Beantwoord

Verbinding modem V8 verbroken, foutcode stb-nmc-400

  • 7 April 2021
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Badge

Sinds enige maanden steeds vaker verbindingsproblemen met oude telfort/kpn modem V8. Nu helaas dagelijks. Modem is bekabeld (utp) aangesloten. Foutcode op TV stb-nmc-400. Na spanningsvrij maken van modem en herstart kan er na 5 minutenweer verbinding worden opgebouwd. Modem lijkt zijn beste tijd gehad te hebben. Op welke wijze kan ik z.s.m aan een nieuw exemplaar komen? Mvg Jan.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 12 April 2021, 16:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Jammer dit te horen, @Juan1963! Je bent aan het goede adres. Zou je jouw forumprofiel willen invullen en hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan kan ik je verbinding en aansluiting eens doormeten. Heb je verder ook gecontroleerd of de kabel die je gebruikt tussen tv-ontvanger en Experia Box er goed in zit? Test bij voorkeur ook nog met een andere kabel om uit te sluiten dat de huidige kabel niet een defect heeft. 

Badge

Beste Erik,

Bedankt voor jouw reactie.

Ik heb mijn forumprofiel inmiddels ingevuld.  Aan de verbinding tussen de V8 Experia box en de TV ontvanger ligt het m.i. niet. Na betreffende storingsmelding ( stb-nmc-400) op de TV is er in het geheel geen verbinding meer mogelijk. Ook alle draadloze verbindingen met o.a. smartphones, laptops, tablet, audiostreamer en beveiligingscamera zijn vanaf dat moment verbroken. Het euvel lijkt toch echt gelegen te zijn in de Experia box V8.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @Juan1963. Het ziet er inderdaad niet heel optimaal uit. Dus het lijkt me inderdaad verstandig om dit exemplaar te gaan omwisselen. De nieuwe Experia Box wordt morgen, 13 april, bezorgd op het servicepunt in de Primera aan het Damplein in jouw woonplaats. Je krijgt een bevestiging hiervan, en morgen een sms als hij daar bezorgd is. Je kunt dan op het servicepunt de oude Experia Box inleveren, je krijgt dan de nieuwe mee. Verpak de oude (met stroomkabel) in een doosje en noteer daarop het ordernummer (4522811) en onderstaande adres. 

De nieuwe box zal over het algemeen de wifigegevens van je oude Experia Box overnemen. Mocht dit niet het geval zijn, dan vind je de nieuwe gegevens op de sticker onderop.

 

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn