Beantwoord

Verhuizen naar huis met glasvezel maar wel met coax van meterkast naar wandcontactdozen

  • 6 August 2019
  • 4 reacties
  • 353 keer bekeken

Op dit moment wonen wij in Nijkerk en hebben wij TV en internet via glasvezel van KPN.
Binnenkort gaan we verhuizen naar Bunschoten en hebben via de KPN een monteur besteld om onze spullen te helpen installeren.

Het nieuwe huis (nog gen 2 jaar oud) heeft wel glasvezelverbinding, maar tot onze schrik vanaf de meterkast coax naar de woon- en slaapkamer.
De reden is waarschijnlijk, omdat de regio voor een groot gedeelte door Ziggo werd gedomineerd.

Nu is mijn vraag:
  • is dit een situatie die de monteur goed aan kan? Komt hij niet voor niets
  • moeten wij nog wat doen? Coverters aanschaffen?
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 7 August 2019, 16:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Willem van Diermen , via onderstaande link kun je zien wat er op jouw nieuwe adres beschikbaar is/wordt aan KPN-diensten:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Als daar iets van Koper of FttH staat zit je goed en kan de KPN-monteur gewoon komen om de boel voor je aan te sluiten.
Het coax-netwerk hoef je je niets van aan te trekken als je bij KPN bent/blijft.
Reputatie 7
Hallo @Willem van Diermen, met de link van Jan-D kan je inderdaad kijken wat er op het adres beschikbaar is. Dat er een glasvezelaansluiting is klinkt al goed, maar het is geen garantie dat wij er ook kunnen leveren. Er zijn meerdere glasvezelnetwerken in Nederland en wij hebben geen toegang tot allemaal. Als wij over dat glasvezelnetwerk kunnen leveren kan de monteur je helpen met de installatie, eventueel kan hij zelfs de coax-kabels vervangen door netwerk (utp-)kabels zodat je een computer of onze tv-ontvangers daarop kunt aansluiten. Dat kan je het beste met de monteur zelf overleggen, in verband met mogelijke kosten.
Heb je het met die link kunnen vinden? Als ik je er meer over kan vertellen doe ik dat graag 🙂
Hoi Jasper,

Er is inderdaad glasvezel van KPN beschikbaar.

Het ging mij er even om dat de monteur wel alle spullen bij zich heeft om de klus te kunnen klaren en als wij zelf wat moeten doen of kopen dat we dat dan al gedaan hebben voordat de monteur aan huis komt.

gr. Willem
Reputatie 7
Dan kunnen wij er leveren inderdaad 🙂 De monteur rijdt in een busje met veel materialen, hij heeft veel bij zich. Op deze pagina staat onderaan beschreven wat hij bij een installatie allemaal doet, er staat ook wat voor extra werkzaamheden hij kan uitvoeren en welk bedrag hij daarvoor in rekening kan brengen.