Beantwoord

Verbinding valt regelmatig op zondagmiddag weg

  • 7 April 2019
  • 4 reacties
  • 219 keer bekeken

goede dag,

Laatste tijd komt het steeds vaker voor dat internet en tv uitvallen.
Lampje op modem v10a knippert dan blauw of rood. Snelheid vogens speedtest zakt
van ogeveer 75 naar 25mbs, Na enkele keren resetten alles weer normaal tot het weer
mis gaat.
Valt mij wel op dat dit meestal op zondagmiddag gebeurd.
Tv bedraad aangesloten, internet via wifi.
Weet iemand hier de oorzaak en oplossing voor?

groet,
Frans

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 April 2019, 14:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi Frans! Welkom op het forum!
Wat een vervelende storing. Lijkt me heel hinderlijk, op deze manier! Ik begrijp dus dat het modem er spontaan de brui aan geeft? Met name op zondag?
Je beschrijft dat je vervolgens een reset doet. Wat doe je dan precies? Herstart je het modem of gebruik je het reset gaatje? Ik wil in ieder geval adviseren om een harde reset te doen. Je mag een paperclip 10 seconden in het reset gaatje drukken. Dit lost de storing hopelijk op. Verder ben ik ook benieuwd hoe het modem is aangesloten: Rechtstreeks van het hoofdaansluitpunt van KPN of zit er misschien nog een zogenaamde splitter tussen?
Als er één kabel tussenzit, kun je me dan vertellen hoe lang die kabel (ongeveer) is?
Mocht alles goed aangesloten zijn en de reset heeft niet het gewenste effect help ik je uiteraard verder! Laat maar weten!
hoi Erwin.

Laatste keer heb ik dit met een harde reset gedaan sinsdien geen storing meer gehad.
Modem is rechtstreeks aangesloten zonder splitter.
Kabel naar modem is ongeveer 1 meter lang, gisteren vervangen door een nieuwe overigens.
Kabel naar tv is ongeveer 7,5 meter lang, zou deze ook aan vervanging toe kunnen zijn?
Tot nu toe doet alles het weer normaal met normale snelheid.

groet,
Frans
Hé Frans. Fijn dat je er al tijd in hebt gestoken. En ik ben blij dat het nu goed gaat. Als je een goed beeld hebt op de televisie lijkt het mij niet nodig om die kabel te vervangen. Mocht het weer gebeuren, zoek ik het eerder in de toevoer van het signaal. Aangezien je dat kabeltje al had vervangen, is de kans groot dat we dan op een monteur uitkomen. Die is in dat geval uiteraard gratis. Uiteraard hoop ik dat het niet nodig is. 🙂
Erwin,

Tot nu toe geen problemen meer, even afwachten dus.

groet,
Frans