Veel storing draadloze verbindingset

  • 20 September 2019
  • 12 reacties
  • 1058 keer bekeken

Heb sinds een week kpn ben overgestapt omdat ik geen kabels in de woonkamer en slaapkamer wilde. Nou ik heb kpn draadloos, een grote ellende bestaat er niet en heb spijt als haar op mijn hoofd dat ik ben over gestapt van Ziggo naar KPN. Had ook een overstap geregeld voor onze vereniging maar dat drsaiik vlot weer terug. Na mijn contract ga ik lekker weer terug naar Ziggo dan maar een kabel door het huis. Dus mensen begin hier niet aan zeer trage Wiffi en de tv is kloten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19
Je gebruikt draadloze verbindingsets?
Klopt
Reputatie 7
Badge +24
Klopt
Als je hier forum ff gelezen had, dan had je geweten dat da flut is. Met kabel werkt het goed hoor.
Badge +19
Draadloze verbindingsets zijn heel gevoelig voor storingen op het electriciteitsnetwerk. Die dingen moet je gewoon niet willen. Trek kabels ! Veel werk maar je krijgt er nooit spijt van. Overigens heeft dat niks met kpn te maken.
Dan had ik ook wel bij ziggo kunnen blijven want boven heb ik geen smart tv en kan daar dus geen videoland kijken en met ziggo met de mediabox wel. Dus als ik had geweten dat Kpn ook bekabeld moet zijn had ik dit nooit gedaan.
Hallo @Knallie ,
Als je de bekabeling van Ziggo nog hebt liggen, kun je via zogenaamde MoCa-adapters internet voor IPTV KPN laten lopen via de coax, dan heb je de powerlinesadapters niet meer nodig.
Zelf gebruik ik nog steeds de powerlineadapters van Ziggo voor de verbinding tussen modem (meterkast) en de tv (huiskamer), heb daarvoor wèl de WiFi op de adapters compleet uitgeschakeld zodat de adapters alléén een internetsignaal door hoeven te geven en draait bij mij nu bijna een jaar zo goed als probleemloos.
Reputatie 7
Badge +24
Goedkoper is om de kabel gewoon te vervangen. Die adapters zijn over het algemeen prijzig. Voor datzelfde geld heb je veel kabel. Bovendien: KPN ondersteund die moca adapters niet. Als er later toch weer een KPN monteur langs moet komen voor een storing, dan gooit die als eerste die dingen aan de kant.
Goedkoper is om de kabel gewoon te vervangen. Die adapters zijn over het algemeen prijzig. Voor datzelfde geld heb je veel kabel. Bovendien: KPN ondersteund die moca adapters niet. Als er later toch weer een KPN monteur langs moet komen voor een storing, dan gooit die als eerste die dingen aan de kant.
Hallo @Nick83 , de powerlineadapters van KPN worden door KPN 'gedoogd'.
Als er storing in de verbinding is zegt KPN als eerste 'leg maar een geschikte LAN-kabel tussen modem en decoder'.
Zelf kan ik ook niet eenvoudig een LAN-kabel leggen zonder hak- en boorwerk, vandaar dat ik de powerlines van Ziggo nog gebruik na eerst de WiFi uitgeschakeld te hebben op de powerlines.
Reputatie 7
Badge +24
Mijn reactie was voornamelijk op die moca adapters die je voorstelde.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Knallie, welkom op ons forum.

Vooropstaand vind ik het erg naar dat je dit zo hebt meegemaakt. Ik had graag meegedacht aan een oplossing maar zo te lezen is dat niet meer nodig.

een grote ellende bestaat er niet

Ik garandeer je dat er grotere ellendes bestaan op de wereld.

Maar goed. Ik zie dat de order geannuleerd is en dat je, hoogstwaarschijnlijk, weer terug bij Ziggo bent. Fijn. We waarderen Ziggo des te meer op de plekken waarop wij niet goed kunnen leveren en gok dat we samen blij zijn dat we klanten kunnen helpen.

Je weet ons te vinden, mocht het nodig zijn.
Reputatie 7
Badge +24

KloptAls je hier forum ff gelezen had, dan had je geweten dat da flut is. Met kabel werkt het goed hoor.


@Nick83 Nee, pertinent niet waar! Wat jij hier leest zijn de gevallen waarbij het niet goed werkt. Was het maar waar dat al onze klanten hier een topic aanmaken om te laten weten hoe perfect alles werkt. Ondertussen werkt het bij het merendeel van de klanten prima.

Ik heb onlangs een mooie kreet gehoord op het Drentse platteland die hier prima past: "Hou op, schei uit!".
Hallo @Alex_P en @Nick83
Bij mij werken de (Ziggo)-powerlines nu ook goed na eerst wèl volledig (en dan bedoel ik letterlijk volledig, alle vinkjes te hebben weggehaald die met WiFi te maken hebben en dus niet alleen de radio uitgezet,) de WiFi hebben uitgeschakeld.
Heb nu de laatste dagen geen storing meer op de tv ondervonden en ook geen synchronisatie verschil meer in beeld/geluid.