verbinding valt weg

• 14 augustus 2012
  • 2 reacties
  • 9696 keer bekeken

Reputatie 1
Een kennis van mij heeft glasvezel. Ik heb de zaak voor hem aangesloten als volgt:experiabox naar TV en telefoon. Draadloos internet voor 2 laptops. Dit werkt allemaal naar behoren. Er is ook nog een bedrade internet aansluiting via het electriciteitsnet. Hiervoor heb ik de draadloze verbindingsset van KPN gebruikt. De computer die hier op is aangesloten werkt prima. Echter.. 's avonds valt de verbinding weg. De TV, de telefoon en de beide draadloze internetaansluitingen werken nog wel, maar de verbinding via de "draadloze" verbindingsset van KPN werkt niet meer. De volgende ochtend is alles weer  normaal. 
Heeft iemand een idee waardoor dit wordt veroorzaakt en hoe dit kan worden opgelost?

2 reacties

Reputatie 1
Badge
Ha Roef, je geeft aan dat het altijd avonds gebeurd, Gebeurd toch niet wanneer het overgaat dagstroom naar "nachtstroom" ? Misschien dat die daardoor een "hikkie" krijgt hoewel het eigenlijk niet zou moeten uitmaken.

Reputatie 1
Nee Jan, het heeft niet te maken met dag- nachtstroom. Ten eerste heeft ie dat niet en ten tweede doet het probleem zich voor op verschillenden tijden. Soms is om 19.00 uur de verbinding weg, soms om 21.00 uur. Ik dacht zelf aan de mogelijkheid dat er 's avonds meer mensen gebruik maken van de kabel. Maar dat zou, gezien het feit dat het glasvezel is, n.m.m niet mogen uitmaken.

Reageer