Vergelijkingstabel

• 23 augustus 2013
  • 13 reacties
  • 5755 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +13

Stream MBHDSDCompressie  
KPN7 MB2 MBMP4  
Vodafone etc.11 MB**2 MBMP4  
Ziggo13-15 MB6-8 MBH264*  

*H264 alleen bij HD.      
SD MP2 of MP4     
H264 is een   betere compressie metode dan MP4   
** Vodafone   via Glasvezel (krijgen signaal van KPN)   

Euro TV deelStandaardHD pakketPlusExtra 
KPN ADSL/VDL€ 11,50€ 7,50€ 10,00  
KPN Glasvezel€ 16,50€ 7,50€ 10,00  
Vodafone   Glasvezel€ 14,00nvt€ 9,95  
Ziggo€ 17,75nvt€ 8,50€ 13,50 

KPN TV deel   (berekend via hun website)   
Bij KPN moet   je bij standaard € 5,-- per maand extra betalen voor opname pakket 
KPN HD   pakket, krijg je extra HD zenders.   
KPN   Glasvezel FTTH krijg je hetzelfde beeld als via KPN ADSL/VDL  
Bij Ziggo   moet je zelf je decoder / PVR kopen.   
Bij Ziggo is   het bedrag wat je extra betaald, dus Extra is € 13,50 duurder dan Standaard   pakket

Aantal kanalenStandaardHD pakketPlusExtra 
KPN ADSL/VDL65 SD + 11 HD12 HD45 SDn.v.t. 
KPN Glasvezel65 SD + 11 HD12 HD45 SDn.v.t. 
Vodafone   Glasvezel69 + 22 HDn.v.t.??n.v.t. 
Ziggo60 Sd + 16 HDstandaard30 SD + 2 HD60 SD + 6 HD 

De extra   pakketten het aantal extra kanalen vermeld t.o.v. Standaard pakket. 
Bij Vodafone   Glasvezel heb je ook Analoog en DVB-C 39 SD zenders en 3 HD zenders. 

Alleen bij   KPN is HD niet standaard.    

Zoals al   vermeld, oogt het SD beeld van Ziggo mooier dan het HD beeld van KPN. 
SD en HD   zeggen alleen iets over de resolutie, maar niets over beeldkwaliteit. 

13 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Zie ook hier.

Ik hoop dat ik wel reacties op krijgt.

Dan wel het lieft met cijfers.

Vergelijking met wat?

Tevreden t.o.v. wat?

P.S.

Ik heb helemaal niets tegen KPN, ook al denken sommige dat.

Ik heb zelfs glasvezel van KPN, internet en telefonie.

Internet 100 MB up en 100 MB down.

Televisie was ik, zoals enkele duizenden anderen (zie divese fora) niet tevreden over.

Daarom heb ik tv van Ziggo.

Als KPN de stream verhoogd, dus het beeld verbeterd, dan ga ik weer overwegen om tv via Glasvezel FTTH er weer bij te nemen. Kan ik meteen KPN compleet nemen.

Wie weet, KPN weet het maar doet helaas niets.

Wel meer laten betalen, zie in de tabel.

Reputatie 7
Badge +16
En ik altijd maar denken dat KPN h.264 comprimeerd...

Bron?

Reputatie 3
Badge
Op zich interesseren al die cijfertjes over HD me niet zo, ik wil gewoon waar voor mijn geld. Ik ben op zich tevreden over iTV, maar voel me bekocht door de prijs/kwaliteit van FTTH tv...

Daarom wacht ik ook nog steeds op een heldere reactie van KPN waarom ik als glasvezel klant meer moet betalen voor dezelfde kwaliteit en kwantiteit -de adsl streams- en ik voor dat geld op koper het HD pakket er zelfs bij in heb. Terwijl KPN glasvezel tv verkoopt als de hoogste kwaliteit, maar waar HD dus niet eens standaard is en bij andere aanbieders over hetzelfde netwerk wel beter wordt aangeboden...

Dus nogmaals KPN, wat verklaart jullie hogere prijs voor glasvezel? Reeds meermaals gevraagd ook op dit forum. 

Reputatie 7
Badge +13
Helemaal met je eens Pepe.

Maar helaas, zie hier, er gaat niets veranderen.

Wel meer betalen, maar geen beter beeld voor Glasvezel klanten.

Eigenlijk is dat een schande van KPN.

Giant2000, zie deze link.

Een deel heb ik hieronder gezet.

Als ik het goed leest, is MP4 hetzelfde als H264.

Zie ook mij link boven.

Hier de bitrate specificatie van streaming video
aangezien KPN de MPEG4 AVC compressie gebruiken kunnen ze het af met een lager bitrate dan
de 1080i (25Mbit) maar dan nog moet deze rond de 15Mbit zijn 6/7 Mbit is gewoon te laag
http://en.wikipedia.org/wiki/H.264/MPEG-4_AVC

Video
16 kbit/s – videophone quality (minimum necessary for a consumer-acceptable "talking head" picture using various video compression schemes)
128–384 kbit/s – business-oriented videoconferencing quality using video compression
1.5 Mbit/s max – VCD quality (using MPEG1 compression)[17]
3.5 Mbit/s typ — Standard-definition television quality (with bit-rate reduction from MPEG-2 compression)
9.8 Mbit/s max – DVD (using MPEG2 compression)[18]
15 Mbit/s typ – HDTV quality (with bit-rate reduction from MPEG-4 AVC compression)
19 Mbit/s approximate — HDV 720p (using MPEG2 compression)[19]
24 Mbit/s max — AVCHD (using MPEG4 AVC compression)[20]
25 Mbit/s approximate — HDV 1080i (using MPEG2 compression)[19]
29.4 Mbit/s max – HD DVD
40 Mbit/s max – Blu-ray Disc (using MPEG2, AVC or VC-1 compression)[21]

Reputatie 3
Badge
Ik heb dat artikel ook gelezen...

Werkelijk te sneu voor woorden dat glasvezel wordt beperkt door koper, dat kan alleen bij KPN 😠 DAT vertellen ze niet als ze glasvezel verkopen als het beste wat KPN te bieden heeft op TV gebied! Er is dus helemaal geen verschil tussen TV over koper of over glas... Dit riekt naar het met opzet verkeerd informeren van de klant.

Maakt me nog meer benieuwd naar de reden waarom FTTH klanten meer moeten betalen voor dezelfde streams.. Maak dan HD standaard ofzo op glas. 

Wat me ook stoort is dat je deze info weer elders moet lezen, maar KPN zelf doodstil blijft en geen antwoord (kan/mag) geven op de vragen oa hier op het forum?? 

KPN, ik weet dat eea wellicht een lastige issue is -hoe leg je dit je klant uit- maar neem je klanten serieus en kom met een statement!!

Reputatie 7
Badge +13
Bedankt voor alle reacties.

Ik lees erg veel problemen op deze site (topic) en ook op vele andere sites.

Zowel hardware als software is KPN matig tot slecht.

Beeldkwaliteit matig (een 5).

KPN en KPN fanatiekelingen reageren uiteraard niet.

Wel vreemd, meer betalen via Glasvezel FTTH (fiber to the home) en dezelfde lage tv kwalitiet als ADSL. Vreem genoeg pikken velen dit ook nog. 

Maar KPN verliest ook vele duizenden klanten hierdoor.

KPN zegt dat ze niet anders kunnen.

Maar dat is onzin.

Natuurlijk kunnen ze anders.

Het is IPTV, of te televisie via internet.

Software matig is dat heel éénvoudig in te stellen.

KPN zegt maar 1 TV lijn te hebben.

Ook dit is compleet niet waar.

Ze hebben 3 vershillende kwaliteiten voor HD en 2 voor SD.

De lage kwaliteit voor ADSL (dat kan over die trage lijn ook niet anders).

Deze ADSL krijgen dus ook de VDL en Glasvzel ftth klanten.

Een betere lijn (hogere HD stream) voor andere afnemers zoals Vodafone, XMS, Lijbrandt,Telfort, etc. (via glasvezel FTTH). Jaja via de goedkopere dochter Telfort krijg je een beter HD beeld via glasvezel dan via het dure KPN.

En de lijn die ze binnen krijgen van Technicolor en die kunnnen ze in theorie 1 op 1 doorzetten aan hun glasvezel FTTH klanten. Als ze dat doen, hebben de klanten meteen waar ze recht op hebben en ook voor betalen. Zowel SD als HD een super goed beeld. Het kan echt, maar ja KPN is niet zo slim (helaas).

Zoals velen anderen vind ook ik, dat KPN zich moet schamen.

Meer vragen en hetzelde als ADSL geven.

En dat meer vragen is wel even 5 euro per maand.

Wie durft hier een eerlijke reactie op te geven?

En wees wel eerlijk met je reactie, dat ben ik ook.

Geloof je me niet, kijk verder in dit forum bij diverse andere and kijk ook op diverse andere fora. Te vinden via www.google.nl etc. Je vindt echt heel veel van dit soort reacties.

KPN weet het zelfs en doet gewoon niks.

KPN doet het gewoon, ja veel geld vangen en aandeelhouders tevreden houden.

Het wordt eens tijd om je klanten tevreden te houden KPN.

Ik heb gelezen dat enkele concurenten van KPN bezig zijn om een eigen tv stream via Glasvezel FTTH te gaan aanbieden. Als dat zover is en KPN nog niets veranders, dan breng ik alles elders onder. Dus ook mijn internet en telefonie gaat dan bij KPN weg.  Het woord is aan KPN.

Reputatie 7
Badge +13
Zie hier en ook hier.

KPN kom eens over de brug en stop eens met verstoppetje spelen.

Je leest het echt overal op internet.

Reputatie 7
Badge +13
Toch jammer dat hij zo snel zakt.

Toch veel werk ingestoken.

Ook jammer dat er weinig reacties zijn, maar ik wel wel alleen eerlijke en serieuze reacties.

Ik lees eigenlijk veel problemen, daardoor zakt hij snel.

Ook las ik op een paar andere fora dat KPN voorlopig niets gaat doen aan het matige TV signaal.

En dat terwijl glasvezel FTTH gebruikers meer betalen.

Ze verschuilen zich achter het feit dat ze maar 1 tv stream hebben en dat ADSL de bottlenek is.

Ze hebben 3 verschillen tv streams die ze kunnen aanbieden, dus wat ze zeggen klopt helemaal niet.

En anno 2013 is het kwa hardware (als je goede gebruikt KPN) en software zelfs super makkelijk te regelen.

UPC en Ziggo zijn de lachende derde.

Ik verwacht dat Tele2 en Solcom starkt met veel betere tv signalen over glasvezel komen die wel glasvezelwaardig zijn. Daarna gaat KPN nog meer klanten verliezen.

Helaas zijn bij KPN de aandeelhouders belangrijker dan de klanten.

Reputatie 7
Badge +13
Zie ook hier en op dit forum en diverse andere fora, lees ik altijd hetzelfde.

KPN wordt eens wakker en doe er eens iets aan.

Het is 2013, dus zowel software als hardware matig is er veel en veel meer mogelijk.

Tja aandeelhouders zijn natuurlijk belangrijker dan klanten, geld bij de andere ook.

Zodra het ze klanten gaat kosten gaan de aandeelhouders mopperen.

Het probleem is nog altijd dat glas t etraag gaat met uitrollen. Glas is onze enige hoop op een echte concurentie strijd en dus keus tussen aanbieders. Iets wat we nodig hebben om de monopolies te breken.

Ik zit in UPC gebied en dat is een provider die heel lang iedereen gedwongen heeft om hun zeer slechte tuners te gebruiken. Nu is daar ook wel wat aan het veranderen maar ik wijger naar UPC te gaan. Ik had mijn hoop op glas gevestigd.

KPN moet opschieten met FTTC op zijn minst zodat je met VDSL varianten ook hoge snelheden kan halen, als elke koper klant op zijn minst dat heeft zijn ze weer bij. Dan kan FTTH wel een stap later.

Ik heb nu alles op de apps gezet, zodra UPC of KPN alle diensten via apps kan leveren (win 8 en of XBox) stap ik over. Ik wil geen opnames in huis, ik wil op elk device kunnen kijken (niet alleen iPad) en wil geen tuner van de provider. Dan hoef ik als ik overstap niets anders te vervangen dan de router en kabel het huis in (al duur genoeg waarschijnlijk).

Reputatie 7
Badge +13
Kaoh, harteijk dank voor je reactie en bijdrage.

.

Ik vind dat de FTTH glasvezel klanten eigenlijk voorrang hebben of gelijk met VDL de tv stream omhoog moet, omdat ze 5 euro per maand meer betalen voor het tv deel.

Dat snap ik ook, ik bedoel niet FTTH komt later op het gebied van laat hen maar hangen tot dan. Maar de push naar FTTH. Ik vind ook dat ze voor verschillende klanten andere streaming servers moeten gebruiken.

Dus dat er een andere set pakketten en servers zou moeten staan voor de 50mbit koper en fiber klanten. Die kunnen allemaal zonder problemen hogere HD kwaliteit aan en dus ook de pakket samenstelling kan dan anders.

Ik heb bij KPN teveel het gevoel dat ze ergens op zitten te wachten maar dar iets gebeurd maar niet.

Goeie vergelijking en goede uitleg.

Jammer dat KPN er helemaal niets mee doet.

En reageren, KPN reageert hier niet op. Dat doen ze nooit.

Ik denk dat KPN het zelf niet eens weet.

Reageer