Vraag

Verkeerde afstandbediening ontvangen

  • 30 October 2019
  • 28 reacties
  • 660 keer bekeken

Hallo jullie hebben mij het verkeerde type afstandsbediening opgestuurd


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Marianhenkie, dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik zie de aanvraag voor de afstandsbediening terug, daar lijkt niets mis mee te zijn. Er is een langwerpige, witte afstandsbediening besteld die op elke TV-ontvanger werkt. Wat heb je precies ontvangen?

Reputatie 7
Badge +28

@Marianhenkie 

 

Kan je een foto plaatsen van wat je ontvangen hebt? 

Reputatie 7
Badge +28

@Marianhenkie

 

Van  de week was hier ook iemand anders met hetzelfde probleem. Maar die persoon kon geen foto plaatsen van de ontvangen afstandsbediening. Lukt het jou wel om een foto te plaatsen? Want dan kunnen we hier beter reageren. 

 

 

De bovenste is de oude en de onderste heb ik ontvangen en die werkt op geen ene manier

Reputatie 7
Badge +28

Er zijn meerdere types afstandsbediening in omloop. Je kunt deze afstandsbediening op deze manier koppelen aan jouw TV : 

 

Stap 1.

Zoek de code voor je tv op:

Snelcode lijst

1 Samsung 6 Loewe
2 LG 7 Grundig
3 Sony 8 Sharp
4 Philips 9 LTC
5 Panasonic 0 Hisense

 

Staat jouw merk televisie er niet bij?
Ga dan naar de stappen voor een ander merk TV.

 

  1. Stap 2.

    Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

  2. Stap 3.

    Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

  3. Controleren

  4. Stap 1.

    Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source.

  5. Stap 2.

    Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood. Werken de knoppen niet? Druk dan op de FFWD-knop en ga dan terug naar afstemmen en probeer het opnieuw.

Hallo@Noordzee

Dit is de ab die ik ook heb. Hij werkt goed maar met geen van de instructies op de kpn site kun je hem koppelen aan tv voor wb functies aan/uit en geluid.

Zoals opgemerkt, er staat dus geen kpn maar iTV rechtsbovenaan en het logo van kpn ontbreekt onderaan. Het is dus een andere ab. 

Reputatie 7
Badge +28

OK Floflo, 

Dat is dan duidelijk. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van@Marianhenkie . 

Als noodoplossing kun je dan de afstandsbediening van de TV gebruiken voor aan/uit en geluid, maar dat is natuurlijk niet heel handig. 

Zoals opgemerkt, er staat dus geen kpn maar iTV rechtsbovenaan en het logo van kpn ontbreekt onderaan. Het is dus een andere ab. 

 

Het lijkt mij handig als KPN dan ook met een aangepaste instructie komt voor deze nieuwe uitgave. 

Mijn ervaring met de nieuwe afstandsbediening is dat ie helemaal niet reageert op welke code dan ook. 

Dus ben er tot nu toe niks mee opgeschoten, kunnen jullie niet dezelfde toesturen? 

Reputatie 7
Badge +28

@Marianhenkie 

 

Wat voor merk TV heb jij ? Heb je de instructie voor het koppelen aan jouw TV van hierboven uitgevoerd?

 

Er is ook een speciale comfort-afstandsbediening ontwikkeld door KPN. Die is eigenlijk bedoeld voor senioren of voor klanten die behoefte hebben aan duidelijke knoppen. Deze afstandsbediening kan je net als de 'standaard' afstandsbediening koppelen aan de meeste televisies zodat je nog maar 1 afstandsbediening nodig hebt. De Comfort+ afstandsbediening kan je online bestellen in onze webshop.  

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

 

Reputatie 7
Badge +28

@Floflo @Marianhenkie 

 

Ik heb een melding van jullie bevindingen gemaakt richting de webcare. Hopelijk komt er snel een instructie online. 

 

Ik vind dit niet echt een service die ik van jullie gewend ben 

Reputatie 7
Badge +28

Kan ik mij voorstellen, zover ik nu begrijp is er deze week een nieuwe afstandsbediening uitgekomen. Het zou wel fijn zijn als er bekend is hoe deze werkt. Er verschijnen inmiddels meer meldingen. Er komt vast spoedig een reactie vanuit KPN. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dit is inderdaad een van de nieuwere afstandsbedieningen. Hij kan echter prima gekoppeld worden aan de hand van de instructie op onze website zoals Noordzee die ook al plaatste. Als jij echter een tv hebt van een merk waar we geen snelcode voor hebben (de tabel), klik dan even door op de link daaronder. Dit opent een pdf met meer merken en codes. 

Reputatie 7
Badge +28

@Erik_ 

 

Het probleem is dat de nu geleverde afstandsbediening (Zie de onderste foto uit het bericht van MarianHenkie) niet op de website staat. 

Het lijkt wel op één van de getoonde types, maar er zijn wel twee verschillen. 

Bij dit type geen KPN maar iTV rechts bovenaan en het logo van KPN ontbreekt onderaan. 

 

Of zeg jij dat dit geen verschil mag maken? 

MarianHenkie en Floflo komen er i.i.g. niet uit. 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Mijn ervaring met de nieuwe afstandsbediening is dat ie helemaal niet reageert op welke code dan ook. 

Dus ben er tot nu toe niks mee opgeschoten, kunnen jullie niet dezelfde toesturen? 

 

@Marianhenkie @Floflo 

Ik heb het probleem met de nieuwe afstandsbediening gemeld bij de webcare (Een collega van Erik). Het wordt uitgezocht en hopelijk volgt er snel een oplossing. 

 

Zouden jullie tot die tijd nog eens wat anders willen proberen, namelijk het resetten van jullie TV-ontvanger. Daarna de afstandsbediening koppelen aan de hand van de eerder dit topic geplaatste instructie. 

 

Hoe reset ik mijn ontvanger?: 

Reset je tv-ontvanger met het tv-menu

Stap 1

Druk op Menu op de afstandsbediening

Stap 2

Ga naar Instellingen

televisie-instellingen-hoofdmenu-stap-2

Stap 3

Ga naar Systeem instellingen

televisie-systeem-instellingen-stap-3

Stap 4

Ga naar Systeem informatie onder systeem instellingen

televisie-systeem-informatie-stap-4

Stap 5

Druk op de gele knop op jouw afstandsbediening 

televisie-systeem-informatie-stap-5

Stap 6

Kies "ja" bij: Wilt u de software verwijderen? en ja bij: Terug naar fabrieksinstellingen. 

televisie-bewaar-instellingen-stap-6

Kies daarna: Bewaar Instellingen

Stap 7

Kies "ja" zodra onderstaand pop up scherm verschijnt

televisie-fabrieksinstellingen-stap-7

Ter info

Je ziet onderstaand scherm. Je hoeft niets te doen

televisie-herstarten

Let op

Heb je meerdere tv-ontvangers, volg dan de stappen per ontvanger

Reputatie 7
Badge +28

@Floflo @Marianhenkie 

 

Ik heb een melding van jullie bevindingen gemaakt richting de webcare. Hopelijk komt er snel een instructie online. 

 

Ik heb een terugkoppeling ontvangen van de webcare. 
 

De werking van deze afstandsbediening is identiek aan het type zonder KPN-logo. 
 

 

Reputatie 7
Badge +30

Het maakt inderdaad niet uit, het verschil is zuiver cosmetisch. Is het inmiddels gelukt om te koppelen, Marianhenkie, Floflo?

Reputatie 7
Badge +28

Mijn ervaring met de nieuwe afstandsbediening is dat ie helemaal niet reageert op welke code dan ook. 

Dus ben er tot nu toe niks mee opgeschoten, kunnen jullie niet dezelfde toesturen? 

 

@Marianhenkie 

 

Ben je al wat verder gekomen? 

Als de afstandsbediening nog steeds nergens op reageert dan in het wellicht handig om toch maar weer een omwisseling te doen. 

 

Hallo ik ben nog steeds op hetzelfde punt hij reageert gewoon niet

Reputatie 7
Badge +28

OK, mogelijk wil Erik jou nog een werkend exemplaar sturen. Vermoedelijk werkt hij morgen of overmorgen weer. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Zojuist een nieuw verstuurd, @Marianhenkie!  Hij ligt met een dag of twee in de brievenbus :)

Super ik hoop dat 't nu goed komt

Reputatie 7
Badge +28

@Marianhenkie 

 

Heb je het pakketje inmiddels ontvangen? 

Werkt de nieuw afstandsbediening zonder problemen? 

 

Hallo nee weer de verkeerde die nergens op reageert. 

De onderste doet 't helemaal niet zovaak al gezegd

Â