Beantwoord

Verborgen zenders - bewaar en sluit werkt niet

  • 26 September 2021
  • 28 reacties
  • 888 keer bekeken

Als ik de verborgen zenders ontdoe van het vinkje en bewaar en sluit doe worden de istellingen niet opgeslagen

icon

Beste antwoord door Nadia 30 September 2021, 10:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Heb je misschien een “eigen zenderlijst” in bedrijf waar de betreffende zender sowieso niet in zit ? (en je er dus nog even aan moet toevoegen)

De standaard lijst staat geselecteerd met alle zenders

Hmmm

Welke ontvanger heb je?

Heb je al eens een Frisse start gedaan?

Frisse start zojuist gedaan....geen resultaat, stroom aan/ uit ook niet.

 

Is type arris vip2952 v2

Ik heb hetzelfde probleem met Arris VIP 5202 ???? kan ook de bewaar sluit knop niet bedienen.

Heb ook al frisse start gedaan, stekkers eruit maar niets helpt.

Heb het hier vandaag ook al gemeld maar nog geen oplossing gekregen

Reputatie 7

Hallo @Heriet en @nokkie11, welkom op de KPN Community. Goed dat jullie deze vraag hier stellen. We willen graag verder onderzoeken wat er precies misgaat. Daarvoor hebben we jullie gegevens nodig. @Heriet zou jij die nog willen invullen in je forumprofiel? Van Nokkie heb ik ze al gevonden :)

Gegevens zijn als het goed is compleet nu

Reputatie 7
Badge +8

@nokkie11 zou jij eens kunnen proberen of het nu weer werkt zoals verwacht?

Super het werkt zoals het hoort :relaxed:

Zooo @Jeroen-bart Engelen …. op knoppen gedrukt? :smiley::stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat hebben jullie gedaan dat het werkt?

Reputatie 7
Badge +8

Helaas nog niet iets waar jij wat aan hebt @Heriet 

Dit was specifiek voor @nokkie11 

Als een moderator mij morgen jouw gegevens door stuurt gaan we naar jouw instellingen kijken.

 Heriet ik heb zelf niets gedaan Jeroen-bart Engelen heeft dit probleem opgelost, dus zal bij jou ook wel gaan lukken :smirk:

Hoe kom ik bij de magische stappen om dit te fixen? 

Stuur bericht naar Nadia en vraag of ze je probleem door wil sturen naar Jeroen-bart Engelen

Reputatie 7

Los het probleem op door onderstaande stappen op te volgen;

  • Ga met de witte afstandsbediening naar het tv-menu
  • Gan naar de TV-gids
  • Selecteer een willekeurig tv-programma die nog uitgezonden moet worden
  • Stel een ‘herinnering’ in voor gekozen het tv-programma
  • Start de tv-ontvanger opnieuw op 

Het instellen van een herinnering gebruikt dezelfde achterliggende systemen als het verbergen van zenders. Door bovenstaande handeling te doen krijgt het systeem een activatie, waardoor het wel lukt om zenders te verbergen of andere wijzigingen (in de toekomst) aan te brengen.

Admin: post aangepast 

Reputatie 7
Badge +8

@Heriet Het zou nu moeten werken is mij verteld.

En voor anderen geinteresseerden (*kuch* @PeterG *kuch*), mijn collega’s hebben een mogelijke work-around gevonden voor bepaalde gevallen waarin kanalen verbergen niet werkt.

En dat is om een reminder aan te maken. Dit gebruikt dezelfde achterliggende systemen en dat stelt dan blijkbaar wat data op een bepaalde manier in dat verborgen kanalen wel werken.

De issues die wij tot nu toe zagen leken beperkt tot “nieuwe” accounts. Waarbij de gebruikers nog nooit een kanaal verborgen hebben, of juist zichtbaar hebben willen maken en die ook nog nooit reminders hebben gebruikt. In die gevallen ontbreekt er nog wat account data en hoewel deze bij het eerste gebruik dan automatisch aangemaakt zou moeten worden, zien we dat dit niet altijd goed gaat.

We zijn momenteel met zowel het STB team als met de leverancier van de achterliggende systemen in discussie over de dingen die we gevonden hebben. Dus hopelijk kunnen de achterliggende oorzaken op niet al te langer termijn verholpen worden.

Werkt! Tot bedankt

Reputatie 7

Yes! Bedankt voor het melden, @Heriet :) 

Ik heb hetzelfde probleem, de knop “Bewaar en sluit” werkt niet als ik zenders zichtbaar wil maken. Kan alleen terug met de Back knop en als ik dat doe is er niks opgeslagen. Heeft iemand een oplossing?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Wouter_D heb je de suggestie hierboven van @Jeroen-bart Engelen al geprobeerd?

Jeroen-bart Engelen schreef:
… een mogelijke work-around gevonden voor bepaalde gevallen waarin kanalen verbergen niet werkt.

En dat is om een reminder aan te maken. Dit gebruikt dezelfde achterliggende systemen en dat stelt dan blijkbaar wat data op een bepaalde manier in dat verborgen kanalen wel werken.

Hallo @Wouter_D heb je de suggestie hierboven van @Jeroen-bart Engelen al geprobeerd?

Jeroen-bart Engelen schreef:
… een mogelijke work-around gevonden voor bepaalde gevallen waarin kanalen verbergen niet werkt.

En dat is om een reminder aan te maken. Dit gebruikt dezelfde achterliggende systemen en dat stelt dan blijkbaar wat data op een bepaalde manier in dat verborgen kanalen wel werken.

Dit heeft gewerkt, bedankt!

Reputatie 7

Hi Wouter, goed dat je ons hier hebt gevonden. Fijn dat RBxx je hiermee wegwijs hebt gemaakt :blush:

Bij werkt het ook niet ,zelfde probleem 

Kunnen jullie mij helpen ? 

Dit topic doorgelezen, @Veen62 ? Staat de oplossing (workaround) gewoon in.:kissing::wink:

En in je eigen topic is 9 minuten voordat je dit schreef ook de oplossing aangedragen…. :kissing_closed_eyes: