Veel storingen met ITV

• 13 november 2015
  • 13 reacties
  • 346 keer bekeken

Afgelopen jaar veel last van storingen gehad, zelf enkele dagen zonder tv, internet en telefoon gezeten. Verschillende keren een monteur hier gehad, zelfs eentje die ons vertelde dat we maar een nieuwe tv moetsten kopen. Want de tv was de oorzaak. De prutser!!!

nu werkt opnemen weer niet. Dus maar weer bellen, wordt er gewoon de Hoorn opgegooid. Nog niets eens de kans gehad om mijn probleem voor te leggen. Ben nu wel een beetje klaar met KPN. Een tegemoet komming komt er ook niet. Wel elke maand een aardig bedrag aan abonnements kosten afschrijven. Maar als er iets is, dan ho maar, en geeft er niemand thuis. Ik zeg bedankt KPN!!!

Admin: titel van je bericht aangepast

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Wat is het probleem dan? Ik wil je best (proberen te) helpen en ik denk dat andere forum gebruikers en WebCare medewerkers dat ook willen.

Robin
RobinFlikkema schreef op 13 nov '15 om 20:53u
Hoi,

Wat is het probleem dan? Ik wil je best (proberen te) helpen en ik denk dat andere forum gebruikers en WebCare medewerkers dat ook willen.

Robin 
Hoi Robin,

op dit moment kan ik mijn opnames niet bekijken.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik heb zelf geen iTV (van KPN), maar als je deze opname op een andere ontvanger hebt gemaakt dan zal je de ontvanger even enkele seconden (~30) stroomloos maken. Hierbij worden de opnames weer goed gesynchroniseerd.
Als dit het niet verhelpt hoop ik dat een ander forumlid de oplossing weet, sorry.

Robin
RobinFlikkema schreef op 13 nov '15 om 21:54u
Hoi,

Ik heb zelf geen iTV (van KPN), maar als je deze opname op een andere ontvanger hebt gemaakt dan zal je de ontvanger even enkele seconden (~30) stroomloos maken. Hierbij worden de opnames weer goed gesynchroniseerd.
Als dit het niet verhelpt hoop ik dat een ander forumlid de oplossing weet, sorry.

Robin 
Hoi, 

heb dit al geprobeerd maar  maakt geen verschil, en werkt dus nog steeds niet.

bedankt voor het meedenken!!

Reputatie 3
Badge
Hallo,

Zet de tv-ontvanger op stand-by
• Schakel de tv-ontvanger uit door de stroomkabel te ontkoppelen.
• Wacht 30 seconden en steek de stroomstekker weer in het stopcontact
• Het zal zo'n 7 minuten duren voordat de tv-ontvanger is opgestart
• Haal de tv-ontvanger uit stand- by en wacht totdat Nederland 1 in beeld komt.

Welk iTV kastje heb je?
- Motorola 1885
- Motorola 1936
- Motorola 1903
Reputatie 7
Dat is allemaal niet de bedoeling. Het moet natuurlijk gewoon werken.

Ik vrees dat we dit nu op dit moment niet gaan oplossen. Heb je al je modem én tv ontvanger stroomloos gehad? (eerst modem weer aan en enkele minuten later tv ontvanger).

Hopelijk helpt dat. Anders zal er via webcare e.e.a. ingesteld moeten worden wat wij niet kunnen.

Die melden zich binnen 48 uur op een topic.

Webcare is er volgens mij elke dag van 7:00 tot 22:00 uur.

rubsky9207 schreef op 13 nov '15 om 22:19u
Hallo,

Zet de tv-ontvanger op stand-by
• Schakel de tv-ontvanger uit door de stroomkabel te ontkoppelen.
• Wacht 30 seconden en steek de stroomstekker weer in het stopcontact
• Het zal zo'n 7 minuten duren voordat de tv-ontvanger is opgestart
• Haal de tv-ontvanger uit stand- by en wacht totdat Nederland 1 in beeld komt.

Welk iTV kastje heb je?
- Motorola 1885
- Motorola 1936
- Motorola 1903 
Hoi,

wij hebben een aris i-tv ontvanger, modem is gereset en i-tv ontvanger ook.

heeft niets geholpen.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Roy, welkom op het forum!

Wat ontzettend jammer om te lezen dat je zoveel last hebt van storingen. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Het is al helemaal niet de bedoeling dat de verbinding telefonisch wordt verbroken, mijn excuses daarvoor.

Zie je de opnames wel op de TV-ontvanger? Zo ja, krijg je een foutmelding te zien als je die probeert af te spelen? Als je naar itvonline.nl gaat, zie je daar de opnames dan wel staan? Ik controleer graag ook nog even of de instellingen aan onze kant goed staan, ik heb je daarover een privébericht gestuurd.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Roy,

Dank voor het privébericht! Ik kan niet direct een probleem met Interactieve TV achterhalen.

Ik begrijp dat je na aanmaken van het topic nog contact hebt opgenomen met de helpdesk, hierin is aangegeven dat het probleem is verholpen. Klopt dat? Kun je anders toelichten wat er precies mis gaat? Dan gaan we dit verder uitzoeken.

Joran schreef op 15 nov '15 om 18:06u
Dag Roy, welkom op het forum!

Wat ontzettend jammer om te lezen dat je zoveel last hebt van storingen. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Het is al helemaal niet de bedoeling dat de verbinding telefonisch wordt verbroken, mijn excuses daarvoor.

Zie je de opnames wel op de TV-ontvanger? Zo ja, krijg je een foutmelding te zien als je die probeert af te spelen? Als je naar itvonline.nl gaat, zie je daar de opnames dan wel staan? Ik controleer graag ook nog even of de instellingen aan onze kant goed staan, ik heb je daarover een privébericht gestuurd.

Ik ondervind ook problemen met de koppeling tussen iTV Online en de Aris TV ontvanger. een opname inplannen op iTV online leidt niet tot een zichtbare koppeling met de Aris ontvanger. Ook mij werd geadviseerd om de Aris uit en aan te zetten, en dan is de gemaakte opname idd weer zichbaar. Echter, na een volgend opname ingepland te heebben via iTV Online, is deze wederom niet zichtbaar. En om nu iedere keer de Aris te resetten, lijkt met niet wenselijk. Wie kent een afdoende oplossing voor dit probleem?

By the way, ik heb sinds donderdag 12 november 2015 alles-in-één glasvezel van KPN. 100mb up/100mb down.

Maar ondervind nu dus al problemen. En dat is geen fijne binnenkomer lijkt mij zo!

Groet, Frank Sprangers

Reputatie 7

FrankEindhoven schreef op 17 nov '15 om 13:17u

Ik ondervind ook problemen met de koppeling tussen iTV Online en de Aris TV ontvanger. een opname inplannen op iTV online leidt niet tot een zichtbare koppeling met de Aris ontvanger. Ook mij werd geadviseerd om de Aris uit en aan te zetten, en dan is de gemaakte opname idd weer zichbaar. Echter, na een volgend opname ingepland te heebben via iTV Online, is deze wederom niet zichtbaar. En om nu iedere keer de Aris te resetten, lijkt met niet wenselijk. Wie kent een afdoende oplossing voor dit probleem?

By the way, ik heb sinds donderdag 12 november 2015 alles-in-één glasvezel van KPN. 100mb up/100mb down.

Maar ondervind nu dus al problemen. En dat is geen fijne binnenkomer lijkt mij zo!

Groet, Frank Sprangers

Dat heeft iedereen. Is een algemeen probleem. En uit/aanzetten van de tv ontvanger de enige oplossing momenteel. Iemand heeft zijn ontvanger op een tijdklok gezet, zodat ie 's nachts (van bv 1 tot 7 ofzo) uit is. Scheelt stroom en iedere keer als ie weer aan gaat worden de opnamen gesynchroniseerd.

Overigens zou het plannen/maken van een opname via itvonline er ook weer voor moeten zorgen dat dat via de ontvanger ook weer werkt. Bij mij, mijn moeder en mijn neef was dat i.i.g. zo toen het via de ontvanger niet meer werkte.

PeterG schreef op 17 nov '15 om 13:30u
FrankEindhoven schreef op 17 nov '15 om 13:17uIk ondervind ook problemen met de koppeling tussen iTV Online en de Aris TV ontvanger. een opname inplannen op iTV online leidt niet tot een zichtbare koppeling met de Aris ontvanger. Ook mij werd geadviseerd om de Aris uit en aan te zetten, en dan is de gemaakte opname idd weer zichbaar. Echter, na een volgend opname ingepland te heebben via iTV Online, is deze wederom niet zichtbaar. En om nu iedere keer de Aris te resetten, lijkt met niet wenselijk. Wie kent een afdoende oplossing voor dit probleem?

Groet, Frank Sprangers

Dat heeft iedereen. Is een algemeen probleem. En uit/aanzetten van de tv ontvanger de enige oplossing momenteel. Iemand heeft zijn ontvanger op een tijdklok gezet, zodat ie 's nachts (van bv 1 tot 7 ofzo) uit is. Scheelt stroom en iedere keer als ie weer aan gaat worden de opnamen gesynchroniseerd.

Overigens zou het plannen/maken van een opname via itvonline er ook weer voor moeten zorgen dat dat via de ontvanger ook weer werkt. Bij mij, mijn moeder en mijn neef was dat i.i.g. zo toen het via de ontvanger niet meer werkte.

Peter, 

Dank voor je snelle reactie. Is duidelijk dat de "ouderwetse" manier even de enige is. Hoop alleen dat men binnen KPN aan een oplossing werkt voor dit euvel. En dat men de helpdesk ook even verteld dat deze storing voorlopig in het systeem zit. Dan kunnen ze dit ook aan de bellers mededelen, en blijft het telefonische contact beperkt. En dan hoef ik geen 9 minuten te wachten voordat ik iemand aan de lijn krijg.........:)

Groet, Frank Sprangers

PS: dat van die schakelklok is wel een idee!

Reputatie 7
De storing is er al zolang we opnemen 'in the cloud'. Da's sinds eind oktober/begin november vorig jaar. Daar mag je zelf je conclusie uit trekken 😉 ...

Reageer