Vraag

Verschillende zenders, verschillende beeldinstellingen

• 29 november 2018
  • 1 reactie
  • 89 keer bekeken

Ik heb sinds kort een nieuwe TV, een Samsung QLED. Ik merk dat tussen de verschillende zenders grote verschillen zijn in kleur en contrast. Zo kan ik op de ene zender prachtig beeld instellen, terwijl een andere zender dan flets en kleurloos beeld oplevert. Als ik op de dan slechte beeldzender het beeld bijregel, dan zijn bij de andere zender het contrast en kleur weer veel te hard. Mijn oude Philips LED TV had hier minder last van. Ik heb al veel met de instellingen van de TV lopen spelen, maar helemaal tevreden ben ik niet.
De Samsung biedt veel instelmogelijkheden en ik krijg elke zender op zichzelf gezien wel heel goed ingesteld. Maar over alle (Nederlandse) zenders heen blijf ik verschillen zien die ik (te) groot vind.
Is dit een zuiver TV probleem of speelt de KPN HD-ontvanger ook een rol?
Ik heb de ontvanger (uiteraard) op HD 1080P@50Hz staan en gebruik een korte HDMI kabel.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Bert, welkom op het forum! Ik kan niet zeggen dat dit me bekend voorkomt. Het is wellicht mogelijk de beeldverbetering helemaal uit te schakelen om te controleren of de invoer verder wel gelijk is. Misschien dat andere forumgebruikers hier meer over weten 🙂

Reageer