Beantwoord

Verouderde ExperiaBox en tv-ontvanger

  • 10 December 2019
  • 18 reacties
  • 578 keer bekeken

Reputatie 1

Goede morgen,

Sedert 2011 maak ik gebruik van de destijds geïnstalleerde apparatuur KPN experia box en ontvangers.

Steeds moet ik resetten, hetgeen zich steeds regelmatiger voordoet. Vooral nu ik een nieuwe TV heb.

Baal hier ontzettend van. Kan ik de boel omruilen? moet ik een monteur laten komen? Help me om dit op te lossen.

Bij voorbaat dank

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 18 December 2019, 08:59

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @George W 

Welke TV ontvanger(s) en modem heb je op dit moment?

Een Experiabox ouder dan de v8 en Motorola ontvangers kunnen omgeruild worden via de omruiltool.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @George W. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat PeterG al heeft aangegeven waar je nieuwe apparatuur kan aanvragen. Ben je hiermee geholpen? Helaas hebben wij zelf niet de mogelijkheid om een werkende Experia Box of tv-ontvanger om te ruilen. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je!

Reputatie 1

Ik ben erg blij met jullie reactie. Kon niet eerder reageren maar heb inmiddels wel actie kunnen nemen.

De Experia Box V7 H220 N bleek goed te functioneren en hoeft niet vervangen te worden.

Der overige zaken ( Motorola VIP 1903, twee stuks en VIP 1963) worden vervangen. Genoemde serienummers bleken van toepassing te zijn.

Maandag a.s. krijg ik nieuwe kastjes en is het euvel waar ik mee kampte hopelijk verholpen.

Nogmaals hartelijk dank voor jullie reacties.

Reputatie 7

De Experia Box V7 H220 N bleek goed te functioneren en hoeft niet vervangen te worden.

Belachelijk dat die hoogbejaarde V7 niet vervangen wordt, dat ding is sterk verouderd, wordt niet meer onderhouden door KPN en hoort wat mij betreft naar het bejaardentehuis gestuurd te worden.

Klopt het dat de behuizing van die V7 bruin verkleurt?

Voelt hij ook warm (heet) aan?

Hoor je wellicht ook een hoge pieptoon in de buurt van de V7?

 

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie. KPN heeft de zaak doorgemeten. Aangegeven welk type bij mij geïnstalleerd was en kwam tot de conclusie dat alles goed werkte qua Experia Box.  De behuizing is niet verkleurd, voelt niet heet aan en geeft geen pieptoon. Ga uit van hun expertise. Ben ook een leek op dat gebied, dus kan het verder niet beoordelen.

 

Reputatie 7

Bedankt voor de reactie. KPN heeft de zaak doorgemeten. Aangegeven welk type bij mij geïnstalleerd was en kwam tot de conclusie dat alles goed werkte qua Experia Box.  De behuizing is niet verkleurd, voelt niet heet aan en geeft geen pieptoon. Ga uit van hun expertise. Ben ook een leek op dat gebied, dus kan het verder niet beoordelen.

De ZTE H220N is wat mij betreft gewoon te oud om nog gebruikt te worden en dient mijns inziens gewoon vervangen te worden.

Je hebt echt nog een Experia Box zoals deze...

...zo ja, dan hoop ik dat er een KPN moderator zal reageren die er voor gaat zorgen dat dat ding alsnog vervangen gaat worden.

Mijn neef had daarmee een haperende HD weergave. Heeft nu v10 en het gaat soepeltjes. Heel raar idd dat die "v7” niet vervangen wordt. Hopelijk 'doet’ Vikash ‘er nog wat mee' zodra ie hier weer komt. (je gegevens ingevuld in je forumprofiel?)

Reputatie 7
Badge +22

Mijn neef had daarmee een haperende HD weergave. Heeft nu v10 en het gaat soepeltjes. Heel raar idd dat die "v7” niet vervangen wordt.

Vind het inderdaad ook raar! Dit is voor mij nieuw dat KPN zegt dat ie nog goed is. 🤔😉

Reputatie 7
Badge +21

Wat vreemd dat er is aangegeven dat de Experia Box V7 niet vervangen wordt. Ik ben het met de reacties hierboven eens en zal er voor zorgen dat je een nieuwere Experiabox krijgt. Laat je je gegevens achter op het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic? 

Reputatie 1

Begrijp dat de zaak vervangen gaat worden.

Bij voorbaat dank

Reputatie 7
Badge +21

@George W Ik stuur graag een nieuwe Experia Box toe, maar daarvoor heb ik wel een aantal gegevens van je nodig. Laat je je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter op het KPN Forum profiel? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik een nieuw modem toesturen. Laat je een berichtje achter in dit topic?

Reputatie 1

Heb op het profiel de vereiste gegevens ingevuld. Wacht op reactie,.

Bedankt voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Voordat ik een nieuwe Experiabox kan toesturen moet ik nog één vraag stellen. Hoeveel van de gele (netwerk-)poorten zijn in gebruik bij de Experiabox v7? Dus waar ook daadwerkelijk een netwerkkabel in zit. 

Reputatie 1

Fijn dat je gelijk actie neemt.

Twee poorten zijn in gebruik bij de Experiabox V7.

Een van deze twee poorten is in gebruik voor de TV, waar vervolgens een splitter (netwerkswitch)

voor drie TV's op aangesloten is.

Hoop dat dit voldoende info geeft.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb zojuist een nieuwe ExperiaBox verstuurd. De Primera Sanders Skagerhof, Skagerrak 218 is de dichtstbijzijnde servicepunt. Je kan daar de V7 inleveren en een nieuwe ExperiaBox ophalen. Morgen (donderdag 19 december) na 14.30 ligt het pakketje voor je klaar. De Primera is morgen open tot 17:00 uur en zaterdag sluiten ze een uurtje eerder. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen, daar zullen ze om vragen. 

Als je onze hulp nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je. :wink:

Reputatie 1

Ik heb de ExperiaBox ontvangen en geïnstalleerd. Alles werkt goed. Ik wil allen bedanken voor de tips en medewerking. Ik zal zeker meer gebruik maken van het forum. Nogmaals mijn dank.

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed om te lezen dat alles goed werkt. Graag gedaan! Als je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebt, dan weet je ons te vinden. :slight_smile:

Reageer