Beantwoord

Vergoeding/compensatie voor particulieren bij storing

  • 6 May 2019
  • 27 reacties
  • 11530 keer bekeken

Sinds 11 april 2019 is er een ondergrondse kabelstoring geweest, waardoor ik tot 25 april 2019 geen internet en tv heb kunnen ontvangen. Verschillende KPN en externe monteurs zijn langs geweest en hebben er aan gewerkt om het probleem op te lossen.
Ondertussen heb ik daardoor gebruik moeten maken van een noodpakket, waarin ik via digitenne alleen maar de basiszenders kon ontvangen. Terwijl ik betaal voor een pluspakket. Mijn laptop werkt momenteel niet optimaal, waardoor ik ook niet via internet gebruik kon maken van de tv streams. Ik waardeer het enorm dat er bij kpn gebruik gemaakt kan worden van een noodpakket, maar ondertussen betaal ik wel deels voor niets voor een pluspakket. Door een probleem wat buiten mijn schuld is ontstaan. Van KPn klantenservice heb ik begrepen dat ik daarvoor een compensatie kan krijgen via de Kpn site. Maar het enige wat ik op de site kan vinden is een aanvraag voor zakelijke klanten. Hoe ik kan via de particuliere weg een compensatie aanvragen?
icon

Beste antwoord door jimny 21 January 2021, 17:03

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Anuska.

Een zeer terechte vraag. Ik vermoed dat je op zakelijk pagina terecht bent gekomen. Een vergoeding kun je hier aanvragen. Is de storing inmiddels wel opgelost?
Hoi Alex,

Hartstikke bedankt voor je snelle reactie en link. De storing is inmiddels opgelost.
Ik heb trouwens via die link mijn gegevens ingetoetst en nu geeft het al een paar minuten aan dat het opzoek is naar een netwerkstoring in mijn postcode gebied. Wat volgens de site maximaal 1 minuut zou moeten duren. Maar ik heb ik inmiddels geen storing meer.
Reputatie 7
Badge +24
Dan is dat blijkbaar niet verwerkt. Dan ga ik dit voor je oppakken. Voor de zekerheid, de storing duurde van 11 t/m 25 april?
Hoi Alex,

Ja. De storing was vanaf 11 april t/m 25 april.

Top. Super bedankt.
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk, ik heb je een privébericht gestuurd met de berekening en vergoeding.

Sinds 15-11 hebben we geen internet meer, nu hoorde ik dat er een vergoeding tegenover staat, waar en hoe kan ik dat regelen 

Reputatie 7
Badge +24

Sinds 15-11 hebben we geen internet meer, nu hoorde ik dat er een vergoeding tegenover staat, waar en hoe kan ik dat regelen 

Is de storing inmiddels weer voorbij? Heb je weer internet? Anders zou ik dat eerst maar eens afwachten...

Ik sluit me bij @Nick83 aan. In de regel wordt een vergoeding pas beoordeeld als de storing voorbij is.

Heb jij al weer diensten? 

Nog steeds geen diensten, gisteren KPN gebeld en ze hadden op z’n vroegst donderdag pas een monteur, maar omdat ik onderdeel ben van een grote storing komt er geen monteur en moet ik afwachten , inmiddels 4 dagen zonder diensten.

goed gere

Reputatie 7
Badge +24

Je hebt toch wel een noodpakket gekregen? Of op zn minst 50 gb data op je mobiel?

Tot nu toe helemaal niets 

Reputatie 7
Badge +24

Dit klinkt als een storing die voor meerdere klanten geldt en dus niet specifiek voor jouw huishouden. Zou ik mee mogen kijken? Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Vanmiddag een sms gekregen dat de storing opgelost zou zijn, bij niet dus.

morgen een monteur, ben benieuwd.

beste Alex waarom moet ik mijn profiel gegevens aanvullen , jullie weten toch alles al ???

Badge +19

Hoe zou hij dat moeten weten dan?

beste Joep,

hoop niet dat je zo naïef bent om te denken dat ze niet gewoon meekijken.

 

Beste Alex Kpn,

ik heb het benodigde ingevuld.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel. Nee, ik mag niet zomaar meekijken zonder jouw toestemming. Bij een langdurige storing krijg je inderdaad een correctie van je pakketkosten voor die periode. Ik heb zojuist met mijn collega's en ik heb begrepen dat er een monteur is ingepland voor je, herken je dit? 

Reputatie 7
Badge +24

beste Joep,

hoop niet dat je zo naïef bent om te denken dat ze niet gewoon meekijken.

 

Meekijken? Wat zien ze dan? En wat zouden ze daar mee bereiken dan? Ze mogen het niet, dus ze kunnen / mogen jou ook niet helpen voordat u zelf uw gegevens in vult. Denkt u dat u zo interessant bent dat een KPN medewerker zn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen en vooraf al vast in uw gegevens zou gaan neuzen? :smile: denk het niet...

Inderdaad was er vandaag een monteur ingepland tussen 10 en 12, helaas was er iets fout gegaan en geen monteur.

Na dat ik KPN hierover gebeld had hebben ze alsnog een monteur geregeld tussen 15.00 en 17.00, die is geweest en rond 18.00 was het probleem opgelost.

Overigens een goede en vriendelijke monteur , top.

Met vriendelijke groet, speciaal voor Joep,

Piet 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Piet, ik heb gereageerd op je privébericht. :) 

3 februari om nog. 12.00  uur een storing en op 5 februari om 12.00 uur opgelost. Staat hier een compensatie tegenover? 

Reputatie 7
Badge +24

3 februari om nog. 12.00  uur een storing en op 5 februari om 12.00 uur opgelost. Staat hier een compensatie tegenover? 

Deel het maandbedrag door 30 en vermenigvuldig dat met 2. Oftewel: 1/15 deel van uw maand bedrag. Wat neer komt op een paar euro. Een moderator kan dat voor u regelen.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Margreetje, welkom op het forum. Je hebt inderdaad recht op de periode van de storing zoals Nick dit uitlegt. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Deze link is ietsje anders 

https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

Hier opent de link gewoon op mijn samsung tab

Het komt er op neer dat je de abonnementskosten door 30 moet delen en dan X het aantal dagen dat je zonder diensten zat

Dank!

Reageer