Beantwoord

Verbindingsset

• 25 januari 2018
  • 3 reacties
  • 249 keer bekeken

Badge
Ik heb in mijn huis in totaal 4 draadloze verbindingsset. Werkten allemaal zonder problemen tot van de week. 1 van de sets krijgt geen verbinding meer is ook niet opnieuw te kopplen enz. Heb van alles geprobeerd. Het betreft trouwens de DVS200+ . Mijn vraag is nu als ik de set vervang moet get dan ook een DVS200+ zijn of kan elke set gekoppeld worden?

groet,
Geert
icon

Beste antwoord door Bart_ 29 januari 2018, 16:02

Hallo GeertTerpstra4! Wat enorm vervelend dat je nu problemen hebt met je DVS. Zoals Johnny_c al aangeeft, werkt ieder type met elkaar. Belangrijk is wel inderdaad dat het dezelfde fabrikant moet zijn en hou er ook rekening mee dat je de laagste gemene deler qua doorgiftesnelheid krijgt.

Verder: voor dat je tot vervanging overgaat is, zoals Joop2011 al schrijft, goed om te kijken naar de situatie in je huis. De zaken die hij aangeeft kunnen inderdaad van invloed zijn.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Heb je recent een andere voedings adaptor aangesloten?
Of een "goedkope" LED lamp?
Of spaarlamp?
Deze kunnen veel "troep" op het net veroorzaken, waardoor internet verkeer en vooral TV internet (IPTV) heel slecht kan worden getransporteerd.
Ook koppelen kan daardoor een probleem geven.

Als je een leiding vrij hebt, trek dan een UTP kabel.
Vaste kabel is altijd veel en veel beter.
Éénmalig heel veel werkt, daarna heel veel plezier.
Een andere optie is, om Moca's te gebruiken, dan kan je via coax het IPTV en internet en ethernet signaal transporteren.

Ik hoor op mijn werk, ik werk bij een Electronica groothandel als verkoper, ook veel problemen bij de power line adaptors.
Reputatie 5
Badge +8
Fabrikant moet hetzelfde zijn, dvs zijn van Devolo/KPN, ieder type werkt met elkaar
Reputatie 7
Badge +19
Hallo GeertTerpstra4! Wat enorm vervelend dat je nu problemen hebt met je DVS. Zoals Johnny_c al aangeeft, werkt ieder type met elkaar. Belangrijk is wel inderdaad dat het dezelfde fabrikant moet zijn en hou er ook rekening mee dat je de laagste gemene deler qua doorgiftesnelheid krijgt.

Verder: voor dat je tot vervanging overgaat is, zoals Joop2011 al schrijft, goed om te kijken naar de situatie in je huis. De zaken die hij aangeeft kunnen inderdaad van invloed zijn.

Reageer