Beantwoord

Versterker aansluiten op tv ontvanger

• 8 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 4111 keer bekeken

Ik wil mijn versterker aansluiten op de tv ontvanger. Om audio te beluisteren wil ik geen tv te hoeven gebruiken. Ik begreep dat dit mogelijk is door de optical uitgang op de versterker aan te sluiten. Klopt dit? Ik heb de kabel aangesloten maar krijg op de tuner geen zenders. Is een Onkyo ht-r538. Iemand een idee?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Henk2304 9 oktober 2018, 16:37

Ik heb de kabel aangesloten maar krijg op de tuner geen zenders. De KPN iTV-ontvanger is de tuner voor zowel de tv als voor de versterker. Van beiden (tv en versterker) wordt in de KPN-situatie de tuner niet gebruikt. Als je de iTV-ontvanger op de versterker hebt aangesloten moet je op die versterker de juiste audio-ingangsbron (bij mijn Samsung is dat D.IN) kiezen om het geluid weer te geven.
Tenslotte: veel (HD) zenders zenden in Dolby uit, als jouw versterker dat aankan moet je op de iTV-ontvanger voor de digitale (optische) uitgang ook Dolby selecteren.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @Wjbons
Je kunt je versterker op de TV-ontvanger aansluiten met het bijgevoegde audiokabeltje of met een optische kabeltje (niet bijgevoegd) en dan op de TV-ontvanger de radiozenders kiezen. vanaf nummer 801
De TV hoeft hierbij niet aan te staan.
Reputatie 7
Badge +11
Ik wil mijn versterker aansluiten op de tv ontvanger. Om audio te beluisteren wil ik geen tv te hoeven gebruiken. Een heel goed idee, dan heb je een veel beter geluid, tov de meeste tv's.

Ik begreep dat dit mogelijk is door de optical uitgang op de versterker aan te sluiten. Klopt dit? Ik heb de kabel aangesloten maar krijg op de tuner geen zenders.Dat doet mij vermoeden dat je op de FM-band zoekt ? Dat gaat dus niet, je zal de AUX ingang moeten kiezen, of misschien CD of . ., of welke ingang je de kabel op hebt aangesloten.

Wat voor optische omzetter heb je gebruikt ? Voor de meelezers, ik ben daar niet in thuis, iig moet daar audio uitkomen wat je dan versterkt in je "radio", eigenlijk versterker dus.
Ik heb de kabel aangesloten maar krijg op de tuner geen zenders. De KPN iTV-ontvanger is de tuner voor zowel de tv als voor de versterker. Van beiden (tv en versterker) wordt in de KPN-situatie de tuner niet gebruikt. Als je de iTV-ontvanger op de versterker hebt aangesloten moet je op die versterker de juiste audio-ingangsbron (bij mijn Samsung is dat D.IN) kiezen om het geluid weer te geven.
Tenslotte: veel (HD) zenders zenden in Dolby uit, als jouw versterker dat aankan moet je op de iTV-ontvanger voor de digitale (optische) uitgang ook Dolby selecteren.
OK. dus de TV-ontvanger is de tuner. ga ik uitproberen.

Reageer