Beantwoord

verspringen ondertitels

  • 17 September 2019
  • 19 reacties
  • 556 keer bekeken

Reputatie 1
Als we film kijken met ondertitel kijken bij videoband en Netflix verspringen na enkele minuten de ondertitels en kunnen we de 2de regel niet meer lezen.
Rara hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Vonneke58 21 September 2019, 13:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Het lijkt erop dat er wat aan de hand is met de beeldinstellingen.

Probeer eens een andere beeldinstelling via het menu van jouw TV. Vaak kan je kiezen uit 16: 9, 14: 9, Breedbeeld, Extra breed, AUTO etc,. Mogelijk vind je dan een instelling waarmee de ondertiteling weer leesbaar wordt.
Reputatie 1
Al verschillende geprobeerd. Helaas de goede nog niet gevonden.
Het gekke is dat het bij Videoland EN Netflix is.

Denk je wel voor het meedenken
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Vonneke58. Ik ben het met Noordzee eens dat het ergens één of andere beeldinstelling zou moeten zijn. Het gaat om Netflix/Videoland via de tv-ontvanger neem ik aan? Welk merk + type tv heb je? En welke instellingen zijn er ingesteld bij de beeldscherminstellingen die je via "menu" - "instellingen" kan zien?
Reputatie 1
PPhilips 32pfl3517H. Beeldscherm resolutie 1080I. Beeld bij 4:3 uitzending origineel. HD standaard.

Hoop dat je hier wat wijzer uit wordt(ik ben blondt 😉 )
Reputatie 7
Badge +25
PPhilips 32pfl3517H. Beeldscherm resolutie 1080I. Beeld bij 4:3 uitzending origineel. HD standaard.

Hoop dat je hier wat wijzer uit wordt(ik ben blondt 😉 )

Niet echt helaas. Ik zie geen reden waarom dit zou gebeuren. 😅 Nog een paar vragen:

Het gaat om Netflix/Videoland via de tv-ontvanger?
Dit gebeurt bij elke film/serie die je afspeelt?
Heeft het eerder wel normaal gewerkt?

Aangezien ik hier niet meerdere meldingen van heb voorbij zien komen lijkt het een (beeld)instelling van de tv te zijn, maar ik wil wel graag zo veel mogelijk uitsluiten aan onze kant natuurlijk.

Je zou nog kunnen denken om de tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen...
Reputatie 1
Heeft nooit naar behoren gewerkt. Iedere serie hetzelfde euvel dus.

Nu ik meer tijd heb om te kijken naar series begint het steeds meer te ergeren.

Hebben geen originele afstandsbediening (kapot) dus kunnen (denk ik) niet bij fabrieksinstellingen komen.

Als ik dit teruglees voel ik me zooo dom
BEn nog uit de tijd van 2/3 zenders.
En je nog moest opstaan om zenders te wisselen.

Bedankt voor je geduld
Ik denk zo maar dat de instelling voor de beeldverhouding op de Philips niet klopt of niet goed staat. Dit is alleen met een Philips afst.bed. goed te zetten. Knopje 'Format' en hij moet staan op instelling 'Breedbeeld'.
Miss. buren met een Philips TV waar je even de ab kunt lenen?

De tv-box van KPN geeft het via HDMI gewoon door in het 16:9 formaat binnen het kader.

Plaats anders eens een foto van zowel een Videolandmoment als een Netflixmoment.
Zit er geen Menu knop op de TV zelf, waarmee je instellingen kunt wijzigen?
Reputatie 1
Ga ik morgen eens naar kijken.
Bedankt voor het meedenken
Reputatie 1
Hebben nu originele afstandsbediening.

Oondertiteling is nu opgelost.

Door tv op fabriekinstellingen gezet.

We hebben alleen geen breedbeeld tv.
Nu dus onder en boven zwarte "balk".
Klopt dit?

Aalvast bedankt voor het meedenken
We hebben alleen geen breedbeeld tv.
Nu dus onder en boven zwarte "balk".
Klopt dit?

Ja. Alleen zo klopt de huidige 16:9 verhouding. Anders zou alles op beeld horizontaal in elkaar gedrukt zijn (bij volledige hoogte op een 4:3) en dat is helemáál geen porem.
Reputatie 1
Ok. Dan is alles nu duidelijk.

Denk voor alle informatie.

Fijn weekend.

Groetjes

Yvonne
Reputatie 7
Badge +9
Misschien EN nieuwe platte TV 👍😉😀
Reputatie 1
Nieuwe tv staat op verlanglijstje.

Maar voor nu doen we het nog maar even met deze.

Ben zeer verrast met de hulp op dit forum.

Iedereen bedankt voor het meedenken.


Nu op zoek naar forum die verstand heeft van laptops. Windows blijft hangen op 56% bij updaten.

Groetjes

Yvonne
Reputatie 7
Badge +28
Mooi dat het veranderen van de beeldinstellingen het probleem heeft verholpen.
Ik zou niet al te lang wachten met het kopen van een nieuwe tv.

Die beeldbuizen vreten stroom, zijn relatief klein, en het beeld zie je niet eens in volledige standaard kwaliteit**... laat staan in HD. Waarin de ontvanger het binnen krijgt.

** want door de nieuwe beeldverhouding wordt maar 75 % v.h. beeld gebruikt.

En die platte tv's zijn stukken goedkoper dan enkele jaren geleden. Ook de 4K versies van 40 inch en groter. Maar een Full HD (32 inch) heb je al voor zo'n € 300.
Reputatie 1
Hoi Peter.

We zijn aan het sparen daarvoor.

Komt allemaal ok.

Even andere prioriteiten.


Groetjes


Yvonne
Dan toch nog een TIP.

32 inch Full HD Philips voor € 229 bij Bol.com. Dank zij het veel lagere stroomverbruik spaar je vanzelf 😉

P.S. Een toestel met HDready is zonde v.h. geld. Koop een Full HD. (4K v.a. 40 inch v.a. ca. € 350).
Reputatie 7
Badge +25
Hebben nu originele afstandsbediening.

Oondertiteling is nu opgelost.

Door tv op fabriekinstellingen gezet.

Fijn dat het is opgelost! Mocht je nog eens vragen hebben, dan weet je ons te vinden. 🙂