Beantwoord

Veel gestelde vragen KPN ITV

• 11 juli 2012
  • 9 reacties
  • 36951 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Interactieve TV foutcodes.

Krijgt u een foutcode te zien op uw TV? De meeste foutcodes zijn op te lossen door de volgende handelingen uit te voeren:

Stap 1
Zet de tv-ontvanger 30 seconden op stand-by (de stand-by knop zit rechtsboven op de afstandsbediening).

Stap 2
Trek de voedingskabel uit het stopcontact van je tv-ontvanger.

Stap 3
Schakel de KPN Experia Box uit door de stroomadapter uit het stopcontact te halen.

Stap 4
Wacht 10 seconden en sluit de stroomadapter weer aan op het stopcontact.

Stap 5
Wacht tot de lampjes [Power] en [Broadband] of [(A)DSL] branden op de KPN Experia Box.

Stap 6
Steek de stekker van de tv-ontvanger in het stopcontact en druk op de stand-by knop op de afstandsbediening (rechts boven)

Nog steeds geen TV?

Volg op de volgende site stap voor stap hoe u het probleem kunt oplossen:

Foutcodes

Afstandbediening instellen

Heb je vragen over het instellen van je afstandsbediening voor ITV, 

lees dan deze instructie

Storing verhelpen met uw draadloze verbindingsset

Wanneer de verbinding tussen uw aangesloten Draadloze Verbindingsadapters slecht of onstabiel is, kunt u de software van de Draadloze Verbindingsadapters updaten. Deze nieuwe software verbetert de kwaliteit van de verbinding tussen de Draadloze Verbindingsadapters. U kunt in één keer al uw Draadloze Verbindingsadapters updaten. Vanaf december 2012 worden alle Draadloze verbindingsadapters standaard uitgeleverd met de nieuwe software.

Volg deze 3 stappen om uw Draadloze Verbindingsadapters te updaten.

- Sluit 1 adapter aan op uw computer met behulp van een ethernetkabel.
- Zorg er voor dat alle Draadloze verbindingsadapters (ook degene die op de computer aangesloten zit)  in het stopcontact zitten en aan elkaar gekoppeld zijn. De adapters zijn gekoppeld wanneer op alle adapters binnen het netwerk het huisje brandt. 

Klik hier voor meer informatie over koppelen van de Draadloze Verbindingsadapters.

- Klik op de onderstaande link om de software te downloaden. kpn-stroomnetwerk-firmware-4-4-0-05.exe

icon

Beste antwoord door Joran 4 december 2014, 16:29

Ja, die zijn er ook! Zie deze pagina voor de downloadlinks en extra informatie.

Joran
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ja, die zijn er ook! Zie deze pagina voor de downloadlinks en extra informatie.

Joran
Is er ook een firmwareupgrade die uitgevoerd kan worden vanaf OSX (Mac) ? Aan een .exe file heb je dan namelijk niets.

Reputatie 5
Badge +4
Ik snap je vraag: Hij is aangesloten via Belkin HD 500 Mbps powerplugs.

Omdat de problemen zich altijd voordoen bij het bekijken van een opname en nooit tijdens het live kijken, denk ik niet dat de oorzaak bij de powerplugs ligt.

(Eerder heb ik er vanaf mijn netwerkserver 32 GB grote Bluray files over gekeken dus deze pluggen zijn in orde.)

Reputatie 3
Badge +2
Goedemorgen Marco,

Kort vraagje; Hoe is je TV ontvanger aangesloten? Draadloze verbindings adapters of rechtstreekse UTP kabel?

Reputatie 5
Badge +4
Marco_H schreef op ‎13-04-2014 19:03:
Twee weken geleden kreeg ik iTV met een gloednieuwe Motorola VIP1853. Bij allereerste installatie wordt de meest recente software (2.0.10_13) binnengehaald en geïnstalleerd.
In twee weken tijd heb ik enkele keren het spontaan vastlopen tijdens het kijken en tijdens het ‘bladeren’ en spoelen in opnames ondervonden.

Afgelopen vrijdag belde ik maar eens de helpdesk, benieuwd wat ze te zeggen hadden. De medewerker adviseerde mij om de huidige software tijdens een herstart te verwijderen en deze dan opnieuw te laten installeren. Hij had bij enkele gebruikers meegemaakt dat ze van alle problemen af waren nadat ze (met tussenpozen) 2 maal de software opnieuw hadden verwijderd en geïnstalleerd.

Ik heb nu alvast 2 dagen de ontvanger best wel grondig getest door snel te zappen en tijdens opnames willekeurig te skippen en te spoelen maar hij is tot op heden (…) nog niet vastgelopen.

Mijn punt is dat het geen slecht idee lijkt om bij problemen de software eens of enkele keren te verwijderen en opnieuw te laten installeren!

Natuurlijk: Het zou niet moeten maar als dat een prima oplossing blijkt te zijn heeft de kijker (wij) daar toch het meest plezier van?

Zojuist is bij het kijken naar een opname het beeld toch weer vastgelopen. Enkele minuten geduldig wachten later ging het afspelen vanzelf weer verder. Ik drukte 1 keer op Links (halve minuut terug), de Minigidsbalk verscheen en de opame skipte een halve minuut terug. Verder gebeurde er helaas niks. Na 10 minuten besloot ik de ontvanger maar weer te herstarten. Dit keer was ik de opname niet kwijt. :D

Morgen maar weer de helpdesk bellen. :@

Reputatie 7
Badge +8
indien de decoder een nachtje van het stroom wordt gehaald, zal deze ook opnieuw het software checken op onregelmatigheden, als iemand er niet zelf uitkomt mag deze altijd het gratis klantenservice bellen voor support, die kunnen op afstand helpen, hardware omruilen of een monteur aansturen.

firmware opnieuw ophalen is op zich vrij onschuldig, het beste is wel om dit bedraad te doen en rustig af te wachten (geen stroom onderbreking) en kan bijna iedereen, je kan ook een familielid of bekende vragen. 

Ik had een onstabiele verbinding, upgrade firmware gelukt. Weet nog niet of het helpt. Dank voor de reactie / advies

Reputatie 3
Badge +3
Helemaal mee eens! Echter wanneer de verbinding tussen de adapters stabiel is en/of goed werkt, begin dan ook vooral NIET aan zo'n firmware update.

Laat zitten wat goed werkt!:D

Eigenlijk is dat toch te gek voor woorden? Mijn ouders (eind 80) hebben ook ITV. Hoe kan mijn moeder nu nu even de software van de draadloze ontvangers bijwerken?

Reageer