Beantwoord

veel problemen met interactieve tv

  • 25 August 2020
  • 33 reacties
  • 497 keer bekeken

Ik heb sinds een tijdje regelmatig problemen met interactieve tv van kpn. 2 weken geleden dat het beeld en geluid erg haperde of er gewoon mee stopte, gisteravond problemen met terugkijken laden van de gids, nu constant de melding met zap naar een andere zender en weer terug. 
Helaas werkt het heen en weer zappen niet of maar voor een paar minuten, ontvanger opnieuw opstarten blijft hangen op 85% dus opnieuw software downloaden (wat ik gister ook al gedaan heb). Zijn er meer die de laatste tijd problemen hebben of is er een storing? (Volgens de storingspagina van kpn zou hier geen storing zijn op het moment).

icon

Beste antwoord door RikTinus 14 September 2020, 20:24

Bekijk origineel

33 reacties

Nu wel wifi maar geen internet...

Badge +19

Welke experiabox heb je en welk type ontvanger? Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @RikTinus! Spelen de problemen nog steeds? Zo ja, dan ben ik ook benieuwd hoe je ontvanger aangesloten is op de Experia Box. Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en de naam en geboortedatum van de contractant? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik de verbinding doormeten! 

Ontvanger is aangesloten via een dvs set. Vandaag weer even gehad dat tv haperde en daarnaast dat gister of eergister ‘s avonds de internet verbinding van de wifi helemaal weg viel.

Forum profiel inmiddels aangevuld met adres gegevens.

Badge +19

Dvs...dat had ik al verwacht. De problemen die je hebt horen bij niet goed werkende dvs. Welk type heb je?

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt! Zou je dan ook de stappen op deze pagina eens willen doorlopen? Met name stap 2 en 4 zijn van belang. Ik ben benieuwd of alles daarna nog zo stoort en hoor je bevindingen graag!

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb niks meer vernomen, dus ik hoop dat de problemen met de laatste stappen opgelost zijn. Zo niet, laat het gerust weten! 

Helaas nog geen tijd gehad om de stappen te doorlopen. Zal het dit weekend eens proberen 

De update uitgevoerd maar helaas nog steeds problemen. Niet alleen met tv kijken maar volledige internet valt gewoon weg.

Badge +19

En al getest zonder draadloos verbindingsset?

Hele internet valt weg kwam ik gisteravond achter, niet alleen tv stopte maar had helemaal geen internet meer gedurende korte tijd.

Reputatie 7
Badge +24

Hele internet valt weg kwam ik gisteravond achter, niet alleen tv stopte maar had helemaal geen internet meer gedurende korte tijd.

Heeft u al geprobeerd om die draadloze verbindingset eruit te halen en het met een kabel aan te sluiten?

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat de verbinding vandaag 1 keer is weggevallen. Gisteren viel hij vaker weg, maar volgens mijn systeem is dit door de gebruiker zelf gedaan, dus door herstarts/resets van de Experia Box. Klopt dat? Of viel de verbinding willekeurig weg bij jou? Hoe branden de lampjes/het lampje op de Experia Box wanneer dit gebeurt? 

Zojuist viel de verbinding weer weg. Dit is niet zelf gedaan door herstart/ reset. 
Heb helaas niet op de experia box gekeken toen het gebeurde.

Reputatie 7
Badge +17

Helder. Ik heb de verbinding zojuist nogmaals doorgemeten en nu ziet mijn systeem dat het instabiel is en ik kom op een monteur uit. 🙂 Wil je laten weten wanneer je de monteur kunt ontvangen de komende paar dagen? Graag de dagen en tijdstippen waarop hij langs kan komen en zou je in je forumprofiel ook het 06-nummer willen zetten waar je bereikbaar op bent? Dan plan ik hem in! 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb nog niks van je vernomen (geen probleem hoor) en weet niet zeker of ik morgen weer op een monteur uit zal komen, dus ik heb de vrijheid genomen om er alvast één in te plannen. Dan staat de afspraak in elk geval vast. Ik heb hem voor komende maandag tussen 19:00 - 21:00 ingepland en daarbij het 06-nummer eindigend op 019 opgegeven. Mocht dit nummer niet kloppen of mocht je de monteur liever op een ander moment ontvangen, laat je het dan voor maandag weten? Dan herplan ik hem! 

Ik lees de berichten nu net, maandag avond tussen 19:00 en 21:00 is goed. Mijn 06 nummer eindigt inderdaad 019 dus dat klopt 👍🏻
Bedankt voor de moeite tot zover.

Reputatie 7
Badge +17

Gelukkig! Dan laat ik hem zo staan. Laat je weten of de monteur de oplossing heeft gevonden als deze langs is geweest? Ik ben benieuwd en wens je voor in de tussentijd een fijn weekend! 😄

Bedankt, jij ook.

Ik zal de uitkomst hier laten weten als de monteur is geweest.

Monteur is langs geweest en heeft mij eerst laten zien dat het signaal de afgelopen dagen inderdaad instabiel was maar leek sinds vandaag weer goed te zijn. Vervolgens de aders doorgemeten en ook hier geen problemen gevonden. Nadat alles weer keurig is aangesloten de tv aangezet en deze werkt op dit moment goed. Echter was dit voorheen meestal ook wel zo maar viel het internet op willekeurige momenten weg.

Nu is het dus afwachten hoe het gaat de komende tijd aangezien het lijkt alsof er niks aan de hand is nu.

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat hij in elk geval kon zien dat het signaal instabiel is geweest. Ik hoop dat je sinds je bericht geen problemen meer hebt gehad! Mochten de problemen toch weer terugkeren, laat het gerust weten hier. Dan pakken we hem verder door. 

Laatste tijd leek alles goed te gaan, nu in de afgelopen 10/15 minuten al 2 keer bijgevoegde melding gehad

 

Reputatie 7
Badge +17

Ai, dat maakt het kijkplezier er niet beter op. 😕 Ik heb de verbinding meteen doorgemeten maar die oogt nu gelukkig stabiel. Bleef internet ook stabiel toen dit gebeurde? Mocht je de melding nu nog steeds krijgen, wil je de DVS dan opnieuw koppelen volgens stap 4?

Internet viel dit keer niet weg, ik kon op mijn telefoon nog gewoon gebruik maken van de wifi. Binnen een uur tijd van mijn vorige bericht verscheen deze zelfde melding nog 4/5 keer. Gisteravond was het weer goed, mocht het probleem zich weer voordoen dan zal ik proberen om de dvs opnieuw te koppelen.

Reputatie 7
Badge +17

Prima! 🙂 Fijn dat het internet nu wel stabiel is. Hopelijk is het met het opnieuw koppelen van de DVS dan snel opgelost. 

Reageer