veel hikups tv signaal

• 29 december 2013
  • 2 reacties
  • 3468 keer bekeken

Heb sinds dat ik 1mnd interactieve tv heb veel last van hik ups van het beeld. dit begind vak met een enkele zender en breid zich steeds verder uit naar het gehele aanbod?. De enig manier om het te verhelpen is om het moden aan/uit te doen?. Wat dan weer resulteerd in een onstabiele verbinding. 

mijn verbinding is voor de rest stabiel en valt niet weg. Na mijn laatste modem reset draaide deze zonder problemen en uitval dslsignaal.

Lijkt mij dat er in het modem iets zit daar de ljn verder stabiel is 

Modem traint in op 8392/55032 kbps

Heb van ellende mijn saat kaartje weer geactiveerd zodat ik in iedergeval weer fatsoenlijk tv kan kijken, maar denk er ernstig over om alles maar weer op te zeggen.

vast aangesloten via glasvezel naar tv ontvanger beneden, en via glasvezelkabel naar de slaapkamer boven via pofsplitter.

Internet werkt wel bovenverwachting goed

2 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hallo diplodicus72,

Dit lijkt me niet de bedoeling! Erg vervelend dat de tv niet naar behoren werkt.  Ik maak uit je bericht op dat je twee stb's bekabeld hebt aangesloten. Ik moet echter toegeven dat ik niet weet wat je bedoelt met pofsplitter, wil je dit kort toelichten via een privébericht en hierbij je postcode en huisnummer vermelden? Dan meet ik de lijn voor je na!

Ik help je graag met het zoeken naar een oplossing.

Jowan

Reputatie 7
Badge +13
Ook ik had gisteren heel erg veel storing.

Na resetten werkt het nu weer goed. (uit voor 30 seconder en dan weer aan).

Ik heb de Arcadyan HMB2260

Belabeld via Switch aangesloten.

Glasvezel standaard (100/100)

Zo wie zo heb ik soms wat digitale storing.

Ligt dit aan de decoder?

Komt er een update voor?

Ik heb het idee dat het geheugen vol loopt, hij staat eigenlijk ook nooit uit.

Dit probleem had mijn Humax 5200C via Ziggo ook, toen hij nog nieuw was.

Ik heb in het testpanel gezeten toen ik hem kreeg en toen het probleem werdt verholpen.

Erg leerzaam en leuk om te doen.

De tweede decoder (ook een HMB2260) via Powerlines en natuurlijk via de switch, heeft nog veel meer problemen.

Resetten hielp niet, ik heb vanmorgen de Powerlines gereset, weet nog niet of het echt helpt.

Ik ga z.s.m. een kabel naar de slaapkamer trekken, dan is dat probleem weg (hoop ik).

In vergelijking met Ziggo, heb ik zo wie zo meer digitale storing in het beeld.

Zowel bij SD als HD.

En, maar dat weten jullie, het beeld is bij Ziggo echt veel mooier om te zien.

Hopelijk wordt dat met IPTV3.0 opgelost, ik ga ervan uit dat dat er binnenkort echt komt.

Ruimte zat met glasvezel FTTH.

Voordeel KPN IPTV is, dat je via de cloud 6 programma's tegelijk kan opnemen.

Nadeel is meer digitale storing en een minder mooi beeld.

Ik heb sinds half oktober 2013 All in One Glasvezel FTTH standaard (100/100)

Daarvoor (tot half november ook kunnen vergelijken) TV via Ziggo.

Bij Ziggo zelden digitale storingen en een mooier beeld om naar te kijken (meer diepte en contrast en mooiere kleuren bij Ziggo).

Ik wil graag volgend jaar contract bij KPN verlengen, maar dan moeten de problemen wel opgelost zijn.

Bijna 2014, dus moet kunnen.

Reageer