Beantwoord

Verdwijnen opnames zonder wisseling

  • 6 June 2021
  • 13 reacties
  • 95 keer bekeken

L.S.

Deze week voor de 2de keer alle opnames verdwenen. Na de 1ste keer contact opgenomen met KPN. Voor alle 3 de decoders een software update gekregen volgens KPN. Zou nu niet meet moeten gebeuren. 2 Dagen later weer alle opnames kwijt, maar nu ook de “geplande opnames” verdwenen. Ook op alle 3 de decoders.

Modem gereset en decoders 30 seconden van stroom gehaald. Geen verandering. Op alle 3 de decoders alle opnames weg en geplande opnames weg.

Het enig dat is veranderd is dat ik per 31 mei mijn contract heb verlengd, maar zonder inhoudelijke wijzigingen van het abonnement.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 14 June 2021, 19:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Jos61, welkom!

Wat irritant dat al je opnames ineens verdwenen zijn, dit is al de tweede keer dus. Als het met de wijziging van je pakket te maken had, zou ik verwachten dat je vanaf 31 mei alles in één keer kwijt was. Maar super dat je het erbij meldt! Heb je de tv-ontvangers al een frisse start gegeven, en maakt dat verschil? En als je inlogt op tv.kpn.com of de KPN iTV app, zie je de opnames daar staan?

@Jos61 , heb je ooit een ouder type ontvanger teruggestuurd naar kpn (b.v. omdat je een nieuwer type hebt gekregen)? Of heb je zo'n ouder type wellicht via Marktplaats of zo doorverkocht?

@Henk2304, ja inderdaad oude decoders (na upgrade) van de hand gedaan. Kan het daarmee te maken hebben?

@Alexandra, op tv.kpn.com staan de oude opnames ook niet meer. De “ frisse start” heb ik nog niet geprobeerd. Maar Zoals Henk2304 aangeeft hebben we op 1 juni 2021 onze oude decoders van de hand gedaan, omdat we door een upgrade nieuwe decoders gekregen hebben. Kan het daarmee te maken hebben? En zo ja, wat kan ik daaraan doen?

@Henk2304, ja inderdaad oude decoders (na upgrade) van de hand gedaan. Kan het daarmee te maken hebben?

Ja. Decoders zijn eigendom van kpn en die had je moeten terugsturen. Nu kijkt de nieuwe "eigenaar" met jouw abonneenummer en kan die dus ook jouw opnames verwijderen. Wellicht dat @Alexandra of één van haar collega's daar nog wat aan doen kan. Het beste kun je proberen de ontvangers terug te halen en naar KPN terug te sturen. 

@Henk2304, die oude decoders wilde KPN niet terug. Heb ik nog speciaal gevraagd. Henk bedankt voor je reactie. Wellicht dat @Alexandra  hier iets aan kan doen. Moet mogelijk zijn, want de decoders die ik nu in gebruik heb zijn natuurlijk bekend bij KPN.

Reputatie 7
Badge +19

Ah, dankzij @Henk2304 zijn we een stap verder, super :) Ik ga kijken naar wat ik voor je kan doen @Jos61. Vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, en geef je hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan?

@Alexandra Gedaan!

Houd er wel rekening mee dat door de acties die @Alexandra (naar ik vermoed) gaat uitvoeren de oude ontvangers hun registratie kwijt raken. Als de nieuwe gebruikers geen tv-abo bij kpn hebben kunnen ze dus niet meer gebruiken en anders moeten ze ze opnieuw (maar dan met hun eigen nummer) registreren. Ze hebben dan meer ontvangers dan past bij hun abo en dat zou weer kunnen betekenen dat hun maandbedrag omhoog gaat met € 5/ontvanger, hetzelfde als ze kwijt zouden zij als ze op de normale manier via kpn het aantal ontvangers zouden hebben uitgebreid.

Reputatie 7
Badge +19

@Jos61 Dankjewel, ik heb je gegevens erbij gepakt. Ik ben bang dat verdwenen opnames helaas niet terug te halen zijn, dat spijt me! Wat ik wel voor je kan doen is de administratie opschonen, door te controleren welke tv-ontvangers je in gebruik hebt. Ik zie dat er meerdere aangemeld staan bij jouw gegevens. 

Hoeveel tv-ontvangers heb je thuis? En kan je de serienummers van jouw tv-ontvangers nog toevoegen in je forumprofiel bij ‘Persoonlijke opmerkingen’? Deze staan op de sticker op de onderzijde van elke tv-ontvanger. Dan zorg ik ervoor dat de administratie weer helemaal bijgewerkt is straks.

@Alexandra Gedaan. Kun je met deze gegevens voorkomen dat we onze opnames nogmaals kwijt raken?

Reputatie 7
Badge +19

@Jos61 De oude tv-ontvangers stonden nog aangemeld bij jouw gegevens, ik heb ze er voor je uit gehaald. Ik verwacht niet dat 't weer gebeurt! Zoals @Henk2304 ook aangaf, mocht iemand een van je oude ontvangers gebruiken, nu kunnen ze geen tv meer kijken via jouw abonneenummer (waar de tv-ontvangers mee waren aangemeld). Dat betekent dat er ook niks met je opnames kan gebeuren. Alleen jij zelf kan ze verwijderen indien gewenst. Laat het gerust weten als je vragen hebt.

@Alexandra (en @Henk2304), bedankt voor jullie advies en hulp in deze. Kunnen we weer met gerust hart opnemen, programmeren, wissen etc etc