Verlengsnoer voor stroomadapter KPNontvanger

• 2 november 2014
  • 5 reacties
  • 1157 keer bekeken

Ik heb onlangs KPN glasvezel aan laten sluiten met tv ontvangers. Voor 1 van de ontvangers ben ik op zoek naar een verlengsnoer van 2 meter (de dunne voedingskabel output 12V 1,5 A). Deze kabel kan ik nl. Wegwerken in een kabelgoten. De KPNwinkel heeft die verlengsnoer niet in het assortiment. Ook andere winkels, zoals o.a. De Mediamerkt, heeft die kabel niet. Wie weet waar ik terecht kan en wat is de juiste omschrijving van de draad met aansluitingen (mannetje/vrouwtje)?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
er zijn wel contra stekers (kabeldeel) van, maar of je ergens een verlengsnoer kunt kopen dat vraag ik me af
wat ook kan is er een stuk tussen zetten, op een nette manier wel te verstaan
bv met krimpkousjes en solderen
je hebt dan dus 4 verbindingen te maken
in zo geval knip ik de kabel ergens door maar niet te dicht bij een vd 2 uiteinden, de knip laat ik ook iets verspringen zodat de lasjes elkaar niet raken, da's iets netter en de de totale las blijft dunner
kabeltje stukje splitsen, krimpkousjes er om, strippen, solderen, kousje krimpen met verfbrander
klusje van niets . . .

Dank voor het antwoord. Op internet vond ik wel verlengkabels van 2 en 5 meter. Op de foto leken de aansluitpluggen hetzelfde te zijn, maar ik weet het niet zeker. Misschien dat iemand de juiste omschrijving van de goede pluggen heeft. Dan kan ik zien of het op internet de goede zijn.
Reputatie 7
Badge +10
aha, interessant, ik zoek ook nog het eea van die pluggen/verleng/verdeel

beter kopen dan maken, althans . .

het je een link of zoekterm oid

wbt type/omschrijving kan ik je helaas niet helpen, er zijn zeer vele soorten, kijk maar eens wat je allemaal aan verloopjes krijg bij een universele adapter

maar !

ik heb het idee dat er voor de 12V plugjes een standaard aan het ontstaan is, vele 12V plugjes van diverse makelij passen op elkaar

dus je zou het wel kunnen gokken denk ik

wie kan dit bevestigen, of niet  . .  ?

Deze info komt van kabeldirect.nl, maar deze kabel is maar 0,5 m:

DC Voedingsplug verlengkabel 5.5 x 2.1mm 0,5m

DC Voedingsplug verlengkabel 5.5 x 2.1mm 0,5m
Zoom

Op voorraad Op voorraad, direct verzonden
€ 2,95
Koop 5 voor € 2,80 p/s en bespaar 6%
Koop 10 voor € 2,50 p/s en bespaar 16%
Koop 25 voor € 2,35 p/s en bespaar 21%
Koop 50 voor € 2,05 p/s en bespaar 31%
Aantal: Bestel
Incl. BTW, excl. verzendkosten
Reputatie 7
Badge +31
Verlengsnoer voor 230 volt lichtnet door de kabelgoot leggen tot bij de ontvanger. Lijkt me toch ook een goede oplossing.

Reageer