Beantwoord

vastlopen tuner in standby

• 6 maart 2016
  • 19 reacties
  • 357 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Helper
  • 66 reacties
sinds enkele dagen lopen mijn beide tuners vast als ze in standby staan.

ze proberen uit stanby te komen en dan is het klaar, de tv zegt dat hij geen signaal krijgt en de tuners willen ook niet meer terug in standby.

uit en aan zetten en alles doet het voorlopig weer.

het zijn van die hmb2260 tuners, de laatste heb ik net een week. dus het is erg typisch dat z beide het zelfde probleem hebben. de eerste heb ik al een tijdje, en die had wel andere issues maar die doen het juist weer een weekje. dus er zal wel een update zijn geweest, maar dat vast lopen is nieuw en erg vervelend, vooral omdat de tuner waar de kinderen gebruik van maken lastig bereikbaar is.

icon

Beste antwoord door Joran 22 maart 2016, 17:29

: Een update wordt naar alle ontvangers uitgerold, ook als je hier (nog) geen last van hebt.

De 24e wordt de update getest in het testteam, als er geen problemen worden geconstateerd beginnen we binnenkort met de uitrol.

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7

@Vb schreef op 26 apr '16 om 17:37u

Ik heb niet helemaal mee gekregen of die update al uitgerold is, maar ik kan in iedergeval zeggen dat ik al weken geen vast lopers meer heb gehad. Dus volgens mij is het probleem opgelost Smiley Vrolijk

Je kunt 't zien in je ontvanger. Instellingen > Systeem instellingen > Systeem informatie.

Software-versie 4.2.6_10

Reputatie 1
Badge
Ik heb niet helemaal mee gekregen of die update al uitgerold is, maar ik kan in iedergeval zeggen dat ik al weken geen vast lopers meer heb gehad. Dus volgens mij is het probleem opgelost :)

Reputatie 7
Badge +18
Oké, dank je wel ! 😉 🙂
Reputatie 7
Badge +28
: Een update wordt naar alle ontvangers uitgerold, ook als je hier (nog) geen last van hebt.

De 24e wordt de update getest in het testteam, als er geen problemen worden geconstateerd beginnen we binnenkort met de uitrol.

Reputatie 1
Badge
Ik heb er ook last van maar met maar 1 Arris ontvanger, de andere heeft geen problemen. Vanmorgen kwam ik bij kenissen en die hebben 2 Arcadyan's en ook daar hetzelfde probleem. Zodra je de box start wordt de led groen en het display blijft donker, resetten is dan de enige remedie.

Reputatie 7
Mijn Arris heeft ook (nog...) geen last van deze storing.

Reputatie 7
Badge +18
Beste ,

Geldt dit alleen voor de ontvangers die vastlopen in de standby? Ik vraag dit omdat ik eigenlijk die software niet nodig heb. Omdat ik niet last heb van die storing. Mijn 2 Arcadyan HMB 2260 hebben deze storing niet. Of krijgt gewoon alle klanten met I-TV deze update? Met wat voor type ontvanger dan ook. 🙂 (Deze vraag stel ik uit nieuwsgierigheid)

Reputatie 7
Badge +28
De storing is inderdaad nog niet verholpen. Een nieuwe versie van de software wordt nu getest, we proberen deze zo spoedig mogelijk uit te rollen. Hopelijk snel goed nieuws, ik kan inmiddels uit ervaring zeggen dat dit erg irritant is!

Reputatie 1
Badge
Ok, gisteren de tweede tuner gereset, maar helaas vandaag de eerste weer vast terwijl hij uit stand by kwam.
Dus resetten lijkt niet te helpen.

Reputatie 1
Badge
De storing staat er nog steeds op.

Ik heb nu 1 van de twee tuners gereset (beide op yes), dus nu maar eens dagelijks testen of die het probleem dan niet meer heeft.

Reputatie 7
Heb je het hele topic gelezen Henry? Er zijn algemene problemen met uit standby komen van ontvangers. Maar het is niet altijd en tot nu hebben nog niet alle ontvangers er last van. Probleem is dus wat lastig te tackelen.

Reputatie 2
Goedemorgen,

Heb de zelfde problemen met zowel de Arris als de HMB2260 interactieve ontvangers. Vanalles geprobeerd, andere HDMI kabel, andere netspanningsadapter, ontvanger van de tv in de woonkamer. Om de zoveel tijd liep de ontvanger vast. Het vreemde is dat de ontvanger die in de woonkamer geen problemen gaf dit in de keuken wel deed. Heb inmiddels de Experiabox V10, alles is bedraad aangesloten. Na diverse keren de ontvangers bij KPN omgeruild te hebben kreeg ik van KPN een tip om de HDMI kabel te vervangen door een Scart Kabel. Dit was de goeden tip, totaal geen vastlopers meer. Maarrrr, slechter beeld ondanks een dure Scart kabel. Ik heb een Salora tv met ingebouwde dvd speler. Deze combinatie met interactieve tv heeft het altijd goed gedaan tot de grote storing bij KPN van afgelopen jaar. De andere ontvangers aangesloten op een Panasonic en Samsung tv doen het probleemloos. Mischien toch iemand de goeden tip ?

Reputatie 7
Badge +18
Wat ik dan nog even vragen wil aan het KPN TV Team:

Om welke TV-ontvangers gaat het? Of is dat gewoon willekeurige TV-ontvangers? Ik heb 2 HMB2260, en ik heb gelukkig totaal geen problemen. :)

Reputatie 7
Badge +18

keesdaalden schreef op 10 mar '16 om 17:49u

Probleem komt door de tv ontvanger versie die je hebt, de moterola 1850 uit mijn hoofd heb je. Even bellen naar KPN en zeggen dat hij gewoon niets meer doet (ook niet meer aan wil) en dan sturen ze je een nieuwe, of even langs een KPN winkel met de oude. Software update die de boel heeft gesloopt

Goedenavond , 

U bedoeld denk ik de Motorola 1853. Beschikt u over een glasvezelverbinding? Zo ja, is het niet een idee om deze om te wisselen voor een andere? Want u heeft ook HD Glaszenders. En deze worden NIET ondersteund door de Motorola 1853. Maar die zenders worden ook NIET ondersteund met een ADSL/VDSL/VVDSL of BVDSL-verbinding. :)

Probleem komt door de tv ontvanger versie die je hebt, de moterola 1850 uit mijn hoofd heb je. Even bellen naar KPN en zeggen dat hij gewoon niets meer doet (ook niet meer aan wil) en dan sturen ze je een nieuwe, of even langs een KPN winkel met de oude. Software update die de boel heeft gesloopt

Reputatie 7
Deze storing staat vermeld op de storingspagina http://www.kpn.com/storingen . Het lijkt dus een meer algemeen probleem te zijn.

Als gevolg van een storing kunt u problemen ervaren met uw tv-ontvanger. De tv-ontvanger kan blijven hangen in stand-by. In de meeste gevallen kan het helpen om de tv-ontvanger opnieuw op te starten. Wij doen er alles aan om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak. Verwacht eindtijdstip:
onbekend

Reputatie 1
Badge
Nee nog niet, het is blijkbaar niet altijd zo. De afgelopen dagen ging het steeds goed, tot vanmorgen. Maar toen stond er een klein meisje op te wachten, dus resetten was even een te traag process geweest, anders had ik ruzie met mijn dochter gehad.
Daarbij is omdat het lastig is om te bepalen hoelang hij erna moet blijven werken of te vinden dat het iets gedaan heeft.

Maar dus ook zonder reset heeft het nu juist een paar dagen goed gewerkt zonder te hoeven resetten. En na de power cycle van vanmorgen doet hij het vandaag ook verder weer ok. Ik heb die tweede nog niet aangehad sinds zondag.

Ik zal die zo even testen.

Reputatie 7
Badge +28
: Heb je de reset nog kunnen testen? We hebben meer van deze meldingen ontvangen de laatste dagen. De oorzaak wordt onderzocht, excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +28
Dag Vb,

Vreemd dit zeg. Als beide ontvangers er last van hebben lijkt dit inderdaad een softwareprobleem. Het moet niet nodig zijn de ontvanger steeds te herstarten. Kun je de ontvangers eens resetten op deze manier? Ik ben benieuwd of dit wel voor de oplossing zorgt, laat je het weten?

Reageer