vastlopend beeld bij opgenomen programma's

• 7 maart 2016
  • 8 reacties
  • 203 keer bekeken

Vorige maand heb ik al een bericht op dit forum geplaatst waarin ik aangaf dat opgenomen programma's continue vastlopen. Dit probleem zou bekend zijn bij jullie maar een passende oplossing was er destijds niet. Nog steeds ondervind ik dezelfde problemen. Graag een reactie cq. oplossing want het begint nu wel erg vervelend te worden.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Patrick, erg vervelend dat je hier nog last van hebt!

Vorige maand kregen we hier een hoop meldingen over, deze voorbeelden hebben we doorgestuurd ter inventarisatie. Wat de uitkomst hiervan was is niet bekend gemaakt. Wel merken we dat er minder berichten over binnenkomen.

Klopt het dat je twee TV-ontvangers in gebruik hebt? Heb je deze storing op beide ontvangers? Als dat niet het geval is kunnen we proberen de ontvanger om te ruilen. Hopelijk zorgt dat wel voor een oplossing. Het is niet normaal dat dit bij elke opname gebeurt.

Reputatie 7
Badge +18
Goedenavond ,

Mag ik u dan misschien even vragen wat voor TV-ontvangers u heeft, en modem? En heeft u het rechtstreeks aangesloten van de Experiabox naar de ontvanger? (UTP-kabel: Cat5 of Cat6) En welke internetaansluiting heeft u? Koper: ADSL, VDSL, VVDSL, Bonding VDSL. Of heeft u Glasvezel?

Of zit u Experia box en de TV-ontvanger aangesloten met een Devolo? (DVS 200 of een DVS 650) Oftewel draadloos?

Of zit er tussen uw Experia box en uw tv-ontvanger een Router? 

Misschien dat ik u dan verder kan helpen. Anders kan ik nog een andere Forumlid erbij roepen, die hier nog meer kijk op heeft. :)

, het klopt inderdaad dat ik 2 ontvangers in gebruik heb en bij beide heb ik deze problemen.

, de tv-ontvanger is HMB2260. Deze gaat direct naar de Experiabox. Daarnaast loopt zo'n zelfde kabel van de Experiabox naar de Devolo200.
Geen idee of de aansluitingen zo horen te lopen maar tv en Internet werken gewoon. De andere Devolo 200 staat boven voor m'n tv.
Reputatie 7
Badge +18

Patrick29 schreef op 10 mar '16 om 13:04u
@Joran, het klopt inderdaad dat ik 2 ontvangers in gebruik heb en bij beide heb ik deze problemen.

@Dennis, de tv-ontvanger is HMB2260. Deze gaat direct naar de Experiabox. Daarnaast loopt zo'n zelfde kabel van de Experiabox naar de Devolo200.
Geen idee of de aansluitingen zo horen te lopen maar tv en Internet werken gewoon. De andere Devolo 200 staat boven voor m'n tv.

Die Devolo 200 is wel een oude type. Er is ook een Devolo 650. Maar ik moet zeggen  dat ik niet "fan ben" van die DVS. Want ze zullen wel ergens op storen. En het is niet mogelijk om alles bedraad te doen? Ik weet het is veel werk om UTP-kabels te trekken. 

Maar daarna hebt u er heel veel profijt van! 😉 Ik wacht uw reactie af! :)

(P.S. Mijn "@" is: , niet @Dennis, want anders komt die bericht bij de verkeerde "Dennis". :D) 

Reputatie 7
Badge +28
: Sorry dat een reactie even duurde. Het "goede" nieuws is wel dat ik daardoor een duidelijke meting heb van een storing van vanmiddag. Met een draadloze adapter zijn er meer mogelijke oorzaken van een storing. Is de ontvanger die het meest gebruikt wordt degene die bekabeld zit aangesloten?

, de ontvanger die het meest gebruikt wordt, zit inderdaad bekabeld aangesloten.
, alles bekabeld is moment geen optie omdat ik dan gaten moet boren en een deel van m'n vloer moet openbreken.
Reputatie 7
Badge +28
: Ik kan niet ontkennen dat er af en toe wat issues zijn met opnames, maar wat jij ervaart is niet normaal. Ik heb een nieuwe TV-ontvanger gestuurd naar een servicepunt in de buurt. Je kunt de ontvanger hier twee weken lang omruilen, wanneer het jou uitkomt. Je ontvangt een sms als het pakket klaarligt. Dit wordt een ander merk (de Arris 2952), maar met dezelfde specificaties. Kun je dit testen? Als het probleem hiermee is verholpen ruilen we de andere ook om :)

Badge
Joran schreef op 8 mar '16 om 16:45u
Dag Patrick, erg vervelend dat je hier nog last van hebt!

Vorige maand kregen we hier een hoop meldingen over, deze voorbeelden hebben we doorgestuurd ter inventarisatie. Wat de uitkomst hiervan was is niet bekend gemaakt. Wel merken we dat er minder berichten over binnenkomen.

Klopt het dat je twee TV-ontvangers in gebruik hebt? Heb je deze storing op beide ontvangers? Als dat niet het geval is kunnen we proberen de ontvanger om te ruilen. Hopelijk zorgt dat wel voor een oplossing. Het is niet normaal dat dit bij elke opname gebeurt.

Ik heb hetzelfde probleem, is er al een oplossing?

Reageer