Beantwoord

Vastlopend beeld ITV met Samsung TV

  • 25 February 2021
  • 15 reacties
  • 104 keer bekeken

Ja, ik ook veel te vaak een vastlopend beeld. Ik kijk KPN itv op mijn Samsung QE55Q80 Smart TV met een Experiobox V9.

Is dit soms geen goede combinatie?

 

HELP!

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 March 2021, 11:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hoi @6ixty5 . Welkom op het forum.

Maak je gebruik van de Smart-tv app? Of gebruik je een itv-tuner?

Hoi Erwin,

Bedankt voor jou reactie.

 

Ik maak gebruik van de app. Ik wist niet eens van het bestaan van een itv-tuner.

denk je dat het storen hier minder van wordt?

Zo ja, hoe kom ik aan zo'n tuner.

 

groet Jan Kuik

Ah, dat is opmerkelijk, @6ixty5 .  De itv-tuner is namelijk de basis van onze televisie dienst. Weet je zeker dat er niet nog ergens een onuitgepakte tuner in huis staat?

Ik kijk anders graag even mee. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

 

Erwin,

Ik heb mijn profiel bijgewerkt.

Met de itv-tuner bedoel je zeker de Experia Box V9. 

 

Ben benieuwd. 

Erwin,

Ik heb mijn profiel bijgewerkt.

Met de itv-tuner bedoel je zeker de Experia Box V9. 

 

Ben benieuwd. 

Nee, die bedoel ik niet. Volgens mijn administratie zou jij een 1853 in huis moeten hebben. Dat is een zwart kastje waarmee je itv kunt ontvangen.  Maar ik meet momenteel geen aangesloten tuner. Jij weet zeker dat je verder niks van ons hebt ontvangen dan een experiabox? 

 

Nee, ik heb niets anders dan een Experia box.

Het loopt nu echt de spuigaten uit. Gisteravond geen tv kunnen kijken. Beeld bleef vast zitten. Ook de NPO plus app bleef zwart.

In woede beide apps van de tv weggegooid.

 

Ik zag gisteren via de zoekmachine op de tv bij kpn een Arris tv ontvanger voor interactieve tv. Is dit geen oplossing voor mijn problemen?

 

Zit vandaag te thuiswerken. Ben evt. bereikbaar op mijn mobiel.

Zodra je een abo neemt op iTV hoort daar altijd tenminste één ontvanger bij (Arris of - vroeger - ZTE). Die zou je dus moeten hebben; een VIP1853, zo blijkt uit de rectie van Erwin_. Zelf kopen heeft geen zin, want alleen door kpn geleverde (bruikleen/huur)ontvangers hebben de juiste software. Bovendien: op internet worden vaak kpn-ontvangers aangeboden, maar als die ooit op een abo van iemand anders geregistreerd zijn, kun je die niet meer op jouw abo registreren; bovendien is verkoop van kpn ontvangers (die immers in bruikleen/huur zijn verstrekt) eigenlijk niet toegestaan. 

Ik zie inderdaad dat ik in de meterkast bij de Experia Box een Motorola VIP1853 dingetje heb liggen.

Deze destijds verwijderd omdat ook met dit dingetje met de Samsung Smart TV  tv kijken onmogelijk was. Daarom destijds overgegaan op de Itv app.

 

Ik heb niet gesproken over zelf iets kopen. Ben gek. Ik heb een abonnement bij KPN waarbij een deel van de gekochte diensten in ieder geval onvoldoende wordt geleverd. Waar Henk2304 deze stelling vandaan haalt is mij onduidelijk.

Ik merk ineens ook dat de toon zakelijker aan het worden is. De kpn hakken gaan weer in het zand. 

Misschien die van mij nu ook maar doen…..

Je zei dit:

Ik zag gisteren via de zoekmachine op de tv bij kpn een Arris tv ontvanger voor interactieve tv. Is dit geen oplossing voor mijn problemen?

Daaruit maakte ik op dat je wellicht overwoog zo'n ding te kopen en daar wilde ik je voor waarschuwen. Als je de toon te formeel vindt, mijn excuses, dat was niet de bedoeling.

Verder zou ik toch die 1853 nog maar weer eens uit de mottenballen halen, want je merkt zelf dat de app ook niet alles is. Als die 't nog doet zal die vast een (aantal) updates krijgen en wellicht dat die 't dan beter doet dan je gewend was. Verder zou ik beginnen met de resolutie van de ontvanger op 1080i in te stellen (zo verlaat het de zenders) en je tv het upscalen te laten doen: dat levert doorgaans een beter beeld op. Mocht de 1853 't niet meer doen laat 't hier dan ff weten, wellicht dat een moderator daar nog een oplossing voor weet.

@6ixty5 Ik weet genoeg en ik heb jou een nieuwe, snelle itv-tuner toegestuurd. Laat je weten of je de SMS met logistieke informatie hebt ontvangen?

We hebben elkaar zojuist even gesproken. In den beginne had je wel die 1853 aangesloten maar dat was qua beeld geen succes. (ondanks dat je met een kabel had aangesloten).

Laten we een nieuwe poging doen. Als die nieuwe tuner slecht beeld geeft, laat het mij weten en dan proberen we het op te lossen. 

Mocht de 1853 't niet meer doen laat 't hier dan ff weten, wellicht dat een moderator daar nog een oplossing voor weet.

@6ixty5 Ik weet genoeg en ik heb jou een nieuwe, snelle itv-tuner toegestuurd. 

Wow, da's snel!:innocent:

Bedankt voor de snelle levering.

Zojuist pakketje opgehaald.

Nog niets gelezen noch geïnstalleerd, maar wat opviel is dat er geen ab in het pakkatje zat.

 

Klopt dit?

Dat klopt. Heb jij die AB dit bij die andere tuner zat meegestuurd? Laat maar even weten, dan stuur ik je een nieuwe.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Ja, alles akkoord hier.

Dank voor het oplossen.