Vraag

Verbeterpunten iTV app

  • 8 February 2019
  • 28 reacties
  • 1006 keer bekeken

Reputatie 7
Ik denk dat er veel abonnees zijn die met spanning wachten op verbeteringen in de KPN iTV app.

Wanneer kunnen we iets verwachten t.a.v. de onderstaande punten?
  1. Het integreren van de HD-"Glas" zenders in de app zodat opnames van HD-"Glas" zenders teruggekeken kunnen worden en opnames voor HD-"Glas" zenders ingepland kunnen worden.
  2. Het samenvoegen van HD(-"Glas") en SD zodat ook binnen de app geen dubbele entries meer in de gids staan.
  3. De gids binnen de full-screen mode beperken tot de geselecteerde zenderlijst (Alle zenders, Buitenshuis te bekijken of Favoriete zenders).
  4. De zoek functionaliteit alleen laten zoeken binnen de geselecteerde zenderlijst.
  5. On-demand aanbod kunnen filteren op genre. Als 55plusser heb ik weinig met "Op TV voor de kleintjes" of "Kinderfilms uit het pluspakket".
  6. Videoland
Ik hoop dat er op korte termijn iemand van KPN zal opstaan om binnen de organisatie eens aan wat touwtjes te gaan trekken en zijn/haar bevindingen hier met ons te delen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

7. In combinatie met een TV ontvanger bruikbaar als afstandsbediening dus vanuit de app een zender kiezen en afspelen via de ontvanger.
8. Beter gebruik van de beschikbare ruimte op het scherm.
Reputatie 7
9. Het respecteren van beeldverhoudingen.

10.Geen restricties in het aanbod alles wat via de ontvangers te zien is ook via de app, vraag er desnoods een symbolisch bedrag voor, dan heeft de advertering van overal kunnen kijken meer waarheid. Waarmee 3. Tot alle zenders of favorieten beperkt kan worden.
Reputatie 7
10.Geen restricties in het aanbod alles wat via de ontvangers te zien is ook via de app, vraag er desnoods een symbolisch bedrag voor, dan heeft de advertering van overal kunnen kijken meer waarheid. Waarmee 3. Tot alle zenders of favorieten beperkt kan worden.
Helaas zal dat nooit verwezenlijkt kunnen worden immers er zullen altijd zenders blijven die geen toestemming geven voor distributie via Internet. Ik ben zelfs "bang" dat dat aantal alleen maar zal gaan toenemen omdat zenders met hun eigen apps de klant rechtstreeks willen benaderen.
Inderdaad wishfull thinking daarom noem ik ook de symbolische bijdrage alles draait om Euro's. Van mij mag punt 7 als eerste of toch minstens als 2e.
Reputatie 7
Van mij mag punt 7 als eerste of toch minstens als 2e.
Bij mij staat het eerste punt met stip op nummer één.
Momenteel kan ik twaalf van de negentig opnames terugkijken op mijn tablet.
Een vijftal opnames zijn van zenders die niet via de app gekeken kunnen worden en ruim zeventig opnames zijn van HD-"Glas" zenders en die kan ik dus ook (nog) niet terugkijken.

Reputatie 7
12. De "Snel naar" knop naar de gekozen zender laten springen als je de zenderlijst "Favoriete zenders" gebruikt.
Met ingestelde favorieten en deze gekozen dus een vink bij favorieten krijg ik bij Snel naar enkel de favorieten te zien. * Edit ik snap denk ik wat je bedoelt meteen naar het beeld van het kanaal niet naar de overzicht in de gids zoals het nu is.


Bij 3 zou je dus de optie zoals deze in gids zit willen zien in plaats van de onderbalk in full screen? Of die onderbalk houden mits alleen de favorieten?

Reputatie 7
* Edit ik snap denk ik wat je bedoelt meteen naar het beeld van het kanaal niet naar de overzicht in de gids zoals het nu is.
Nee, ik bedoel dat hij gewoon naar de juiste zender moet gaan in de gids en niet bijvoorbeeld naar RTL 8 HD als ik NPO 1 HD gekozen heb...


...of naar BBC One HD als ik gekozen heb voor Animal Planet HD.


Dit is een fenomeen dat alleen optreedt als de zenderlijst "Favoriete zenders" actief is.

Bij 3 en 12 zou je dus de optie zoals deze in gids zit willen zien in plaats van de onderbalk in full screen? Of die onderbalk houden mits alleen de favorieten?
Punt 12 staat hier los van en bij punt 3 bedoel ik dat in de onderbalk (gids fullscreen) ook alleen de zenders uit de gekozen zenderlijst getoond moeten worden.
Vreemd bij mij werkt dat snel naar goed, niet dat ik de app veel gebruik vanwege punt 7.
Dat laatste is dus nu niet zo dat is inderdaad vreemd. Maar goed zonder genoemde functionaliteit heeft de app alleen tijdens een vakantie nut.
Reputatie 7
Maar goed zonder genoemde functionaliteit heeft de app alleen tijdens een vakantie nut.
Vind je het erg dat ik deze opmerking niet kan volgen?
Nee dat was inderdaad niet duidelijk ik bedoelde bruikbaar als afstands bediening
Reputatie 7
Nee dat was inderdaad niet duidelijk ik bedoelde bruikbaar als afstands bediening
Dat zou natuurlijk heel mooi kunnen zijn als afstandsbediening, maar dan wil je natuurlijk al snel ook het volume kunnen instellen met die app en de TV ontvanger, televisie en wellicht het Home Theater System aan en uit kunnen zetten. Dat is dan ineens heel ander koek. Maar goed, er is een internationale standaard voor het via IP netwerken bedienen van dergelijke apparatuur, dus het zou te doen moeten zijn.
Ik kan immers mijn Sony apparatuur ook met de Sure remote app gewoon via wifi bedienen.
Dat zou ik via dat smart things kunnen mij gaat het puur om de keuze gaan zoals dat screenshot in die reactie. De volume kom ik bijna niet aan. Of het moet bij het wisselen van on demand naar lineair zijn.
Daar zit altijd verschil in vooral volume van reclame en programmering.
Reputatie 7
Badge +25
Ik denk dat er veel abonnees zijn die met spanning wachten op verbeteringen in de KPN iTV app.

Wanneer kunnen we iets verwachten t.a.v. de onderstaande punten?
  1. Het integreren van de HD-"Glas" zenders in de app zodat opnames van HD-"Glas" zenders teruggekeken kunnen worden en opnames voor HD-"Glas" zenders ingepland kunnen worden.
  2. Het samenvoegen van HD(-"Glas") en SD zodat ook binnen de app geen dubbele entries meer in de gids staan.
  3. De gids binnen de full-screen mode beperken tot de geselecteerde zenderlijst (Alle zenders, Buitenshuis te bekijken of Favoriete zenders).
  4. De zoek functionaliteit alleen laten zoeken binnen de geselecteerde zenderlijst.
  5. On-demand aanbod kunnen filteren op genre. Als 55plusser heb ik weinig met "Op TV voor de kleintjes" of "Kinderfilms uit het pluspakket".
  6. Videoland
Ik hoop dat er op korte termijn iemand van KPN zal opstaan om binnen de organisatie eens aan wat touwtjes te gaan trekken en zijn/haar bevindingen hier met ons te delen.


Duidelijk dat punt 1 en 2 voor jou belangrijk zijn. Hier is helaas niet een (alleen) een iTV app update voor nodig maar gaat nog een stukje verder. Al eerder besproken zie ik..

Punt 3 vind ik sowieso een hele goede. Had je die al een keer eerder aan ons doorgegeven? Zo niet, dan speel ik 'm door natuurlijk.
Bij punt 4 zou je wellicht zelf een categorie kunnen selecteren. Zoals 'On demand', 'tv gids alle zenders', 'tv gids favorieten'. Goed punt.
Punt 5: helemaal eens. Wellicht wordt hier al aan gewerkt maar weet ik niet zeker.
Punt 6: helemaal eens, en wordt op dit moment aan gewerkt.

Punt 7: is jaren geleden wel eens getest als ik het me goed herinner, maar bleek geen succes. Ik weet niet of dit op de planning staat, maar ik denk het niet.
Punt 8: beetje algemeen, kan je 'm specifieker maken?
Punt 9: eens, ziet er niet al te fraai uit.
Punt 10: is niet echt mogelijk om de redenen die wjb al aangeeft.
Punt 11: ⛔️
Punt 12: dit klinkt ook meer als een bug.🤔 Eens kijken of deze binnenkort wordt opgelost.
Ter aanvulling bij punt 8 neem dit screenshot van de gids geef meer nuttige programma info of verklein de tussenruimtes ik zie meer lege ruimte dan nuttige info. Er kunnen wel 4 zenders naast elkaar en zeker 3 tot 4 extra regels. Ik snap dat ervoor een standaard breedte is gekozen voor titels met meer lettertekens.

Wat ik nog aan de lijst zou willen toevoegen door de contracthouder beheerbare profielen dus niet elk gezinslid met dezelfde abonnee nummer en pin inloggen maar elk een persoonlijke inlog door de contracthouder aangemaakt.
Reputatie 2
Badge +2
Sinds de update van 2 dagen geleden op de iPhone kan je inloggen met het "Mijn KPN" account.
Alleen moet je zeker 1 keer per dag inloggen als je de app gaat openen. Heel irritant dus.
Gewoon dagelijks de app openen zonder hiervoor te moeten inloggen.

Code die ik krijg is: (403-10146)
Reputatie 7
Sinds de update van 2 dagen geleden op de iPhone kan je inloggen met het "Mijn KPN" account.
Alleen moet je zeker 1 keer per dag inloggen als je de app gaat openen. Heel irritant dus.
Gewoon dagelijks de app openen zonder hiervoor te moeten inloggen.

Het in de iTV app kunnen inloggen met KPN ID is al heel lang mogelijk op Android.
Om je inlog te bewaren moet je wel een vinkje zetten bij "Bewaar e-mailadres".
Op Android hoef je daarna niet meer opnieuw in te loggen.
Reputatie 2
Badge +2

Sinds de update van 2 dagen geleden op de iPhone kan je inloggen met het "Mijn KPN" account.
Alleen moet je zeker 1 keer per dag inloggen als je de app gaat openen. Heel irritant dus.
Gewoon dagelijks de app openen zonder hiervoor te moeten inloggen.
Het in de iTV app kunnen inloggen met KPN ID is al heel lang mogelijk op Android.
Om je inlog te bewaren moet je wel een vinkje zetten bij "Bewaar e-mailadres".
Op Android hoef je daarna niet meer opnieuw in te loggen.


Ja dat doe ik ook, maar alsnog krijg ik iedere dag
een foutmelding te zien dat ik weer moet inloggen.
Voor deze update was het gewoon open en ik kon
verder zonder inloggen.
Reputatie 3
Badge +2
Sinds de update van 2 dagen geleden op de iPhone kan je inloggen met het "Mijn KPN" account.
Alleen moet je zeker 1 keer per dag inloggen als je de app gaat openen. Heel irritant dus.
Gewoon dagelijks de app openen zonder hiervoor te moeten inloggen.

Code die ik krijg is: (403-10146)

Ik had die melding ook.
App opnieuw geïnstalleerd melding is weg.
Reputatie 4
Badge +1
13. Een manier om tijdens een stream het volledige scherm te vullen op een niet-16:9 schermformaat (ofwel pinch to zoom ofwel stretch).

14. Ondersteuning voor landschapmodus.
Reputatie 7
14. Ondersteuning voor landschapmodus.
De landscapemodus wordt op een tablet wel ondersteund, maar ik denk dat op een telefoonschermpje dit niet echt prettig zal werken. Wel zou het prettig zijn als een uitzending automatisch landscape en fullscreen getoond wordt.
Reputatie 4
Badge +1
Ik vind een 6.3 inch scherm nou niet bepaald een 'schermpje'...
In ieder geval vind ik dat de mogelijkheid er wel zou moeten zijn.
Reputatie 7
Ik vind een 6.3 inch scherm nou niet bepaald een 'schermpje'...
In ieder geval vind ik dat de mogelijkheid er wel zou moeten zijn.

Zelf heb ik een OnePlus 5T met een 6 inch scherm.
Ik vraag me wel af of op zo'n klein scherm de gids in landscape mode wel overzichtelijk blijft...


...en of bijvoorbeeld het toetsenbord niet het gehele scherm zal gebruiken als je wilt zoeken.