem , was te laat voor een film dus opnemen

zijn gaan kijken maar steeds vastlopen zwart beeld en inderdaad eerst alles uitzetten daarna weeer mogelijk te kijken maar vanaf t begin dus dat heb ik zeker 5 keer gezien pff

heb een nieuwe ( nou nieuw ?? ) ontvanger gekregen dus was bijna alweer in de pen geklommen

wordt onderhand wel een beetje moe van t gezeur met de kpn ....

mn contract loopt nog tot februari geloof ik dan ga ik toch echt eens kijken naar iets anders , zeker als t zo blijft

heb de ontvanger maar weer gereset naar fabrieks inst enz ( ja kan dat met mn ogen dicht tegenwoordig want dat is t eerste wat men roept als je belt )

Verhip, ik heb er sinds twee weken, denk ik, ook last van.

Het valt me op dat het voornamelijk gebeurd bij opnames die op dezelfde dag/avond zijn gemaakt.

Reputatie 7
Badge +27
Beste allen,

Vanaf 3-9 is een storing bekend met opnames in het netwerk, zie Actuele storingen.

Ik begrijp dat bij iedereen hier het probleem al langer speelt. Betreft dit opnames op de harde schijf van de tuner, of opnames in het netwerk van KPN? 
@mimarron, is het probleem wel verholpen met de vervangende tuner?

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 1
Badge
Beste Joran

gebruik een tuner met hd maar t opnemen gebeurd bij kpn

gister weer vast loper gehad en dit met de zgn nieuwe ontvanger ???

heb vorige week eea veranderd en nu de modem direct naast binnen komen geplaatst en de ontvanger verbonden met de bij geleverde lan kabel

vanmorgen maar weer eens een reset gedaan van de tuner

wellicht ligt t aan de oudere tuners of zo want ook t zappen gaat niet zo vlot meer als in t begin

weet niet waar t aan ligt maar baal ervan en ben me aan t orienteren voor wat anders want als t zo door gaat .....

@Joran_ Bij mij zijn het de opnames in de "cloud" dus niet op de harde schijf. Het is om gek van te worden, naar het signaal is dan niet te kijken. Ontzettend veel black-outs.

Reputatie 1
als jullie op storingen hadden gekeken had je onderstaand kunnen zien:

Als gevolg van een storing kun je problemen ervaren met de opnames via Interactieve TV. Ook kun je problemen ervaren met de diensten Programma Gemist en Videotheek Thuis. Dit uit zich in een zwart scherm of een foutcodemelding (2035). Daarnaast kan de settopbox vastlopen. U kunt na een paar minuten de actie nogmaals proberen uit te voeren. Bij de foutcode kan een reboot van de settopbox nodig zijn (spanningsloos maken). Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Starttijd: 2012-09-03 22:00 Eindtijd: onbekend

Reputatie 5
Badge +6
Het is fijn te zien dat de storing bekend is en dat "er wat aan wordt gedaan", maar dat staat er nu al zo'n 4 werkdagen. Wij nemen echt alles wat we willen zien op ("in the cloud") zodat we het later kunnen bekijken, en dan is dit soort storingen ontzettend irritant. Ondertussen hebben we gemerkt dat als je maar een flinke tijd (dus 1-2 minuten of zo) wacht, de opname toch nog start, maar soms lukt het echt niet en dan is het maar "fingers-crossed" of het later in de avond wel goed gaat. Kom op KPN, los dit probleem nu eens op (is niet de eerste keer!!).

Reputatie 1
Badge
ja maar de problemen bij mij zijn niet alleen de "in the cloud " opnames ook wanneer ik gewoon kijk vastlopend beeld en soms op zwart , oja en vanmiddag blok beeld

nee heb net een nieuwe tv gekocht dus daar zal t niet aan liggen ( ook met de oude tv hier last van )

net nieuwe draad getrokken ( van modem naar tv ) wat t dan nog kan zijn , ik weet t niet wat ik wel weet dat mn buurman een andr kastje heeft klein model zonder harde schijf want met in the cloud heb je b die niet nodig en hij heeft nooit problemen

gaarne een oplossing  web care ??????

Reputatie 7
Badge +27
@poel008: Die storing is al eerder gelinkt, deze problemen spelen al langere tijd.
@mimarron: Ik ga opnieuw je lijn bekijken en hopen dat ik de oorzaak kan achterhalen. We hebben in het verleden al vaker contact gehad, ik vind het jammer dat er problemen blijven bestaan. Ik kom hierop terug, afhankelijk van wat de oorzaak is en wat er moet gebeuren is het mogelijk dat dit pas na het weekend gebeurd.
@robdammers: Hoewel we al vaker contact hebben gehad, via het forum en volgens mij ook via Twitter, kan ik niet direct je adresgegevens achterhalen. Als je die eerder hebt gestuurd, excuses. Zou ik je postcode en huisnummer in een privébericht mogen ontvangen? Graag met vermelding of de tuner(s) bekabeld of met de draadloze verbindingsset zitten aangesloten. Ik wil graag een uitgebreide lijnmeting uitvoeren om de oorzaak te achterhalen.
@beerzwaan: Ik heb nog geen reactie op de eerdere vraag gehad of je opneemt op het KPN netwerk of op de harde schijf. Ik begrijp uit een eerder topic wel dat je gebruik maakt van de draadloze verbindingsset. Zou je me ook in een privébericht je postcode en huisnummer kunnen sturen? Graag met vermelding op welke naam het contract is afgesloten.

Reputatie 7
Badge +27
@stellingen90: Onze reacties werden ongeveer tegelijkertijd geplaatst, ik zag hem nog niet staan. Ik ben zelf ook ITV-gebruiker en ben me er van bewust hoe vervelend deze storing is. Ik zal proberen te achterhalen wat de status is van de storing en hier op terugkomen.

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 7
Badge +27
Ik heb inmiddels nieuws kunnen achterhalen: Een update voor de TV-ontvangers is met succes getest en wordt op dit moment gefaseerd uitgerold. Naar verwachting is dit morgenmiddag geheel afgerond en zou de storing verholpen moeten zijn. Het is mogelijk dat dit meer tijd in beslag neemt, maar ik verwacht dit weekend een oplossing. Ik stel voor dat we deze update afwachten, als er alsnog problemen zijn met opnames zal ik deze na het weekend in behandeling nemen.

Reputatie 5
Badge +6
@Joran.

Dank voor de update informatie. Gisteravond verliep alles in ieder geval weer prima (zoals het hoort te gaan). Ik zal het dit weekend extra in de gaten houden en laat maandagochtend wel horen of het stabiel goed is gebleven.

Reputatie 5
Badge +6
Zoals beloofd even een berichtje over hoe het de afgelopen drie dagen is verlopen. Het lijkt er op dat de update succes heeft gehad. Sinds vrijdagavond verloopt het kijken naar opgenomen programma's weer helemaal perfect. Hopelijk blijft het zo...!!

NB. De storing staat nog wel steeds als onopgelost in het lijstje "storingen interactieve tv" opgenomen.

Reputatie 1
Badge
ben niet thuis geweest t weekend (antwerpen geweest) maar hoorde van mn zoon dat t zondag nog k.. was

hij heeft wat willen kijken maar ging niet beeld zwart en blokkerig op zn tijd

zal vandaag /vanavond ff kijken als ik daar aan toe kom

heeft de meting nog resultaat gehad ?

Reputatie 1
Badge +1
@Joran,

afgelopen zondag weer opname gepland en geen problemen ondervonden bij het kijken. moest wel de ontvanger opnieuw opstarten maar toen probleemloos.

Beerzwaan

Reputatie 7
Badge +27
@beerzwaan, @stellingen90: Ik ben blij om te horen dat het opgelost lijkt te zijn. Als er zich alsnog problemen voordoen is de snelste manier om dat te melden via een reactie op dit topic. De reden dat het nog op de storingspagina staat is omdat de instructies voor het opnieuw opstarten van belang kunnen zijn als iemand nog last heeft van de storing.

@mimarron: Ik heb nog geen meting uitgevoerd omdat ik eerst wou controleren of de update het probleem zou oplossen. Ik heb deze net alsnog uitgevoerd, en vreemd genoeg zie ik de laatste 5 dagen een 100% signaal. TV lijkt echter niet veel gebruikt te zijn. Hoe verder ik terug ga hoe meer storingen ik zie, maar zondag ziet de lijn er prima uit. Zou je de ontvanger een paar uur lang aan kunnen laten staan op een willekeurige zender? Bij voorkeur HD zodat we de lijn belasten. Ik hoor graag van je in een reactie, dan voer ik een nieuwe meting uit.

Reputatie 1
Badge
Joran
Gister avond weer vastloper gehad tijdens t kijken van een opname , moest zelfs helemaal uitzetten door stekker uit de ontvanger te halen
Had in de middag eerst een gehele reset gedaan om schoon te beginnen

Oplossing ????
Weer een zgn nieuwe ontvanger ??

Hoor graag wat verder evt telefonisch
pfff, ontvangers zouden sneller moeten zijn als de vorige,

maar mijn oude laadt alle menu's veel sneller in. Videotheek inladen 

duurt zeker 20 a 25 sec.

Reputatie 1
Badge
Vanmiddag ff wk wielrenen gekeken
Was mooi dat beeld af en toe bleef staan kon i goednaar t materiaal van de fietsen kijken , pff wat een gez.....
Reputatie 1
Badge
Lijkt op gelost te zijn dus ....
Kan nu tevreden tv kijken

Bedankt voor de hulp en akties

Reageer